Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2015)

Het is beter om maar een nieuw topic voor wielrennen te beginnen.

- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)

Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.

Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrobs234 in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
605 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

1 Kiryienka 2 Malori 3 Coppel 4 Castrojievo 5 Dumoulin 6 Dennis 7 Martin 8 Bodnar 9 Bialoblocki 10 Moser 11 Barta 12 Phinney 13 Oliveira 14 Cummings 15 Hepburn 16 Brandle 17 Dowsett 18 Van den Broeck 19 Kueng 20 Durbridge 21 Quaade 22 Craddock 23 Kelderman 24 Grivko 25 Houle 26 Sanchez 27 Siutsou 28 Smukulis 29 Taaramae 30 Dillier 31 Lampaert 32 Kangert 33 Zakarin 34 Fominykh 35 Sergent 36 Lutsenko 38 Laengen 38 Larsson 39 Saramotins 40 Navardauskas
0 Vind ik leuk's
Het is nauwelijks te beseffen wat hier is gebeurd. Dat Kiryienka won was een grote verrassing, maar dat Martin zo zwaar teleurstelt, is minstens zo groot.

De tips gingen goed! (y)

robs234:
Kiryienka voor Phinney @ 1.61 (5/10, William Hill)

Van den Broeck voor Kangert @ 1.70 (3/10, SBOBET)

Brändle voor Küng @ 2.22 (2/10, Betsson)

Quaade voor Ludvigsson @ 1.71 (3/10, Betsson)
0 Vind ik leuk's
Kiryienka en zeker Malori(heb ik gespeeld) zag ik vandaag wel meestrijden voor het podium, maar dat Coppel medaille haalt is voor mij de grootste verrassing!
0 Vind ik leuk's
WK wegrit: Hagen voor Gerrans @1.55 Unibet.
Ook al is het gissen naar de vorm van Gerrans blijft dit wel value denk ik. Gerrans in dienst van Matthews normaal ook.
0 Vind ik leuk's
Hagen heeft wel aangegeven vol in dienst van Kristoff te rijden. Al vind ik dat persoonlijk een domme keuze. Hagen is ideaal om in de finale met een groepje mee te gaan en het dan in de sprint af te maken. Maar goed, ook in functie van kan Hagen nog wel voor Gerrans eindigen ja. Gerrans een enorm groot vraagteken. Kan top 5 rijden maar ook zomaar buiten top 100 eindigen.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Zondag staat het WK wielrennen voor de profs op het programma in het Amerikaanse Richmond. In een koers over 259 kilometer zal bepaald worden wie de opvolger wordt van Michal Kwiatkowski, die vorig jaar in Spanje door een geslaagde demarrage bergafwaarts de regenboogtrui wist te pakken.

http://www.etixx-quickstep.com/files/280914_OPQS_WC_Ponferrada_Elite_Men_-_Kwiatkowski_Arrival_c_Tim_De_Waele.jpg">

Parcours
De 259 kilometer worden verreden in rondjes van 16,2 kilometer. Het parcours is overwegend vlak te noemen, maar in de laatste 4 kilometer zijn er 3 korte klimmetjes die gedeeltelijk over kleine kasseien gaan, alhoewel het ook mogelijk is om aan de zijkant van de weg in de geasfalteerde ‘goot’ te rijden, zo zagen we al in de wegwedstrijd van de beloften. Het eerste hellinkje, Libby Hill, is 250 meter lang tegen 7,5%, over kleine kasseien, maar dit er kan ietwat gemarchandeerd worden door in de goot te rijden. Het tweede hellinkje is 23th Street, slechts 100 meter lang, maar kent wel een stijgingspercentage met gedeeltes tegen de 20%. Daarna volg Governor Street, en de top hiervan ligt bovendien slechts 700 meter van de finish, een stuk dat vals plat oploopt.

http://cdn.velonews.competitor.com/files/2014/02/RoadCircuit-659x440.jpg">

Favorieten
Veel renners hebben hun zinnen gezet op deze wedstrijd. Het WK is ook een van de weinige wedstrijden waarin er renners van diverse pluimage hun opwachting maken. Er staan renners aan de start die sterk zijn in de Vlaamse klassiekers, Ardennen-coureurs, klimmers, ronderenners, tijdrijders en knechten. Het parcours lijkt echter iets te ‘makkelijk’ voor de klimmers en Ardennen-mannen. Bij de selectie van de verschillende landenteams zijn velen die, naar de startlijst kijkende, gedacht hebben dat dit een onderonsje tussen sprinters wordt. Maar dat is wellicht ook iets te optimistisch gedacht. Het parcours kent weliswaar weinig klimwerk, maar een race van 260 kilometer is nog iets anders dan een reguliere sprintetappe van pak-‘m-beet 180 km. Als favorieten blijven voor de bookmakers over de sprinters die een heuvel kunnen verteren, met andere woorden, de mannen die in het voorjaar sterk zijn.

Eerst er daar Alexander Kristoff. De Noor is de voornaamste kandidaat om deze koers te winnen en dat is begrijpelijk. In de Ronde van Vlaanderen liet hij dit jaar zien dat hij geen angst heeft voor een helling en bovendien heeft hij als het tot een sprint met een groep van 30/40 man waarschijnlijk het sterkste eindschot. Het Noorse team ziet er goed uit, maar met 6 man hebben ze niet de controlemogelijkheden die bij voorbeeld Duitsland en Australië wel hebben.

