Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Nieuwe regering en nieuwe bookmakers in Nederland?

Hallo iedereen,
Zojuist heb ik vernomen dat met de nieuwe regering ook het wedden op voetbal in Nederland weer volledig gelegaliseerd wordt.
Nu vraag ik mij dus af, betekent dit voor bookmakers als (onder andere) Pinnacle Sports dat zij ook Nederlanders toe zullen gaan laten?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagdannym in 3-11-2012 10:01 Hulp en advies
in 3-11-2012 10:01 Hulp en advies
20 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
wtfr:
Ik hoop persoonlijk dat bet365 naar Nederland komt,in mijn ogen toch de beste met veel aanbod in live-in play etc.

Erg grote partij. Ik verwacht van wel (y)
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
wtfr:
Ik hoop persoonlijk dat bet365 naar Nederland komt,in mijn ogen toch de beste met veel aanbod in live-in play etc.

We hebben gesprekken gevoerd met Bet365 en zij zullen zeker hun best doen om tot de NL markt toe te gaan treden wanneer licenties verstrekt gaan worden. Het is te hopen dat we de Nederlandse overheid geen voorbeeld aan Belgie zal nemen (waar ik niet vanuit ga) want daar is wel erg krom met de regelgeving omgesprongen waardoor slechts een zeer select groepje Bookies toegang heeft gekregen en zeker niet alleen de besten. Erg benieuwd naar de ontwikkelingen de komende tijd...op het moment is het voor iedereen nog gissen..
0 Vind ik leuk's
Be the best possible version of yourself. Never settle.
vw-capitano:
wtfr:

We hebben gesprekken gevoerd met Bet365 en zij zullen zeker hun best doen om tot de NL markt toe te gaan treden wanneer licenties verstrekt gaan worden. Het is te hopen dat we de Nederlandse overheid geen voorbeeld aan Belgie zal nemen (waar ik niet vanuit ga) want daar is wel erg krom met de regelgeving omgesprongen waardoor slechts een zeer select groepje Bookies toegang heeft gekregen en zeker niet alleen de besten. Erg benieuwd naar de ontwikkelingen de komende tijd...op het moment is het voor iedereen nog gissen..

Hangt ook gewoon van de regels af hoor. Je kan veel veronderstellen, maar om een licentie te bekomen zoals bv in België dan moet je wel de regels volgen die dat land vragen. Grote spelers als Bwin, bet365, vonden het ineens niet nodig om een aanvraag in te dienen tot het ze duidelijk werd dat het in België menens was.
U blijven beroepen op de Europese wet van vrijheid van goederen en diensten is voor deze grote spelers eerder nadelig geweest dan een hulp. Deze hebben tevens nog altijd een rechtszaak lopen tegen België,terwijl ze nu al 2keer aan het kortste eind hebben getrokken. Unibet heeft toch een licentie gekregen en volgen gewoon de regels die in België gelden. Je kan u de vraag stellen waarom die grote spelers zo een grote problemen hebben om gewoon die regels te volgen. Volgens mij omdat zij nu in een zeer gunstig financieel land geregistreerd zijn(belastingparadijs) terwijl bv in België word gevraagd dat de bookmaker ook in België zijn bedrijf registreerde om zo ook gemakkelijk zijn belastingen te kunnen innen.
Want het bedrijf betaald belastingen in het land waar het zijn zetel heeft, dus de grote betalen dus bijna niets en daar wringt het schoentje bij die bookmakers. Je moet dus niet alleen op het land schieten waar ze zulke licentie's verdelen, je mag best de rol van de grote bookmakers ook wel eens in vraag gaan stellen die het vertikken om de regels te volgen.
0 Vind ik leuk's
Het lijkt erop dat naast Ajax ook Feyenoord wacht totdat alles in Nederland gelegaliseerd gaat worden.
Spoel vooruit naar ongeveer 4:00
http://feyenoord.netwerk.to/nieuws/artikel/28489_%5Bvideo%5D%20Mogelijk%20overbruggingsjaar%20voor%20hoofdsponsor%20om%20in%202014%20wedsponsor%20te%20strikken.php
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
1 Januari 2015! Dan wordt het legaal in Nederland.
Ik neem aan dat wedden ook onder het gok beleid valt van bovenstaande nieuws.
0 Vind ik leuk's
timbarrett:
http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
1 Januari 2015! Dan wordt het legaal in Nederland. Ik neem aan dat wedden ook onder het gok beleid valt van bovenstaande nieuws.

Toppie ;-)
0 Vind ik leuk's
timbarrett:
Ik neem aan dat wedden ook onder het gok beleid valt van bovenstaande nieuws.

Jep!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
[quote]Ook is een financiële bijdrage aan een verslavingsfonds vereist en er moet worden meegewerkt aan een landelijk register van gokverslaafden, waarin verslaafde spelers desnoods verplicht worden opgenomen
En wie bepaalt wanneer iemand gokverslaaft is?
[quote]Zo zijn aanbieders verplicht om maatregelen te nemen om gokverslaving te voorkomen: de speelduur en het saldo moeten altijd in beeld zijn, er moet een verslavingstest beschikbaar zijn en spelers moeten vooraf kunnen aangeven hoe lang ze maximaal willen spelen en hoeveel ze maximaal willen uitgeven.
:d :d
0 Vind ik leuk's
[quote]Ook spread betting wordt niet toegestaan, omdat spelers dan te makkelijk veel geld kunnen verliezen.
Haha dat betekent dus dat je geen weddenschappen met handicaps mag plaatsen, nou als dit allemaal doorgaat weten we dus al welke bookmakers we niet moeten gebruiken. JUIST! die een vergunning hebben.
:d
0 Vind ik leuk's
Volgens mij valt dit dan relatief makkelijk te omzeilen als de bookmakers net zo streng zijn als nu als het gaat om het accepteren van Nederlandse spelers, namelijk via Skrill of NETeller.
Ben benieuwd hoe ze dat willen regelen met de belasting. Betalen de bookmakers dat? En dat de gebruikers dan mindere odds krijgen o.i.d., zodat het wat uitgespreid wordt? Zou het wel prettig vinden als ik me zelf geen zorgen meer hoef te maken over die belasting, nu ben ik steeds een beetje bang dat er ooit nog een brief op de deurmat valt haha.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.