Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Vooruitblik League of Legends Summer Split (Europa en Noord-Amerika)

7seas:
Vooruitblik League of Legends Summer Split

De Mid-Season Invitational is achter de rug en we hebben kunnen zien dat SK Telecom T1 uit Korea wederom haar titel prolongeerde op een internationaal toernooi. Vrij gemakkelijk ging dat overigens niet vergeleken met eerdere overwinningen van het beste team van de wereld. Toch werd maar weer eens duidelijk hoe ver Korea op de rest van de regio’s voorloopt als het op macro-play aankomt in combinatie met superieure individuele vaardigheid. Desalniettemin liet vooral het Europese G2 eSports zien dat het wel tot op zekere hoogte mee kon komen met SK Telecom in de finale van MSI maar dat het simpelweg niet was opgewassen tegen het powerhouse dat SKT heet.

7seas:
De 2017 Summer Split staat weer voor de deur

Komende week begint de standaard league weer in vrijwel alle regio’s. Korea start aankomende dinsdag 30 mei al met MVP tegen de Jin Air Greenwings en in de aanloop naar het weekend starten ook de Noord-Amerikaanse League of Legends Championship Series (verkort tot NALCS) en de European League of Legends Championship Series (verkort tot EULCS).

De Summer Split is voor veel teams de uitgelezen mogelijkheid om punten te pakken (circuit points) voor de World Championship later dit jaar. Tot op heden zijn dit de aantallen die de teams uit de bovengenoemde leagues bij elkaar hebben verdient gedurende de Spring Split van dit jaar.

EULCS

NALCS:

Er is nog niets beslist, waarbij zelfs de teams met de minste punten en teams die nog geen enkel punt hebben verdient zelfs nog een kans maken op de wereldkampioenschappen!

7seas:
De teams per regio

7seas:
Europa (EULCS)

G2 eSports - #1 in Spring Split

Het Europese powerhouse dat G2 eSports heet heeft ondanks de verloren finale tegen SK Telecom zichzelf zeker in de kijker kunnen spelen op het internationale tournee. In de eigen EULCS zullen ze wederom prolongeren in mijn optiek. G2 beschikt over verreweg het beste botlane duo in de EULCS, een midlaner die iedere split alsmaar beter wordt en een sterk Koreaans duo in de toplane en jungle.

Prognose eindklassering: #1 in Summer Split

Unicorns of Love - #2 in Spring Split

De Unicorns of Love mogen terugkijken op een succesvolle Spring Split waar het een tweede plaats veilig stelde achter G2. Met de komst van Xerxe in de jungle zag dit team er vooralsnog een stuk sterker uit, maar opende het ook nieuwe uitdagingen. Ik zie in de Unicorns geen concurrentie voor G2 voor de eindzege maar een plek in de top-3 moet er toch zeker weer inzitten.

Prognose eindklassering: #3 in Summer Split

Fnatic - #3 in Spring Split

De ooit onverslaanbare grootmacht van Europa is vergane glorie. In de gehele Spring Split was het een ophoping van mislukking waarbij de komst van Broxah nog een groot lichtpunt was voor Fnatic. Nadat Broxah de overstap maakte van Fnatic Academy naar het grote Fnatic verliep alles soepeler en wist Fnatic nog een mooie derde plaats in de wacht te slepen. In het off-season stuurde Fnatic verder nog haar head-coach de deur uit en haalde daarvoor voormalig TSM coach Dylan Falco voor terug.

Doordat Broxah een vaste plaats heeft gekregen in de starting-five van Fnatic acht ik de kans groter dat Fnatic wederom gaat strijden voor de derde plek met de Unicorns of Love.

