Wedden op wielrennen (2014)
Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
chefspijker:
Evans rijdt nu geen klassement. Kan ook zo maar de tijdrit laten lopen. Daarom te risicovol om te spelen mijns inziens. Kelderman voor Kangert is op zich wel oké ja. Al is de quote niet bijster hoog.
domi:
Hoe kijk je aan tegen de h2h van Evans vs. L L Sanchez? Evans reed in de giro toch ook een redelijk tijdrit en ik weet niet wat sanchez zijn doelstellingen zijn of die maximaal ervoor gaat? Ik vind 2.90 toch wel erg hoog voor Evans. Ik vind het wel een gokje waard persoonlijk.
Verder lijkt me Kelderman voor Kangert (die toch wel zal inhouden) wel een vrij zekere @1.32
Hoe kijk je aan tegen de h2h van Evans vs. L L Sanchez? Evans reed in de giro toch ook een redelijk tijdrit en ik weet niet wat sanchez zijn doelstellingen zijn of die maximaal ervoor gaat? Ik vind 2.90 toch wel erg hoog voor Evans. Ik vind het wel een gokje waard persoonlijk.
Verder lijkt me Kelderman voor Kangert (die toch wel zal inhouden) wel een vrij zekere @1.32
Evans rijdt nu geen klassement. Kan ook zo maar de tijdrit laten lopen. Daarom te risicovol om te spelen mijns inziens. Kelderman voor Kangert is op zich wel oké ja. Al is de quote niet bijster hoog.
Sanchez rijdt toch ook geen klassement? vraag me af of hij wel voluit zal rijden. Of verwacht je dat hij in eigen land nog wel zijn best zal doen? Anders is het misschien een 50/50 en dan is 2.90 wel als funbetje te spelen.
Dit is zeker mooie value. LLS rijdt sws dit jaar niet super tijdritten. Zo werd hij in het Spaanse kampioenschap slechts 19e, terwijl hij die in 2011 en 2012 won en in 2013 2e werd. Als Evans ervoor wil gaan, zie ik hem zeker voor Sanchez eindigen. Check bijvoorbeeld deze uitslag: http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_Ciclista_al_Pais_Vasco_2014_Stage_6_Markina_Xemein
Toen reed Evans ook voor een klassement ;) Evans is ook een prima tijdrijder, alleen kun je vraagtekens zetten bij z'n ambities voor morgen. Luis Leon zal er vast wel voor gaan en ergens tussen p15 en p35 eindigen. Als Evans geen zin heeft, wordt ie lekker anoniem 107e of iets dergelijks.
If you like sports, you will love Zweeler
Ja het hangt inderdaad af van wat Evans wil. Heb er een klein gokje op gewaagd. Hopelijk stelt Evans niet teleur (a)
Heb ook tony Martin op winst gepakt. Ben benieuwd!
Heb ook tony Martin op winst gepakt. Ben benieuwd!
Waarom kan ik op bwin geen h2h combo's spelen? Ik zie ze wel staan maar kan ze niet combineren...
Op tipico staat vandewalle voor sergeant @2,00 spelen???
Ik vind het echt 50/50 tussen Vandewalle en Sergeant. Lijken me toch wel veel hoogtemeters voor beide mannen.
Verwacht Martin en Froome dan een minuutje niks dan mannen als Malori, Uran, Contador, Valverde, Quintana en Cancellara. Oftewel veel AK mannen in de top 10.
Verwacht Martin en Froome dan een minuutje niks dan mannen als Malori, Uran, Contador, Valverde, Quintana en Cancellara. Oftewel veel AK mannen in de top 10.
chefspijker:
Ik heb 2 combo's gemaakt eerder vanmiddag:
Cancellara voor Dennis @1,40
Tony Martin voor Froome @1,37
Jungels voor Coppel @1,57
Contador voor Quintana @1,32
Gezamenlijk x3,97
Vandewalle voor Sergent @2,03
Dan Martin voor Anacona @1,75
Gezamenlijk x4,87
Gezamenlijk x3,97
Gezamenlijk x4,87
Chef,
Ik heb inmiddels wel begrepen dat jij de echte kenner bent hier.
Ben je vrij zeker met je tips van vandaag, of zit er ook een gok tussen(bijv. Vandewalle)?
Ik heb nauwelijks verstand van wielrennen, maar wil wel een keer met je meespelen.
Ps; is Tony Martin de overduidelijke favoriet voor de winst vandaag?
relo10:
Chef,
Ben je vrij zeker met je tips van vandaag, of zit er ook een gok tussen(bijv. Vandewalle)?
Ik heb nauwelijks verstand van wielrennen, maar wil wel een keer met je meespelen.
chefspijker:
Gezamenlijk x3,97
Gezamenlijk x4,87
Gezamenlijk x3,97
Gezamenlijk x4,87
Chef,
Alles blijft een gok natuurlijk, heet niet voor niets "wedden op sport".
On topic: voor mij vandaag Tony Martin voor Froome 4/10.
Laatste klim kon Froome niet optimaal mee. Zegt natuurlijk niet alles over zijn vorm, maar ik hierdoor verwacht ik dat Martin hem wel voorbij gaat.
Contador voor Quintana
Martin voor Froome
Kelderman voor Kangert
Cancellara voor Dennis
Ludvigsson voor Clement
Aru voor Rodriquez
Hoelaat start de eerste renner vanmiddag?
Martin voor Froome
Kelderman voor Kangert
Cancellara voor Dennis
Ludvigsson voor Clement
Aru voor Rodriquez
Hoelaat start de eerste renner vanmiddag?