Wedden op 1. Liga en 2. Liga (Tsjechië)
Het is weer zover, de Tsjechiesche 1.Liga en de 2. Fortuna Liga trappen af.
Vanavond hebben we de wedstrijd:
1. Liga:
Zbrojovka Brno - FC Banik Ostrava
Zbrojovka Brno eindigde vorig seizoen als 11e met 32 punten (teleurstellend) en Banik Ostrava promoveerde na 1 jaar afwezig te zijn geweest weer naar het hoogste niveau.
Voorbereiding:
Zbrojovka Brno:
2x winst
1x gelijk
3x verloren
Waarvan 7 keer (top scoorder Kratochvil met 4 doelpunten) en 2 keer niet gescoord.
Banik Ostrava:
4x gewonnen
2x verloren
Waarvan 17 keer gescoord. Topscoorder Jakub Sasinka met 6 doelpunten (eigen jeugd).
Alhoewel Banik 17x heeft gescoord was de laatste wedstrijd tegen Trinec (2e divisie) niet om naar huis te schrijven. Banik speelde met het volledige A elftal en verloren 5-2.
Analyse:
Als we de spelers bekijken incl. de nieuwe die er bij zijn gekomen vind ik niet dat Banik over een elftal beschikt die in de middenmoot gaan eindigen. Ik ga ervan uit dat ze een lang en moeizame periode tegemoedt gaan en ergens tussen plek 13 en 16 gaan eindigen.
Voor Brno, die vorig jaar echt belabberde wedstrijden speelde hebben zich goed versterkt met nieuwe spelers. Voor hen gok ik erop, dat ze in het linker rijtje komen.
Odds
Brno - Draw no bet @ 1.65
Banik Ostrava to score @ 1.39
BTS @ 1.80
2. Liga
Hradec Kralove - Taborsko
Hradec Kralove is gedegradeerd en gebrand om te promoveren (plek 1 en 2). Taborsko teleurstellend, sponsor is weg en daardoor zijn de sleutel spelers er ook vandoor.
Hradec Kralove win @ 1.48