Prognose eindklassering: #4 in Summer Split

Misfits - #4 in Spring Split

De Misfits waren in de beginfase van de EULCS een geduchte tegenstander en hadden met KAKAO een wereldklasse jungler in huis. Toch bleken onderlinge verschillen te groot en keerde KAKAO al na één split in de EULCS terug naar Korea. In zijn plaats komt Maxlore, die door velen wordt geprezen om zijn uitstekende jungle kwaliteiten. Maxlore kwam in de Spring Split uit voor Team Roccat, waar hij niet imponeerde in een team dat vrij disfunctioneel was. Wél beschikken de Misfits over een uitstekend team dat misschien zelfs beter zou kunnen spelen met een Europese jungler, waardoor er geen communicatieproblemen zijn. Vooralsnog kan ik niet zeggen hoe Maxlore zijn stempel binnen dit team gaat drukken en is het vooral gissen.

Prognose eindklassering - #5 in Summer Split

H2k - #5 in Spring Split

H2k heeft het in de Spring Split niet slecht gedaan maar werd het bijzonder snel uitgeschakeld door n.b. Fnatic in de Playoffs. Onze eigen Fabian ‘Febiven’ Diepstraten wordt gezien als één van de beste midlaners in de EULCS, maar kon in de Spring Split niet echt zijn stempel drukken op het spel van H2k. Tóch verwacht ik een rebound van H2k in de Summer Split; het beschikt over een uitstekend team met een botlane (Nuclear & Chei) die nu de Engelse taal wel redelijk onder controle zal hebben. Jankos en Odoamne zijn verder ontzettend solide en met deze gedachte in mijn achterhoofd denk ik dat ze zelfs G2 het moeilijk gaan maken.

Prognose eindklassering: #2 in Summer Split

Splyce - #6 in Spring Split

Splyce heeft niets aan haar starting-five veranderd maar wisselde alleen van coach. Yamatocannon is overgestapt naar Team Vitality en daarmee verwacht ik niet dat Splyce ineens hoger of lager gaat eindigen.

Prognose eindklassering: #6 in Summer Split.

Team Roccat - #7 in Spring Split

Team ROCCAT beleefde een heuse eindsprint om toch nog op een veilige positie te komen. Gedurende de Spring Split zag het lange tijd uit dat ROCCAT degradatie Playoffs niet zou kunnen afwenden maar door een paar uitstekende overwinningen op het einde van het seizoen speelde het team zich alsnog veilig.

ROCCAT treed in de Summer Split aan met Pridestalker (Maxlore verkaste naar Misfits) – een rookie die zich met Misfits Academy (nu Mysterious Monkey’s) plaatste voor de EULCS. Pridestalker imponeerde niet op Misfits Academy maar kan zich wel opmaken om tegen de grootheden van Europa aan te treden.

Prognose eindklassering: Degradatiekandidaat

Team Vitality - #8 Spring Split

Team Vitality kenmerkte zich in de Spring Split vooral door abominabel slecht spel en dat terwijl ze toch een goed team op poten hebben staan. Dit zagen ook de eigenaren van het Franse team en er is met Vander een uitstekende support aangetrokken. Ook de coach moest het ontgelden, hij werd mede verantwoordelijk gesteld voor het desastreuse seizoen en voor hem in de plaats is de succesvolle Yamatocannon gekomen. Nieuwe coach en een goede shotcaller = betere prestaties? We zullen het zien.

Prognose eindklassering: #8

Mysterious Monkeys – Promovendus

De Mysterious Monkeys (voorheen Misfits Academy) hebben in het promotietoernooi een plek weten te bemachtigen door met 3-2 te winnen van Fnatic Academy (nu Ninjas in Pyjamas). Het team bestaat uit twee Koreanen, een Fransman, een Duitser en wederom een Nederlander (Sofian ‘CozQ’ Rechchad). Het is vooral toezien hoe dit team zich gaat verhouden tegenover de beste teams van Europa. CozQ en Lamabear hebben sowieso niet erg kunnen imponeren en ik vrees dat zij in de onderste regionen gaan eindigen.

