Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Puntensysteem berekenaar strategie (Expiriment)

Beste Voetbalwedden leden,
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het ontwerpen van een Excel puntenlijst systeem die de winnaar berekent aan de hand van punten. In deze berekeningen heb ik rekening gehouden met de plaats van de club in de competitie, de vorm van het team, onderlingen resultaten van de afgelopen 5 wedstrijden en een kleine toevoeging van blessures/schorsingen. Alles wordt automatisch berekend.
[B]Hoe werkt het[/B]
Stap 1:
Voer onder Team 1 het eerste team in. (Met het team invoeren maakt het niet uit of ze uit of thuis spelen)
Voer onder Team 2 het tweede team in.
Stap 2:
Vul de laatste 5 onderlingen wedstrijdscores tussen deze twee clubs in, de score kan worden ingevuld met behulp van een dropdown menu. Hebben ze nog nooit tegen elkaar gespeeld, zet deze scores dan allemaal op 0-0.
[I]Puntenverdeling onderlingen wedstrijden:[/I]
De winnaar van de vorige wedstrijd krijgt 1 punt, bij gelijkspel krijgen beide clubs 0 punten. Dit wordt per wedstrijd automatisch berekent. Heeft een club alle 5 de laatste wedstrijden onderling gewonnen dan heeft deze dus een maximaal aantal punten van 5. Dit is een subtotaal en deze punten worden weer meeberekent met de volgende stappen die nog ingevuld gaan worden.
Stap 3:
Vul de mini vragenlijst in met behulp van een dropdown menu
[I]Puntenverdeling vragenlijst[/I]
De puntenverdeling staat in het Excel bestand achter de vraag zelf. Verder staat er ook een vraag met op de hoeveelste plaats de club staat in de competitie. Staat de club 20e krijgen ze 1 punt, 19e 2 punten, 18e 3 punten enzovoort. Dit wordt ook weer doorberekend als subtotaal van de punten. Speelt het team geen competitie (bijvoorbeeld omdat het een land is), kies dan uit de lijst voor NVT.
Uit al deze factoren komen punten uit waar vervolgens een totaal uit. Wie de meeste punten heeft heeft een grote kans om deze wedstrijd te winnen. Is het totaal aantal punten gelijk dan geeft de berekening gelijkspel aan.
------
[I]Wat ik zelf nog wil verbeteren in de toekomst van dit document is:[/I]
- Als het puntentotaal kleiner of gelijk is aan 2 punten dat er dan ook gelijkspel uitkomt.
- Een stakes uitkomst aan de hand van de verschillen in het puntentotaal (6/10, 7/10, 8/10 etc)
- Eventueel een uitgebreide schorsing / blessure systeem
Bovenstaande moet ik echter alleen nog uitzoeken / hulp voor nodig hebben.
[B]Voorbeeld van het bestand:[/B]

De twee clubnamen moeten handmatig worden ingevoerd, de rest (scores en vragenlijsten) kunnen via een dropdown lijst worden gekozen zodat er niets in getypt hoeft te worden en typefouten worden voorkomen waardoor er met de berekening niets fout kan gaan. Alles wat in het blauw wordt weergeven kan worden aangepast, de rest is vergrendelt.
Deze berekening kan het voor sommige gebruikers makkelijker maken om een keuze te komen zonder te hoofdrekenen. Er blijven natuurlijk altijd verrassingen in voetbal en garandeert natuurlijk niet 100% de winnaar, maar dit laat alles mooi op een rijtje zien en kijken wie er van de twee het beste voorstaat.
Nieuwe features, op of aanmerkingen, ik hoor het graag! Samen kunnen wij hier misschien iets heel moois van maken.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagtimbarrett in 20-10-2012 15:58 Hulp en advies
in 20-10-2012 15:58 Hulp en advies
21 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
en ben je er nog mee bezig, leuk idee iig
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.