Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Wimbledon 2016

Na de finales van Roland Garros tijdens het eerste weekend van juni werd het aangekoekte gravel van de schoenen gepoetst en kwam het grasseizoen om de hoek kijken. De mannen trokken traditiegetrouw naar Halle en Queen's en de vrouwen naar Birmingham om hun eerste wedstrijden op gras af te werken, maar die toernooien kunnen natuurlijk niet tippen aan Wimbledon. Voor veel liefhebbers de hoogmis van het tennisjaar en daarom een evenement waar maanden reikhalzend naar uitgekeken wordt. Dit seizoen zullen veel spelers en speelsters de droom hebben om Wimbledon te winnen, maar of die illusie werkelijkheid zal worden is nog maar de vraag. De kans lijkt namelijk aanwezig dat het 'gewoon' Novak Djokovic en Serena Williams gaan worden die de beker na twee weken tennis omhoog gaan tillen.

De mannen

Zelden wint er bij de mannen een underdog het toernooi. De winst van Goran Ivanisevic in 2001 was bijvoorbeeld episch omdat niemand hem als overwinnaar verwachtte. Wat vaker voorkomt is dat een hooggeplaatste favoriet het toernooi wint. Dit jaar lijken de kaarten al voor een groot deel geschud.

Novak Djokovic

Novak Djokovic is op voorhand de grote favoriet om Wimbledon te winnen en is ook als eerste geplaatst. De 29-jarige Serviër laat momenteel zijn beste tennis zien en is nog altijd in de race om de Golden Grand Slam te bewerkstelligen, het winnen van de vier grote toernooien plus het toernooi op de Olympische Spelen in één kalenderjaar. Hij won eerder dit jaar al de Australian Open en Roland Garros en de nummer één van de wereld is nu dus ook automatisch favoriet voor het winnen van Wimbledon. De Oost-Europeaan won het toernooi voor het eerst in 2011 en zette in de finales van 2014 en 2015 Roger Federer opzij.

Andy Murray

Andy Murray was in 2013 de eerste Brit in 77 jaar die er in slaagde om Wimbledon op zijn naam te schrijven. De 29-jarige Schot is bezig met de missie om deze prestatie te herhalen, maar daarvoor zal hij vermoedelijk Novak Djokovic moeten verslaan. Een saillant detail is dat Murray wederom op de begeleiding van de voormalig toptennisser Ivan Lendl kan rekenen. Lendl, die tijdens zijn carrière 270 weken de ATP Ranking aanvoerde, begeleidde Murray ook al van 2012 tot 2014. In die periode boekte Murray zijn grootste successen. Zo won hij de US Open en Wimbledon en schreef hij het tennistoernooi van de Olympische Spelen in Londen op zijn naam. De voorbereiding van Murray op Wimbledon verliep soepel aangezien hij het toernooi van Queen's voor de vijfde keer won.

Roger Federer

Roger Federer, door velen gezien als de beste tennisser aller tijden, beschikt over een palmares waar maar geen einde aan lijkt te komen. De inmiddels 34-jarige Zwitser zit inmiddels in de late herfst van zijn carrière, maar hem volledig afschrijven voor winst op Wimbledon lijkt te vroeg. Het lichaam van Federer protesteert tegenwoordig wel iets meer en dat kan weleens een cruciale factor gaan worden. Zo gaf Federer half mei aan dat hij niet volledig fit was en daarom besloot hij af te zeggen voor Roland Garros, waardoor er een einde kwam aan 65 opeenvolgende Grand Slam-deelnames. Federer miste dit seizoen toernooien vanwege een knie- en een rugblessure, maar hoopt de wereld nu te verrassen op Wimbledon, zijn favoriete toernooi.

Outsiders

Rafael Nadal heeft af moeten zeggen vanwege een polsblessure en zal zijn poging om een derde titel te veroveren dus uit moeten stellen. De als vierde geplaatste Stan Wawrinka is op basis van de huidige wereldranglijst een geduchte outsider voor een plek in de finale, maar daarvoor zal hij zijn beste prestaties moeten overtreffen. De 31-jarige Zwitser kwam op Wimbledon nooit verder dan de kwartfinale. De wat jongere spelers Milan Raonic (25) en Dominic Thiem (22 ) dienen ook in de gaten gehouden te worden. Raonic moest maar net het hoofd buigen voor Murray in de finale van Queen's (7-6, 4-6, 3-6) en de 22-jarige Thiem klopt steeds harder op de deur van de absolute top. De Oostenrijker haalde de halve finale op Roland Garros en versloeg dit kalenderjaar al Nadal en Federer. Thiem bewees dit seizoen al dat hij ook op gras uit de voeten toen hij het ATP toernooi van Stuttgart op zijn naam schreef.