Ninjas in Pyjamas – Promovendus

NIP is sinds dit jaar ook weer terug in de League of Legends scene. Het is al 4 jaar geleden dat NIP voor de eerste keer probeerde een team te formeren dat in de LCS ging uitkomen, maar dit ging finaal mis op IEM Cologne in 2013. Komend seizoen heeft NIP in ieder geval groots uitgepakt door twee grootheden aan haar roster toe te voegen; Profit (subtoplaner SK Telecom) en Nagne (ex KT Rolster). Daarnaast hebben ze een solide jungler die zich wel weer moet bewijzen (Shook) en een redelijk botlane duo (HeaQ en Sprattel) weten te bemachtigen.
Ninjas in Pyjamas heeft wel een coach met een discutabele reputatie aangetrokken. NicoThePico was één van de redenen naar mijn mening dat Fnatic slecht presteerde.

Prognose eindklassering: #7

7seas:
Noord-Amerika (NALCS)

Team Solo Mid - #1 Spring Split

TSM mag zich na de mislukte vertoning op MSI opmaken voor de Summer Split. In de Spring Split werd het met de nodige moeite uiteindelijke eerste op de ranglijst met Wildturtle in het team. Voor de Summer Split is Doublelift wederom terug in het team en dat geeft meteen een enorme boost. In veel gevallen was Turtle simpelweg net niet goed genoeg en maakte TSM het zichzelf moeilijk. Doublelift wordt nog steeds gezien als de beste ADC van Noord-Amerika en dat zal hij in Summer Split waar gaan maken.

Prognose eindklassering: #1

Cloud 9 - #2 Spring Split

Cloud 9 begon uitstekend aan de Spring Split maar zwakte gedurende de laatste paar weken van de Split af en verloor onnodig veel wedstrijden. Het team is helemaal bij elkaar gebleven en er zijn geen noemenswaardige aspecten waardoor Cloud 9 niet wederom een gooi kan gaan doen naar NALCS Champions.

Prognose eindklassering: #2

Phoenix 1 - #3 Spring Split

De komst van Ryu en Arrow hebben de prestaties in de Spring Split een behoorlijke boost gegeven voor Phoenix 1. Phoenix 1 werd derde op de ranglijst na de verloren partij tegen Cloud 9 in de halve finale. Alleen support Adrian verkaste bij Phoenix 1 in de Spring Split en de cohesie in de botlane moet nu worden gesmeden tussen Shady en Arrow.

Prognose eindklassering: #4

FlyQuest - #4 Spring Split

FlyQuest ontpopte zich onverwacht tot een kandidaat die het de topteams nog vrij moeilijk kon maken en was met een alternatieve speelstijl (en veel champions die niet in de meta waren) geliefd bij vele fans. Jammer genoeg wisten veel teams hier op het einde van het seizoen perfect op in te spelen en verloor FlyQuest wedstrijd op wedstrijd. FlyQuest heeft met ex-TSM ADC Wildturtle een nieuwe naam in het team en het wordt toezien hoe dat gaat uitpakken.

Prognose eindklassering: #8

Counter Logic Gaming - #5 Spring Split

Counter Logic Gaming kende een wisselvallige Spring Split met veel goede wedstrijden maar aan de andere kant ook veel wedstrijd die kansloos verloren werden. Het team heeft besloten een ruil te doen met Immortals. Dardoch komt over van de Immortals en Xmithie maakt de overstap naar Immortals. Naar mijn mening is dit een zeer goede zet geweest van CLG want Xmithie was simpelweg niet agressief genoeg voor de speelstijl van CLG.

Prognose eindklassering: #3

Team Dignitas - #6 Spring Split

Team Dignitas heeft met namen als Chaser, Ssumday en Keane een aantal geweldige spelers. Helaas waren er teveel communicatieproblemen in de Spring Split waardoor Dignitas niet de gewenste toppositie op de ranglijst wist te bemachtigen. In de Summer Split verwacht ik dat het beter zal gaan en dat het team de communicatieproblemen grotendeels heeft opgelost.

