• /
  • Forum /
  • Algemeen /
  • Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Beste leden,

Dit gaat over de bookmaker Betrebels.com

Ik heb een vraag met betrekking tot de wetgeving in zowel Nederland als in andere landen. In dit geval is dat denk ik, Malta, aangezien zij een licentie hebben van Malta.

Allereerst voordat ik het probleem helemaal uitleg, heb ik altijd begrepen dat als twee partijen een afspraak maken, of dit nou mondeling is of schriftelijk, dat deze wettelijk bindend is. Schriftelijk is natuurlijk altijd beter aangezien dit kan dienen als bewijsmateriaal, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik een afspraak met jou maak en we gaan er beiden mee akkoord, dat deze staat en dat we ons houden aan de afgesproken consequenties.

Ik zal het namelijk kort proberen te schetsen.

Ik speelde vanavond een 2 fold bet van €200. Dit was live en duurt dan altijd even voordat deze wordt geaccepteerd. Dit duurde inmiddels langer dan een minuut en toen ik de pagina na een minuut refreshte, zag ik dat mijn balance ineens helemaal op was. Toen ik ging kijken zag ik dat hun systeem, zonder dat ik dit natuurlijk wilde, 8 unique (met bet IDs en al) bets had aangemaakt van €200 per stuk. Ik schrok mij dood want ineens speelde ik met €1600 inzet in plaats van €200 dus ik ben linea recta die livechat ingegaan om verhaal te halen. Daar bleek dat die persoon aan zijn kant niet kon zien dat er fouten waren en het leek hem zelfs gewoon in orde. Hij bood toen direct aan dat hij 7 van de 8 bets kon cancellen. Ik heb toen gezegd dat hij ze mocht laten staan, maar dat ik er wel op stond dat we gingen uitzoeken hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dit namelijk echt een hele immense error die echt nooit zou mogen gebeuren op een bookmaker. Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst. Maar goed, hij zei toen, omdat ik bevestigde dat de bets mochten blijven staan (aangezien 1 van mijn teams net hadden gescoord in mijn voordeel) dat de bets valide waren en niet meer konden worden geannuleerd. Nog geen minuut later scoorde de tegenstander weer 1-1 en was mijn bet op dat moment dus fout. Ik vroeg hem of hij de bets nog kon annuleren, maar hij wees me er op dat ik had aangegeven de bets valide te willen houden, en dat hij ze niet meer kon en/of mocht annuleren. Toen begon natuurlijk de stres want met nog 15 minuten op de klok had ik ineens veel geld ingezet. Gelukkig maakte mijn team alweer heel snel de 2-1 en stond ik weer op winnen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd (met nog meer dan 10 minuten op de klok) dat wat de uitkomst van mijn bet ook zou worden, ik wilde dat hij of een supervisor die daar op dat moment was, zou bevestigen dat alle 8 de bets valide waren en door zouden gaan. Ook dus als ik verloren zou hebben. En dit heeft hij zwart op wit tot tweemaal toe in de chat bevestigd. Dit bewijs heb ik dan dus ook. Toen de wedstrijden over waren had ik gewonnen en werden alle 8 de bets uitbetaald op mijn account. Ik had die chatwerker nog beloofd om hun te mailen zodat ze konden uitzoeken hoe dit überhaupt ooit heeft kunnen gebeuren. Maar tijdens het schrijven van mijn mail kreeg ik (nadat Betrebels dus doorhad dat ze in 1 keer €4800 lichter waren ipv €600) een mail met daarin uitleg over hun zogenaamde waterdichte terms en conditions dat als er een fout was gemaakt dat ze het recht hebben dit terug te draaien. Voordat je reageert onder mijn bericht, dat terms heilig zijn en dat ik die geaccepteerd heb, wil ik je zeggen dat ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Waar het mij nu om gaat is dat ik zwart op wit een afspraak heb gemaakt (terwijl de bet dus toen momenteel in hun voordeel was bij 1-1 stand) dat de bets valide zouden blijven en niet zouden worden geannuleerd. Tot twee keer toe. Leuk en aardig dat je dan naar je terms verwijst, maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken, dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild dan durf ik te wedden dat ze mij hadden verwezen naar de chat met de medewerker waar ik zelf heb aangegeven de bets staande te willen houden en niet te willen annuleren. Hoe dan ook, de grote bookmaker heeft voordeel op de kleine klant die in weze niets kan beginnen.