Nederlanders en Belgen

Qua Nederlands mannensucces valt er op Wimbledon eerlijk gezegd niet veel te verwachten. Robin Haase is toegelaten tot het hoofdtoernooi, maar een lange aanwezigheid op Wimbledon lijkt uitgesloten vanwege de gebrek aan vorm. Igor Sijsling legde al een lange weg af om zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Vrijdag on de Amsterdammer in drie sets van de Belg Yannick Mertens in de laatste kwalificatieronde. David Goffin is als elfde geplaatst en won recent nog een wedstrijd van Djokovic. Het ging hier echter wel om een demonstratiepartij tijdens de Boodles Challenge, maar dat gaf de Waal wel een boost. Ruben Bemelmans plaatste zich via het kwalificatietoernooi.

Mogelijke weddenschappen

De bookmakers hebben terecht een enorm vertrouwen in de prestaties van Novak Djokovic en daarom is er daar ook niet veel value te vinden. Dominic Thiem moet door zijn prestaties dit jaar in de gaten gehouden worden en is een mooie outsider die het weleens ver kan gaan schoppen.

Voetbalwedden Scorito

De echte kenners krijgen de kans om hun kennis om te zetten in mooie prijzen. Dit is de actiepagina: voetbalwedden.net/acties/inhetwit/

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagbartjo in 25-06-2016 08:32 Overige sporten en evenementen
in 25-06-2016 08:32 Overige sporten en evenementen
88 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
akselvermassen:
robs234:
Coric - Karlovic: Karlovic -1.5 sets @ 1.73 (4/10, Unibet)
Coric is talentvol, maar gras is zijn slechtste ondergrond, terwijl Karlovic' serve juist het best tot zijn recht komt op deze ondergrond. Wellicht weet Coric een set te pakken, maar meer niet.

Rosol - Querrey: Over 3.5 sets @ 1.70 (8/10, Tipico)
Querrey wordt hier als de grote favoriet gezien, maar in mijn ogen is dat overdreven. Rosol heeft wel degelijk goede kansen om door te gaan, ondanks dat hij in de voorgaande weken geen graswedstrijd wist te winnen en Querrey juist sterk speelde. Rosol is niet de meest stabiele speler, maar ik verwacht wel dat hij een degelijk niveau gaat halen. Voor wat het waard is: de laatste keer dat Rosol er in de eerste ronde van een grand slam uitvloog wat US Open 2014.

Seppi - Garcia-Lopez: Seppi -1.5 sets @ 1.78 (3/10, Unibet)
Ik verwacht niet dat Seppi veel problemen gaat hebben met Garcia-Lopez, die in het verleden wel goede resultaten boekte op gras, maar draait helemaal geen lekker seizoen. Seppi heeft een indrukwekkende h2h van 5-1 en is sowieso een goede grasspeler.

Schwartzman - Haase: over 3.5 sets @ 1.75 (5/10, Betsson)
Bovendien begint vandaag het proces tegen zijn voormalig coach. Lijkt me niet - als Haase zijnde - dat je je daar voor kunt afsluiten. Haase is wel terecht de favoriet, maar een 0-3 zie ik niet zo snel gebeuren. Schwartzman is een dramatische grasspeler, maar gegeven de omstandigheden rondom Haase vind ik durf ik deze odd wel mee te nemen.

enorm sterk (y) tornooi goed ingezet! 4/4

Lekker Rob! Laatste 3 meegespeeld
0 Vind ik leuk's
Bertens laat (weer) zien dat ze niet onderschat moet worden, sowieso niet na een blessure en weinig spelen. Wat overtuigend pakt ze Ostapenko even! (y)
0 Vind ik leuk's
Zonder dalen geen pieken!
robs234:
Coric - Karlovic: Karlovic -1.5 sets @ 1.73 (4/10, Unibet)

Rosol - Querrey: Over 3.5 sets @ 1.70 (8/10, Tipico)

Seppi - Garcia-Lopez: Seppi -1.5 sets @ 1.78 (3/10, Unibet)

