Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met onze vrolijke Belg: Leonardo1965

We spraken afgelopen week, voor de meesten wel bekend hier op voetbalwedden.net, Leonardo1965. 'Leo' staat bekend als de kenner van het Belgische voetbal en houdt af en toe een oogje in het zeil op de chat. Wie is deze enthousiaste Belg? En waar is de liefde voor het spelletje ooit begonnen? Daarnaast vroegen we hem uiterraard of Belgie nog een positieve stap gaat maken richting het EK.
Wie ben je en waar woon je?
Mijn naam is Peeters Leo en woon in het Belgische Olen.
Werk je?
Ik ben werkzaam als ploegbaas/projectleider in een grote Belgische bouwfirma. Vooral in de afdeling betonrenovatie ben ik actief. Bruggen, tunnels, hoge appartementsgebouwen, ondergrondse parking enz.
Wat zijn je hobby's?
Mijn voornaamst hobby's zijn sport in het algemeen. Nu vooral passief kijken naar voetbal, wielrennen, tennis, basketbal, honkbal, American football enz. Vooral het Belgische voetbal volg ik van op korte afstand, mede ook omdat ik zelf actief ben geweest op een redelijk niveau. En geregeld pikken we met ons gezin een live wedstrijd mee in onze Belgische competitie.
Welke opleidingen heb je genoten?
LST landbouw en HSB auto-mechanica.
Lijfspreuk?
Geniet van elke dag in uw leven, ook al heb je al eens een mindere dag.
Als we je met een voetballer mogen vergelijken, wie zou dat zijn? En waarom?
Zonder twijfel Michel Preudhomme. Daar ik zelf doelman geweest ben, heb ik een enorme bewondering voor die man. Groot talent, en voor mij de beste Belgische doelman die er geweest is. Bewijst de laatste jaren als trainer dat hij ook iets kan opbouwen in een club. Daarom begrijp ik zijn vertrek uit FC Twente niet. Maar het zal wel met geld te maken gehad hebben.
Vaderfiguur "Leonardo"! Wat vind je van uw nieuwe status?
Eigenlijk ben ik daar zeer vereerd mee. Had dat zelf zo niet bezien zoals Michael in zijn interview vertelde. Ik ben wel al van een oudere generatie en op VW zitten er veel jongere mensen die ik zo goed mogelijk met raad en daad probeer bij te staan. Probeer ook een beetje van mijn ervaring door te geven in het wereldje van het voetbal wedden. Nu voel ik mij plots echt oud, ha ha ha.
Eén van de vele Belgen bij VW! Kun je nog wat van de Nederlanders leren?
Oh, daar ben ik van overtuigd. Ik leer nog alle dagen nieuwe dingen bij. Vooral van die rechttoe rechtaan no nonsens aanpak van de Nederlanders , kunnen wij als Belgen nog iets leren.
En ok......kunnen jullie ons nog helpen?
Ik zou zeggen, fatsoenlijk Belgisch bier drinken ipv dat afwaswater dat jullie produceren. Ha ha ha.
Zodra je bent ingelogd op VW, waar ga je het eerst naartoe?
Nieuws, forum en dan naar de tips. Eens alles gelezen, ga ik naar de chat en wat redeneren over mogelijke tips en wedstrijden die op komst zijn. Ook tussen alle serieuze onderwerpen al eens een grapje maken en wat lol trappen.
Hoe gaat het wedden momenteel toe?
Nou deze week de Champions League was een kleine catastrofe. Genk heeft mij verbaasd tegen Valencia en dat heeft mij een serieuze duit gekost. Maar ik neem mijn verlies altijd met een lach op, want anders moet je gewoon niet spelen. Maar over het algemeen genomen mag ik zeker niet klagen.
Maak je veel gebruik van de tips en plaats je zelf ook tips?
Sommige tips vind ik zeker de moeite waard en vooral het +2.5 doelpunten heb ik hier ontdekt. En dat vind ik toch ook een mooie manier om een mooie bet of combi te maken. Mijn Belgische tips zijn meestal wel vrij correct, maar voor de tips competitie ben ik erachter gekomen dat ik er gewoon teveel plaats. Dus ga ik het in de toekomst gewoon bij de Belgische clubs houden om tips te geven.
Wat is de grootste "klapper"die je ooit gemaakt hebt?
Dat is al een jaar of zeven, geleden dacht ik. Een combi van Engels, Duits en Belgisch voetbal. Had toen tien wedstrijden gespeeld, met oa vijf draws erin, voor drie euro bij de plaatselijke krantenwinkel. Moest toen in Belgie GBA en Moeskroen-Roeselare een draw nog hebben. GBA won toen in de laatste minuut nog van Bergen, maar Moeskroen stond op teletekst met 2-0 voor en ik zag al dat mooie aan mijn neus voorbij gaan. Toen ik om 22u15 nog eens keek naar teletekst stond het nog steeds 2-0, maar was die wedstrijd nog aan de gang volgens hun, terwijl die wedstrijd om 20u begonnen was. Ik dacht al dat die vergeten waren om die wedstrijd als beeindigd te noteren en dat het de bedoeling van de goden was om het er nog eens goed in te wrijven.
Toen ik dan de samenvattingen op VTM aan het bekijken was en als laatste Moeskroen-Bergen aan de beurt was, had ik eigenlijk geen zin om te kijken. En in die wedstrijd heeft Demba Ba van Moeskroen zijn been gebroken en had de wedstrijd bijna twintig minuten stil gelegen. Plots werd het in die samenvatting 2-1 in de 97ste min en in de 105de min 2-2!! Ik kon mijn ogen niet geloven en heb nog eens op alle teletekst gekeken in Belgie en Nederland om toch maar zeker te zijn. Een bedrag ga ik hier niet noemen, maar ik moest daar toch langer dan één jaar voor werken anders.
