Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met toptipper: Basedgod

Wij van voetbalwedden.net zien constant de naam van basedgod opduiken in alle top klassementen van de tipscompetitie en zijn nou toch wel eens benieuwd wie er achter deze 'rapper' zit. Dat hij verstand van wedden heeft dat moge duidelijk zijn! Kijk maar naar zijn persoonlijke statistieken, een scherpe tong in het forum en het meedenken over een goedlopende tipscompetitie. Een mooi open interview over Lil B, scouts, bikini's en wedtips voor beginnende spelers.
Basedgod stel jezelf even voor aan de andere leden!
Ik ben Gijs, 20 jaar, Gunner en Ajacied. Momenteel bezig met studie Bedrijfskunde aan de VU in Amsterdam. Hier beter bekend als Basedgod, en laat ik daarmee meteen maar iets uit de wereld helpen: ik heb het idee dat veel mensen denken dat ik Bas Edgod of Bas de God oid heet. Dit is dus niet zo! Based God komt van Lil B, een geniale rapper. Niet zozeer vanwege de kwaliteit van zijn muziek, maar vooral vanwege het idee erachter. Check die man.

Levensmotto
Juvat inconcessa voluptas, oftewel verboden genot is zoet.
Favoriete bookmaker
Heb ik niet, wel een minst favoriete en dat is zonder twijfel 10bet. Heb altijd het idee dat zij je zoveel mogelijk proberen dwars te liggen. Gecancelde bets en odds die ineens veranderen als je net wilt inzetten. Heb er helaas nog veel geld opstaan, want ik ben vaak all-in gegaan omdat ik zo snel mogelijk mijn geld daar weg wou hebben. Alleen gingen die bets steeds per ongeluk goed…
Wedden op voetbalwedstrijden! Sport je zelf ook?
Om eerlijk te zijn vind ik aan sport geen ruk meer aan. Nadat ik met tennis een aantal jaar op rij clubkampioen werd, met zowel voetbal als honkbal drie keer achter elkaar promoveerde en met boksen meerdere keren mijn titel prolongeerde in meerdere gewichtsklassen ben ik de uitdaging in sport totaal verloren. Ik ben toen met alles maar gestopt. Alleen turnen kon me nog een beetje bekoren, maar nadat ik een blessure opliep en veroordeelt was tot thuis de hele dag gamen, ben ik ook daarmee gestopt. Uiteraard vind ik het kijken van sport nog wel leuk.
Wanneer kwam je voor het eerst in aanraking met wedden?
Waarschijnlijk een keer toen een vriend een totootje ging zetten bij de plaatselijke sigarenboer een hele poos geleden. Al ben ik pas sinds een paar maanden echt serieus bezig met wedden.
Weet jij die eerste bet nog? En hoe ging die?
Dat moet die keer geweest zijn dan. Uiteraard mislukte die ook, aangezien ik niks snapte van het wedden en gewoon een combo maakte waarmee je met 1 euro inzet een redelijk hoog bedrag kon winnen. Dit heb ik zo een aantal weekenden volgehouden, maar nooit wat gewonnen waardoor de lol er gauw af ging en ik gestopt ben met het wedden. Het was niet voor mij weggelegd had ik het idee.
Wed je alleen op voetbalwedstrijden of ook op andere sporten?
Alleen op voetbal, omdat ik daar het meest vanaf weet en ik dat het leukst vind om op te wedden. Ik ben een keertje op 10bet all-in gegaan op een random ijshockey wedstrijd uit de Russische competitie omdat ik dus wou verliezen. Maar natuurlijk ging ie dus tegen mijn zin in goed. Vanaf toen heb ik het wedden op ijshockey afgezworen.

Hoe ben je op deze site terecht gekomen?
Via datel13. We waren op zoek naar wedspelletjes waarbij je een prijs kon winnen. Op die manier kwam hij op voetbalwedden.net uit vanwege het bookmakerspel en de vw10. Ik heb toen eerst nog een ander account hier gehad dat werd geblokkeerd vanwege misdragingen in de chat. Toen gauw deze aangemaakt omdat ik nog snel voor prijzen wou strijden.
Naarmate de tijd verstreek ben ik toen steeds meer gaan lezen over het wedden, en ben ik de tipcompetitie meer gaan waarderen. Door de tipcompetitie ben ik eigenlijk begonnen met serieus wedden. Nadat ik de eerste maand een beetje geoefend en vertrouwd raakte met het wedden, bleek later dat ik het toch wel aardig kon en ben ik voor het ‘echie’ begonnen.

Welke onderdelen van deze site loop je standaard bijlangs? En waarom?
Allereerst kijk ik altijd of er nog wat nuttigs wordt gemeld in de chat. Vervolgens altijd de tipcompetitie even, of de tips al verwerkt zijn en naar de stand en dergelijke. Daarna neus ik het forum even door, en zet ik als dat nodig is de vw10 en bookmakerspel. Al ben ik in het bookmakerspel bijzonder slecht, haha. Ik kijk ook veel naar de tips die mensen zetten die hoog in de maandelijkse ranglijst staan. Daar blijf je je vaak over verbazen.

