Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: World Matchplay 2019

Van 20 tot en met 28 juli strijden vijf Nederlandse darters op het meest prestigieuze toernooi in de dartswereld op het WK na: de World Matchplay Darts. Vorig jaar won Gary Anderson het toernooi nadat hij een thriller tegen Mensur Suljovic in de verlenging wist te beslissen. Dit jaar is de Schot opnieuw van de partij nadat hij enkele toernooien heeft laten schieten wegens rugklachten. Hoe fit is de titelverdediger momenteel? 

World Matchplay Darts 2019

Deze 26e editie van de World Matchplay vindt net als alle voorgaande edities plaats in het Winter Gardens Theatre in Blackpool. Er zal vanaf zaterdag 20 juli iedere dag gespeeld worden tot en met de finale op zondag 28 juli. Ook de opzet is hetzelfde als voorgaande jaren: 

20-22 juli: Eerste ronde, best of 19 legs

23-24 juli: Tweede ronde, best of 21 legs

25-26 juli: Kwartfinale, best of 31 legs

27 juli: Halve finale, best of 33 legs

28 juli: Finale, best of 35 legs

Iedere wedstrijd moet gewonnen worden met een verschil van minimaal twee legs. Als na het aantal te spelen legs er een verschil van slechts één leg is, dan worden er vijf legs extra gespeeld. Als er dan nog geen verschil is van twee legs volgt een sudden death leg om de winnaar te bepalen. In de eerste ronde zou dit bijvoorbeeld inhouden dat één van beide spelers met 10-9 voor staat, waarna vijf legs extra worden gespeeld. Indien het na deze vijf legs 12-12 staat volgt de sudden death leg. 

Recente winnaars

Dit toernooi was altijd favoriet bij de man die de PDC groot maakte. Phil ‘The Power’ Taylor won het toernooi zestien keer, waaronder een zeer overtuigende eindzege in zijn afscheidsjaar. Om deze reden werd de trofee hierna omgedoopt tot de Phil Taylor Trophy. Vorig jaar loste Gary Anderson de recordwinnaar af na het winnen van de langste finale ooit op dit toernooi. In de halve finale stond hij tegenover de verrassing uit Nederland. Jeffrey de Zwaan versloeg Michael van Gerwen in de eerste ronde en vestigde vervolgens in één klap zijn naam met overwinningen op Adrian Lewis en Dave Chisnall. Naast Gary Anderson doen er nog twee oud-winnaars mee dit jaar. James Wade schreef het toernooi in 2007 op zijn naam, Michael van Gerwen won het toernooi in 2015 en 2016.

Deelnemers

De top zestien van de Order of Merit wordt aangevuld met zestien spelers die zich via de ProTour hebben gekwalificeerd. Net als vorig jaar zien we vijf Nederlanders aan de oche verschijnen. Nummer één van de wereld Michael van Gerwen is natuurlijk automatisch geplaatst. Daarnaast hebben Jermaine Wattimena, Jeffrey de Zwaan, Danny Noppert en Vincent van der Voort zich via de ProTour geplaatst. Raymond van Barneveld zal voor het eerst sinds 2007 niet meedoen, de Hagenees hoort niet meer bij de top zestien en wist zich ook niet via de vloertoernooien te plaatsen. Daarnaast ontbreekt Kim Huybrechts voor het eerst sinds 2011 om diezelfde redenen.

Enkele kanshebbers zijn, met daarachter hun ranking op de Order of Merit en odd voor toernooiwinst: 

Michael van Gerwen (1), odd 2.38 (Betvictor)

Michael van Gerwen is natuurlijk ook hier de grote favoriet van de titel. Wel geven de bookmakers een opmerkelijk hoge odd in vergelijking met voorgaande jaren en toernooien. Vorig jaar kreeg je ongeveer 1.80 keer je inzet terug bij winst van Michael, nu is dat tot 2.38 keer (Betvictor). In de eerste maanden van dit jaar zette hij ‘gewoon’ weer een aantal grote titels op zijn naam. Op het WK won hij soeverein waarna hij ook de hoofdprijs pakte tijdens The Masters en de Premier League. Sinds eind mei zien we echter een bijzondere reeks bij de Brabander, hij is al tien wedstrijden op rij zonder gemiddelde van honderd of meer. Vooral zijn spel in de kwartfinale van de US Darts Masters (5 juli) viel tegen. Hij verloor met 8-6 van Michael Smith met een gemiddelde van slechts 88.

