William Hill in Nederland, hoogte odds & belasting
Beste voetbalwedden-leden,
Ik gok al best een poos, voornamelijk omdat het leuk is maar de laatste paar maanden verdien ik er ook een aardig zakcentje bij, maar het blijft natuurlijk een hobby. Wat mij opviel is dat ik aanzienlijk hogere odds kreeg bij WilliamHill dan bijvoorbeeld Unibet, ik ben er toen achter gekomen dat WilliamHill illegaal is in Nederland, maar dat in de toekomst allemaal kan veranderen aangezien de Wet Kansspelen op Afstand op 1 maart 2021 in werking treedt.
Alleen vroeg ik mij alsnog af waarom de odds op WilliamHill zoveel hoger zijn? Dat komt dus doordat bij Unibet de kansspelbelasting al bij de odds er af zijn gehaald maar bij WilliamHill is de kansspelbelasting bij de odds er niet af gehaald. Ik heb nu dus bijvoorbeeld 1000 € winst bij WilliamHill, technisch gezien moet ik eigenlijk nu aangifte doen bij de belasting en 300 € afdragen. Mijn vraag is nu eigenlijk, een hele stomme vraag eigenlijk. Hoeveel van jullie gokt bij een buitenlandskansspel? En hoeveel van jullie geeft werkelijke zijn winnings door aan de belastingdienst? Wat is de risico?
Er zijn meerdere topics over belasting e.d. Als je ff zoekt, vind je het wel! Succes en soms gewoon sssssttttt😂😉
Ik ga even zoeken! Ik ben ook lui bezig, bedankt voor je tip.
Hallo Innocentpickster,
Bij Unibet is de kansspelbelasting niet van de odds afgehaald, want Unibet is net zo illegaal eigenlijk als dat WilliamHill is. Alleen bij TOTO is dit zo. TOTO is ook van de staat en legaal in Nederland. De rest wordt alleen al jaren gedoogd in Nederland. Er zijn tegenwoordig alleen veel bookmakers die NL spelers weigeren omdat ze anders een boete kunnen krijgen i.v.m. de aankomende wet op online kansspelen.
De bookmakers bepalen zelf welke odds ze aanbieden. De ene bookmaker biedt hogere odds aan dan de andere om zo vooral meer spelers te lokken. Ik zal verder niet al te diep ingaan op pay-outs voor bookmakers etc...je kan op google wel vinden hoe dat ongeveer in zijn werk gaat en hoe de odds vooral tot stand komen. Ook op deze site via de zoekfunctie komt wel wat naar voren.
Om even snel een simpel antwoord te geven op je vraag : ik zou me niet druk maken om de kansspelbelasting. Bij dat soort bedragen ( 1k per maand bijvoorbeeld ) ligt niemand wakker van. Ga je een paar duizend per maand verdienen en wil je dit elke maand laten uitbetalen, stuur mij dan even een pm. Ik wil je graag uitleggen welke opties je dan hebt en hoe en wat.
Mocht ik ooit iets minder altaidpech en iets meer geloek hebben, dan komt dat pm'etje van mij ook, goed?! 😂😍
Als je een voorbeeld ziet waar WH 30 procent betere odds heeft dan Unibet moet je even een seintje geven.
Dan zie ik een mooie surebet en die wil ik dan wel spelen 😀
Vaak veel meer dan 30 procent betere odds, met voetbal valt het wel mee, maar voornamelijk bij Horse Racing is het verschil wel aanzienlijk hoog. Sommige underdogs zijn dan @26.00 en op WilliamHill @51.00 wat een belachelijk verschil is, verschil of je 1000 € wint of 2000 € wint.
Ah ok. Dat is niet echt bookie gebonden.
Je moet zeker odds vergelijken bij deze hogere odds, kijk ook naar Betfair (Exchange), Betfirst en Betvictor voor uitschieters