Schwartzman - Haase: over 3.5 sets @ 1.75 (5/10, Betsson)

robs234:

Nara - Brengle: Brengle -1.5 sets @ 1.85 (3/10, SBOBET)

Zheng - Sakkari: over 2.5 sets @ 2.30 (2/10, Tipico)

Safarova - Mattek-Sands: Mattek-Sands +1.5 sets @ 1.85 (4/10, Betsson)

Giorgi - Muguruza: Giorgi +5 games @ 1.74 (3/10, Marathonbet)

Ka. Pliskova - Wickmayer: Wickmayer +1.5 sets @ 2.23 (6/10, SBOBET)

Shvedova - Goerges: over 2.5 sets @ 2.35 (3/10, Betsson)

Mooi dat ze goed uitpakken. Had terecht vertrouwen in underdogs Sakkari en Shvedova. Achteraf beter gewoon winst kunnen pakken, maar ja achteraf... Bij Brengle zat ik er compleet naast.

@boempatat de meeste handicaps zijn ook bij Unibet te spelen. Behalve de asians, maar die kunnen Belgen bij Pinnacle zetten. Sets over/under weet ik geen alternatief voor, hoewel Unibet ze vanaf ronde 2/3 wel gaat aanbieden. Bwin heeft overigens ook: number of sets. Wat bij de vrouwen gewoon gelijk is aan sets over/under.

0 Vind ik leuk's
Combi Bets

Marcel Granollers + Nick Kyrgios + Mikhail Kukushkin + Coco Vandeweghe to win
@3.19

Dennis Novikov + Dominic Thiem + Caroline Wozniacki
@3.78

Christina McHale + YingYing Duan (+1,5 sets) + Cibulkova
@3.15 (early afternoon betje, alle matches om 11.30)

Single Bets
Cirstea +1,5 sets @2.20
Robert +2,5 sets @1.85
Sijsling - Vesley first set over 10,5 games @2.25
Sijsling winst @2.05 (Hup Holland Hup, niet helemaal objectief)
Marius Copil -1,5 sets @2.08
Berdych 0-3 winst @1.88
Taylor Fritz +2,5 sets @2.12

Misschien volgen er nog meer...
0 Vind ik leuk's

Ronde 2 Dames: Mona Barthel vs Kiki Bertens

Rond de persoon van Kiki Bertens zweefden voor aanvang van de start van Wimbledon veel twijfels. Was ze wel honderd procent fit? Had ze nog last van de kuitblessure? Is ze in staat om de tenniswereld weer te verrassen, en zou het gebrek aan een voorbereiding op gras haar parten gaan spelen? Bertens trok zich in de eerste partij tegen Jelena Ostapenko niets van dit alles aan. De Nederlandse zette de Letse met 6-3 en 6-2 aan de kant en kan zich nu op gaan maken voor de tweede ronde wedstrijd tegen Mona Barthel.

Bertens: Soepel door naar de derde ronde?

Bertens was dan wel als 26e geplaatst op Wimbledon, maar de eerste ronde partij tegen Ostapenko beloofde op voorhand een pittige te worden. De 19-jarige Ostapenko is een voormalig juniorenkampioen op Wimbledon en de verwachting was dat Bertens het weleens moeilijk zou kunnen krijgen tegen de nummer 34 van de wereld. Niets bleek echter minder waar. Bertens reageerde op een stroeve start door zeven games op rij te pakken en kwam daarna niet meer in de problemen. Uiteindelijk stond ze vijf games af aan Ostapenko en plaatste ze zich met gemak voor de tweede ronde. Bertens, die naar eigen zeggen weer helemaal fit is, gaat nu de degens kruisen met Barthel. Qua ranking en recent getoond spel van de Duitse zou Bertens in staat moeten zijn om ook deze ronde te overleven.

Barthel: Slaat ze wederom een hoger geplaatste speelster naar huis?