Mighty Mike heeft dit jaar geen makkelijke weg naar de finale. Hij begint tegen de ervaren Steve Beaton en zal bij winst oud-wereldkampioen Adrian Lewis of BDO-wereldkampioen Glen Durrant tegenkomen.

Rob Cross (2), odd 8.50 (Betfair)

Voor winst van Rob Cross krijg je net als vorig jaar een quote van 8.50. In vergelijking met toen lijkt hij dit jaar echter in veel betere vorm. Tijdens enkele toernooien zagen we weer de Cross zoals in zijn debuutjaar, toen hij in enkele maanden van anonieme elektricien naar de eindzege op het WK ging. Cross haalde dit jaar de finale van het UK Open en deed het erg goed tijdens de Premier League, daar eindigde hij zowel in de reguliere competitie als op de finaledag tweede. Dit toernooi lijkt door de lengte een stuk gunstiger voor hem dan het UK Open. Daar worden alle wedstrijden afgewerkt in één weekend, hierdoor was Cross uitgeput tijdens de finale en haalde hij zijn niveau niet.

Rob Cross heeft een zeer gunstige loting. Zijn angstgegners Van Gerwen en Aspinall zitten aan de andere kant van het schema en kan hij dus pas bij een eventuele finale tegenkomen. Voltage opent het toernooi tegen de onvoorspelbare Chris Dobey. Daarna volgt een ontmoeting met Krzysztof Ratajski of Darren Webster. De andere grote namen aan deze kant van het schema zijn Daryl Gurney, Gerwyn Price en Peter Wright. 

Gary Anderson (4), odd 11.00 (Betfair)

Titelverdediger Gary Anderson heeft al meermaals in zijn carrière op een toernooi minder gepresteerd door een rugblessure, dit jaar moest hij er zelfs de Premier League op het laatste moment voor afzeggen. Anderson pakte sindsdien slechts een aantal toernooien mee. In juni won hij samen met Peter Wright de World Cup voor landenteams maar deze maand verloor hij zijn tweede wedstrijd op het US Open van Gerwyn Price. Deze week kwam hij op drie toernooien uit waarbij hij twee keer vroeg het toneel moest verlaten. Op de German Masters leidde hij een 6-4 nederlaag in de eerste ronde tegen Niko Kurtz, op PC20 verloor hij 6-4 van Christian Kist in ronde 2. Afgelopen dinsdag tijdens Players Championship 19 zagen we eindelijk weer iets van zijn klasse en kwam hij tot de halve finale. Het rijtje spelers dat hij hiervoor uitschakelde is echter niet indrukwekkend: Chistian Kist, Gabriel Clemens, Reece Robinson, Mark Webster en Marko Kantele. The Flying Scotsman speelde minder dan dertig wedstrijden in de afgelopen vijf maanden en het is maar de vraag of hij de juiste vorm heeft om ver te komen dit toernooi.

Omdat Anderson op het moment van de loting voorbij was gestreefd door Daryl Gurney op de Order of Merit is hij aan de zware kant van het toernooi terecht gekomen. Daarnaast heeft hij ook nog eens de pech dat hij in de tweede ronde aan Nathan Aspinall is gekoppeld die dit jaar in topvorm is. Wel zal de Schot dan eerst nog in zijn openingsduel van debutant Danny Noppert moeten winnen.

Daryl Gurney (3), odd 26.00 (Ladbrokes)

Players Championship Finals-winnaar Daryl Gurney heeft zichzelf een goede dienst bewezen door Gary Anderson voorbij te gaan op de Order of Merit. Hij lijkt hierdoor een gunstige route naar de halve finale te hebben. Hij begint het toernooi tegen Ricky Evans, waarna eerst de winnaar van Johnny Clayton-Keegan Brown op hem wacht en vervolgens Peter Wright of Simon Whitlock zijn tegenstander kan zijn. Gurney presteerde vooral tijdens de Premier League zeer constant er haalde daar de halve finale, sindsdien heeft hij weinig bijzonders laten zien.

