Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Wimbledon 2016

Na de finales van Roland Garros tijdens het eerste weekend van juni werd het aangekoekte gravel van de schoenen gepoetst en kwam het grasseizoen om de hoek kijken. De mannen trokken traditiegetrouw naar Halle en Queen's en de vrouwen naar Birmingham om hun eerste wedstrijden op gras af te werken, maar die toernooien kunnen natuurlijk niet tippen aan Wimbledon. Voor veel liefhebbers de hoogmis van het tennisjaar en daarom een evenement waar maanden reikhalzend naar uitgekeken wordt. Dit seizoen zullen veel spelers en speelsters de droom hebben om Wimbledon te winnen, maar of die illusie werkelijkheid zal worden is nog maar de vraag. De kans lijkt namelijk aanwezig dat het 'gewoon' Novak Djokovic en Serena Williams gaan worden die de beker na twee weken tennis omhoog gaan tillen.

De mannen

Zelden wint er bij de mannen een underdog het toernooi. De winst van Goran Ivanisevic in 2001 was bijvoorbeeld episch omdat niemand hem als overwinnaar verwachtte. Wat vaker voorkomt is dat een hooggeplaatste favoriet het toernooi wint. Dit jaar lijken de kaarten al voor een groot deel geschud.

Novak Djokovic

Novak Djokovic is op voorhand de grote favoriet om Wimbledon te winnen en is ook als eerste geplaatst. De 29-jarige Serviër laat momenteel zijn beste tennis zien en is nog altijd in de race om de Golden Grand Slam te bewerkstelligen, het winnen van de vier grote toernooien plus het toernooi op de Olympische Spelen in één kalenderjaar. Hij won eerder dit jaar al de Australian Open en Roland Garros en de nummer één van de wereld is nu dus ook automatisch favoriet voor het winnen van Wimbledon. De Oost-Europeaan won het toernooi voor het eerst in 2011 en zette in de finales van 2014 en 2015 Roger Federer opzij.

Andy Murray

Andy Murray was in 2013 de eerste Brit in 77 jaar die er in slaagde om Wimbledon op zijn naam te schrijven. De 29-jarige Schot is bezig met de missie om deze prestatie te herhalen, maar daarvoor zal hij vermoedelijk Novak Djokovic moeten verslaan. Een saillant detail is dat Murray wederom op de begeleiding van de voormalig toptennisser Ivan Lendl kan rekenen. Lendl, die tijdens zijn carrière 270 weken de ATP Ranking aanvoerde, begeleidde Murray ook al van 2012 tot 2014. In die periode boekte Murray zijn grootste successen. Zo won hij de US Open en Wimbledon en schreef hij het tennistoernooi van de Olympische Spelen in Londen op zijn naam. De voorbereiding van Murray op Wimbledon verliep soepel aangezien hij het toernooi van Queen's voor de vijfde keer won.

Roger Federer

Roger Federer, door velen gezien als de beste tennisser aller tijden, beschikt over een palmares waar maar geen einde aan lijkt te komen. De inmiddels 34-jarige Zwitser zit inmiddels in de late herfst van zijn carrière, maar hem volledig afschrijven voor winst op Wimbledon lijkt te vroeg. Het lichaam van Federer protesteert tegenwoordig wel iets meer en dat kan weleens een cruciale factor gaan worden. Zo gaf Federer half mei aan dat hij niet volledig fit was en daarom besloot hij af te zeggen voor Roland Garros, waardoor er een einde kwam aan 65 opeenvolgende Grand Slam-deelnames. Federer miste dit seizoen toernooien vanwege een knie- en een rugblessure, maar hoopt de wereld nu te verrassen op Wimbledon, zijn favoriete toernooi.

Outsiders

Rafael Nadal heeft af moeten zeggen vanwege een polsblessure en zal zijn poging om een derde titel te veroveren dus uit moeten stellen. De als vierde geplaatste Stan Wawrinka is op basis van de huidige wereldranglijst een geduchte outsider voor een plek in de finale, maar daarvoor zal hij zijn beste prestaties moeten overtreffen. De 31-jarige Zwitser kwam op Wimbledon nooit verder dan de kwartfinale. De wat jongere spelers Milan Raonic (25) en Dominic Thiem (22 ) dienen ook in de gaten gehouden te worden. Raonic moest maar net het hoofd buigen voor Murray in de finale van Queen's (7-6, 4-6, 3-6) en de 22-jarige Thiem klopt steeds harder op de deur van de absolute top. De Oostenrijker haalde de halve finale op Roland Garros en versloeg dit kalenderjaar al Nadal en Federer. Thiem bewees dit seizoen al dat hij ook op gras uit de voeten toen hij het ATP toernooi van Stuttgart op zijn naam schreef.

