Wedden op de Malaysian Open 2015
Tijd om weer eens een wat kleinere ATP Toernooi voor te beschouwen! Van Maandag 28 September tot en met zondag 4 oktober 2015 vind het ATP Toernooi voor mannen plaats in Kuala Lumpur, genaamd de Malaysian Open. Het toernooi wordt indoor op een hardcourbaan gespeeld.
Aan het toernooi doen 28 man mee, het schema laat wel 32 man zien maar door de 4 bye’s komt de deelnemerslijst op 28 man in totaal. Met de kwalificatiewedstrijden meegeteld zijn het er meer maar voor de kwalificaties schrijf ik nooit in een voorbeschouwing. Het toernooi valt overigens onder de ATP250 punten regeling.
Deelnemers
Kei Nishikori wist vorig jaar het toernooi te winnen maar doet dit jaar niet mee. Hierdoor krijgen wij gegarandeerd een nieuwe kampioen en de lijst is gevuld met sterke deelnemers waaronder:
- David Ferrer
- Grigor Dimitrov
- Ivo Karlovic
- Feliciao Lopez
- Viktor Troicki
- Nick Kyrgios
- Jeremy Chardy
- Sam Groth
Spelers die al direct zijn geplaatst voor de tweede ronde:
- David Ferrer
- Grigor Dimitrov
- Ivo Karlovic
- Feliciao Lopez
In eerste instantie zou Gasquet een bye krijgen maar hij heeft zich afgemeld voor het toernooi, Karlovic neemt hiermee zijn plaats in.
Toernooi Tips
Unibet ziet Ferrer als grote favoriet op 3.25 maar op hardcourt en de blessure die hij dit jaar heeft gehad ben ik daar nog niet zo zeker van. Hij moet zijn ritme eerst nog zien te pakken. Eigenlijk wou ik een paar euro’s inzetten op Karlovic wint het toernooi als de notering interessant is. Hij heeft het voordeel dat hij de eerste ronde een bye heeft en natuurlijk zijn sterke service waarmee hij dit jaar al een ATP toernooi wist te winnen en moeilijk te breaken is. Gek genoeg staat Karlovic alleen niet op unibet bij toernooiwinst.
Dimitrov is volgens unibet de tweede favoriet met notering 4.00 en ik zie hem zeker als een van de grootste kanshebbers maar heeft sinds de US open waarbij hij van Kukushkin heeft verloren niet meer gespeeld. Toch zie ik hem eerder op hardcourt winnen dan Ferrer. Dimitrov heeft dit jaar veel meer wedstrijden gespeeld en Ferrer komt net terug van een blessure en zijn grote liefde blijft toch het gravelspel. Ferrer kan het wel op hardcourt maar tegen een Dimitrov zie ik hem op deze baansoort onderuit gaan.
Kukushkin doet ook mee aan dit toernooi, zijn notering staat op 26.00 en schat ik zeker niet kansloos in, zoals gezegd versloeg hij Dimitrov al op het grote podium en wist het Cilic erg lastig te maken. Een paar dagen terug verloor hij indoor wel van Istomin dus de stabiliteit zit er nog niet in maar als hij een goede dag heeft dan kan hij de top uitschakelen. Een speler die zeker niet onderschat mag worden. Al denk ik wel dat hij tekort komt voor toernooiwinst. Een groot talent Kyrgios heeft het ook in zich om het toernooi te winnen maar ik vind hem nog steeds te onstabiel en ik verwacht net als Kukushkin dat hij voor de eindzege tekort schiet.
Een andere outsider die ik wil noemen is Chardy, hij heeft de grootste bookmaker favoriet Ferrer op de US Open al uitgeschakeld en stond in Montreal (ATP 1000!) in de halve finale. Hier wist Chardy niet van Djokovic te winnen wat uiteraard geen schande is. Zijn notering staat op 14.00 en kan de moeite waard zijn om low stake te proberen.
Wedtips
Het is lastig dit toernooi een winnaar te voorspellen maar er zijn wel veel outsiders die met een leuke notering veel kans maken. Wil je graag toernooi winst spelen dan kan het spelen op een paar spelers met een notering in de 10 of hoger de moeite waard zijn low stake. Als je dat doet dan zou ik Chardy zeker meenemen gezien zijn goede vorm de laatste maanden op hardcourt.
