Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Basketbal: NBA 2020/2021

NBA 2020/2021

In dit topic zal ik al mijn NBA-tips en voorbeschouwingen voor het komende seizoen gaan delen. Dit jaar helaas geen uitgebreide openingspost al had ik dit wel graag willen doen. De Los Angeles Lakers gaan dit seizoen proberen om hun titel te verdedigen. Zij wisten zich afgelopen seizoen tot kampioen te kronen nadat ze met 4-2 te sterk waren voor Miami Heat in de NBA Finals. Het afgelopen seizoen stond natuurlijk net zoals alle andere topsportcompetities stil vanwege het corona-virus, in Amerika besloten ze echter om een Bubble te creëren waardoor het seizoen alsnog kon worden uitgespeeld. Zonder publiek gingen 22 (van de 30 in totaal) teams op jacht naar het kampioenschap op het ESPN Wide World of Sports Complex in Orlando. Dit jaar zullen alle teams weer in de eigen stadions spelen maar er zal nog geen publiek aanwezig zijn, de verwachting is natuurlijk wel dat de stadions langzaam maar zeker worden gevuld met kleine aantallen toeschouwers. Verder is het belangrijk om te weten dat er dit seizoen 72 reguliere competitiewedstrijd zijn, dit waren er in het verleden altijd 82. De NBA gaat van start op 23 december met de wedstrijd tussen de Brooklyn Nets en Golden State Warriors, een aantal dagen later staat alweer het 2e Kerstdag programma op de kalender en die speelronde is traditioneel gevuld met toppers. Wie gaat er dit seizoen vandoor met de titel? Het is in ieder geval een feit dat er een aantal teams in staat zijn om het de Los Angeles Lakers ontzettend lastig te maken.

Quoteringen Winner - Including Playoffs / Eastern Conference Winner - Including Playoffs / Western Conference Winner - Including Playoffs (Unibet)

Tips volgen nog.

6 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagsjorss94 in 18-12-2020 10:22 Overige sporten en evenementen
in 18-12-2020 10:22 Overige sporten en evenementen
175 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Moet concluderen dat ik er meer mee had moeten spelen; goed werk.

0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

De hele voorbeschouwing / preview stond klaar maar toen besloot de site me even dik te naaien door een plotselinge refresh.

Anyway, vannacht beginnen de Playoffs via de Play-in.

Bij de Pacers doet scherpschutter Caris LeVert niet mee, daar komt dus veel druk te liggen op alleskunner Domantis Sabonis maar desondanks zijn ze de favoriet tegen de Charlotte Hornets waar we natuurlijk LaMelo Ball aan het werk gaan zien.

LaMelo Ball over 5.5 assists @1.60 (Low, Unibet)

Malcolm Brogdon over 19.5 points @1.84 (Low, Unibet)

Ook krijgen we het duel tussen de Boston Celtics en Washington Wizards, qua momentum zouden de Wizards hier in het voordeel moeten zijn maar de Celtics zijn toch de favoriet. Boston moet het in ieder geval zonder de geblesseerde Jaylen Brown doen terwijl Russell Westbrook en Bradley Beal in topvorm verkeren namens de Wizards. Genoeg ingredienten voor een upset in mijn ogen.

Washington Wizards to win 2.14 (Low, Unibet)

Alles low stake, blijft een onvoorspelbaar seizoen, verder kijken we natuurlijk uit tussen het duel Curry (Warriors) vs. LeBron (Lakers) van morgen.

2 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO

Damn, twee blowouts en een 50-bom van Jayson Tatum.

Vandaag dan het duel tussen de Lakers en Warriors, wat zou het een klapper zijn als de regerend kampioen niet naar de Playoffs gaat, line van Curry op 36.5 o__O

Draymond Green over 8.5 assists @1.79 (Low, Unibet)

1 Vind ik leuk's

8 assits 😂 wat een ontknoping,

james met de diepe 3 in curry zijn gezicht

0 Vind ik leuk's

De NBA Playoffs staan op het punt van beginnen en dus kunnen de liefhebbers er lekker voor gaan zitten. Het deelnemersveld bestaat, zoals je mag verwachten, uit de beste teams van de competitie en dus is elke best-of-seven series er een om van te smullen. De Los Angeles Lakers wisten zich vorig seizoen tot kampioen te kronen maar na een matig regulier seizoen zijn zij dit jaar niet de titelfavoriet. De bookmakers denken namelijk dat de Brooklyn Nets dit jaar het kampioenschap in de wacht gaan slepen en dat is niet vreemd als je naar hun selectie kijkt. Donderdag en vrijdag zullen de twee laatste Playoffs plekken worden vergeven wanneer de laatste Play-in wedstrijden worden gespeeld, zie hierboven de bracket.

