Vraag over belastingen via Skrill / Neteller
Goededag,
Ik wed sinds een paar dagen op voetbalwedstrijden en ben ervan overtuigd hier flink wat winst mee te gaan kunnen maken,
Nou las ik later pas op dit forum dat Skrill / Neteller helemaal de bom zijn om belasting te vermijden als je rond de 2/3k per maand verdiend,
Nou is mijn vraag, is dit nog steeds zo aangezien de laatste topics rond 2019 waren, en welke is op dit moment het belastingvriendelijkst in mijn voordeel?
Ook een vraag gelijk erachteraan, ik heb mijn rekeningnummer etc al ingevuld op de meeste bookmakers, en hier ook al mee laten withdrawen, depositen, kan ik hierdoor wel alsnog skrill gebruiken, bookmaker/belastingdienst wijs?
Graag hoop ik op een antwoord!
Skrill is perfect hiervoor. Heb zelf eerdere jaren ook weleens 10k gewoon naar bankrekening uit laten betalen zonder problemen. Aangezien het ooit wel weer wit moet worden, laat ik nu soms ook wel een paar duizend via skrill op m'n bankrekening storten. Als je tonnen verdient met wedden zal het wel een keer opvallen, maar als je gewoon normale bij- en afschrijvingen hebt ivm loon, hypotheek etc. is de kans echt minimaal dat de belastingdienst bij enkele keren per jaar een paar duizend euro via skrill bij je aanklopt.
Aankopen doen via Skrill kan natuurlijk ook. Ik heb ook wel een Skrill card en daarmee kan je ook pinnen en dan heb je het contant, maar om nou dan alles wat je koopt met contanten te betalen is ook verre van ideaal.
Skrill card ook gebruiken bij online bestellingen dus ideaal
@gulzig Hoi hoi, ik lurk nu een aantal weken op dit forum, omdat ik de laatste maanden toch meer dan € 1.000 overhoud op mijn accounts aan het einde van de maand, maar nog niet weet of dit een lange winning streak is of een gedegen tactiek.
Ik lees uiteraard alle artikelen over het afdragen van kansspeelbelasting, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb denk ik wel elke relevante topic van het afgelopen jaar op dit forum gelezen, maar echt wijzer word ik er niet van. Vaak wordt gezegd dat het antwoord al diverse keren in andere topics op dit forum wordt gegeven, maar als ik de zoek functie gebruik kom ik alleen maar op gedateerde topics uit, waardoor ik nou nog steeds niet zeker weet of ik bedragen boven de € 500 gerust kan laten storten op mijn rekening als ik het van Unibet of Bwin overmaak (omdat de bookmaker zich binnen de EU bevindt).
Als ik de uitleg van @hypnotist86 volg in dit dit topic, moet er helaas nog steeds kansspelbelasting over je winst worden betaald, aangezien het hier om weddenschappen gaat en niet over pokeren.
Dus long story short, moet ik boven de € 449 kansspeelbelasting betalen of hoeft dat niet, omdat Bwin en Unibet officieel binnen de EU gevestigd zijn?
Alvast bedankt voor de moeite.
Hallo Robuust,
Het probleem is dat niemand dit met 100% zekerheid kan zeggen gezien het grijze gebied waar wij ons nog een half jaartje in bevinden.
Een aantal poker spelers heeft via een rechter het voor elkaar gekregen dat ze geen kansspelbelasting hoefden te betalen omdat Pokerstars in Malta gevestigd is. Daarnaast is er ook een uitspraak geweest van een rechter dat poker niet onder kansspelen valt maar onder een behendigheidsspel waarbij het niet alleen puur gokken is. Enfin dit slaat nergens op natuurlijk, want met allerlei kansspelen kan je een bepaalde behendigheid/kunst/kwaliteit of wat dan ook eigen maken, waardoor het niet alleen puur gokken wordt.
De vraag is dan ook of ze kansspelen hetzelfde zullen behandelen als een pokerspel....en de vraag is ook of je überhaupt het risico wil lopen dat je dit gemartel allemaal moet ondergaan etc....
Wat ik iedereen op dit moment kan aanraden is om een half jaar te wachten tot het online gokken gelegaliseerd is in Nederland. De grote bookmakers zoals Unibet en Bwin zullen wel op de Nederlandse markt komen. Vanaf het legalisatie moment gaan de bookmakers de kansspelbelasting betalen en hoef jij als speler dit niet meer te doen.....het ideale moment om uit te laten betalen zou ik zeggen...Daarnaast, ben je winstgevend op lange termijn, waarom je winst niet als investering gebruiken om je stakes te verhogen en daardoor je winsten op lange termijn ook te verhogen...?? ik zou nu geen risico gaan nemen en wil je perse het geld toch uit laten betalen om iets te kopen of wat dan ook....dan zou ik voor nu Skrill of Neteller gebruiken.
Normaal is 500 - 1k per maand geen probleem alleen hangt het er weer vanaf of je student bent of niet, heb je andere inkomsten, zet je het op je spaarrekening of maak je het op voor het einde van het jaar.....het is niet allemaal even makkelijk te beantwoorden en per persoon verschillend en je bent afhankelijk van meerdere factoren.
Als het gelegaliseerd word en stel ik win 500 euro gaat daar dan wat vanaf of betaald Unibet mij gewoon die 500 euro uit en hoef ik geen belasting erover te betalen?
Daar gaat niks vanaf. Bij Toto gebeurt dat wel bijvoorbeeld.
Er bestaat wel een grote kans dat bookmakers lagere odds gaan aanbieden aan NL spelers vanwege de 29% kansspelbelasting die ze moeten betalen.
Hier willen ze toch een paar procent van terug verdienen lijkt mij. 29% betalen ze vrijwel nergens aan kansspelbelasting in de wereld. Welkom in Nederland.
Thanks voor je uitgebreide antwoord @gulzig. Zal nog een half jaartje wachten. Als ik tegen die tijd nog steeds maandelijks geld over houd, ga ik je tip over stakes verhogen zeker opvolgen.
Lukt het verder met winst maken? Mis nog wel een tipje hier of daar.
Hoezo wachtten ? Maak account aan en doe je ding ....