Je doet het goed in de tipscompetitie, en hebt een aardige ROI! Wat is de kunst?
De laatste maanden gaat het wel wat minder moet ik zeggen haha. Maar ik ben van mening dat je strike de basis is van een goede ROI. Alleen goede picks leiden je naar een hoog ROI, aan foute heb je niks. Dit gegeven mag je er natuurlijk niet van weerhouden de hogere odds te vermijden en alleen maar lage odds te spelen. Dus in plaats van op wedstrijden te ‘gokken’ probeer ik ze te ‘voorspellen’.
Daarna kijk ik naar de odd voor de uitkomst die ik in mijn hoofd heb en beslis ik of ik hem de moeite waard vind om te spelen, in verband met het meekomende risico. Ik houd er namelijk niet van om odds onder de 2 te spelen, omdat je bij een foute tip meer verliest dan wint. Hoe hoger de odd, hoe beter dus in principe. Er gaat ook niks boven de voldoening die je krijgt bij een goede hoge odd.
Ook heb ik nog een aantal standaardregels die toepasbaar zijn op bepaalde situaties. Deze zijn vrij succesvol gebleken. Helaas kan ik die niet met jullie delen. Tippersgeheim jongens, hahaha.
Waarom is een persoonlijke positieve ROI op deze site belangrijk?
Voor de prijzen uiteraard! Haha nee het is meer ter bevestiging dat ik goed bezig ben en zodat andere leden kunnen zien dat ik redelijk goede tips in petto heb. Al vraag ik me sterk af of mensen een tip zomaar meespelen omdat Basedgod de tip heeft geplaatst of meespeelt.
Wat maakt een tip een goede tip?
Dat is maar één ding, haha. Een goede uitkomst! Nee, natuurlijk zie ik af en toe een tip voorbij komen waarvan je denkt: hoe haal je het in je hoofd om dit te spelen. Zo snap ik niet dat mensen odds van onder de 1.20 spelen, daar valt totaal geen value uit te halen. Of bijvoorbeeld de Graafschap tippen, uit bij Ajax. Erg leuk dat je er veel voor terug kan krijgen, maar hoe reëel is die kans nou? Vrij kansloze tips als je het mij vraagt.

Welke wedstrijden (competitie) hebben je persoonlijke voorkeur om te tippen en waarom?
De Serie A, Eredivisie en Premier League en dan voornamelijk de top- en subtopclubs, puur omdat ik daar het meest verstand van heb. Van de Eredivisie krijg ik gewoon het meeste mee d.m.v. onder andere studio sport, dus dan is het altijd gemakkelijker te voorspellen. De Premier League vind ik de leukste competitie, maar ik volg het minder dan Eredivisie. Uiteraard volg ik Arsenal op de voet en er zijn vaak grote wedstrijden die de moeite zijn om te checken, waardoor ik toch geregeld wat wedstrijdjes meepik. De Serie A vind ik niet om aan te gluren en ik kijk dan ook bijna geen wedstrijden. Toch vind ik die competitie vrij voorspelbaar.
Wat mist er nog bij de huidige tipscompetitie?
Ik vond de dubbelkans optie (1x, x2) een erg goede verbetering, helaas resulteerde het in bugs op de site en moest het er weer af gehaald worden. Het is denk ik een kwestie van tijd voor het er weer op komt, net als de over/under’s overigens. Dus het lijkt mij dat asian handicap’s nog wel een goede toevoeging zou kunnen zijn.

Vind je voetbalwedden.net een mooi platform om jezelf in de kijker te spelen?
Hmm, niet zozeer om je in de kijker te spelen denk ik. (Alhoewel, er zitten wel scouts die professionele tippers proberen te strikken. Ik heb al verscheidene berichten ontvangen…). Maar meer om de basis van het voetbalwedden onder de knie te krijgen. Ik heb zelf erg veel gehad aan de artikelen hier op de site en het forum. Ook de tipcompetitie is erg handig om te oefenen en tactieken te ontwikkelen doordat je statistieken allemaal worden genoteerd. Je kunt alles analyseren, zodat je later bij de echte bookies winstgevend kunt zijn. Op die manier ben ik ook begonnen en heb er veel aan te danken (Dank u, scouts!)
Wat raad je beginnende wedders aan? Hoe kom je tot een verstandige begin bet?
Eigenlijk zie ik mezelf nog als beginnend wedder, maargoed. Ten eerste raad ik combo’s spelen af: speel singles en houd je aan het taartmodel.
Wed alleen op dingen waar je verstand van hebt: ga dus niet wedden om het ‘wedden’.
Lees je goed in en kijk wedstrijden. Jovanovic (die voetballer, niet het lid dat iedere underdog tipt tegen de grote clubs) verwoordde het goed: ''statistieken zijn als een bikini: je ziet veel, maar niet alles!'' (dit is trouwens iets waarvan ik zelf ook nog kan leren).
Less is more: ga niet alle wedstrijden proberen te voorspellen want je maakt hoe dan ook fouten.