Western Conference

#1 Utah Jazz vs. #8 Memphis Grizzlies / Golden State Warriors

Dat Utah als nummer 1 van de Western Conference zou eindigen hadden niet veel mensen durven te voorspellen voorafgaand het seizoen. Met Donovan Mitchell en Rudy Gobert beschikt Utah weliswaar over twee All-Stars maar het is ook vooral de bank die een belangrijke rol heeft gespeeld in het succes van de ploeg. Zowel Jordan Clarkson en Joe Ingles maken kans op de award ‘6th player of the year’ en dat geeft maar weer eens aan dat een sterke bank ook heel belangrijk is in de NBA. Utah weet overigens nog niet tegen wie ze in actie gaan komen aangezien er vrijdagnacht nog een allesbeslissend duel tussen de Golden State Warriors en Memphis Grizzlies op het programma staat.

#2 Phoenix Suns vs. #7 Los Angeles Lakers

Na een fantastisch seizoen mogen de Phoenix Suns het in de eerste ronde van de Playoffs gelijk opnemen tegen de regerend kampioen; Los Angeles Lakers. Laatstgenoemde moest zich via de Play-in plaatsen voor de Playoffs omdat ze op een teleurstellende zevende plaats waren geëindigd. Via een 103-100 overwinning wisten de Lakers zich dan alsnog te plaatsen maar nu krijgen ze dus een zware tegenstander in de Phoenix Suns. Bij de Suns is er niet veel veranderd ten opzichte van vorig jaar al hebben ze met Chris Paul wel een gamechanger er bij gekregen. CP3 heeft elk team beter laten presteren en de tweede plaats van de Suns is daar ook weer een uitstekend voorbeeld van. Coach Monty Williams zal hoogstwaarschijnlijk beloond worden met de award ‘coach of the year’ en dat is uiteraard terecht.

#3 Denver Nuggets vs. #6 Portland Trail Blazers

Zonder de geblesseerde Jamal Murray gaan de Denver Nuggets deze Playoffs op jacht naar het hoogst haalbare. Het gemis van Murray is natuurlijk groot maar met Nikola Jokic beschikken ze nog altijd over de toekomstig MVP. Jokic speelt een dijk van een seizoen en is met zijn statistieken (26.4 punten / 10.8 rebounds / 8.3 assists per wedstrijd) frontrunner in de race om de MVP titel. Makkelijk gaan de Nuggets het zeker niet krijgen want met Damian Lillard en Portland Trail Blazers treffen ze een gevaarlijke tegenstander. Lillard was dit seizoen goed voor gemiddeld bijna 29 punten per wedstrijd en hij is dan ook een van de gevaarlijkste point-guards in de NBA. Samen met zijn maatje C.J. McCollum moet Lillard ervoor zorgen dat Portland de volgende ronde gaat bereiken.

#4 Los Angeles Clippers vs. #5 Dallas Mavericks

Dit is misschien wel een van de mooiste affiches in de eerste ronde van de Playoffs want de Los Angeles Clippers en Dallas Mavericks zijn beide topploegen. Het duel tussen Kawhi Leonard (LAC) en Luka Doncic (DAL) is er een om in de gaten te houden, beide spelers kunnen op een MVP-niveau spelen en zij zullen dan ook het verschil moeten maken namens hun team. Vorig jaar kwamen de Clippers en Mavericks elkaar ook al tegen in de eerste ronde en toen wist de ploeg van toenmalig coach Doc Rivers met 4-2 te winnen, Dallas zal dan ook op revanche zinnen maar als we de bookmakers mogen geloven zijn de Clippers hier de favoriet.

Eastern Conference

#1 Philadelphia 76ers vs. #8 Washington Wizards / Indiana Pacers

Dankzij een geweldige Joel Embiid en een net zo’n goede Ben Simmons hebben de Philadelphia 76ers zich dit jaar weten te verzekeren van de nummer 1 seed in de Eastern Conference. Embiid was zoals gezegd geweldig, met een gemiddelde van 28.5 punten en 10.6 rebounds per wedstrijd was hij natuurlijk ook een kandidaat voor de MVP-titel maar door een blessure laat in het seizoen moest de Kameroener helaas afhaken in die strijd. Ook Simmons maakte lang kans op een individuele prijs maar de ‘Defensive player of the year’ award zal hoogstwaarschijnlijk naar Rudy Gobert (Utah Jazz) gaan. De 76ers weten nog niet tegen wie ze spelen in de eerste ronde maar ze zullen tegen zowel de Wizards als Pacers in ieder geval de favoriet zijn.

#2 Brooklyn Nets vs. #7 Boston Celtics

De match-up tussen de Brooklyn Nets en Boston Celtics is hét topaffiche in de eerste ronde van de Playoffs in de Eastern Conference. Brooklyn is dit jaar de gedoodverfde titelfavoriet en dat is logisch als je kunt beschikken over James Harden, Kevin Durant en Kyrie Irving. Het complete trio hebben we dit seizoen nog niet vaak in actie gezien vanwege verschillende blessures maar nu de Playoffs beginnen is iedereen gelukkig op tijd fit. Dat kunnen we helaas niet zeggen van de Celtics, zij moeten het helaas zonder Jaylen Brown doen die een aantal weken geleden zwaar geblesseerd raakte. Jayson Tatum is dan ook de speler die het team moet gaan dragen, dat deed hij ook in de Play-In wedstrijd tegen de Washington Wizards waar hij uit zijn slof schoot met 50(!) punten. 

