William Hill in Nederland, hoogte odds & belasting
Beste voetbalwedden-leden,
Ik gok al best een poos, voornamelijk omdat het leuk is maar de laatste paar maanden verdien ik er ook een aardig zakcentje bij, maar het blijft natuurlijk een hobby. Wat mij opviel is dat ik aanzienlijk hogere odds kreeg bij WilliamHill dan bijvoorbeeld Unibet, ik ben er toen achter gekomen dat WilliamHill illegaal is in Nederland, maar dat in de toekomst allemaal kan veranderen aangezien de Wet Kansspelen op Afstand op 1 maart 2021 in werking treedt.
Alleen vroeg ik mij alsnog af waarom de odds op WilliamHill zoveel hoger zijn? Dat komt dus doordat bij Unibet de kansspelbelasting al bij de odds er af zijn gehaald maar bij WilliamHill is de kansspelbelasting bij de odds er niet af gehaald. Ik heb nu dus bijvoorbeeld 1000 € winst bij WilliamHill, technisch gezien moet ik eigenlijk nu aangifte doen bij de belasting en 300 € afdragen. Mijn vraag is nu eigenlijk, een hele stomme vraag eigenlijk. Hoeveel van jullie gokt bij een buitenlandskansspel? En hoeveel van jullie geeft werkelijke zijn winnings door aan de belastingdienst? Wat is de risico?