Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Gebruik van afkortingen in het wedden

Beste lezer/leester ;-)
Ben net nieuw op dit forum en zie prima tips!!
Alleen soms is het wat acacadabra voor mij..
Het gaat dan om de afkortingen die worden gebruikt.
Kan iemand mij deze uitleggen. Heb een paar voorbeelden genomen.
Tips voetbalwedstrijden:
Linfield-Glentoran (1) @1.83 4/10
(1) dit is de waarschijnlijke winnaar: Linfield. odd is @ 1,83 - 4/10 is gevoel dat er bij deze tip heerst.
Volgens mij is mijn gegeven uitleg juist.
Hønefoss BK-Stromsgodset (over (2.5 TOT) @1.90 4/10
Ik snap niet wat er wordt bedoeld met (over(2,5 TOT) ..
Bayern Munchen-Juventus (over (10.5 TOTCOR) @ 1.85 4/10
Ik snap niet wat er bedoeld wordt met (over (10.5 TOTCOR)
Zijn er nog een paar afkortingen die ik moet weten?? (a)
Of is hiervan een lijst opgenomen die ik kan raadplegen??
Heel graag!
Tnx allen voor het lezen en de uitleg..(!)
Wellicht ter overvloede: Bonne chance!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagkoennn86 in 3-04-2013 13:11 Hulp en advies
in 3-04-2013 13:11 Hulp en advies
2 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Dag Imilloine,
Bedankt voor je uitleg!!
Ik snap hem. Dat van het taartmodel kon ik overigens goed terugvinden op de website.
Haha na gisteren met Barcalona, durft Unibet weer uit te delen. :p
0 Vind ik leuk's
Zal eens een lijst maken met afkortingen/begrippen die je vaak zal tegenkomen op het forum. Men mag het uiteraard aanvullen.
1x2
Heel simpel: je kiest één van de drie opties. 1 (thuiswinst), x (gelijkspel) of 2 (uitwinst).
Dubbele kans 1X / X2
Hiermee bouw je iets meer veiligheid in als je kiest voor een ploeg. In feite zeg je dat ze niet zullen verliezen (winst of gelijkspel). De odds liggen uiteraard lager dan bij 1x2 en DNB (zie hieronder), maar de winkans is natuurlijk groter.
DNB (Draw No Bet)
Als je niet helemaal zeker bent van een overwinning van een ploeg, kun je wat veiligheid inbouwen door de Draw No Bet te kiezen. Draw (gelijkspel) No Bet (geen weddenschap) wil zeggen dat je bij een gelijkspel je inzet terugkrijgt. Vaak is dit handig als je denkt dat een underdog of sterke uitploeg kans maakt op de overwinning. De odds van DNB zijn altijd hoger dan bij een dubbele kans (1X of X2).
Over / Under
Wanneer je bij een wedstrijd kiest voor Over 2.5 goals wil dat zeggen dat je meer dan twee goals verwacht. Je wint de weddenschap bij 3-0/0-3, 2-1/1-2 of meer goals uiteraard. Bij een Under 2.5 goals win je als er 0, 1 of 2 goals vallen (0-0, 1-0, 0-1, 2-0, 0-2, 1-1). Bij corners/overtredingen/kaarten/etc. werkt dit precies hetzelfde. Over 10.5 corners wil zeggen dat er minimaal 11 corners moeten vallen.
BTS
Bij deze weddenschap voorspel je dat Beide Teams Scoren. Mijn advies in deze weddenschap is om te kijken naar favoriete teams die een uitwedstrijd spelen tegen bijvoorbeeld een middenmoter die redelijk veel scoort. Ultieme voorbeeld is PSV, dat in zowat alle uitwedstrijden in de Eredivisie de favoriet is, maar slechts één keer de nul heeft gehouden in een uitduel.
HT/FT (Ruststand/Eindstand)
Bij deze bet heerst vaak wat verwarring, maar het gaat er eigenlijk om dat je voorspeld dat een team wint, maar ook voorstaat bij de rust. In het geval van een thuisteam staat dit beschreven als HT/FT 1/1. De thuisploeg moet dan bij rust voorstaan en uiteindelijk de wedstrijd winnen. Sommige mensen maken echter de fout door te denken dat ze beide helften moeten winnen, maar een 1-0 ruststand en tevens eindstand is voldoende om deze bet te winnen. Als je X/1 voorspelt voorspel je dat het bij rust gelijkstaat en dat de thuisploeg wint. Bij 1/2 voorspel je dat de thuisploeg bij rust voorstaat, maar uiteindelijk verliest.
Handicaps
Je hebt twee verschillende handicaps die je kan geven aan een team. Je hebt de 3Way Handicap waarbij je een ploeg een virtuele voorspong of achterstand geeft. Voorbeeld: Tottenham Hotspur (0-1). Bij deze handicap moeten de Spurs met minimaal twee goals verschil winnen, dan heb je de bet binnen. Bij een overwinning van één goal of een gelijkspel/nederlaag, ben je je bet kwijt.
Daarnaast heb je bij veel bookies de Asian Handicap. Dit staat dan niet als (0-1) aangegeven maar als -1. Dit is in principe hetzelfde als de 3Way Handicap; het team dat je de -1 handicap geeft moet met twee goals verschil winnen en dan is je weddenschap gewonnen. Echter het grote verschil met de 3Way Handicap is dat wanneer de ploeg die je een handicap gaf met één goal verschil wint, je in dat geval je inzet terugkrijgt.
Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.