Betiton bookmaker, wie heeft hier al ervaring mee?
Dag allemaal. Ik zie zojuist een nieuwe bookmaker op deze site staan, Betiton. Wanneer ik de site bezoek krijg ik direct een melding dat ik mij via Ideal moet legitimeren dan ik 18+ ben. Dat heb ik nog niet eerder bij een bookmaker gezien.
Kent iemand deze bookmaker en heeft iemand misschien al ervaring met deze partij?
Bij de review staat:
Bij Betiton moet je je verifiëren via iDIN als je een account aanmaakt. Dit doe je via je bank, maar gelukkig kun je vervolgens ook op vele andere manier storten. Naast een storting via je bank (Trustly, Klarna, Sofort) kun je ook gebruikmaken van een creditcard (VISA, Mastercard), e-wallet (Skrill, Neteller), Paysafecard, ecoPayz, MuchBetter of Rapid. Een uitbetaling kan via dezelfde opties behalve Mastercard en Paysafecard.
Wel goed denk ik als dat het is, scheelt een hoop geverifieer.
Zou heerlijk zijn als deze verificatie genoeg is om je identiteit te verifiëren, ben bang dat er later bij een uitbetaling alsnog een kopie legitimatiebewijs die kant op moet. We gaan het zien.
Eerst even wachten op wat nieuwe wedstrijden, die wedstrijdjes in de Oekraïne ben ik niet bij.
Punt 2.4 in de kleine lettertjes (https://www.betiton.com/info/terms/):
We reserve the right at any time to request from You evidence of age in order to ensure that minors are not using The Company Services. We further reserve the right to suspend or cancel Your Player Account and exclude You, temporarily or permanently, from using The Company Services if satisfactory proof of age is not provided or if We suspect that you are underage and such satisfactory proof is not provided by You within five (5) days of our requesting such proof, Your Player Account shall be closed, winnings forfeited and withdrawals returned to the account from where the funds were deposited. Such decision shall be final, binding and not subject to appeal.
De kans is dus inderdaad aanwezig dat ze op een later tijdstip alsnog bij je op de stoep zullen staan voor een scan van je id-kaart of paspoort, Jeronimo!
Die kans is zeker groot anno 2020. Bookmakers willen steeds vaker foto's van ID-kaarten of rijbewijzen, of je verdacht bent of niet. Helaas de tijd waarin we leven.
Die kans is zeker groot anno 2020. Bookmakers willen steeds vaker foto's van ID-kaarten of rijbewijzen, of je verdacht bent of niet. Helaas de tijd waarin we leven.
Waar is die goede oude tijd dat bookmakers je geloofden op je woord? Misschien maar goed ook dat ze middels het identificeren de markt wat betrouwbaarder maken door te weten met wie ze te maken hebben. Fraudeurs worden (vaker) buitenspel gezet waarmee misschien ook wel matchfixing geminimaliseerd word (niet uit te dammen).
Klopt wat je zegt. Het zit hem ook in de KYC, waardoor bookmakers verplicht zijn dit soort bewijzen te vragen, anders lopen ze het risico om een behoorlijke boete te krijgen.
Bij Betway begon ik ook nog zonder inderdaad maar inmiddels overal volgens mij want moest laatst zelfs opeens identificeren bij Paysafecard...
Verificatie via bank lijkt me raar. Dit zou technisch een soort van phishing scam kunnen zijn, dus let op dat je niet een soort betaling of banktoegang goedkeurt...
Maar als de site door VW wordt genoemd, zal het wel ok zijn.
Verificatie via bank lijkt me raar. Dit zou technisch een soort van phishing scam kunnen zijn, dus let op dat je niet een soort betaling of banktoegang goedkeurt...
Maar als de site door VW wordt genoemd, zal het wel ok zijn.
Zoals ik het zie en lees, gaat het om IDIN dus het valt allemaal wel mee hoor. En nog snel en veilig ook! Heb daarnaast eens op de site gekeken van deze bookie en het stelt niet echt wat voor nog...
Zou heerlijk zijn als deze verificatie genoeg is om je identiteit te verifiëren, ben bang dat er later bij een uitbetaling alsnog een kopie legitimatiebewijs die kant op moet. We gaan het zien.
Eerst even wachten op wat nieuwe wedstrijden, die wedstrijdjes in de Oekraïne ben ik niet bij.
Ik heb zojuist m'n eerste uitbetaling ontvangen van zo'n 2300 euro en heb geen ID/factuur/iets anders hoeven aanleveren. Op bankrekening binnen twee werkdagen na aanvraag uitbetaling.
De site is soms wel een beetje buggy heb ik het idee, maar qua uitbetalen dus vlot en betrouwbaar.