Echter ga ik niet voor toernooiwinst en ga ik de leuke picks/wedstrijden voorbeschouwen.
Jullie zijn zoals altijd vrij om jullie tips te plaatsen.
Morgen 29 September staat rond 13:15 de wedstrijd Nicolas Almagro de nr 76 van de wereld tegen Marcos Baghdatis de nr 51 van de wereld op het programma voor de eerste ronde partij in de Malaysian Open 2015.
Almagro is op de weg terug sinds zijn blessure van vorig jaar en heeft mooie overwinningen op zijn naam staan dit jaar maar is nog niet de speler zoals wij hem van vroeger kennen. Op het moment heeft hij een uitstekende gravel reeks staan maar springt nu over van een vele gravel toernooien naar een toernooi met een indoor hardcourtbaan. In 2015 heeft hij maar 6 hardcourt wedstrijden gespeeld waarvan 4 begin in het begin van dit jaar en de overige 2 wedstrijden op de US open. De laatste indoor hardcourt wedstrijd was voor Almagro in 2013.
Baghdatis speelt de laatste maanden regelmatig op hardcourt en heeft vorige week alweer kennis gemaakt met een indoor hardcourt baan, hier versloeg hij in de eerste ronde Gulbis in een drie setter, de tweede ronde verloor hij zeer eenvoudig van Robredo. In totaal heeft Baghdatis dit seizoen 6 indoor wedstrijden gespeeld waarvan 4 wedstrijden gewonnen. Hij stond begin dit jaar in de halve finale van de indoorbaan in Zagreb en kan goed met indoor banen overweg.
Onderling hebben ze 1 keer tegen elkaar gespeeld maar dat is eigenlijk niet eens de moeite waard om te vermelden, dit was in 2012 op een gravel baan, Roland Garros om precies te zijn. Dit is meer dan 3 jaar geleden en het betreft nu geen gravel baan.
Prognose
Badhdatis is na mijn mening hier in een groot voordeel, hardcourt en gras ligt hem het beste en hij heeft de laatste maanden voornamelijk op hardcourt gespeeld. Almagro heeft het gravelspel in zijn benen zitten en heeft amper een hardcourt wedstrijd gespeeld, indoor is zelfs een paar jaar geleden. De lijn ligt erg laag op -1.5 en deze kan ik niet laten liggen. Mijn pick voor deze wedstrijd -1.5 game handicap Baghdatis @ 1.83
Ik zie Becker in deze partij zeker wel een setje afsnoepen van Groth!
Sam Groth - Benjamin Becker: Tip: Becker +1.5 sets @1.55
Ik zie Becker in deze partij zeker wel een setje afsnoepen van Groth!
Dees is vrij simpel binnen nadat Becker de 1e set pakten met 6-1.
Mijn eerste voorbeschouwing staat ook online.
Mijn pick voor deze wedstrijd -1.5 game handicap Baghdatis @ 1.83
Voorbeschouwing #2: Nikoloz Basilashvili - Ivo Karlovic (Ronde 2)
Morgen 30 September staat rond 12:15 de wedstrijd Nikoloz Basilashvili de nr 95 van de wereld tegen Ivo Karlovic de nr 18 van de wereld op het programma voor de tweede ronde partij in de Malaysian Open 2015.
Ivo Karlovic draait een goed seizoen met mooie overwinningen en een ATP titel op zijn naam die hij begin van het jaar op Delray Beach op hardcourt heeft behaald. Zijn service is zoals de meeste weten zo goed als onverslaanbaar waardoor de tegenstander afhankelijk is van een slechte service game van Karlovic, echter komt dit bijna nooit voor. Dit jaar heeft Karlovic de 10.000 aces gehaald in zijn prof carrière en slaat gemiddeld zo’n 19 aces per wedstrijd. Ook zijn tweede service is moeilijk te stoppen en slaat hij regelmatig een ace mee.
