Nieuw uitshirt NL Elftal - Geef je mening
Vandaag was het zover, het moment waar iedereen op gewacht heeft (ik zelf niet omdat ik het vanmorgen pas in het nieuws las). De onthulling van het nieuwe uitshirt van Kroatie het Nederlands Elftal.
Ik ga jullie niet langer in spanning houden.
*Tromgroffel*
Wat vinden jullie van het nieuwe uitshirt? Een verbetering ten opzichten van het vorige zwart met oranje shirt? Zelf was ik niet kapot van het zwart met oranje en als ik nu kijk vind ik het weer TE wit maar ik vind het wel een minium verbetering ten opzichten van het vorige uitshirt omdat ik het uitshirt toen al zo verschilkijk vond. Jullie?
ik mis het ORANJE gevoel
wat dachten ze Bea kapt er mee we stoppen ook maar met ORANJE?
Vind het maar niks
ik mis het ORANJE gevoel
wat dachten ze Bea kapt er mee we stoppen ook maar met ORANJE?
Hahaha ja! Maarja dit is het uitshirt he, thuisshirt is (nog steeds) oranje.
Al vind ik dat met die donkere vlekken ook niks speciaals.
Maar er had wel meer met oranje gespeeld mogen worden. Er zijn maar weinig landen die de oranje kleur representerenm, dat is iets waar NL om bekend staat dus als je het zo bekijkt is het wel weer zonde dat ze daar niets mee doen.
Vind het maar niks ik mis het ORANJE gevoel. Wat dachten ze: Bea kapt er mee we stoppen ook maar met ORANJE?
Hahaha ja! Maarja dit is het uitshirt he, thuisshirt is (nog steeds) oranje. Al vind ik dat met die donkere vlekken ook niks speciaals.
Maar er had wel meer met oranje gespeeld mogen worden. Er zijn maar weinig landen die de oranje kleur representerenm, dat is iets waar NL om bekend staat dus als je het zo bekijkt is het wel weer zonde dat ze daar niets mee doen.
Persoonlijk vind ik juist dat de uit kleur Oranje moet zijn. Zoals je al aangaf in het buitenland kent iedereen nederland als oranje. In Turkije worden ze de Oranje sinnasappels genoemd hahahahahaahah :D
Zo krijg ik het gevoel dat een willekeurig iemand het nog beter kan ontwerpen dan het merk zelf.
Maar ja, waar maken we ons eigenlijk druk om? Het is niet alsof we dit shirt veel in actie gaan zien. Drie poulewedstrijdjes op het WK straks en dan zijn we wel klaar toch? Kunnen we fijn Belgie gaan supporten met z'n allen, hebben die mooie shirts? ;-)
Speel je nu bv tegen Frankrijk, Servië ploegen die dezelfde basiskleuren hebben gaan spelen in deze uitrusting en de supporters komen in hun getrouwe orange dan verklaren ze de Nederlanders helemaal gek.
Voor mij is dit een miskleun en ik zie niet elke Nederlandse supporter nu naar de winkel lopen om dit te gaan kopen.
Orange is orange en makkelijk herkenbaar. Ik denk dat iet of wat ontwerper er gemakkelijk een paar tenue's mee kan ontwerpen, zowel voor uit als thuis.
Het thuisshirt is toch gewoon oranje, net als altijd? Dan kan het uitshirt simpelweg niet ook oranje worden gemaakt, zo zijn de regels nu eenmaal.
Natuurlijk kun je er best iets van oranje accenten in aanbrengen, zoals bij het vorige uitshirt. Dat had een korte oranje streep en oranje letters.
maar kan me niet herinneren dat het daarvoor al ooit is voorgekomen dat het uitshirt oranje bevatte. Zie 2010:
Edit : foto va voetbalshirt bestaat niet meer.
2008:
Edit : Foto van het shirt bestaat niet meer.
2006:
Het is eigenlijk altijd iets met rood-wit-blauw. En dat is prima toch? De Rode Duivels spelen toch ook niet in een rood uitshirt? En we klagen toch ook niet dat Italie uit niet in het Azuur Blauw speelt?
Moet trouwens zeggen dat wanneer ik al deze recente shirts met elkaar vergelijk, ik persoonlijk die van 2006 verreweg het mooiste vind. Heeft iets klassieks, heel stijlvol. Dat nieuwe shirt steekt daar bij nader inzien toch maar lelijk bij af...