ATP Montreal - Coupe Rogers - World Tour Masters 1000!
Met de US open in zicht is het eerst nog tijd voor een ander groot toernooi namelijk de ATP Montreal waar maar liefst 1000 punten op de ranglijst te behalen valt voor de winnaar. Het toernooi vind plaats van Maandag 10 t/m zondag 16 Augustus en is gevuld met vele grote namen. De wedstrijden worden gespeeld op een outdoor hardcourt baan.
Top 8 Spelers Montreal
Novak Djokovic (Nr 1 geplaatst)
Andy Murray (Nr 2 geplaatst)
Stan Warwrinka (Nr 3 geplaatst)
Kei Nishikori (Nr 4 geplaatst)
Tomas Berdych (Nr 5 geplaatst
Marin Cilic (Nr 6 geplaatst)
Rafael Nadal (Nr 7 geplaatst)
Milos Raonic (Nr 8 geplaatst)
Bovenstaande spelers hebben allemaal een Bye gekregen in de eerste ronde waardoor ze pas in de tweede ronde hoeven te spelen. Een grote naam dat ontbreekt in dit toernooi is de finalist van vorig jaar, Roger Federer.
Titelverdediger Tsonga
Vorig jaar wist Jo-Wilfried Tsonga het toernooi in Montreal te winnen door Roger Federer te verslaan in 2 sets met 7-5 en 7-6. Hij is dit jaar als 10e geplaatst en dat betekend hij de eerste ronde gewoon moet spelen.
Tsonga draait dit jaar een zeer wisselvallig seizoen en met de sterke deelnemerslijst verwacht ik niet dat hij nogmaals gaat stunten. Mijn verwachting is dat hij de eerste 2 rondes met niet al teveel moeite doorkomt maar vanaf dan krijgt hij het zwaar. In de derde ronde wacht mogelijk Cilic op hem, de winnaar van de US Open vorig jaar en een speler dat zeer sterk is op hardcourt. Mocht hij deze doorkomen dan wordt het alleen maar moeilijker. Ik schat de kansen van Tsonga dus zeer laag in.
Novak Djokovic
Novak Djokovic is zoals bij ieder toernooi waar hij aan meedoet de grote favoriet. Hij heeft zich op Roland Garros laten verassen door een zeer sterke spelende Stan Wawrinka. Djokovic heeft hier niets onder geleden want hij wist meteen daarna Wimbledon op zijn naam te zetten en draait buiten deze nederlaag een zeer dominerend seizoen.
Djokovic is eveneens voor mij de grote favoriet alleen toernooi winst staat op een matige 1,90 notering bij Marathonbet, ik vind deze notering persoonlijk niet de moeite waard om te proberen. Voor een notering van 2.50 of hoger is het leuk om Djokovic te pakken.
Andy Murray
Vorige week viel Andy Murray zwaar tegen en wist de tweede ronde niet door te komen op de hardcourtbaan in Washington. Mogelijk was Andy Murray met aantocht tot dit toernooi niet zo gemotiveerd en wilt hij in dit toernooi zoveel mogelijk punten pakken voor de ranglijst.
Door een verliespartij na een zeer sterk seizoen ga ik hem zeker niet afschrijven voor dit toernooi en ik denk dat hij minstens de halve finale gaat halen. In de halve finale zie ik hem als favoriet maar krijgt het vanaf hier niet makkelijk gezien de deelnemerslijst. Mocht Murray in de finale komen tegen Novak Djokovic dan schat ik de kansen zeer klein in. Mocht er toch iemand anders staan dan zijn er kansen.
Stan Wawrinka
Stan Wawrinka laat zichzelf vaak op de grotere toernooi zien en op de kleinere toernooien zie je hem vaak tegenvallen. Dit jaar wist hij Roland Garros te winnen en in 2014 wist hij de Australian open op zijn naam te zetten. Het laatst genoemde toernooi werd net als bij dit toernooi op hardcourt gespeeld.
Een ATP1000 toernooi behoort zeker tot een groot toernooi en daardoor is mijn verwachting dat hij zeer gemotiveerd zal zijn. Het wat langzamere spel op de hardcourt en gravel -baan bevalt hem veel beter dan het snelle grasspel waardoor ik hem voor dit toernooi als gevaarlijke outsider zie. Zijn spel en techniek komt op deze baansoort het best op zijn recht.
De notering voor toernooiwinst Wawrinka staat op 13.0 en kan leuk zijn om met wat kleingeld (een paar euros) te spelen.
Rafael Nadal
Nadal is op de weg terug maar heeft mij nog steeds niet weten te overtuigen. De eerste paar rondes zal hij nog wel doorkomen maar als hij eventueel Simon of Nishikori tegenkomt dan zie ik hem niet gauw doorkomen. Hij zal meer dan zijn best moeten doen.