Nederlanders en Belgen

Qua Nederlands mannensucces valt er op Wimbledon eerlijk gezegd niet veel te verwachten. Robin Haase is toegelaten tot het hoofdtoernooi, maar een lange aanwezigheid op Wimbledon lijkt uitgesloten vanwege de gebrek aan vorm. Igor Sijsling legde al een lange weg af om zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Vrijdag on de Amsterdammer in drie sets van de Belg Yannick Mertens in de laatste kwalificatieronde. David Goffin is als elfde geplaatst en won recent nog een wedstrijd van Djokovic. Het ging hier echter wel om een demonstratiepartij tijdens de Boodles Challenge, maar dat gaf de Waal wel een boost. Ruben Bemelmans plaatste zich via het kwalificatietoernooi.

Mogelijke weddenschappen

De bookmakers hebben terecht een enorm vertrouwen in de prestaties van Novak Djokovic en daarom is er daar ook niet veel value te vinden. Dominic Thiem moet door zijn prestaties dit jaar in de gaten gehouden worden en is een mooie outsider die het weleens ver kan gaan schoppen.

Voetbalwedden Scorito

De echte kenners krijgen de kans om hun kennis om te zetten in mooie prijzen. Dit is de actiepagina: voetbalwedden.net/acties/inhetwit/

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagbartjo in 25-06-2016 08:32 Overige sporten en evenementen
in 25-06-2016 08:32 Overige sporten en evenementen
88 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Isner – Tsonga: Tsonga winst @ 1.86 (4/10, Marathonbet)
Isner leidt de h2h met 3-1, maar ze speelden nog nooit tegen elkaar op gras. Tsonga is een van de beste grasspelers, maar het komt er de laatste jaren – ook door blessures – minder uit. In 2011 en 2012 bereikte hij de halve finale van Wimbledon. Beiden hebben nog geen setverlies opgelopen, maar Isner heeft al wel vijf tiebreaks gespeeld. Isner bereikte nog nooit de vierde ronde van Wimbledon en ik verwacht dat nu Tsonga hem de weg blokkeert.

Kyrgios – Lopez: Kyrgios -1.5 sets @ 1.83 (3/10, Marathonbet)
Ik heb de wedstrijd van Kyrgios tegen Brown gekeken en moet zeggen dat het zeker geen slechte wedstrijd was van de Australiër. Kyrgios wilde alleen – net als Brown – de show stelen door mooie ballen te slaan, maar dit ging hem veel minder af. Ik denk daarom dat Lopez minder een bedreiging vormt, omdat hij dan zonder anders te doen dan normaal al de meer entertainende speler is van de twee. Wat me wel zorgen baart, is dat de enige twee onderlinge ontmoetingen in straight sets werden gewonnen door Lopez. Toch durf ik deze handicap aan…

Cibulkova – Bouchard: Over 2.5 sets @ 2.38 (3/10, Unibet)
De keuze is lastig, wat betreft wie dit duel wint. Ik neig naar Bouchard. In die derde set tegen Konta speelde ze echt geweldig en ze leidt met 2-0 in de h2h. Maar de vorm van Cibulkova valt onmogelijk te ontkennen. In de tweede ronde liet ze Gavrilova volledig kansloos. Wanneer gaat de vermoeidheid opspelen, is de vraag. Het regenoponthoud is in haar voordeel, want ze heeft in amper twee weken al zeven wedstrijden gespeeld. Ik verwacht een spannende wedstrijd die waarschijnlijk een beslissende derde set nodig heeft.

Waarschijnlijk kan je er nog wel een paar hoger pakken als morgen alle odds bekend zijn.
0 Vind ik leuk's

Onderstaande bet speel ik voor vandaag:

Zulke bets zijn altijd gedoemd om te mislukken, maar dit vind ik wel een hele leuke. Alle bets zijn gebaseerd op tips op blogabet, tips van Robs van hierboven en mijn eigen inzichten.

Ik verwacht in veel wedstrijden minimaal 4 sets. Daarnaast verwacht ik dat Tsonga en Del Potro gewoon winnen.

