Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Belasting over gewonnen bedragen Unibet

Ik ben nieuw en heb nog niet veel ervaring met voetbalwedden bij Unibet, daarom heb ik de volgende vragen:

--> Stel je zet bij Unibet een bedrag van €1000,- in op een voetbalwedstrijd met een odd van 1.10 en wint, betaal je dan belasting over het verschil tussen het ingezette bedrag en het gewonnen bedrag (dus over de €100,- winst)? Of over het totale gewonnen bedrag van €1.100,-? Ik weet dat je bij Toto wel belasting betaalt over het geheel uitgekeerde bedrag als je inleg hoger is dan €450,- maar dat terzijde.


-->Stel je stort €2.000,- op je Unibet account en je gaat er mee gokken, vervolgens verlies je. Je wilt de €2.000,- weer terugverdienen, dus zet je weer €2.000,- op je account, je doet een aantal goede goks en je wint het bedrag weer terug. Als je het bedrag weer terugstort op je rekening (bijv. iedere week €300,-) moet je uiteindelijk dan alsnog belasting betalen over het totale bedrag van €4.000,- (€2.000,- van je 2e storting + €2.000,- winst)? Uiteindelijk heb je onder de streep niets verdient, het zou sneu zijn als je dan belasting zou moeten afdragen.


Nogmaals ik ben nieuw bij Unibet en ben me belastingtechnisch alles een beetje aan het uitvogelen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met bovenstaande vragen, alvast bedankt :)

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Voetbal1820
Country flagVoetbal1820 in 8-11-2020 18:33 Storten, inzetten en uitbetalen
in 8-11-2020 18:33 Storten, inzetten en uitbetalen
26 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Hoe lief en eerlijk wil je zijn. Standaard heeft de belastingdienst geen capaciteit om belasting te innen bij buitenlandse wedkantoren. De regel luid boven de 449 euro gewonnen bedrag dient kansspelbelasting te betaald worden. Als jij dit graag wilt doen, zou je dus over alle bets die je boven 449 wint aangifte moeten doen dmv je aangifte inkomstenbelasting. Ik ga er ook zeker vanuit dat jij dat net zo netjes doet als 99% hier van de leden ;). Ik heb afgelopen week nog heel netjes uitbetaald en dan heb ik het over 2k+ ;) en geen enkel probleem binnen enkele uren op de rekening, maar ik doe geen aangifte kan ik je vertellen. Verder wens ik je veel succes! πŸ˜€

4 Vind ik leuk's
Analyzedtipper

Bedankt voor je reactie. Maar stel ik laat een maand lang iedere week een bedrag van €400,- uitbetalen, zou ik dan (als ik zo lief en eerlijk ben) aangifte moeten doen voor €1.600,- (4x €400,-) of moet ik dan aangifte doen voor de totale door Unibet uitgekeerde bedragen (inleg + winst)? Dus dan zou het met een odd van 2.0 €1.600,- + €1.600,- = €3.200,- zijn waar ik belasting over zou moeten betalen??

Bericht gewijzigd door Voetbal1820 op zo 8 nov. 2020, 19:13
1 Vind ik leuk's

Zoals je zegt over het laatst. Je zou dan over die 3200 belasting moeten betalen. Het gaat om het totale bedrag.

1 Vind ik leuk's
Analyzedtipper

Oke, helder. Dan lijkt het me dus beter om te focussen op een maximaal winbedrag (inleg + winst) van rond de €400,-. Dus Als je uiteindelijk €1.000,- winst hebt opgebouwd in je account (d.m.v. verschillende gewonnen prijzen onder de €449,-) en dit bedrag laat uitbetalen, dan hoef je geen belasting te betalen?? πŸ˜ƒ


0 Vind ik leuk's

"Dus Als je uiteindelijk €1.000,- winst hebt opgebouwd in je account (d.m.v. verschillende gewonnen prijzen onder de €449,-) en dit bedrag laat uitbetalen, dan hoef je geen belasting te betalen??" Ja, klopt. Het gaat op dit moment per weddenschap.


Extreem voorbeeld bij de Toto (hoe het nu gaat):

Stel dat je een deelname hebt geplaatst met een inleg van € 500 tegen een quotering van 1,10. Aangezien je de deelname goed hebt, heb je een prijs van € 550 gewonnen. De prijs is hoger dan € 449 en daardoor wordt er kansspelbelasting geheven en afgedragen. Je ontvangt dan het hieronder weergegeven nettobedrag, dat lager is dan je inleg:


Inleg: € 500

Brutoprijs: € 550

Kansspelbelasting: € 165,55

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”

Nettoprijs: bedrag dat je uitgekeerd krijgt: € 384,45


In dit voorbeeld is het prijsbedrag dat je uitgekeerd krijgt minder dan de inleg die je hebt betaald. Let hier dus op als je een weddenschap plaatst. In dergelijke gevallen is Lotto bv wettelijk verplicht om kansspelbelasting af te dragen, ondanks het feit dat de nettoprijs lager is dan de inleg.

0 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Is dat zo jeronimo? gaat het niet om het gewonnen bedrag dus de 550-500 = 50?

0 Vind ik leuk's

Ze zijn bezig om te legaliseren , tot die tijd beste tip .....horen.......zien ...en

4 Vind ik leuk's

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

0 Vind ik leuk's

Op het moment is het echt de 550. Ik hoop dat met de nieuwe wetgeving daar iets beters op bedacht wordt.


Het voorbeeld van jeronimo komt letterlijk van de toto site af: https://www.toto.nl/klantenservice/faq/kansspelbelasting


1 Vind ik leuk's

Je moet helemaal geen kansspelbelasting betalen. De belastingdienst maakt zich niet druk om die paar extra centen. Gaat het om bedragen vanaf 5 - 10 k per maand, dan moet je gaan oppassen en dan nog zijn er manieren om onder de radar te blijven en / of je geld zwart uit te geven.

Fuck de belastingdienst man, Nederland heeft al 1 van de hoogste belastingdruk ter wereld. Lekker blijven werken voor Zuid-Europa , Afrika, EU, immigratie, klimaatbeleid etc.....laat ze eerst de erf- en schenkbelasting eens afschaffen. Grootste onzin ooit. Daar is al weet ik hoeveel belasting over betaald. Grootste maffia zijn de overheden, vergeet dat niet.

10 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.