Peter Wright (6), odd 13.00 (Betfair)

Peter Wright kwam vorig jaar als nummer twee van de wereld naar dit toernooi. Inmiddels zijn zijn topprestaties van 2017 grotendeels vervallen (winst UK Open, halve finale WK en finale World Matchplay, samen goed voor £205.000) en is hij gezakt op de Order of Merit. Peter moet zorgen dat hij in het tweede deel van dit jaar beter presteert dan in de afgelopen twaalf maanden om niet nog verder te zakken, zo wordt later dit jaar het prijzengeld van zijn finaleplaats op de Grand Slam (£55.000) weggestreept.

In de afgelopen week liet hij in ieder geval zien in goede vorm naar dit toernooi te gaan waardoor zijn odd voor toernooiwinst daalde van 26.00 naar 13.00. Hij won afgelopen weekend de German Darts Masters na onder andere James Wade te verslaan en voegde daar afgelopen dinsdag een tweede titel in vier dagen tijd aan toe. Hij won het negentiende Players Championship en schakelde onder andere Gary Anderson, Dimitri van den Bergh en Glen Durrant uit. Ook op Players Championship 20 (woensdag) haalde hij de finale, deze moet op het moment van schrijven nog gespeeld worden. Één ding is zeker, Snakebite zal vol zelfvertrouwen richting dit toernooi gaan.

Nathan Aspinall (13) odd 29.00 (Bwin)

Nathan Aspinall is als een raket de top zestien ingeschoten en heeft meermaals bewezen een goede toernooispeler te zijn. Uit het niets bereikte hij de halve finale van het WK en volgde dit op met titelwinst op het UK Open, één van de zwaarste toernooien in het circuit. Deze maand liet hij zichzelf weer zien. Bij zijn debuut op een masterstoernooi pakte hij meteen de eindzege en gooide hij een gemiddelde van 104 in de halve finale en 106 in de finale. Gezien zijn vorm zou hij in zijn openingswedstrijd tegen Mervyn King geen fout mogen maken.

Voorspelling

Mijn bet voorafgaand aan het toernooi: 

Peter Wright wint kwart 4 @ 2.75 (Betfair,Medium)

Zoals gezegd gaat Peter in zijn beste vorm naar dit toernooi. Hij noteerde in de afgelopen vijf dagen meerdere gemiddelden van honderd of meer waaronder een 113 gemiddelde tegen Van den Bergh. Hij lijkt een goede set pijlen te hebben gevonden, iets dat bij de Schot altijd een heikel punt is. Zijn grote concurrent in de kwart is Gurney, Clayton zou een outsider kunnen zijn.

Van Gerwen vs The Field: The Field @ 1.73 (Betway,Medium)

Van Gerwen heeft een flinke vormdip momenteel. Alsnog moet iemand van goede huize komen om hem uit te schakelen in dit lange format, maar ik zie daarin mogelijkheden. In zijn tweede wedstrijd kan Durrant of Lewis op een goede dag hem het vuur aan de schenen leggen, hierna zou hij James Wade of de traag spelende Mensur Suljovic tegen kunnen komen die ook kunnen verrassen. Ook een Aspinall of Cross in topvorm maakt kans, hoewel Cross het vaak laat afweten tegen de Nederlander. Ik plaats daarom de weddenschap dat Van Gerwen het toernooi niet wint.

Op televisie

Net als vele andere toernooien is ook de World Matchplay te volgen bij RTL7. Zij zenden iedere dag uit vanaf 21.30 behalve op de beide zondagen, dan start de uitzending om 20.00. Voor de overige wedstrijden zijn er verschillende livestreams te vinden. Zo kan je alle wedstrijden zien via de livestream op de website van RTL7 als je een Videoland account hebt of bijvoorbeeld via de livestream van Unibet. 

