Belasting over gewonnen bedragen Unibet
Ik ben nieuw en heb nog niet veel ervaring met voetbalwedden bij Unibet, daarom heb ik de volgende vragen:
--> Stel je zet bij Unibet een bedrag van €1000,- in op een voetbalwedstrijd met een odd van 1.10 en wint, betaal je dan belasting over het verschil tussen het ingezette bedrag en het gewonnen bedrag (dus over de €100,- winst)? Of over het totale gewonnen bedrag van €1.100,-? Ik weet dat je bij Toto wel belasting betaalt over het geheel uitgekeerde bedrag als je inleg hoger is dan €450,- maar dat terzijde.
-->Stel je stort €2.000,- op je Unibet account en je gaat er mee gokken, vervolgens verlies je. Je wilt de €2.000,- weer terugverdienen, dus zet je weer €2.000,- op je account, je doet een aantal goede goks en je wint het bedrag weer terug. Als je het bedrag weer terugstort op je rekening (bijv. iedere week €300,-) moet je uiteindelijk dan alsnog belasting betalen over het totale bedrag van €4.000,- (€2.000,- van je 2e storting + €2.000,- winst)? Uiteindelijk heb je onder de streep niets verdient, het zou sneu zijn als je dan belasting zou moeten afdragen.
Nogmaals ik ben nieuw bij Unibet en ben me belastingtechnisch alles een beetje aan het uitvogelen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met bovenstaande vragen, alvast bedankt :)
Ondanks dat je vanaf je zuid Europa verhaal, mijns inziens, flink de mist in gaat, AMEN!
Is er iemand op VW eigenlijk weleens in aanraking gekomen met de belastingdienst omtrent deze topic?
Sommige onderwerpen zijn niet altijd handig om te bespreken , ik snap interesse want hebben we allemaal maar big brother ofzoiets vandaar weinig commentaar vermoed ik ..........
Ik weet dat pokerspelers er wel eens problemen mee hebben gehad. Ik ken niemand en heb hier nog iemand gehoord die problemen met de belastingdienst hebben gehad. Ik zou ook niet weten hoe de belastingdienst sommige dingen zou kunnen weten. Ze krijgen geen gegevens van bijvoorbeeld Unibet of William Hill.
@deniocus nee, dat is het gekke aan deze hele regeling. Het klopt van geen kant.
Devil's advocate: ja je hebt een punt wbt de hoge belastingdruk. Maar als je kijkt naar hoe 'goed' we het hier hebben, ondanks corona. Niemand komt op straat, itt genoeg andere (eerste wereld) landen. Ook kijkende naar de zorg, onderwijs, infrastructuur etc, weinig landen die hieraan in zijn totaliteit kunnen tippen (of kunnen tippen maar kennen eveneens een hoge belastingdruk, Noorwegen, Zweden, Finland, Zwitserland etc.). Kan je gaan huilen maar dit is ook democratie, uiteindelijk is hier door de meerderheid voor gekozen.
Krijg er altijd een beetje de kriebels van als iemand met zo'n overheid = maffia betoog komt, maar wel gretig gebruik maken van alle faciliteiten. Of krijg jij geen zorgtoeslag, huurtoeslag, hypotheekrenteaftrek, medische zorg, kinderbijslag, recht op een uwv uitkering als je zonder baan komt en niet te vergeten je AOW straks?
ON: de regeling rammelt wel van alle kanten, had het zoals de winst van bedrijven benaderd, belast enkel het netto-resultaat. Onzin dat je 10 maanden 1k pm verlies kunt leiden en de bij de 11e maand waar je 10k pakt (B/E) je het volle pond moet betalen. Ook bij de toto is het bizar dat je beter net onder die grens kunt blijven, omdat anders het hele winst bedrag belast wordt.
Hallo Robin,
We hebben het zeker niet slecht in Nederland, sterker nog......we hebben het heel goed in Nederland en mogen blij zijn dat we in dit land zijn geboren en/of leven.