Duitsland heeft twee kaarten om uit te spelen. John Degenkolb is een belangrijke kandidaat voor winst. Hij heeft dezelfde kenmerken als Kristoff en kan ook prima een koers van +250 km aan. Een andere mogelijkheid voor de Duitsers is Andre Greipel, die er, aan de uitspraken die hij in interviews heeft gedaan, zelf wel vertrouwen in heeft. Als de koers niet hard wordt gemaakt en Greipel kan aanklampen is hij een betere keus voor de sprint dan Dege.

Australië heeft met Michael Matthews een potentiële winnaar in de ploeg. Voor hen is het wel zaak om de koers hard te maken, want de Orica-renner zal het in een direct gevecht hoogstwaarschijnlijk af moeten leggen tegen de andere, sterkere sprinters. Peter Sagan is zo ongeveer in elke wedstrijd die hij rijdt een gevaarlijke klant, maar heeft met Slowakije praktisch geen ploeg om hem te helpen. Hij moet hopen dat Duitsland, Australië en wellicht Noorwegen de koers controleren. Hij heeft dus niet de regie in handen, maar als het na een slopende dag op een sprint aankomt heeft hij natuurlijk een geweldige kans op het regenboog-tricot. Ook kan hij ervoor kiezen in een groepje mee aan te vallen.

Na de vier grote kanshebbers, die allemaal als sprinter te kwalificeren zijn, komen we uit bij de overige kanshebbers. Dan duiken namen op als Greg van Avermaet, Philippe Gilbert, Zdenek Stybar en Niki Terpstra (en overigens nog een heel pak). Voor deze mannen en hun teams is de opdracht simpel. De koers móét hard gemaakt geworden en de sprinters, en vooral hun knechten, móéten eraf gereden worden. Aangezien er meer ploegen zijn die er bij gebaat zijn op een harde koers dan dat er teams zijn die op een sprint gokken, is dit scenario zeker niet denkbeeldig.

Prognose
Deze wedstrijd ligt vrij open. Voor Kristoff, Matthews, Sagan en Degenkolb valt zeker iets te zeggen, maar het parcours, de afstand en de weersomstandigheden (kans op regen!) kunnen roet in het eten voor de sprinters gooien. Voor het killen van de ontsnappingen zal het vooral op de Duitsers en de Australiërs aankomen. Noorwegen heeft enkele sterke renners, zoals Bystrom en EBH, om mee te sturen in de gevaarlijke ontsnappingen in de finale en zo zichzelf te ontslaan van achtervolgingsverplichtingen.

Omdat Duitsland en Australië ook niet de hele tijd zullen willen werken zullen ook die teams proberen iemand mee te sturen in de break. Het team van de Aussies kent een groot aantal Orica-renners, en die ploeg maakt doorgaans ook gebruik van die tactiek. Ook Duitsland heeft een aantal renners, zoals b.v. Geschke, die geschikt zijn voor dit werk.

Als laatste punt van aandacht is er de kwestie van positionering. Het slotklimmetje is niet zwaar genoeg voor echte grote verschillen, maar als er gaten valllen is er niet heel veel tijd meer om voorin het peloton te raken. Wie, als er met een gereduceerd peloton in de slotronde, als 20ste of verder weg over de top komt en er wordt voorin flink doorgereden, lijkt kansloos voor de zege.

Kortom, ofwel we krijgen een sprint met een klein peloton, a la Milaan-San Remo van dit jaar, waarin de 4 favorieten het onder elkaar uitmaken, of de vlucht slaagt en een outsider grijpt de regenboogtrui. Ik denk dat de value op het laatste scenario zit, maar de groep van potentiële winnaars is in dat geval natuurlijk behoorlijk groot.
0 Vind ik leuk's
Diego Ulissi v Daniel Moreno - Road Race - Match Bets X
Diego Ulissi @ 1.44

Greg Van Avermaet v Alejandro Valverde - Road Race - Match Bets X
Greg Van Avermaet @ 1.61

Tony Gallopin v Julian Alaphilippe - Road Race - Match Bets X
Tony Gallopin @ 1.57

Totale odd @3.67 op Williamhill

Ulissi is de man in vorm bij de italianen, voor Van Avermaet is het parcours perfect op maat voor hem, ik verwacht dat de wedstrijd te lang is voor de jonge Alaphilippe aangezien ze 259,5 km moeten bollen.

0 Vind ik leuk's
tonyvegas:

Tony Gallopin v Julian Alaphilippe - Road Race - Match Bets X
Tony Gallopin @ 1.57

ik verwacht dat de wedstrijd te lang is voor de jonge Alaphilippe aangezien ze 259,5 km moeten bollen.

Denk eens terug aan Luik-Bastenaken-Luik?
0 Vind ik leuk's
We gaan het zien vanmiddag... (y)
0 Vind ik leuk's
Ik zie Alaphilippe ook niet meedoen om de medailles, maar dat ie de afstand niet aan zou kunnen is inderdaad onzin. Ik denk dat de Fransen hem alleen inzetten voor een vroegere aanval. Gallopin kopman in de slotrondes voor een aanval en Bouhanni kopman voor een groepssprint. Daarom heb ik zelf die h2h ook meegepikt.

Sagan voor Kristoff @1,95 -> speel ik ook single 5/10
Breschel voor Swift @1,35
Gallopin voor Alaphilippe @1,55
Stybar voor Kwiatkowski @1,68

Samen x6,86 (2/10)
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.