Milos Raonic
Raonic draait een veel minder seizoen dan het sterke seizoen van 2014 maar speelt nu wel in eigen land. Met de service die hij in huis heeft en vol gemotiveerd zoals bijna iedere speler dat heeft in eigen land verwacht ik toch veel van hem. Er zitten zware tegenstanders tussen maar ik zie hem wel tot de kwartfinale komen. In de kwartfinale wacht dan mogelijk een Kyrgios, Isner of Wawrinka op hem en dan wordt het erg zwaar. Maar met zijn service maakt hij tegen iedere tegenstander kans.
Wedtips
Ik zal in deze dagen een aantal voorbeschouwingen schrijven voor dit toernooi en daarbij mijn wedtips plaatsen. Zoals gewoonlijk mogen jullie ook je eigen tips in dit topic posten.
Op 11 Augustus staat de wedstrijd Benjamin Becker tegen John Isner op het programma voor de eerste ronde partij in Montreal. De wedstrijd staat volgens live uitslagen gepland om 18:00 maar kan goed pas in de nacht van 12 Augustus gespeeld worden. De tijd staat nog niet definitief vast.
John isner
Isner de nummer 12 van de wereldranglijst is op het moment in top vorm en dat heeft hij in de laatste 2 weken laten zien. Twee weken geleden wist hij het toernooi in Atlanta te winnen en afgelopen weekend stond hij in de finale tegen Kei Nishikori waarbij Isner de eerste set van hem wist te winnen met zelfs een break verschil.
Isner is normaal een speler die het alleen van zijn service moet hebben maar dat was de laatste 2 weken zeker niet het geval. De service liep uitstekend maar hij wist de laatste 2 weken ook nog eens zijn tegenstanders te breaken wat je hem normaliter niet ziet doen. Met zijn service is hij al zeer gevaarlijk maar nu hij ook regelmatig zijn tegenstanders weet te breaken maakt het hem veel gevaarlijker dan hij ooit is geweest.
De zelfvertrouwen moet zeer groot zijn na de 2 prachtige weken waar hij minimaal de finale wist te behalen waarvan 1 toernooi overwinning.
Benjamin Becker
Becker de nummer 64 op de wereldranglijst draait een zeer slecht seizoen. Sinds Mei heeft hij maar 1 wedstrijd weten te winnen en dat was omdat zijn tegenstander een blessure had en de wedstrijd zeer snel opgaf. Zonder deze wedstrijd meegeteld heeft hij sinds Maart geen hardcourt wedstrijd meer weten te winnen en dan ontmoet hij nu de speler die de laatste 2 weken heeft laten zien waar hij toe in staat is op deze baansoort. Hij krijgt morgen een zware klus te verduren.
Prognose
Mijn verwachting is dat Isner deze wedstrijd met 2-0 in sets gaat winnen. Een speler als Benjamin Becker zie ik niet door de service van John Isner komen en in een eventuele tie break moet je echt punten pakken bij Isner’s service wat bijna onmogelijk is. Isner wint bijna iedere tie break met zijn service en nu hij op hardcourt heeft laten zien dat hij betere spelers dan Becker weet te breaken schat ik de kansen op een set voor Becker erg klein in. Mijn tip is dan ook: Isner -1.5 set handicap @ 1.78
Ik ben op zoek naar een combi met een bepaalde zekerheid (voor zover die bestaat)
Heb tot nu toe de volgende 2 picks:
Isner-Becker @1.20
Berdych-Young @1.12
Zijn er nog meer 'zekerheidjes' volgens jou? :)
Gasquet over Chardy @1.22
lijkt het me best link snappie ....groet hooliesee
Roberto Bautista Agut-JankoTipsarevic @1.22
Serena Williams-Flavia Pennetta @1.08
Sloane Stephens-Dominika Cibulkova @1.49
Samantha Stosur-Daria Gavrilova @1.39
Dit zijn wel ongeveer de zekerheidjes Good luck! (y)
Gasguet tb Chardy 1.24
Raonic tb Karlovic 1.45
Dolgopolov +1.5 sets v.s. Dimirov 1.52
Kleine bet op Mannarino tb. Sock 2.60
Het is voor sommige toppers ook weer de eerste wedstrijd sinds wimbledon en ook de eerste wedstrijd op hardcourt. Dat is altijd weer even wennen waardoor er mogelijk ook verrassingen zijn in hun eerste wedstrijd zoals Murray vorige week.
Ja zag je ook wel met murray, oke die had nog wel davis cup tussendoor gespeeld maar ook daar zat nog aantal weken tussen.
Zo bij nog meer spelers.
Wie moet wie breaken? en 7-6 6-4 kan ook eventueel..
Set 1: 6-4 gewonnen
set 2: 6-6 met 6-4 voor in tie break dus 2 set punten waarvan 1 op eigen service maar dan nog de set inleveren. Ik baal er wel van, zeer slordig en heel zonde
Dan is nog het ergste dat Isner hem meteen in set 3 breakt en Isner nu simpel de set gaat winnen :P