Barthel slaagde er recentelijk niet in om hoge ogen te gooien. De 25-jarige Duitse verliet Roland Garros al na de eerste ronde en de voorbereiding op Wimbledon verliep allesbehalve vlekkeloos. Barthel draaide een relatief rustige voorbereiding op het toernooi in Engeland. Ze nam deel aan het toernooi van Nottingham, maar kwam daar slechtst één keer in actie. De lager geplaatste Alison Riske gunde gaar slechts drie games. Een nederlaag tegen Danka Kovinic, die zestien plaatsen hoger te vinden is op de WTA ranking, had dan ook niemand verbaasd, maar Barthel slaagde er in om haar eliminatie minimaal voor één ronde uit te stellen. Met 6-2 en 7-6 trok ze aan het langste eind. Barthel is nu de underdog voor de wedstrijd tegen Bertens, maar de historie zal haar wellicht een welkome boost geven.

Prognose en mogelijke voorspellingen

De bookmakers zijn het er dit keer over eens. Bertens is een maatje te groot voor Barthel en plaatst zich voor de volgende ronde. Toch zit er bij deze partij wellicht een klein addertje onder het gras. Beide dames speelden in het verleden liefst elf keer tegen elkaar en negen keer slaagde Barthel er in om de zege naar zich toe te trekken. De laatste vijf keer won Barthel en Bertens' laatste zege dateert alweer van 2014. Hier moet overigens wel bij vermeld worden dat beide speelsters elkaar nooit op gras troffen. De 24-jarige Wateringse kreeg vanwege haar optreden op Roland Garros natuurlijk wel meer vertrouwen en op haar optreden tegen Ostapenko zal ze tevreden terugkijken. Een overwinning van Bertens zou niemand verbazen, maar daarvoor zal ze wel af moeten rekenen met een ware angstgegner. Naar mijn mening is Bertens zeker in staat om Barthel naar huis te slaan. De vraag is alleen of dit net zo soepel zal gebeuren als in de eerste ronde.

Bericht gewijzigd door wedden op zo 25 jul. 2021, 18:28
0 Vind ik leuk's

Ronde 2 Mannen: Jack Sock vs Robin Haase

Als er iemand met een verstoorde voorbereiding op Wimbledon te maken kreeg was het wel Robin Haase. Zijn coach Mark de J wordt verdacht van de moord op Koen Everink en de prestaties van Haase zelf oogstten dit kalenderjaar niet al te veel lof. Haase kelderde op de ranking en mocht van geluk spreken dat hij direct toen werd gelaten tot het hoofdtoernooi op Wimbledon. De onberekenbare Haase was de favoriet bij de bookmakers om de gravelbijter Diego Schwartzman aan de kant te zetten. Uiteindelijk lukte het de Hagenees om de tweede ronde te bereiken, maar dat ging zeker niet zonder slag of stoot. Haase speelde verre van constant tegen Schwartzman, maar trok uiteindelijk na vijf sets wel aan het langste eind. In de tweede ronde wacht een confrontatie met Jack Sock.

Haase: Kan de Nederlander in moeilijke tijden boven zichzelf uitstijgen?

Haase was bij de bookmakers de favoriet om de partij tegen Schwartzman te winnen, maar bij de tweede ronde partij tegen Sock zullen de rollen omgedraaid zijn. Haase, de huidige nummer 98 van de wereld, zal zijn beste tennis moeten laten zien om de Amerikaan van een zege af te houden. De vraag is nu of Haase de stabiliteit kan brengen die nodig is om zo'n overwinning binnen te slepen. Haase liet bij tijd en wijle degelijk tennis zien, maar zakte ook geregeld door de ondergrens. De winst tegen de Argentijn zorgde echter wel voor een boost, maar dat biedt geen garantie voor een goed resultaat tegen de zes jaar jongere Sock. Een saillant detail is dat beide spelers elkaar ook al troffen op Roland Garros. Haase zal nu uit een ander vaatje moeten tappen want die wedstrijd zal hij het liefst zo snel mogelijk willen vergeten.

Sock: Eindelijk eens een uitschieter op gras?

Sock, die op Wimbledon als 27e is geplaatst, behaalde in het verleden geregeld successen in het dubbelspel, maar de Amerikaan smacht ook naar prestaties in de singles. De 23-jarige speler uit Nebraska slaagde er vooralsnog niet in om op een grandslam de derde ronde te overleven. Wimbledon is zelfs het toernooi waar hij zijn slechtste prestaties tot nu toe neerzette. Vorig jaar sneuvelde Sock in de eerste ronde en een jaar eerder bij zijn debuut moest hij na twee rondes het toernooi verlaten. Dit jaar biedt hem echter een ideale mogelijkheid om het eens verder te schoppen. Met drie keer 6-4 ontdeed hij zich maandag van Ernests Gulbis en het vertrouwen zal nu zeker aanwezig zijn om Haase ook op een nederlaag te trakteren. Sock slaagde er eerder dit kalenderjaar al in om Haase van een zege af te houden en met die insteek zal hij nu weer het gras betreden.

