Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Eredivisie 2019-2020: wie wordt er kampioen?

Dag allen! PSV is al druk bezig met de voorbereiding om zicht te kwalificeren voor de Champions League. Laten we allemaal duimen voor een goed resultaat, dat zou goed zijn voor het NL voetbal.

Ik ben benieuwd hoe jullie de eindstand van de Eredivisie voorspellen. Hieronder mijn lijstje met Utrecht als verrassing en Sparta (wat ik niet hoop maar wel denk) op degradatie. Wat is jouw eindstand?

Voorspelling voor het seizoen 2019/2020:

1. Ajax

2. PSV

3. FC Utrecht

4. AZ

5. Feyenoord 

6. Vitesse

7. Heracles Almelo

8. FC Groningen

9. ADO Den Haag

10. FC Emmen

11. SC Heerenveen

12. FC Twente

13. PEC Zwolle

14. Fortuna Sittard

15. Willem II

16. VVV

17. Sparta

18. RKC

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjeronimo in 18-07-2019 06:07 Voetbal
in 18-07-2019 06:07 Voetbal
16 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Je avatar is lelijk

4 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Voorspelling voor het seizoen 2019/2020:

1: PSV

2: Ajax

3: Feyenoord

4: AZ

5: Vitesse

6: FC Utrecht

7: SC Heerenveen

8: FC Groningen

9: FC Twente

10: Heracles Almelo

11: ADO Den Haag

12: PEC Zwolle

13: Fortuna Sittard

14: VVV Venlo

15: Willem II

16: Emmen

17: Sparta

18: RKC Waalwijk

Als PSV-supporter hoop ik natuurlijk dat de schaal volgend seizoen weer naar Eindhoven komt. Ik schat Ajax eerlijk gezegd hoger in, maar in een seizoen kan een hoop gebeuren. Vergeet bijvoorbeeld niet dat vorig jaar rond deze tijd veel Ajax-supporters het totaal niet zagen zitten in Erik ten Hag, iets wat je je nu amper nog kunt voorstellen. Verder zie ik FC Twente wel in het linkerrijtje eindigen, want die Ted van Leeuwen weet meestal met minimale middelen toch wel een aardig elftal op de been te brengen. De promovendi Sparta en RKC Waalwijk gaan een zwaar seizoen tegemoet, en het zou mij ook niets verbazen als Emmen te maken krijgt met het gevreesde second season syndrome.

Bericht gewijzigd door jeroenunibet81 op do 18 jul. 2019, 13:55
2 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Zal de mijne ook eens plaatsen.

1. Ajax

2. PSV

3. Feyenoord

4. Az

5. Fc Utrecht

6. Fc Groningen

7. Vitesse

8. Heracles Almelo

9. Ado den Haag

10. Fc twente

11. Heerenveen

12. Pec Zwolle

13. Sparta

14. Rkc Waalwijk

15. Fortuna sittard

16. VVV

17. Willem 2

18. Emmen

0 Vind ik leuk's

@jeroenunibet81 zijn er ook wetenschappelijke bewijzen voor het second season syndrome of is dit puur een gevoelskwestie?

0 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Ik snap niet dat jullie FC Emmen allemaal zo ontzettend onderschatten. Ze hebben goede versterkingen binnen gehaald en in hun voorbereiding een stuk beter geweest dan vorig seizoen.

Mijn lijstje is:

1. Ajax
  2. AZ
  3. Feyenoord
  4. PSV
  5. Utrecht
  6. Heracles Almelo
  7. FC Groningen
  8. Vitesse
  9. PEC Zwolle
  10. FC Twente
  11. SC Heerenveen
  12. ADO Den Haag
  13. FC Emmen
  14. Willem 2
  15. VVV
  16. Fortuna Sittard
  17. Sparta
  18. RKC Waalwijk

Als RKC dit seizoen meer dan 10 punten weet te halen zou ik dat al knap vinden ;-)

2 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.
Op za. 20 jul. 2019, 13:37 schreef jeronimo:

@jeroenunibet81 zijn er ook wetenschappelijke bewijzen voor het second season syndrome of is dit puur een gevoelskwestie?

Ha Jeronimo,

Was meer een gevoelskwestie. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mij niet echt diep in alle ploegen verdiept heb toen ik mijn ranglijst indiende.