#3 Milwaukee Bucks vs. #6 Miami Heat

Gaat Giannis Antetokounmpo dit jaar eindelijk de NBA Finals bereiken? De afgelopen twee jaar wist The Greek Freak de MVP-titel op te eisen maar in de Playoffs zagen we daar niet veel van terug. Dit jaar moet het dan ook gaan gebeuren voor de Milwaukee Bucks die weten dat ze in de tweede ronde al de Brooklyn Nets tegen kunnen komen. Voordat de Bucks aan de tweede ronde mogen denken moeten ze eerst maar eens Miami Heat verslaan. Miami was afgelopen seizoen nog de verliezend finalist maar de kans dat ze het dit jaar weer zo ver gaan schoppen is klein. De selectie is weliswaar intact gebleven maar spelers als Jimmy Buter en Bam Adebayo spelen nu eenmaal minder goed dan vorig jaar. Natuurlijk is er altijd een kans dat Miami de knop om weet te zetten in de Playoffs maar dat verwachten de kenners niet.

#4 New York Knicks vs. #5 Atlanta Hawks

Na 7 jaar geen Playoffs wedstrijden te hebben gespeeld keren de New York Knicks dit jaar dan eigenlijk terug in de prestigieuze ‘nacompetitie’. Waar de fans wederom een teleurstellend jaar hadden verwacht wisten de Knicks vriend en vijand te verbazen door als vierde te eindigen in de reguliere competitie. Julius Randle speelt weliswaar al een aantal jaar in de NBA maar dit seizoen beleeft hij zijn grote doorbraak met gemiddeld 24.1 punten per wedstrijd. Die goede prestaties gaan hem ook de ‘most improved player of the year’ award opleveren en nu is het de vraag of hij dit door kan zetten in de Playoffs. Ook de Atlanta Hawks hebben dit seizoen boven verwachting gepresteerd, zij zullen dan ook zeer tevreden zijn met de vijfde plaats. Point-guard Trae Young is de absolute sterspeler in Atlanta maar met Clint Capela, John Collins en Bogdan Bogdanovic loopt er nog wel meer talent rond. Dit gaat daarom ook een interessante krachtmeting worden tussen de Knicks en Hawks.

Bericht gewijzigd door sjorss94 op do 20 mei 2021, 14:41
3 Vind ik leuk's

De play-offs, altijd leuk om naar te kijken, qua wedden altijd lastig. Handicaps worden lastig gehaald en op sterspelers wordt elke keer weer een andere tactiek uitgevoerd. Toch altijd leuk om naar serie bets te kijken, let op, hoofdletters fun..

Brooklyn - Celtics 4-0 @3

Denver - Portland 4-2 @6.5

Clippers - Dallas 4-2 @5

Bucks - Heat -> Heat door @3.4

Knicks - Hawks 4-3 @5.5

76ers - Wizards 4-1 @3

Lakers - Suns 4-2 @4

Jazz - Memphis 4-1 @3

1 Vind ik leuk's

Prachtige opening, Bucks - Heat gelijk naar overtime en Luka Doncic met een geweldige triple-double tegen de Clippers.

Vannacht ook weer het nodige vuurwerk met als headliner Suns vs. Lakers

Phoenix Suns vs. Los Angeles Lakers

Bericht gewijzigd door sjorss94 op zo 23 mei 2021, 15:27
0 Vind ik leuk's

Terugkijkende op de eerste ronde, een aantal flinke missers gekozen, maar ook 3 goed. Denver, 76ers en Jazz allen goed. 12.5 stake return, 8 inzet.

Voor de matchups die reeds bekend zijn voor de volgende ronde, (Dallas/Clippers vs Utah laat ik nog even links liggen) ga ik voor de volgende picks:

76ers - Atlanta: 76ers winnen 4-2 @5.5 (Embiid geblesseerd, de vraag is of hij gaat spelen en hoeveel hij gaat spelen.)

Bij zowel Milwaukee - Nets als Suns - Denver ga ik voor 2 picks, welke je terug kan brengen naar 1

Bucks - Nets: Bucks winnen 4-3 @7.5

Bucks - Nets: Nets winnen 4-3 @5.5

Suns - Denver: Denver winnen 4-2 @8

Suns - Denver: Denver winnen 4-3 @9

Om het wat aantrekkelijker te maken speel ik ze naast single ook in een kleine dubbel / triple met 1/8 stake.

0 Vind ik leuk's

Vooral die Denver was een mooie hit man ;)

Ik kijk echt uit naar de series tussen de Brooklyn Nets en Milwaukee Bucks (hier de voorbeschouwing).

Voor de 76ers gaat het echt spannend worden of Embiid fit is, de Hawks hebben zeker een kans hier. Verder nog een mooie wedstrijd 7 tussen de Clippers en Mavericks morgen, ook aantrekkelijk qua tijd (21:30).

0 Vind ik leuk's

Wanneer wordt coach of the year en MVP bekend gemaakt?

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.