Prognose en voorspellingen

Hoewel Haase allesbehalve lekker in zijn vel zat tijdens Roland Garros slaagde hij er toch in om Sock goed partij te bieden. De Amerikaan leek af te stevenen op een eenvoudige zege tegen de Nederlander toen hij met 6-3 en 7-5 de 2-0 op het scorebord zette, maar Haase rechtte de rug en trok de stand uiteindelijk gelijk. Een dag later lukte Haase het echter niet om Sock uit het toernooi te kegelen. Sock won de beslissende set betrekkelijk eenvoudig met 6-2. De bookmakers plaatsen Sock terecht in de favorietenrol, maar Haase zou in staat moeten zijn om Sock een hete middag te bezorgen. Winst lijkt op het eerste gezicht wat te hoog gegrepen, maar de Nederlander is zeker in staat om flink wat punten te sprokkelen. De vraag is of Haase mentaal op zijn sterkst is, iets wat zeker nodig is om een verrassing te bewerkstelligen.

Bericht gewijzigd door wedden op zo 25 jul. 2021, 18:28
0 Vind ik leuk's
Mannen

Pospisil – Ramos: over 3.5 sets @ 1.85 (5/10, Tipico)
Pospisil heeft veel punten te verdedigen, doordat hij vorig jaar de kwartfinale haalde. Het moet gezegd worden dat hij deels geholpen werd door een gunstige loting en het vertrek van Nadal/Ferrer. Desalniettemin zal de druk hoog zijn bij de Canadees, die in aanloop naar Wimbledon niet echt heeft kunnen overtuigen. Ramos is allesbehalve een grasspeler, maar is wel meer allround geworden, waar hij eerst alleen overweg kon op gravel. Ramos heeft nog niets laten zien op gras, maar misschien ligt daar het gevaar voor Pospisil. In ieder geval, zie ik een 3-0 zege voor of Pospisil of Ramos niet gebeuren.

Alternatief bij Bwin: 61.33% van je inzet op 4 sets @ 2.90 en 38.67% op 5 sets @ 4.60 geeft een gemiddelde odd van 1.78.

Elias – Albot: Albot -5.0 games @ 1.93 (2/10, Marathonbet) (void)
Elias heeft in zijn carrière slechts een graswedstrijd op ATP-niveau gespeeld en komt rechtstreeks van het gravel richting Wimbledon. Albot is meer allround en heeft een sterke kwalificatie gedraaid. Zijn vertrouwen zal groot zijn, want sinds RG won hij 14 uit 15 wedstrijden (weliswaar op Challengerniveau).

Vesely – Sijsling: Vesely winst @ 1.83 (4/10, Marathonbet)
Deze odd verbaast mij een beetje, dus ik hoop dat ik er niet compleet naast zit... In het algemeen heb ik Vesely veel hoger zitten dan Sijsling en op gras is dat niet anders. Sijsling heeft natuurlijk wel een boost gekregen door goede wedstrijden in de voorbereidingstoernooien en de succesvolle kwalificatie voor Wimbledon zelf. Maar ook Vesely deed het goed. Hij leed een kleine nederlaag tegen Anderson op Queen’s, maar mocht als lucky loser toch door naar de main draw. Daarin versloeg hij Chardy en ging hij in een close match onderuit tegen Raonic, die later de finale zou halen. Sijsling haalde de derde ronde in 2013, maar die Sijsling met de huidige vergelijken is niet terecht.

Overigens kan je ook nog Giraldo winst tegen Muller meepakken @ 2.53 (Marathonbet). De wedstrijd werd gisteren bij 11-11 in de 5e set gestaakt wegens duisternis en zal vandaag hervat worden. Ik pak hem zelf niet mee, want hoop dat Mulller doorgaat. Ik heb gisteren vanaf set 3 gekeken en vond Muller nog steeds niet als vanouds spelen, ook al kwam hij terug van 2-0 achter. In de vijfde set vond ik Giraldo de bovenhand hebben en die liet zelfs twee matchpoints liggen. Wel value in mijn ogen.