Prognose eindklassering: #5

Immortals - #7 Spring Split

De Immortals vielen maar net buiten de boot voor een Playoffs plek in de Spring Split. Het seizoen kenmerkte zich door grote inconsistentie en een veel te agressieve jungler (Dardoch) op sommige momenten. Door de ruil met CLG hebben de Immortals nu een zeer solide jungler die veel meer ruimte kan geven aan Flame en Pobelter om zich te ontpoppen tot carries van dit team.

Prognose eindklassering: #6

Echo Fox - #8 Spring Split

Geen veranderingen dus wederom een Split vol inconsistentie en de zwakste botlane van de NALCS. Wellicht dat Froggen en Akaadian dit team een plekje hoger op de ranglijst kunnen bezorgen maar meer zit er niet in.

Prognose eindklassering: #7

Team Liquid - #9 Spring Split

Bij Liquid was het in de Spring Split alle hens aan dek nadat het zich op het nippertje in het promotion toernooi wist veilig te spelen. Doublelift en Piglet hebben uitstekend gepresteerd gedurende die wedstrijden, maar doordat Doublelift terug is bij TSM moest Steve Arhancet wederom iets anders bedenken.

Liquid heeft ervoor gekozen om met precies dezelfde starting-five te beginnen aan de Summer Split die in de vorige Split mede verantwoordelijk waren voor de trieste prestaties. Goldenglue is weer terug op mid na zeer slechte prestaties in de Spring Split. Piglet heeft daarna een tijdje midlane gespeeld en dat pakte verassend goed uit. Daarnaast is Piglet natuurlijk weer terug op ADC en dat wordt weer toezien hoe hij niets in kan brengen als zijn team wederom aan het feeden is. Reignover is nog steeds een uitstekende jungler maar met dit team zie ik het niet goedkomen.

Team EnVyUs - #10 Spring Split

Ook EnvyUs mag weer vrezen voor degradatie. Ze hebben dan wel Ninja de laan uitgestuurd maar door Pirean daarvoor in de plaats te halen is nou niet écht een upgrade. Wél wisten ze Fnatic Academy’s Nisqy als sub midlaner aan te trekken.

7seas:
Weddenschappen

Volgen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flag7seas in 28-05-2017 20:06 Overige sporten en evenementen
in 28-05-2017 20:06 Overige sporten en evenementen
1 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Weddenschappen EULCS, NALCS en LCK

Bij de start van een nieuwe split horen ook een paar nieuwe bookmakers die we gaan gebruiken. Voor de Summer Split gaan we gebruik maken van Betway en voor onze Belgische vrienden kan Bet365 ook een interessante bookmaker zijn.

Het fijne aan Bet365 is dat het veel meer seizoensweddenschappen heeft m.b.t. League of Legends - iets wat andere bookies niet hebben.

Mocht je op Bet365 kunnen spelen dan raad ik sowieso de volgende bets aan:

EULCS

Bereikt de Playoffs: Splyce bereikt Playoffs @ 1,80 (medium stake)
Groepswedden: H2k winnaar Groep B @ 2,75 (medium stake)
Behaalt de finale: H2k behaalt de finale @ 3,00 (low stake)

NALCS

Bereikt de Playoffs: Immortals bereikt Playoffs @ 2,10 (low stake)
Behaalt de finale: CLG behaalt de finale @ 2,20 (low stake)
Behaalt de finale: TSM behaalt de finale @ 1,50 (high stake)

Mocht je NIET op Bet365 kunnen spelen dan raad ik sowieso de volgende bets aan op BetWay:

EULCS Summer Split Champions: G2 eSports @ 1,75 (medium stake)

NALCS Summer Split Champions Team Solo Mid @ 2,40 (high stake)

Veel succes in de Summer Split!
0 Vind ik leuk's
~

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.