Pick alleen wedstrijden waar je een goed gevoel bij hebt en een reële kans geeft.

Ga van je eigen kwaliteiten uit: van blind meespelen met mensen leer je niks.

'Zekerheden’ zijn er niet in het voetbalwedden. Mensen die beweren van wel zijn verplicht om all-in te gaan op die ‘zekerheidjes’, vind ik.

Probeer zo min mogelijk op je favoriete clubs te wedden, tenzij je er objectief tegenaan kan kijken en je je niet door emoties laat leiden.

Tot slot: Speel elke week Stade Brest blind op gelijkspel, it’s all good.

Speel jij eigenlijk je eigen tips?
Dat heb ik gedaan, ja. Dit loonde ook natuurlijk zoals mijn stats aangeven. Maar de laatste maanden begon het te vervelen (en het ging wat minder), dus ben ik uitdaging gaan zoeken. Ik besloot om mee te spelen met de nr. 1 van het LSP-klassement, op dit moment ronrodeo. Natuurlijk alleen maar met gelijke stake, want daar ligt de kracht. En vooralsnog gaat het me prima af, dus totdat ik weer in vorm raak blijf ik nog wel even doorgaan.

Er zijn verschillende wedmanieren: wedden met behulp van asian lines, surebetting, systeem combo's etc. Wat speel jij?
Ik ben een tijdje bezig geweest met surebetten m.b.v. Rebelbetting. Dit was eigenlijk meer om de bonussen van bookies vrij te spelen dan het surebetten zelf. Ik heb ooit nog een keer een ‘middle’ gewonnen. Dat is als je een surebet op beide sites wint, door bijvoorbeeld een over 2,5 en under 3,5 goed te hebben. Nu was dit bij basketbal, ik geloof de Pistons tegen de Hawks, dus veel moeilijker te realiseren vanwege de vele punten die gescoord worden. Maar de dag erna kwam ik tot mijn verbazing erachter dat het me mooi 1400 euro winst had opgeleverd.
Aan asianlines doe ik niet, want ik heb het niet zo op Aziaten. Al koken ze wel erg lekker ;)!
Zijn er leden op deze site die we in de gaten moeten houden?
datel13, speel vooral niet al zijn tips mee, maar zoek ze er goed tussenuit. Hij is een luckybetter en moet het hebben van afentoe een goede hoge odd. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ie prima de value ertussen uit kan halen en goed aanvoelt wanneer je hoog moet inzetten. Free2add, dus volg je boy.
Daarnaast houd ik 03060 in de gaten. Ik vind hem vooral goed in het tippen van gelijke spelen (zonder die dubbelkans wat voorheen mogelijk was). Ik heb altijd het idee dat mensen nogal sceptisch zijn over het betten op x’en, terwijl dat nergens voor nodig is. Met één op de drie bets goed behaal je meestal al winst (mits de inzet gelijk is). Gelijke spelen zijn instant value mensen!
De supertip van Basedgod voor de aankomende week is?
Real Betis, all-in op die mahfuckas jongens, haha. Atletico is uit erg matig, terwijl Betis thuis prima resultaten behaalt. Gezien het feit dat Atletico doordeweeks nog een 4-2 voorsprong moet verdedigen denk ik dat Betis gaat winnen.

Wil je nog wat kwijt?
Tuurlijk! Sinds ik hier lid ben merk ik de stijgende lijn en groei bij voetbalwedden.net. Ga vooral zo door, er is nog veel vooruitgang te boeken want het plafond is nog lang niet bereikt!
Basedgod volgen? Ga naar zijn profiel en klik links op 'volg dit lid'. Blijf zo op de hoogte van interessante leden en volg wat zij spelen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagvonloite in 25-04-2012 13:04 Interviews
in 25-04-2012 13:04 Interviews
19 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Weer leuk interview om te lezen.
0 Vind ik leuk's
Leuk intervieuw (y) leuk dat deze site dit doet
of deze jongeman ook in het echt speelt en winst maakt zou kunnen ;-)
0 Vind ik leuk's
Respect voor U Basedgod!!!
0 Vind ik leuk's
Mooie wedtips! Geweldig om mee te geven aan de rest. (y)
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
met boksen meerdere keren mijn titel prolongeerde in meerdere gewichtsklassen ben ik de uitdaging in sport totaal verloren.
Hoe heb je dit gedaan, nog jonger dan je 20ste
0 Vind ik leuk's
http://paprikapoeder.blogabet.com/
Leuk interview. Dat van je geld op 10bet vind ik wel wat overdreven, als je dat geld echt niet wilt hebben dan had je dat al lang kunnen kwijtspelen.
0 Vind ik leuk's
Gezellig gezellig (y) :d
Ennuh Brest ging er hard af maat ;-)
Succes met je studie.
0 Vind ik leuk's
-
Mooie interview! (y) ga zo door!
0 Vind ik leuk's
Winnen is voor Winnaars

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.