Voetbalreizen: wat precies te doen en rekening mee te houden?
Wellicht een beetje off topic. Al een aantal jaar denken wij (een paar vrienden van mij en ik) na over een voetbalreis. Je hebt veel sites waar ze voetbalreizen aanbieden maar dit is vrij prijzig.
Dus we hebben besloten het zelf te gaan regelen. We willen er een voetbalweekend van maken en moeten dus een vlucht, hotel en tickets gaan regelen.
1. We hebben er geen ervaring mee, daarom de vraag. Hebben jullie tips op dat gebied of zelf ervaring ?
2. Wat zijn leuke landen en is betaalbaar?
3. We denken zelf aan Engeland of Spanje.
Alvast bedankt!
Leuk om jullie verhalen te horen!
Vorig jaar naar Newcastle-man united geweest en een paar maanden gelden naar Sunderland-Tottenham Hotspurs.
Ik ga alleen nooit meer met storm 6 uur vertraging de laatste keer en bijna de wedstrijd gemist voor de rest top!
Dit jaar naar Londen waarschijnlijk naar Arsenal?
Overnachting en wedstrijd PDC voor 2 personen:
http://www.vakantieveilingen.nl/vakanties/stedentrips/pdc-darts-toernooi_pr-sportreizen.html
Kaartje barcelona is vrij prijzig. Eerste ring 96€, tweede ring 74€ en derde ring (verrekijker meenemen :p ) 52€. Vaak gaan mensen in de tweede helft van de derde naar de 2e ring. Dit was trouwens de wedstrijd barcelona - levante. Kaarten kun je eenvoudig op de wedstrijddag aan t stadion kopen. Stadion is eenvoudig te bereiken met metro of hop-on / hop off bus.
Wel leuk om eens mee te maken
Waar heb je die kaarten gekocht? Ik ben meerdere malen naar Barca geweest en betaalde voor achter het doel 25-45 euro, kaartje gewoon in de stad gekocht bij een ticketshop..
Vorig jaar naar Chelsea - Liverpool gaan zien en tickets gekocht op viagogo.nl voor zo'n 200 euro. Toen ik de tickets ging afhalen, bleek het om seizoenskaarten te gaan. Op zich geen probleem maar ze moesten na de wedstrijd nog teruggebracht worden en daar hadden we bijna geen tijd voor (de trein vertrok). Goede prijs dat wel maar ik heb dus liever echte kaarten (ook als aandenken later). Andere website die ik gevonden heb zijn voetbal-tickets.com maar ik vind het allemaal toch aan de dure kant! Is tickets aan het stadion kopen op de dag van de wedstrijd dan geen optie (bij Chelsea en Real Madrid)?
Hebben jullie verder nog suggesties? Alvast bedankt!
Ben zelf naar Tottenham - Newcastle geweest en naar Fulham - West Ham United.
In beide gevallen vond ik het thuis publiek wat meevallen. Alle twee de keren hadden we een kaartje naast het uitvak. Wat daar erg fanatiek is en 90 minuten lang zingt.
Kaartjes kan je gewoon via de officiele website kopen zonder er een clubcard oid voor te hebben. Zoek zelf je plaats uit en koop een kaartje. Ook QPR heeft redelijk goedkope kaartjes en kan je via de site zelf kopen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook de kleinere voetbalclubs in londen.
Ik raad je aan om een travellodge hotel te nemen. Vrij goedkoop en vaak dichtbij de trein of metro. Londen Balham is een redelijk goedkope plek. Dichtbij de trein en niet al te duur. Je zit zo in het centrum van londen.
Tickets op de matchday kan je bij Chelsea sowieso vergeten. Ben nu 2x in London geweest en geen van beide keren tickets bij het stadion te verkrijgen.