Tot slot de match van Bouchard; hierbij verwacht ik, net zoals Rob, dat dit zomaar 3 sets kan worden. Het worden naar mijn mening in ieder geval meer dan 19 games.

Ik ben benieuwd..

Bericht gewijzigd door wedden op zo 25 jul. 2021, 18:30
0 Vind ik leuk's
Zou Sousa kunnen winnen tegen Vesely (odd 2.60)
0 Vind ik leuk's
@ROBS234,
Morgen weer goede voorbeschouwingen/tips?
Ik hoop er op! :)
0 Vind ik leuk's
Ook ik ben benieuwd wat je morgen speelt (y)
0 Vind ik leuk's
Vind de wedstrijden echt heel lastig te voorspellen vandaag!

Zal mijn post wellicht aanpassen in de loop van de dag, deze speel ik sowieso:

Simona Halep - Madison Keys
Halep winst @2.05
0 Vind ik leuk's

Mannen: Achtste finale: David Goffin vs Milos Raonic

In de achtste finales van Wimbledon begint voor sommige spelers het toernooi pas echt. In het geval van David Goffin en Milos Raonic is dit zeer zeker het geval. Beide spelers plaatsten zich met speels gemak voor de vierde ronde van Wimbledon en maken zich nu op voor een strijd die meer krachten zal gaan kosten. De als elfde geplaatste Goffin behaalde dit jaar zijn beste prestatie op een grandslam door de kwartfinale te halen van Roland Garros en dat is nu wederom zijn doel. De Belg zal daarvoor wel de hoger geplaatste Raonic ( 6 ) op een nederlaag moeten trakteren.

Goffin: Zet de stijgende lijn zich nog even door?

Goffin mag zich nu qua positie op de wereldranglijst al de beste Belg ooit noemen, maar wellicht zit er nog meer in het vat voor de Luikenaar. De 26-jarige Goffin behaalde jarenlang degelijke resultaten zonder echte uitschieters, maar daar kwam dit kalenderjaar een positieve verandering in. Zo haalde hij zoals gezegd de kwartfinale op Roland Garros en haalde hij zelfs de halve eindstrijd in Indian Wells en Miami. De vorm is er dus en zijn fans hopen nu op een stunt op Wimbledon, waar hij afgelopen jaar zijn beste prestatie neerzette: het behalen van de vierde ronde. Positief nieuws voor Goffin is dat de Waal redelijk fris aan de start van het duel met Raonic zal verschijnen. Alexander Ward en Edouard Roger-Vasselin werden met speels gemak aan de kant geveegd in de eerste twee rondes. Zo leverde Goffin slechts veertien games in, in zes gewonnen sets. Denis Istomin slaagde er wel in om een set van Goffin af te snoepen in de derde ronde, maar met 6-1 in de vierde set stelde de Belg overtuigend de zege veilig. Goffin zal nu voor het eerst tijdens deze Wimbledon aan een wedstrijd beginnen als underdog. De vraag is nu of Goffin boven zichzelf uit kan stijgen. Zelf heeft de Luikenaar er wel vertrouwen in. 'Ik hoop nu nog iets verder te gaan dan vorig jaar. Ik heb nog nooit op gras tegen Raonic gespeeld. Zijn opslagen zijn niet eenvoudig, maar ik heb ook wapens om het hem lastig te maken.'

Raonic: Brengen zijn kanonskogels hem naar eeuwige roem?

Milos Raonic sloeg na zijn entree in het proftennis menig record uit de boeken. De jongeling slaagde er ooit in om in één maand tijd te stijgen van plaats 152 naar 37 op de wereldranglijst. Raonic is één van de tennissers die wellicht ooit de top drie van het mondiale tennis kan bereiken, maar daarvoor moet hij nog de laatste en misschien wel moeilijkste stap zetten. De 25-jarige Canadees is in staat om elke tegenstander een moeilijke dag te bezorgen met zijn kiezelharde service en met dat wapen hoopt hij nu eens de finale van een grandslam te bereiken. Raonic, die werd geboren in Montenegro, haalde in 2014 de halve finale van Wimbledon en begin dit jaar herhaalde hij die prestatie op de Australian Open. De Canadees plaatste zich betrekkelijk eenvoudig voor de vierde ronde van Wimbledon. Pablo Carreno-Busto, Andreas Seppi en Jack Sock kregen het bijna voor elkaar om een set te pakken tegen de lange Raonic, maar de laatstgenoemde bleek steeds over stalen zenuwen te beschikken richting het einde van een set. Zo won Raonic tot op heden alle tiebreaks (4) die hij dit jaar speelde op het heilige gras. De drie zeges zorgden voor vertrouwen en Raonic zal nu met een positieve mindset toewerken naar de confrontatie met Goffin.