Je hebt mij echter wel nieuwsgierig gemaakt naar of het second season syndrome nu wel of niet bestaat. Ik ben een beetje gaan googelen, en wist de volgende informatie op te duikelen:

Tussen 1992 en 2011 wisten in de Engelse Premier League dertig promovendi in hun eerste seizoen te overleven. Maar liefst 24 van die teams behaalden in hun tweede seizoen op het hoogste niveau van Engeland minder punten dan het jaar daarvoor. Desondanks wisten de meeste teams het degradatiespook toch wel buiten de deur te houden, want van de vijftien teams die tussen 2009 en 2017 aan hun tweede seizoen in de Premier League begonnen, degradeerden er slechts drie (oftewel 20 procent). Het third season syndrome schijnt echter wel een dingetje te zijn in Engeland, want tussen 2010 en 2017 moesten ruim 65 procent van alle promovendi binnen drie seizoenen terugkeren naar de Championship. Als je trouwens googelt op third season syndrome, dan krijg je een berg artikelen over Jose Mourinho voorgeschoteld. De eerstvolgende club die besluit om met The Special One in zee te gaan, doet er dus verstandig aan om hem een contract van maximaal twee seizoenen aan te bieden.

Deze info komt van onderstaande websites. Mocht iemand zich geroepen om een dergelijk onderzoekje los te laten op onze eigen Eredivisie, dan mag diegene zich uitleven! ;)

https://dectech.co.uk/blog/football/2011/08/is-second-season-syndrome-a-myth/

https://www.freesupertips.com/news/premier-league-relegation-second-season-syndrome-fact-myth/

Bericht gewijzigd door jeroenunibet81 op za 20 jul. 2019, 12:32
1 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
  1. Ajax
  2. PSV
  3. FC Utrecht
  4. Feyenoord
  5. AZ
  6. Vitesse
  7. FC Groningen
  8. Heracles Almelo
  9. Fortuna Sittard
  10. Willem II
  11. Sparta
  12. ADO Den Haag
  13. SC Heerenveen
  14. FC Twente
  15. PEC Zwolle
  16. VVV Venlo
  17. FC Emmen
  18. RKC Waalwijk
0 Vind ik leuk's

@jeroenunibet: ik wil dat wel eens gaan uitzoeken voor de Eredivisie. Dat pak ik na mijn vakantie op :)

1 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Op za. jul.. 2019, 13:43 schreef z3xtr4:

Ik snap niet dat jullie FC Emmen allemaal zo ontzettend onderschatten. Ze hebben goede versterkingen binnen gehaald en in hun voorbereiding een stuk beter geweest dan vorig seizoen.

Mijn lijstje is:

1. Ajax
  2. AZ
  3. Feyenoord
  4. PSV
  5. Utrecht
  6. Heracles Almelo
  7. FC Groningen
  8. Vitesse
  9. PEC Zwolle
  10. FC Twente
  11. SC Heerenveen
  12. ADO Den Haag
  13. FC Emmen
  14. Willem 2
  15. VVV
  16. Fortuna Sittard
  17. Sparta
  18. RKC Waalwijk

Als RKC dit seizoen meer dan 10 punten weet te halen zou ik dat al knap vinden ;-)

RKC heeft halfweg al 11ptn. ;-)

daarvoor wou ik dit niet plaatsen , maar voor volgende bet :

zon 19 jan Ado dnb @1.6

https://www.oddsportal.com/soccer/netherlands/eredivisie/den-haag-waalwijk-EP3jGOX7/#dnb;2

Heen won Ado met 0-3 op RKC ondanks de statistieken die in het voordeel van RKC spraken met 61%balbezit en 10/3corners.

ADO hield grote kuis:

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/voetbal/6020085/jol-keert-als-technisch-adviseur-terug-bij-oude-liefde-ado-den-haag.amp

Martin Jol keert terug bij ADO Den Haag. De oud-trainer gaat aan de slag als technisch adviseur.En Alan Pardew werd als trainer aangesteld.

Bericht gewijzigd door boempatat op ma 30 dec. 2019, 08:27
1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Eindelijk is de winterstop voorbij en begint de Eredivisie weer!

0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.