Vrouwen

McHale – Hantuchova: McHale -1.5 sets @ 2.10 (2/10, Unibet)
Beiden zijn sterk op gras, maar het tijdperk van Hantuchova is wel een beetje voorbij. Ze had een wildcard nodig voor haar 15e keer Wimbledon. In Mallorca versloeg ze weliswaar Shvedova, maar toch heb ik meer vertrouwen in McHale die het in Birmingham goed deed. McHale leidt in de h2h met 2-0, hoewel beide duels wel op gravel waren.

Kr. Pliskova – Duan: Over 2.5 sets @ 2.50 (3/10, Tipico)
Overdreven lage quote voor de mindere van de tweelingzussen Pliskova. Krystina heeft niet zo’n goede voorbereiding gedraaid, zeker omdat gras haar goed moet liggen. Haar serve behoort tot de beste van de WTA Tour, maar in-play valt er nog veel winst te boeken. Duan bereikte als lucky loser de main draw, maar is daardoor zeker niet kansloos in deze eerste ronde. Vorig jaar schakelde Duan Bouchard uit in de eerste ronde, die er toen niets van bakte, maar toch… In de voorbereiding speelde ze een aantal challengers. Geen verbluffende resultaten, maar wel goed ingespeeld op gras.

Hsieh – Pavlyuchenko: Hsieh winst @ 2.28 (2/10, Unibet)
Hsieh is lastig te bespelen en bovendien goed op gras. Ze heeft al meerdere keren de eerste ronde van Wimbledon overleefd, maar belangrijker: Pavlyuchenkova is weer eens volledig uit vorm. Kansloze nederlaag tegen Ostapenko (die gisteren nog overklast werd door Kiki) in Birmingham en ook in Birmingham ging ze meteen onderuit tegen Brengle (die gisteren onderuit ging tegen Nara). Geen zekerheidje, maar wel value op Hsieh.

Riske – Vinci: Vinci +1.5 sets @ 1.74 (4/10, Betsson)
Natuurlijk is Riske de favoriet op basis van haar graskwaliteiten, maar ik vind dat de odds wat te ver zijn uitgeslagen in het voordeel van de Amerikaanse. Vinci blijft een top-10 speelster en ondanks dat ze uit vorm is, zal ze echt niet af gaan. Haar spel (veel slices) is lastig te bespelen (zelfs voor Serena). Ze ging weliswaar onderuit in haar enige voorbereidingswedstrijd op gras, maar een 2-1 nederlaag tegen Makarova is zeker niet slecht. Deze handicap kan ik niet laten liggen.

Vesnina – Paszek: over 2.5 sets @ 2.60 (3/10, Unibet)
Bizar hoge odds… Zowel Vesnina als Paszek zijn fantastische grasspeelsters (allebei Eastborne gewonnen). Paszek is helemaal terug na een blessure in 2015 en heeft in aanloop naar deze ontmoeting 16 graswedstrijden gespeeld, waarvan ze er 12 won. Vesnina is de betere speelster en heeft een indrukwekkende serve, maar toch denk ik dat Paszek dit een spannend duel kan maken. In h2h staat het 2-1 voor Vesnina, maar in alle wedstrijden waren ze gewaagd aan elkaar.

(Ik zal nog wat tips toevoegen, later in de middag)
0 Vind ik leuk's
Lajovic - Brown 1 @6. Als Brown ze srrve niet loopt is het een hele slechte tennisser.
Cibulkova & mchale @1,9 verwacht makkelijke wesstrijden
Zit op me tel dus heb niet echt Tijs voor uitleg
0 Vind ik leuk's
Puig – Konta: over 22.0 games @ 1.83 (5/10, Marathonbet)
Beiden zouden niet misstaan in de vierde ronde, maar de eerste ronde gaat al voor een het eindstation zijn. Konta is – ondanks dat ze pas 25 jaar is – een beetje een laatbloeier, want tot en met 2014 wilde het niet lukken op het hoogste niveau. In 2015 brak ze definitief door. Hard court is haar favoriete ondergrond, maar ook op gras heeft ze goede resultaten staan. Vorig jaar bereikte ze de kwartfinale in Eastborne, maar had ze de pech Sharapova te loten op Wimbledon. Dit jaar werd ze in de halve finale van Eastborne uitgeschakeld. Ook Puig bereikte de halve finale van Eastborne (uitgeschakeld door Cibulkova), waar ze onder meer Wozniacki en Mladenovic versloeg. Ook in Nottingham bereikte ze de halve finale. Puig had nog geen bijzondere resultaten gehaald op gras (wel 4e ronde Wimbledon 2013), maar is dit jaar daadwerkelijk doorgebroken. Qua prestaties in 2016 is ze de nummer 20 van de wereld (en Konta nummer 15). Beiden serveren goed, dus zelfs als deze wedstrijd in twee sets wordt beslist, heeft deze bet een redelijke kans van slagen.