Dit betekend echter niet dat we ons onnodig scheel moeten betalen aan belastingen om zo de overheid te spekken met al hun miskleunen ( en andere landen die zelf hun broek niet op kunnen houden). laat ik nou net weer tegen zo'n miskleun aanlopen : https://www.trouw.nl/politiek/nieuwe-mislukking-overheid-omgevingswet-in-gevaar-door-ict-problemen~bcd211ee/
ICT projecten zijn sowieso een chaos bij de overheid, zie ook : https://www.trouw.nl/nieuws/de-ict-projecten-bij-de-overheid-zijn-nog-steeds-een-chaos~b43b1711/
Het is namelijk lekker makkelijk om andermans geld over de balk te gooien als je hier niks voor hoef te doen. Het blijft toch wel binnenstromen.
Naar mijn idee vergeten vele in de politiek dat ze voor de hardwerkende Nederlandse burger werken. Ze zijn in dienst van het Nederlands volk. Ik zie dit niet vaak terug in de besluitvorming en zie Nederland eigenlijk alleen maar afglijden wat dat betreft....het zou fijn zijn als deze hardwerkende mensen met een laag, modaal of bovenmodaal inkomen er eens op vooruit gaan i.p.v. overal maar meer voor moeten betalen.
Denk je nou echt dat mensen voor hogere belastingen stemmen?? Hogere zorgkosten?? hogere huren??? hogere huizenprijzen??? hogere regionale belastingen??? etc.... ik zie dit nooit in verkiezingsprogramma's terug hoor, maar is wel te danken aan het beleid van o.a. klimaat, stikstof, immigratie, EU etc.....we leven allang niet meer in een democratie. Het is 1 grote poppenkast. Sommige wetten die tussendoor voorbij komen ( zoals de corona wet nu ) zou je via een referendum nog over kunnen stemmen maar oh wacht......die hebben ze afgeschaft......ga nou eens kijken wat bijvoorbeeld de VVD de afgelopen 2 keer in hun verkiezingsprogramma had staan en wat daarvan is waargemaakt of terecht is gekomen....
Bar weinig kan ik je zeggen.
Daarnaast maak ik zelf nauwelijks gebruik van deze faciliteiten zoals jij die aangeeft. Ik krijg geen zorgtoeslag, huurtoeslag of hypotheekrenteaftrek. Hier heb ik geen recht op omdat ik altijd hard voor mijn geld heb gewerkt en ook daadwerkelijk wil werken. Hierdoor teveel verdien. Ik zie het meer als een indirecte bestraffing voor het harde werken en succesvol zijn. Door al deze toeslagen worden mensen nogal makkelijk in mijn ogen....vergeet ook niet dat de overheid ervoor heeft gezorgd dat de zorg duurder is geworden, de huren heel flink omhoog zijn gegaan en dat nu de huizenprijzen gigantisch hoog zijn waardoor je qua hypotheekrenteaftrek minder terug krijgt.
Voor mijn medische zorg betaal ik tegenwoordig al een oplopend eigen risico en krijg steeds minder vergoed. Ik heb en wil geen kinderen ( waar blijft mijn ouderschapsverlof?? of compensatie hiervoor??). In de meeste gevallen een bewuste keuze maar mij komen ze niet tegemoet.....
In Nederland hoef je (gelukkig) niet zonder baan komen te zitten als je echt wilt werken ( uitzonderingen daargelaten). Mijn AOW werk ik indirect 40-45 jaar voor, mag ik daar iets van terug zien? Mag ik iets van een vergoeding voor mijn hele leven (te veel) belasting te betalen? de pensioenen worden ook al steeds minder......
De erf- en schenkbelasting vind ik inderdaad maffia praktijken. Hoe dit er ooit door is gekomen is mij een raadsel. Mensen hebben hier hard (soms hun hele leven) voor gewerkt en al de nodige belasting over betaald. Dit is de meest kansloze belasting die er bestaat en gewoon crimineel.
Waarom is de Staatsloterij wel belastingvrij en de Toto niet of de Postcodeloterij? Waarom moet ik belasting betalen als ik met mijn eigen zuurverdiende centen een gokje wil wagen en hier mee win...? Als ik dit geld verlies krijg ik ook niks terug toch.....? wat heeft de overheid hiermee te maken en wat hebben zij hier voor moeten doen....?