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagdonnynedved in 17-07-2019 17:32 Overige sporten en evenementen
in 17-07-2019 17:32 Overige sporten en evenementen
15 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De eerste ronde is gespeeld waardoor we nu een beter zicht hebben op de vorm van alle spelers. Van de eerste vier tips uit de voorbeschouwingen waren er drie goed wat met 8 stakes inzet +5.88 stakes winst oplevert.

Vanavond:

Anderson - King

Van Gerwen - Durrant

Morgen:

Bunting - White

Cross - Ratajski

Wright - Whitlock

3 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Gisteren weer een mooie dartsavond. King won van Anderson en Durrant won van Van Gerwen dus +3.2 stakes winst met 4 stakes inzet. Daarnaast is Van Gerwen uitgeschakeld waarmee de medium tip Van Gerwen vs The Field: The Field @ 1.74 ook binnen is.

De wedstrijden voor vanavond staan hierboven al genoemd. Voor morgen staan al klaar:

Smith - King

Durrant - Wade

3 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Gisteren opnieuw een perfecte dartsavond. Bunting sleepte er een verlenging uit tegen White, Cross won en gooide de meeste 180ers, Ratajski gooide gemiddeld onder de 95.5 en Wright kwam een stap dichterbij de halve finale voor onze toernooiweddenschap. Gisteren met 5 stakes inzet 11.04 terug = 6.04 stakes winst

Eerste ronde: +5.88 stakes winst

Tweede ronde: +9.24 stakes winst

Toernooivoorbeschouwing: +1.48 stakes winst met nog één bet open

De wedstrijden van vanavond staan in de post van gisteren. Voor morgen:

Cross - Bunting

Wright - Gurney

2 Vind ik leuk's

Ook de kwartfinales waren weer een groot succes, drie bets goed van de vier. Helaas heeft Wright de halve finale net niet gehaald en ging er een toernooitip de mist in.

King+3.5 legs vs Smith medium fout = -2 stakes

Durrant wint van Wade medium goed = +1.6 stakes

Cross over 97.5 gemiddeld medium goed = +1.7 stakes

Wright over 7.5 180s medium goed = +1.5 stakes

Totale inzet 8 stakes, terug 10.8 stakes = winst 2.8 stakes

Eerste ronde: +5.88 stakes winst

Tweede ronde: +9.24 stakes winst

Kwartfinales: +2.8 stakes winst

Toernooivoorbeschouwing: -0.52 stakes verlies

Halve finales morgen:

Durrant - Smith

Cross - Gurney

Omdat er weinig tijd zit tussen de kwartfinales van vandaag en de tweede halve finale een wat minder uitgebreide voorbeschouwing dan normaal. Er zijn nog geen odds online voor deze wedstrijd dus hopelijk kan ik zaterdagochtend iets moois vinden!

0 Vind ik leuk's

Helaas geen weddenschap gevonden voor de halve finales waar ik value in zie. Wedden puur om het wedden is zonde maar live wedden kan natuurlijk altijd nog interessant zijn. Morgen ben ik terug voor de finale ;)

0 Vind ik leuk's
Op za. 27 jul. 2019, 13:40 schreef donnynedved:

Helaas geen weddenschap gevonden voor de halve finales waar ik value in zie. Wedden puur om het wedden is zonde maar live wedden kan natuurlijk altijd nog interessant zijn. Morgen ben ik terug voor de finale ;)

Op toto.nl bij match Cross staat goede ( in mijn ogen veel te hoge )quote.

Beide 2x 100+ finish @8

Is best of 33

4 Vind ik leuk's
.

Inderdaad, goed gevonden. Mijn toto accountje maar weer eens boven water gevist :')

1 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO

Niet eens op de helft en al binnen, lekker tipje zeg.

2 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Op za. 27 jul. 2019, 21:02 schreef sjorss94:

Niet eens op de helft en al binnen, lekker tipje zeg.

Dank je, hopen ze morgen weer slapen!

1 Vind ik leuk's
.

Op toto.nl weer een fout bij de specials.

Beide 2x 100+ finish staat @6.5

Er staat 1x normale quote @2.2, bijna onderaan staat die van @6.5

2 Vind ik leuk's
.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.