Wedden op wielrennen (2014)
Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Lijkt inderdaad op een motortje, maar dit is natuurlijk niet lastig te bewijzen of dat daadwerkelijk zo is. Gewoon die fiets in beslag nemen dan komen de feiten vanzelf naar buiten.
brojkovic:
Als jij met 80 km per uur naar beneden gaat denk je dat een band dan stopt met draaien?
robs234:
Je ziet duidelijk dat de fiets eerst stil ligt en dan ineens gaat tollen.
Als jij met 80 km per uur naar beneden gaat denk je dat een band dan stopt met draaien?
De Fiets ligt zo goed als stil en begint dan weer te draaien. Een band draait niet vanzelf!
denzarius:
De Fiets ligt zo goed als stil en begint dan weer te draaien. Een band draait niet vanzelf!
brojkovic:
robs234:
Dat bedoel ik inderdaad.
robs234:
Dat bedoel ik inderdaad.
denzarius:
brojkovic:
robs234:
Dat bedoel ik inderdaad.
Ja omdat hij hem eerst nog met zijn voet tegen houdt.. Ze voet gaat eraf en dan krijgt de power die nog in die omwentelingen van de band zitten vrij spel....
.
@brojkovic Oja, nu je het zegt. Maar bij L'Équipe nemen ze dit hoog op :p
Geen doping maar stiekem je fiets ombouwen hahaha
Degenkolb lijkt niet meer voor de groene trui te gaan.
Dit zijn de woorden van de ploegleider van Giant:
Giant-Ploegleider Marie: "Degenkolb is niet meer top sinds zijn val in de zevende rit. Maar in een sprint kan er van alles gebeuren. De groene trui is geen doel meer. We focussen ons nu vooral op het klassement van Barguil."
Daarom deed Degenkolb niet mee met de tussensprint van vandaag. Dit zal ook de reden zijn dat hij gister niet meedeed met de tussensprint.
Dit zijn de woorden van de ploegleider van Giant:
Giant-Ploegleider Marie: "Degenkolb is niet meer top sinds zijn val in de zevende rit. Maar in een sprint kan er van alles gebeuren. De groene trui is geen doel meer. We focussen ons nu vooral op het klassement van Barguil."
Daarom deed Degenkolb niet mee met de tussensprint van vandaag. Dit zal ook de reden zijn dat hij gister niet meedeed met de tussensprint.
Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn
Nog meer redenen voor overwinning Nacer Bouhanni vandaag.
Ga 8/10 voor hem als ze zo bij de finish komen.
Ga 8/10 voor hem als ze zo bij de finish komen.
Wel een hele rustige etappe zo. Iedereen nog redelijk fris dus misschien iets voor een type als Tony Martin? zullen zeker wel aanvallen komen op het laatst.