Wedden op basis van value en alleen statistieken
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in het berekenen van value nav kant en klare statistieken. Ik gebruik hierbij uitsluitend de o/u goal stats en bets omdat 1x2 gewoon niet genoeg duidelijkheid geeft.
Ik neem hierbij zowel het totale aantal wedstrijden en de thuis/uit wedstrijd statistieken mee in de berekening.
Ik houd dus de menselijke ideeën, gedachten en speculaties buiten beschouwing en focus me volledig en alleen op de statistieken.
Ik heb het grootste deel van alle wedstrijden deze week gescreend en ben al wat opvallende value bets tegengekomen.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook mee bezig zije geweest :)
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je de bookmakers op basis van zulke statistiekberekening kan verslaan op de lange termijn. Zij kijken naar en weten zoveel meer dan die enkele tientallen h2h statistieken.. Desalniettemin bewonder ik je enthousiasme en wens ik je veel succes; wie weet vind je toch dingen die de bookies over het hoofd zien ;)
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je de bookmakers op basis van zulke statistiekberekening kan verslaan op de lange termijn. Zij kijken naar en weten zoveel meer dan die enkele tientallen h2h statistieken.. Desalniettemin bewonder ik je enthousiasme en wens ik je veel succes; wie weet vind je toch dingen die de bookies over het hoofd zien ;)
Ik geef je zeker geen ongelijk. Als de bookmakers bij elke wedstrijd die ik kies heel diep gaan graven naar informatie, blesures, vorm, schorsingen, transfers etc dan weet ik idd niet of het op lange termijn winstgevend is.
Er zijn over de hele wereld zoveel wedstrijden en verschillende sporten waar je op kunt wedden, en ik denk dat bookmakers zich toch voornamelijk focussen op de bekende sporten en competities.
Ik hoef ik niet perse winst uit te halen (ik speel met letterlijk mini stakes). Mocht ik op langer termijn toch een + draaien schroef ik de stakes wel op.
Voor mij is het een poging om te kijken of je dmv odds/statistieken genoeg value kan halen om op langer termijn te plussen. Lukt het niet dan is het pech.
Ben je hier nog steeds mee bezig bearcon?
Ik ben hier even mee gestopt. Toen ik stopte (zo'n 100 wedstrijden stond ik op +1,5% roi. Nu heb ik het even privé te druk maar ga hier zeker nog mee verder.
Om een vervolg te geven speel ik morgen deze 8 wedstrijden, allen berekend volgens het model dat ik eerder in dit topic heb gebruikt. Enige verschil is dat ik de uit/thuis balans 2x laat meerekenen omdat ik dit een belangrijkere stat vind dan de overall O/U statistiek.
Op basis van die berekening hebben de volgende wedstrijden allemaal value:
Eupen vs Waasland Beveren: Over 2,5 Goals @ 1,68
Eintracht Frankfurt vs Wolfsburg: Over 2,5 Goals @ 1,86
Sassuolo vs Udinese: Over 2,5 Goals @ 1,98
Torino vs Genoa: Over 2,5 Goals @ 2
Chievo vs Lazio: Under 2,5 Goals @ 2,08
AS Roma vs Inter: Over 2,5 Goals @ 1,75
Bahia vs Cruzerio: Under 2,5 Goals @ 1,64
Slavia Sofia vs CSKA Sofia: Under 2,5 Goals @ 1,9
Brondby vs Hobro: Under 2,5 Goals @ 2,6
Om een vervolg te geven speel ik morgen deze 8 wedstrijden, allen berekend volgens het model dat ik eerder in dit topic heb gebruikt. Enige verschil is dat ik de uit/thuis balans 2x laat meerekenen omdat ik dit een belangrijkere stat vind dan de overall O/U statistiek.
Op basis van die berekening hebben de volgende wedstrijden allemaal value:
Eupen vs Waasland Beveren: Over 2,5 Goals @ 1,68
Eintracht Frankfurt vs Wolfsburg: Over 2,5 Goals @ 1,86
Sassuolo vs Udinese: Over 2,5 Goals @ 1,98
Torino vs Genoa: Over 2,5 Goals @ 2
Chievo vs Lazio: Under 2,5 Goals @ 2,08
AS Roma vs Inter: Over 2,5 Goals @ 1,75
Bahia vs Cruzerio: Under 2,5 Goals @ 1,64
Slavia Sofia vs CSKA Sofia: Under 2,5 Goals @ 1,9
Brondby vs Hobro: Under 2,5 Goals @ 2,6
Goede start. 7 van 9 goed. 2 van de 3 wedstrijden die ik medium stake speelde had ik fout. De overige wedstrijden high stake op value gespeeld en die allen gewonnen.
Bij Eupen vs Beveren kan ik niet echt een vinger leggen op een reden, Sassuolo vs Udinese was een verkeerde bet, te weinig naar de H2H gekeken. Het is een begin maar ik wil kijken of ik later misschien nog iets tighter ga spelen met wedstrijd selectie. Momenteel speel ik al wedstrijden met 5% value, maar de toekomst zal vertellen of de wedstrijden die ik met lagere stake speel de moeite waard is of dat ik dus pas wedstrijden moet gaan spelen waar de value hoger is.
Ik merk ook dat ik soms wedstrijden speel die kwa stats prima te doen zijn en value hebben, maar waar ik een slecht gevoel bij heb. Gewoon niet spelen!
Voor morgen speel ik:
Leuven vs Lommel: Over 2,5 goals @ 1,71 (unibet) medium stake
En iig deze wedstrijden voor Woensdag:
Manchester United vs Arsenal: Over 2,5 goals @ 1,64 (unibet) high stake
Dijon vs Guingamp: Over 2,5 goals @ 2,12 (unibet) medium stake
Nantes vs Marseille: Over 2,5 goals @ 2,05 (unibet) high stake
Macabi Petach Tikva vs Hapoel tel Aviv: Under 2,5 goals @ 1,61 (unibet) medium stake
Gaz Metan vs Viitarul: Over 2,5 goals @ 2,38 (unibet) high stake
Sepsi vs FCSB: Over 2,5 goals @ 2,23 (unibet) low stake
Voor de donderdag heb ik ook nog 2 bets:
Feyenoord vs VVV: Under 3,5 Goals @ 1,65 (unibet) high stake
Calarasi vs Astra: Under 2,5 Goals @ 1,5 (unibet) medium stake
Voor morgen speel ik:
Leuven vs Lommel: Over 2,5 goals @ 1,71 (unibet) medium stake
En iig deze wedstrijden voor Woensdag:
Manchester United vs Arsenal: Over 2,5 goals @ 1,64 (unibet) high stake
Dijon vs Guingamp: Over 2,5 goals @ 2,12 (unibet) medium stake
Nantes vs Marseille: Over 2,5 goals @ 2,05 (unibet) high stake
Macabi Petach Tikva vs Hapoel tel Aviv: Under 2,5 goals @ 1,61 (unibet) medium stake
Gaz Metan vs Viitarul: Over 2,5 goals @ 2,38 (unibet) high stake
Sepsi vs FCSB: Over 2,5 goals @ 2,23 (unibet) low stake
Ik mag tot nu toe niet klagen. Eergisteren en gisteren bij elkaar 7 uit 7 goed :) Uiteraard gaan er vanzelf mindere dagen komen maargoed, we gaan het zien.
Ik weet dat na tippen niet wordt gewaardeerd, maar ik had gisteravond net voor het begin van de wedstrijd Hamilton vs Dundee, Over 2,5 goals ook nog gespeeld en gewonnen, dus stiekem 8 uit 8.