Daarom spoor ik ook mensen aan om geen belasting te betalen als je relatief kleine bedragen wint met gokken. Hier merkt niemand wat van.
Tevens betaal ik wel elke maand mijn kansspelbelasting omdat dit mijn baan is. Overigens heeft mijn bovenstaande relaas mij al regelmatig doen twijfelen om te verhuizen naar een ander land zoals Monaco of de Emiraten ( Dubai ). Ik zie dit nog wel gebeuren in de toekomst.
Goed gesproken kerel , zo is het inderdaad en dan nog maar te zwijgen over die gelukzoekers o.a de veilige landers doe profiteren van onze belastingcenten , haha en dan ook nog eens van ons risico gokken pakken ? Sommige hebben nog niet zoveel levenservaring anders praten ze wel anders......mijn stem heb je
Dat er geld over de balk word gegooid is helaas zo en als je ziet wat de overheid met het geld doet is het soms pure geldverspilling. Ook de wetgeving omtrent sommige kwesties is erg kinderlijk en word de maatschappij met problemen opgezadeld.
Wanneer een asielzoeker is uitgeprocedeerd dan kan die persoon gewoon lukraak illegaal op straat lopen met alle gevolgen van dien.
De overheid moet er voor zorgen dat dergelijke lieden uit de maatschappij worden gevist en desnoods op 1 van de tv tas eilanden worden ondergebracht. Ook graag junken en lastpakken er heen brengen zodat de maatschappij een beetje schoon blijft.
Verder wil ik iedereen hier erop attenderen dat alles erger zal gaan worden en we in een speciale tijd leven. Een zeer bijzondere tijd. Er komt namelijk iemand terug op deze kleine aarde om zijn koninkrijk op aarde te doen vestigen vanuit Jeruzalem.
Leuk dat sommigen direct op hun achterste poten staan, plaats alleen een kanttekening/nuance.
Zeg niet dat de overheid perfect is, verre van, maar enigszins te begrijpen als je de omvang ziet. Wijs mij eens op een vergelijkbare grote organisatie, privaat of publiek, waar geen geld verspild wordt? Verder spreek je jezelf continue tegen, de overheid zorgt ervoor dat alles duurder is in jouw optiek (huur, zorg, huizenprijzen), maar anderzijds zeg je dat de belastingen omlaag moeten? De zorg kan goedkoper hoor, indirect moet er dan meer belastinggeld heen. Hoge huur en huizenprijzen? Indirect gevolg van de hypotheekrenteaftrek (''gesubsideerd' kopen), wordt dat afgeschaft gaat je belastingdruk nog meer omhoog, wat wil je nu precies?
Verder geef je voorbeelden dat jij geen huur-, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek hebt. Heb je nooit gestudeerd? Gesubsidieerd. Nooit een medische ingreep gehad? Ga zo maar door. Verder is dit allemaal ook gewoon een stukje solidariteit he, oog voor je medemens. In ons land gaat nagenoeg niemand persoonlijk failliet als die hun baan kwijtraken, ernstig ziek worden, nu met corona. Ik betaal ook veeeeel meer dan ik terugontvang, maar dit is het systeem toch waar wij met z'n allen voor gekozen hebben? Ben je het er niet mee eens, verhuis, stem anders, begin je eigen partij ?
Kom nou eens met een land waar het algeheel beter gaat dan Nederland en dan niet met een belastingparadijsje (Monaco) of een oliestaat (VAE). We leven allang niet meer in een democratie? Waar leven wij dan in volgens jou. Zoek nog eens op wat voor Democratie wij in NL (en vele andere landen hebben), je kiest mensen om namens jou beslissingen te nemen. Laten we lekker elke drol middels een referendum aan het volk voorleggen, over geldverspilling gesproken, wat gaat dat kosten? Wie gaat dat betalen? zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_democratie . Waar hebben ze nog een zuivere democratie dan? Kantonnetje in Zwitserland daargelaten.
@hooliesee verrijk ons eens met al jouw levenservaring knul, kom eens verder dan 'muh gelukszoekers'.