Prognose en mogelijke voorspellingen

Goffin en Raonic kruisten drie keer eerder de degens en de Canadees slaagde er in om twee keer aan het langste eind te trekken. In 2014 won Goffin in Basel. Eerder dit jaar stonden de twee tennissers voor het laatst tegenover elkaar. Raonic won toen in de halve finale op het toernooi van Indian Wells met 6-3, 3-6 en 6-3. Bij de bookmakers is Raonic de grote favoriet en wedden op de Canadees levert dan ook niet al te veel op. Naar mijn mening is Raonic de terechte favoriet om de wedstrijd te winnen, maar ik ben er niet zo zeker van dat dit met een makkelijke 3-0 gaat gebeuren. Goffin laat al maanden goed tennis zien en hij is zeker in staat om minimaal één set van Raonic af te snoepen.

0 Vind ik leuk's

Vrouwen: Achtste finale: Simona Halep vs Madison Keys

Simona Halep sloeg in de derde ronde de droom van Kiki Bertens aan diggelen. De Roemeense, de huidige nummer vijf van de wereld, zegevierde met 6-4 en 6-3 en liet weer zien dat ze over de juiste vorm beschikt. Halep leverde nog geen enkele set in en zal daarom over genoeg zelfvertrouwen beschikken. Om de kwartfinale te bereiken zal ze af moeten gaan rekenen met Madison Keys, één van de aanstormende talenten in het vrouwentennis. Halep lijkt misschien op voorhand de favoriet, maar daar denken de bookmakers duidelijk anders over.

Halep: Is ze goed genoeg om voor de tweede keer een finale van een grandslam te halen?

De 24-jarige Halep brak door in 2014. In dat jaar haalde ze finale van Roland Garros en mepte ze zich op Wimbledon naar de halve finale. De Roemeense slaagde er later in om op te klimmen naar de tweede plaats op de ranking, maar ze bleek niet in staat om die positie vast te houden. Inmiddels is ze de nummer vijf van de wereld en hoopt ze de weg omhoog weer terug in te slaan. Tot op heden is 2016 een jaar met ups en downs voor Halep. Zo won ze eind april het WTA-toernooi van Madrid, maar slaagde ze er nog niet in om potten te breken op de grandslams. Op de Australian Open ging ze roemloos ten onder in de eerste ronde en in Parijs was de vierde ronde het eindstation. Haar prestaties mogen dit jaar dan niet al te overtuigend zijn, maar op Wimbledon verloopt het toernooi nog steeds vrij soepel. Anna-Karolina Schmiedlova, Francesca Schiavone en Kiki Bertens werden op een 2-0 nederlaag getrakteerd en Halep stond slechts veertien games af in zes sets. De partij tegen Keys belooft een stuk spannender te worden en de vraag is nu of Halep haar status van top vijf speelster waar kan maken.

Keys: Hebben de bookmakers het bij het rechte eind?

Eerder in dit topic werd Keys genoemd als iemand die in de gaten gehouden diende te worden. De Amerikaanse is dan wel de nummer negen van de wereld, maar de bookies schatten haar duidelijk hoger in. Voor de start van het toernooi werd ze op nummer drie geplaatst in het lijstje van mogelijke winnaars. Om die voorspelling waar te maken zal Keys haar beste tennis uit haar carrière moeten laten zien. In 2015 haalde ze de halve finale van de Australian Open en de kwartfinale van Wimbledon, haar beste prestaties op een grandslam, maar in 2016 is het haar nog niet gelukt om echt ver te komen. De vierde ronde was zowel in Melbourne als in Parijs dit jaar het eindstation. Keys, die in de voorbereiding op Wimbledon het toernooi van Birmingham op haar naam schreef, had meer moeite dan Halep om de vierde ronde te bereiken. Laura Siegemund werd betrekkelijk eenvoudig aan de kant geschoven, maar Kirsten Flipkens (6-4, 4-6, 6-3) en Alize Cornet (6-4, 5-7, 6-2) leverden meer problemen op. Het valt nu nog maar te bezien of de bookies het bij het rechte eind hebben.