Nikolaz Basilashvili draait eveneens een lekker seizoen, zo won hij in juli nog een challengers toernooi in Scheveningen op het gravel en wist hij verassend Fecilano Lopez uit te schakelen op het gras in Wimbledon. Verder is hij bezig met een goede hardcourt reeks en wist hij vandaag in de eerste ronde van Nedovyesov te winnen zonder zijn eigen servicegames in te leveren. De wedstrijd werd in de tweede set opgegeven door Nedovyesov. Uit de laatste 11 hardcourt wedstrijden wist Nikolaz maar 2 wedstrijden te verliezen. Hier zaten ook mindere tegenstanders tussen maar het laat wel de goede vorm van hem zien.
Prognose
Basilashvili heeft vandaag al aan de baan kunnen wennen en heeft een mooie hardcourt reeks staan en is in vorm. Karlovic heeft sinds de US Open 3 september geen wedstrijd meer gespeeld, maar heeft altijd zijn sterke service als wapen waarmee hij na verwachting al zijn games gaat holden. Karlovic moet het niet van rally’s hebben want daarin is hij meestal de mindere en gezien de vorm van Basilashvili waarbij Karlovic ook al een paar weken geen wedstrijd heeft gespeeld zie ik karlovic niet zo gauw breaken. Mijn verwachting is dan ook dat er zeer weinig breaks vallen en de overlijn van 23,5 gehaald gaat worden! Mijn pick: over 23,5 games @ 2.03
Overigens verwacht ik wel dat Karlovic de wedstrijd wint en met zijn service kan hij altijd stunten om eventueel het toernooi te winnen maar voor deze wedstrijd vind ik persoonlijk de over lijn het beste om te pakken. Mocht het tot 2 tie breaks komen dan is Basilashvili zeker niet kansloos maar met de service van Karlovic is hij hier wel in het nadeel.
Mijn pick voor deze wedstrijd -1.5 game handicap Baghdatis @ 1.83
Voorbeschouwing #2: Nikoloz Basilashvili - Ivo Karlovic (Ronde 2)
Morgen 30 September staat rond 12:15 de wedstrijd Nikoloz Basilashvili de nr 95 van de wereld tegen Ivo Karlovic de nr 18 van de wereld op het programma voor de tweede ronde partij in de Malaysian Open 2015.
Ivo Karlovic draait een goed seizoen met mooie overwinningen en een ATP titel op zijn naam die hij begin van het jaar op Delray Beach op hardcourt heeft behaald. Zijn service is zoals de meeste weten zo goed als onverslaanbaar waardoor de tegenstander afhankelijk is van een slechte service game van Karlovic, echter komt dit bijna nooit voor. Dit jaar heeft Karlovic de 10.000 aces gehaald in zijn prof carrière en slaat gemiddeld zo’n 19 aces per wedstrijd. Ook zijn tweede service is moeilijk te stoppen en slaat hij regelmatig een ace mee.
Nikolaz Basilashvili draait eveneens een lekker seizoen, zo won hij in juli nog een challengers toernooi in Scheveningen op het gravel en wist hij verassend Fecilano Lopez uit te schakelen op het gras in Wimbledon. Verder is hij bezig met een goede hardcourt reeks en wist hij vandaag in de eerste ronde van Nedovyesov te winnen zonder zijn eigen servicegames in te leveren. De wedstrijd werd in de tweede set opgegeven door Nedovyesov. Uit de laatste 11 hardcourt wedstrijden wist Nikolaz maar 2 wedstrijden te verliezen. Hier zaten ook mindere tegenstanders tussen maar het laat wel de goede vorm van hem zien.