Rodina – Tsurenko: Rodina +3.0 games @ 1.84 (3/10, Marathonbet)
Ik verwacht dat Rodina en Tsurenko gewaagd aan elkaar zijn. Tsurenko krijgt de voorkeur bij de bookies en is in principe de betere speelster, maar Rodina heeft goede resultaten behaald in de voorbereiding (in tegenstelling tot Tsurenko). Tsurenko kan een hoog niveau halen op hard court, maar heeft op gras nog niet veel laten zien. Op Wimbledon kwam ze nog niet verder dan de tweede ronde, ondanks een paar goede resultaten in voorbereidingstoernooien. Rodina is normaal gesproken beter op gravel, maar boekte dit jaar de beste resultaten op gras.

Kontaveit – Strycova: over 20.0 games @ 1.77 (4/10, Marathonbet)
Buiten het feit dat Kontaveit niet onderschat mag worden, wint Strycova sets niet vaak overtuigend, wat natuurlijk positief is voor een ‘over’. Op gras in 2016 won ze 12 sets, maar slechts een ging in 8 games of minder (wat ongebruikelijk bij vrouwentennis). Daarnaast is er een goede kans dat Kontaveit een set pakt. Het verschil in ranking kan een vertekend beeld geven, want Kontaveit heeft het wel degelijk in zich om hooggeklasseerde speelsters uit te schakelen.

Stephens – Peng: Peng +5.5 games @ 1.79 (3/10, Unibet)
Peng is op de weg terug na blessureleed. In het verleden heeft ze goede resultaten behaald op gras: 4e ronde Wimbledon in 2011, 2012 en 2014. Tegen Kerber in Birmingham haalde ze bovendien een goed niveau. Stephens heeft in aanloop naar Wimbledon nog geen graswedstrijd gespeeld. In potentie een top-10 speelster, maar erg onregelmatig. Ik durf deze handicap wel aan.
0 Vind ik leuk's
robs234:
Mannen

Pospisil – Ramos: over 3.5 sets @ 1.85 (5/10, Tipico)
Pospisil heeft veel punten te verdedigen, doordat hij vorig jaar de kwartfinale haalde. Het moet gezegd worden dat hij deels geholpen werd door een gunstige loting en het vertrek van Nadal/Ferrer. Desalniettemin zal de druk hoog zijn bij de Canadees, die in aanloop naar Wimbledon niet echt heeft kunnen overtuigen. Ramos is allesbehalve een grasspeler, maar is wel meer allround geworden, waar hij eerst alleen overweg kon op gravel. Ramos heeft nog niets laten zien op gras, maar misschien ligt daar het gevaar voor Pospisil. In ieder geval, zie ik een 3-0 zege voor of Pospisil of Ramos niet gebeuren.

Alternatief bij Bwin: 61.33% van je inzet op 4 sets @ 2.90 en 38.67% op 5 sets @ 4.60 geeft een gemiddelde odd van 1.78.

Elias – Albot: Albot -5.0 games @ 1.93 (2/10, Marathonbet)
Elias heeft in zijn carrière slechts een graswedstrijd op ATP-niveau gespeeld en komt rechtstreeks van het gravel richting Wimbledon. Albot is meer allround en heeft een sterke kwalificatie gedraaid. Zijn vertrouwen zal groot zijn, want sinds RG won hij 14 uit 15 wedstrijden (weliswaar op Challengerniveau).

Vesely – Sijsling: Vesely winst @ 1.83 (4/10, Marathonbet)
Deze odd verbaast mij een beetje, dus ik hoop dat ik er niet compleet naast zit... In het algemeen heb ik Vesely veel hoger zitten dan Sijsling en op gras is dat niet anders. Sijsling heeft natuurlijk wel een boost gekregen door goede wedstrijden in de voorbereidingstoernooien en de succesvolle kwalificatie voor Wimbledon zelf. Maar ook Vesely deed het goed. Hij leed een kleine nederlaag tegen Anderson op Queen’s, maar mocht als lucky loser toch door naar de main draw. Daarin versloeg hij Chardy en ging hij in een close match onderuit tegen Raonic, die later de finale zou halen. Sijsling haalde de derde ronde in 2013, maar die Sijsling met de huidige vergelijken is niet terecht.