Prognose en mogelijke voorspellingen

Keys slaagde er in 2014 al eens in om als underdog te winnen van Halep, maar deze keer zal ze dus als favoriet aan de wedstrijd beginnen. De bookmakers zien de 21-jarige deze ronde dus overleven, maar het verschil in odds tussen Keys en Halep is niet bijster groot. De vraag is nu of Keys echt over de wapens beschikt om hoger geplaatste speelsters uit het toernooi te kegelen, of dat een type als Halep het toch haalt tegen de jongeling. Naar mijn mening kan dit weleens een lange partij gaan worden en ik ben er eerlijk gezegd niet zo zeker van dat Keys deze wedstrijd betrekkelijk eenvoudig naar zich toe zal trekken.

0 Vind ik leuk's
Querrey – Mahut: Mahut -1.5 games @ 1.94 (4/10, Marathonbet)
Ik ben vrij zeker van dat Mahut deze partij naar zich toe gaat trekken. De verwachting is dat Querrey’s serve vandaag niet zo indrukwekkend gaat zijn als tegen Djokovic vanwege meer vochtingheid. Als je het afzet tegen zijn ranking dan is Mahut de beste grasspeler van het moment. Met zijn serve-volley-spel houdt hij de punten kort en daar kunnen veel speler toch maar moeilijk mee omgaan. De quotering voor winst staat me wat te laag, dus neem ik iets meer risico met deze handicap.

Goffin – Raonic: Over 3.5 sets @ 1.85 (5/10, Betsson)
Raonic heeft nog geen set afgestaan en Goffin één. Goffin staat in de top-15, maar weet het de gevestigde orde nog niet moeilijk te maken. Alleen Raonic behoort nog niet tot die categorie, al is het wel de betere speler op gras. Ik denk dat Goffin hem wel een set kan afsnoepen. Er gaan sowieso kansen komen voor de Belg. Hun voorgaande ontmoetingen waren ook steeds close.

Gasquet – Tsonga: Gasquet winst @ 1.91 (3/10, William Hill)
Gasquet heeft nog niet echt indruk gemaakt. Een goede Gasquet had op dit punt nog geen set verloren, want hij had een verrassend makkelijke route naar de vierde ronde (ATP-ranking 56, 43 en 36). Toch vind ik de odds het waard om te spelen. Tsonga heeft er een lange partij opzitten tegen Isner en is fysiek niet helemaal in orde. De h2h zegt mij niet zoveel, want hun laatste ontmoeting was in 2013, terwijl Gasquet de laatste jaren juist dichter bij de top-5 zit. Hun enige duel op gras dateert van Wimbledon 2007 en werd in drie sets gewonnen door Gasquet.

Kyrgios – Murray: Over 3.5 sets @ 1.90 (3/10, Tipico)
Ik geloof wel dat Kyrgios een set gaat pakken. Kyrgios wordt beter en beter en heeft dit jaar weer een sprong gemaakt op de rankings. Op de Australian Open vorig jaar was hij in de tiebreak dichtbij een set en in de US Open wist hij al een set te winnen. Ze speelden nog nooit tegen elkaar op gras, maar ik denk dat Kyrgios’ kwaliteiten beter tot uitdrukking komen op gras. Hij heeft al lastige tegenstanders gehad, terwijl Murray nog niet echt uitgedaagd is.

Radwanska – Cibulkova: Cibulkova winst @ 2.32 (6/10, Marathonbet)
Radwanska heeft altijd problemen met hard-hitters. Zie alleen al Konjuh in de tweede ronde waar ze met veel geluk een vroege uitschakeling voorkwam. Cibulkova is in bloedvorm, terwijl ze dat meestal alleen was op de Australian Open. In Birmingham werd Radwanska eruit geknikkerd door Vandeweghe (ook zo’n hard-hitter) en in Eastborne was Cibulkova zelf te sterk. Radwanska heeft nog niet die indruk achter gelaten dat ze nu wel Cibulkova kan verslaan.

Shvedova – Safarova: Shvedova winst @ 2.12 (3/10, Unibet)
Shvedova is een goede grasspeelster en in vorm. Safarova is al twee keer goed weggekomen tegen Mattek-Sands en Cepelova. Shvedova heeft eerder Svitolina uitgeschakeld en in de vorige ronde Lisicki, die een van de beste grasspeelsters is van de laatste jaren. Bovendien is de h2h 3-0 in het voordeel van Shvedova.
0 Vind ik leuk's
Kleine winst aan overgehouden. Thanks Rob!

Op naar morgen.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.