Prognose
Basilashvili heeft vandaag al aan de baan kunnen wennen en heeft een mooie hardcourt reeks staan en is in vorm. Karlovic heeft sinds de US Open 3 september geen wedstrijd meer gespeeld, maar heeft altijd zijn sterke service als wapen waarmee hij na verwachting al zijn games gaat holden. Karlovic moet het niet van rally’s hebben want daarin is hij meestal de mindere en gezien de vorm van Basilashvili waarbij Karlovic ook al een paar weken geen wedstrijd heeft gespeeld zie ik karlovic niet zo gauw breaken. Mijn verwachting is dan ook dat er zeer weinig breaks vallen en de overlijn van 23,5 gehaald gaat worden! Mijn pick: over 23,5 games @ 2.03
Overigens verwacht ik wel dat Karlovic de wedstrijd wint en met zijn service kan hij altijd stunten om eventueel het toernooi te winnen maar voor deze wedstrijd vind ik persoonlijk de over lijn het beste om te pakken. Mocht het tot 2 tie breaks komen dan is Basilashvili zeker niet kansloos maar met de service van Karlovic is hij hier wel in het nadeel.
Heerlijke voorbeschouwing. Niet meegespeeld, maar top!
Mijn pick: over 23,5 games @ 2.03
Voorbeschouwing #3: David Ferrer – Mikhail Kukushkin (Kwartfinale)
Morgen 2 Oktober staat rond 14:30 de wedstrijd David Ferrer de nr. 8 van de wereld tegen Mikhail Kukushkin de nr. 48 van de wereld op het programma voor de kwartfinale partij in de Malaysian Open 2015.
David Ferrer de favoriet om dit toernooi te winnen bij de bookmakers is net een maand bezig om zijn ritme weer op gang te krijgen na 2 maanden langs te kant te hebben gestaan door een blessure. Met de US Open vorige maand is hij weer begonnen met wedstrijden tennissen en heeft hierin 3 rondes gespeeld. In de derde ronde werd hij uitgeschakeld met 3-1 in sets tegen een man in vorm, Chardy. Vervolgens heeft hij nog 2 simpele Davis Cup wedstrijden gespeeld en eenvoudig gewonnen.
In het huidige toernooi heeft Ferrer in de eerste ronde een bye gekregen en kwam in de tweede ronde uit tegen Stephanek. Radik Stephanek draait niet zo’n goed seizoen en heeft niet zo’n goede reeks met het tennissen op een hardcourt baan. Ferrer wist deze wedstrijd met 2-0 in sets en 5 games verschil te winnen, maar leverde toch nog regelmatig zijn servicegame in en het was geen dominerende partij.
Mikhail Kukushkin heeft dit jaar mooie tennis laten zien, zo wist hij op het grote podium de US Open van Dimitrov te winnen met 3-2 in sets en maakte hij het de titelverdediger van de US Open 2014 Cilic erg lastig en kwam tot een 5 setter. Dit toernooi wordt gespeeld op een indoor hardcourtbaan en Kukushkin heeft hier zeer goede ervaring mee. Zo wist hij in maart van dit jaar op een indoor hardcourtbaan zijn beide Davis cup partijen te winnen tegen zowel Bolelli als tegen Seppi. Beide partijen won hij zeer eenvoudig met 3-0 in sets. Kan hij het morgen ook voor elkaar krijgen tegen David Ferrer?
Prognose
David Ferrer is zoals gezegd bezig met zijn ritme aan het zoeken en speelt op een indoor hardcourtbaan wat niet zijn favoriete ondergrond is. Hij kan hier goed op tennissen en wint meestal gewoon zijn wedstrijden maar domineert op deze baansoort niet zoals hij dat kan op de gravelbaan. Kukushkin draait een zeer goed seizoen en kwam de eerste 2 rondes van dit toernooi eenvoudig door.
Bij unibet is op dit moment de lijn nog niet bekend maar bij andere bookmakers zoals Marathonbet staat de lijn wel online. De handicap voor Kukushkin staat op maar liefst +4.5 games met een leuke notering van 1.90. Voor een best of 3 setter waarbij Ferrer nog zijn ritme aan het zoeken is tegen een speler die makkelijk de eerste 2 rondes door kwam en op een indoor hardcourtbaan helemaal in zijn element is vind ik +4.5 een zeer hoge lijn. Ik zie zeker value dat Kukushkin de wedstrijd gaat winnen met een notering van 4.00. Echter ga ik voor veilig en wordt mijn pick: Kukushkin +4.5 games handicap @ 1.90 bij Marathonbet. Zal later vandaag of morgen vast nog wel online komen bij unibet.