Overigens kan je ook nog Giraldo winst tegen Muller meepakken @ 2.53 (Marathonbet). De wedstrijd werd gisteren bij 11-11 in de 5e set gestaakt wegens duisternis en zal vandaag hervat worden. Ik pak hem zelf niet mee, want hoop dat Mulller doorgaat. Ik heb gisteren vanaf set 3 gekeken en vond Muller nog steeds niet als vanouds spelen, ook al kwam hij terug van 2-0 achter. In de vijfde set vond ik Giraldo de bovenhand hebben en die liet zelfs twee matchpoints liggen. Wel value in mijn ogen.

Vrouwen

McHale – Hantuchova: McHale -1.5 sets @ 2.10 (2/10, Unibet)
Beiden zijn sterk op gras, maar het tijdperk van Hantuchova is wel een beetje voorbij. Ze had een wildcard nodig voor haar 15e keer Wimbledon. In Mallorca versloeg ze weliswaar Shvedova, maar toch heb ik meer vertrouwen in McHale die het in Birmingham goed deed. McHale leidt in de h2h met 2-0, hoewel beide duels wel op gravel waren.

Kr. Pliskova – Duan: Over 2.5 sets @ 2.50 (3/10, Tipico)
Overdreven lage quote voor de mindere van de tweelingzussen Pliskova. Krystina heeft niet zo’n goede voorbereiding gedraaid, zeker omdat gras haar goed moet liggen. Haar serve behoort tot de beste van de WTA Tour, maar in-play valt er nog veel winst te boeken. Duan bereikte als lucky loser de main draw, maar is daardoor zeker niet kansloos in deze eerste ronde. Vorig jaar schakelde Duan Bouchard uit in de eerste ronde, die er toen niets van bakte, maar toch… In de voorbereiding speelde ze een aantal challengers. Geen verbluffende resultaten, maar wel goed ingespeeld op gras.

Hsieh – Pavlyuchenko: Hsieh winst @ 2.28 (2/10, Unibet)
Hsieh is lastig te bespelen en bovendien goed op gras. Ze heeft al meerdere keren de eerste ronde van Wimbledon overleefd, maar belangrijker: Pavlyuchenkova is weer eens volledig uit vorm. Kansloze nederlaag tegen Ostapenko (die gisteren nog overklast werd door Kiki) in Birmingham en ook in Birmingham ging ze meteen onderuit tegen Brengle (die gisteren onderuit ging tegen Nara). Geen zekerheidje, maar wel value op Hsieh.

Riske – Vinci: Vinci +1.5 sets @ 1.74 (4/10, Betsson)
Natuurlijk is Riske de favoriet op basis van haar graskwaliteiten, maar ik vind dat de odds wat te ver zijn uitgeslagen in het voordeel van de Amerikaanse. Vinci blijft een top-10 speelster en ondanks dat ze uit vorm is, zal ze echt niet af gaan. Haar spel (veel slices) is lastig te bespelen (zelfs voor Serena). Ze ging weliswaar onderuit in haar enige voorbereidingswedstrijd op gras, maar een 2-1 nederlaag tegen Makarova is zeker niet slecht. Deze handicap kan ik niet laten liggen.

Vesnina – Paszek: over 2.5 sets @ 2.60 (3/10, Unibet)
Bizar hoge odds… Zowel Vesnina als Paszek zijn fantastische grasspeelsters (allebei Eastborne gewonnen). Paszek is helemaal terug na een blessure in 2015 en heeft in aanloop naar deze ontmoeting 16 graswedstrijden gespeeld, waarvan ze er 12 won. Vesnina is de betere speelster en heeft een indrukwekkende serve, maar toch denk ik dat Paszek dit een spannend duel kan maken. In h2h staat het 2-1 voor Vesnina, maar in alle wedstrijden waren ze gewaagd aan elkaar.

(Ik zal nog wat tips toevoegen, later in de middag)

Lekkere tips! keep it up (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.