Verschillende bookmakers en verschillende wachtwoorden
Als je verschillende bookies hebt , gebruik je ook verschillende wachtwoorden.
Maar bestaan er trucs om die wachtwoorden ergens op te slaan? :-$
Bij unibet bewaar ik mijn ww , maar bij comeon moet ik iedere keer mijn ww intikken ,ook al kruis ik 'mijn gegevens onthouden' aan.
Graag jullie tips :)
Boem
Bij unibet bewaar ik mijn ww , maar bij comeon moet ik iedere keer mijn ww intikken ,ook al kruis ik 'mijn gegevens onthouden' aan.
Boem
in 17-12-2012 09:20 Hulp en advies
Aanmaakdatum (oplopend)
10
geen idee ik onthoud ze gewoon
bwin doet het niet automatisch
unibet ook niet hier
maar tonybet weer wel
uiteindelijk zelf intypen altijd het veiligst
bwin doet het niet automatisch
unibet ook niet hier
maar tonybet weer wel
uiteindelijk zelf intypen altijd het veiligst
Misschien opslaan in je kladblok?
Mijn specialiteit is de first to score bet!
boempatat:
Boem
Boem
Ik vind het niet slim om je ww automatisch op te slaan. Stel je computer wordt gehackt, dan kan de hacker zo in je Unibet account en verbrast ie je geld. Daar had laatst comeyer ook al mee te maken gehad :P
Gewoon ouderwets met een papiertje bij je computer leggen werkt het beste denk ik. Eventueel met wat afkortingen zodat je vrouw het ook niet gemakkelijk kan ontcijferen he ;)
thx.
Maar ik had vroeger zo iets gelezen om je gegevens/ww op te slaan in een website ,dacht ik.
Het stond in Clickx magazine,als ik me niet vergis.
Zal eens vragen aan Tim Barrett,onze IT er ;-)
Maar ik had vroeger zo iets gelezen om je gegevens/ww op te slaan in een website ,dacht ik.
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet
Als trucje kan je ook je wachtwoorden variëren door een eigenschap van de bookie erin te verwerken.
Dus als je als standaardwachtwoord bijvoorbeeld 'wachtw00rd' hebt, dan heb je bij unibet 'wachtw00rdUNI' of 'UNIwachtw00rd' of zoo, en bij Bwin dan 'wachtw00rdBWI' of 'BWIwachtw00rd' of zelfs 'wachtBWIw00rd' etc.
Met de kleur kan dat ook, dus voor Unibet iets met groen erin en bij William Hill iets met blauw erin, en zoo, of met andere eigenschappen die je te binnen schieten bij de bookie in kwestie.
Net als Onzemichael vind ik het ook geen prettig idee om de sleutel in het slot te laten zitten.
Dus als je als standaardwachtwoord bijvoorbeeld 'wachtw00rd' hebt, dan heb je bij unibet 'wachtw00rdUNI' of 'UNIwachtw00rd' of zoo, en bij Bwin dan 'wachtw00rdBWI' of 'BWIwachtw00rd' of zelfs 'wachtBWIw00rd' etc.
Met de kleur kan dat ook, dus voor Unibet iets met groen erin en bij William Hill iets met blauw erin, en zoo, of met andere eigenschappen die je te binnen schieten bij de bookie in kwestie.
Net als Onzemichael vind ik het ook geen prettig idee om de sleutel in het slot te laten zitten.
Never bet the Devil your head ...
boempatat:
thx.
Jij bedoelt waarschijnlijk een wachtwoord manager.... Google het maar dan vind je het wel. :dthx.
thx voor de tips.
@josstvv: jij gebruikt gemakkelijke woorden wss.Maar is het niet zo ,dat ze met computerprogramma's makkelijker het ww kunnen kraken?
@Michael:Voorlopig heb ik ook alles op een boekje.mijn vrouw vraagt altijd naar wat ik zit te kijken.En antwoord dan gewoon met :naar sex.
A , dan is het ok zegt ze! :p
@MAAR ; is wel leuke tip om uw ww gemakkelijk te onthouden (y)
@Mojos : gebruik jij zo al iets?
@josstvv: jij gebruikt gemakkelijke woorden wss.Maar is het niet zo ,dat ze met computerprogramma's makkelijker het ww kunnen kraken?
@Michael:Voorlopig heb ik ook alles op een boekje.mijn vrouw vraagt altijd naar wat ik zit te kijken.En antwoord dan gewoon met :naar sex.
A , dan is het ok zegt ze! :p
@MAAR ; is wel leuke tip om uw ww gemakkelijk te onthouden (y)
@Mojos : gebruik jij zo al iets?
boempatat:
Boem
Boem
http://lastpass.com/
Dit is een password manager, dit gebruikten veel vrienden van me.
Hier filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3DPqW7f3la8
Dan hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, namelijk die van lastpass zelf! De overige wachtwoorden worden beheerd in lastpass.
Nja kijk dat filmpje maar :P Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar vrienden van me hadden er wel veel goeds over te zeggen
(y) thx tim
Ga het later eens proberen.
Ga het later eens proberen.
Of je hebt het IQ van een schoenzool, of er klopt iets niet helemaal.
Je hebt toch gewoon een kladblok/notitieblaadje als programma op je Computer, je kan ook gewoon handgeschreven en eventueel zelfs word..
Wat een keuze.
Je hebt toch gewoon een kladblok/notitieblaadje als programma op je Computer, je kan ook gewoon handgeschreven en eventueel zelfs word..
Wat een keuze.