Wat is je grootste wedblunder die je hebt gemaakt?
Tja, dat is ongetwijfeld toen ik Barcelona speelde zonder goed op te letten tegen een andere Spaanstalige ploeg. Met een odd van 2.7 die ik al helemaal niet begreep, er vlug een mooi bedrag opgezet. Naderhand bleek dat er in Zuid-Amerika ook een ploeg is die Barcelona heet en ja hoor geld verloren. Heb nog nooit zo hard gevloekt en boos op mezelf geweest. Hahaha!
Ooit een bizarre wending tijdens een weddenschap meegemaakt?
Verleden seizoen met Palermo, ik dacht tegen Cesena?? Had Palermo nodig voor mijn combi voor iets meer dan 800e. Stonden die in de 90ste minuut met 2-0 voor tegen negen man. Ik dacht die is binnen, maar ja Italie he. Speelt Palermo nog 2-2 in de 97ste minuut tegen een ploeg die nog slechts met acht op het veld stonden. Ben er nog altijd van overtuigd dat die wedstrijd verkocht is, kan dat anders niet verklaren.
Stel je maakt een funbet en wint daarmee duizenden euro's, wat ga je doen?
Alle winst die ik heb gaat gewoon naar mijn twee kinderen hun spaarboekje. Dus bij de winst van die funbet zijn er hier een paar klein mannen zeer gelukkig later. Het verlies moet de pappa maar voor zijn rekening nemen he. Haha!
Met wie zie je graag de volgende keer een interview?
Ik heb er verschillende die ik wel graag beter zou willen leren kennen. Wedden, Mafapo, Twouter en ja zeker ook Genkie.
En welke vraag mogen we die dan stellen?
Voor Wedden zou ik vragen: Hoe ervaar jij de evolutie van de VW-site? En voor de drie Belgen zou ik vragen: Wat zouden jullie als Belgen nog anders willen hier op de site?
Wat zijn volgens jou de ideale stappen om naar een goede bet te komen?
Ik kijk vooral naar de vorm van de ploeg en het voetbal dat die ploeg speelt. Aanvallend, verdedigend , welke tactiek er gebruikt word en vooral of het team er staat. De stand neem ik niet zo vlug als leidraad, omdat je dan nogal eens bedrogen uitkomt. De hoogte van de odd speelt niet echt een rol daarbij, maar ik plaats nooit een bet met een odd lager dan 1.5. Ook de thuis en uit resultaten bekijk ik van naderbij.
Met wie heb je veel contact op de site?
Ik denk met heel veel eigenlijk. Wedden, Michael, Mafapo, Twouter, Genkie, Mrunibet enz. Ik ben voor iedereen bereikbaar die iets kwijt wilt of iets wilt vragen. Een goede raad of een beetje uitleg kost niets he.
Gaan jullie het EK nog halen Leonardo?
Dat gaat heel moeilijk worden vrees ik, Belgie heeft al veel kansen laten liggen in deze EK-kwalificatie. Maar als Duitsland in Turkije zou winnen, dan zie ik Belgie in de laatste wedstrijd in Duitsland wel eens tot iets raars instaat. Mijn verstand zegt nee, mijn supporters hart zegt ja en mijn gevoel zegt het kan nog allemaal.
Leonardo65 wil dit nog even meegeven aan de leden van VW.....
Beleef het wedden op voetbal als een ontspannende hobby. Speel alleen met geld dat je kan missen en vooral bij verlies van een bet, blijf beleefd en neem het met een lach op. Er zijn veel ergere dingen in het leven dan het verlies van een bet.
De supertip van Leonardo65 voor de aankomende weken is:
Ik heb in Belgie een zeer goed oog in Club Brugge, verwacht dat RSC Anderlecht er stilaan aan gaat komen. Dus dan kies ik voor RSC Anderlecht die in stijgende lijn zitten.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagvonloite in 4-10-2011 13:05 Interviews
in 4-10-2011 13:05 Interviews
19 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Leo! Ik ben trots op je. Volgens mij ben je een supermens!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Mooi intervieuw Leo (y) (y) weet niet of we het hier al over gehad hebben....maar een vw crewlid intervieuwen zou mij ook leuk lijken (y)
0 Vind ik leuk's
Winnen is voor Winnaars
leuk interview! (y)
0 Vind ik leuk's
Haha geweldig interview altijd mooi om te lezen. Leonardo heeft altijd verstandige en correcte uitspraken dat maakt hem als een soort vaderfiguur hier op voetbalwedden (y). Moet zeggen dat het Belgisch bier zeker beter dan dat in Nederland. Heineken is Nederlands meest bekendste bier en groot geworden door de fantastische marketing die erachter zit. Zal zeker nog wel aan de beurt komen in het interview :)
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Leuk om te lezen papa Leo! ;-)
0 Vind ik leuk's
Bedankt voor de vele en leuke reacties. Iedereen krijgt een DUVEL van mij.ha ha
En VW-crew zelfs twee!!ha ha ;-) ;-) (y)
0 Vind ik leuk's
Yeah! Lekker!!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ok! Maar mijn glas is ook leeg hoor Leo....lekker dan! Ga wel weer....misschien wil die dame naast me wat drinken...
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
Moeten toch maar eens een VW-dag inrichten en elkaar ontmoeten dan.Kan ik mijn schuld aflossen met die DUVEL.
Zal u zeker niet overslaan Vonloite!!Gij krijgt er ook 2 als je die dame meebrengt!!ha ha ha
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.