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, als ze 100% in hun recht staan, dan kan ik hoog en laag springen en zal ik het moeten accepteren, ook al hebben we het hier over 2! maandsalarissen, maar het gaat mij er om dat ik een afspraak heb gemaakt met iemand die acteerde in de naam van Betrebels die zwart op wit bevestigd is en bewezen kan worden. Je mag natuurlijk altijd je mening geven hoe jij hierover denkt, maar ik hoop dat hier ook mensen rondlopen die verstand hebben van de wet en of die misschien enig idee hebben of ik enig recht van spreken heb door deze gemaakte afspraak.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flaggerardm1985 in 8-09-2019 22:54 Algemeen
in 8-09-2019 22:54 Algemeen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik snap oprecht nog steeds niet dat jullie geen afstand van deze bookmaker willen doen terwijl je zelf doodleuk toegeeft dat wat ze van mij vragen niet is toegestaan. En even serieus, zeg eerlijk. Hoeveel VW leden heeft ooit van deze bookmaker gehoord voordat jullie er reclame voor gingen maken? Niemand lijkt me, of in ieder geval heel weinig mensen. Dat zegt mij ook alweer genoeg dat deze bookmaker gewoon niet legitiem is.

Dat weet je op basis van die zes dagen dat je nu lid bent?

Volgens mij moet je gewoon nog een document aanleveren, hoe dat verder gecommuniceerd is is misschien niet goed. Je bent ten einde raad, maar in principe is er nog een optie: de laatste documenten sturen. Ik snap niet dat je die poging niet gewoon waagt, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

4 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

Serieus gast, is het nu zo moeilijk om te verstaan waarom ze je NETTELLER account info vragen? Zie je nu echt niet in dat je, met dat NETTELLER account stortingen hebt gemaakt op je SKRILL account, om dan vervolgens dat geld te gebruiken om te storten op die site?

Ze willen gewoon het oorsprong van dat geld traceren, kwestie van witwaspraktijken en dergelijke te voorkomen, conform de wetgeving.

Stop van het slachtoffer uit te hangen en werk gewoon mee, want je hebt het volledig verkeerd voor.

Respect voor de support van VW die het opneemt voor je, ook al zijn ze je dat niet verplicht. Straks ga je nog je eigen bullsh*t beginnen te geloven, waar lees jij dat ze je gelijk geven op basis van wet en regelgeving?

3 Vind ik leuk's
Op ma. 16 sep. 2019, 16:59 schreef richard123:
Ik snap oprecht nog steeds niet dat jullie geen afstand van deze bookmaker willen doen terwijl je zelf doodleuk toegeeft dat wat ze van mij vragen niet is toegestaan. En even serieus, zeg eerlijk. Hoeveel VW leden heeft ooit van deze bookmaker gehoord voordat jullie er reclame voor gingen maken? Niemand lijkt me, of in ieder geval heel weinig mensen. Dat zegt mij ook alweer genoeg dat deze bookmaker gewoon niet legitiem is.

Dat weet je op basis van die zes dagen dat je nu lid bent?

Volgens mij moet je gewoon nog een document aanleveren, hoe dat verder gecommuniceerd is is misschien niet goed. Je bent ten einde raad, maar in principe is er nog een optie: de laatste documenten sturen. Ik snap niet dat je die poging niet gewoon waagt, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Mag ik jullie beiden vragen waar deze denigrerende reacties vandaan komen? Ik ben al veel langer actief op deze site, ik had alleen nog geen account. Die had ik tot voorheen ook nooit nodig aangezien ik gewoon alles kon bekijken.

Wat betreft het antwoord op je vraag. Duidelijk lees je niet genoeg. Het is voor mij totaal geen probleem om die screenshot te sturen, alleen voor de tigste keer (wat foxn zegt klopt niet) het is NIET toegestaan wat ze van me vragen, en als je goed leest zegt zelfs VW dat ze dit niet mogen vragen. Dan kan ik twee dingen doen.

Ik kan naar hun pijpen dansen en geven wat ze willen, maar zoals ik eerder zei, gaan ze geheid om nog meer vragen want dit is gewoon puur pesten wat ze aan het doen zijn, of twee, ik houd een keer mijn poot stijf. Nogmaals... Omdat ze dingen eisen die niets met hun KYC procedure te maken hebben. Anders had ik het al lang gegeven.

Daarnaast heb ik een zeer duidelijk reactie gestuurd drie dagen geleden en sindsdien geen reactie meer gehad. Dan kan foxn bijdehand lopen doen dat ik mijn eigen gelijk geloof, maar het is ook al bevestigd (vandaag) door het juridisch loket waar ik mijn vraag heb gesteld, en ook door VW en meerdere leden kunnen zich in mij vinden. Iemand moet ze dan toch een keer stoppen Richard? Of ga jij ze ook je whatsapp historie met je moeder tonen als ze dat van je vragen omdat ze zogenaamd willen traceren of het geld ooit van je moeder afkomstig was? Hier mijn reactie waarin je duidelijk kan zien dat ze geen gegrond antwoord hebben. Ik doe namelijk tenminste wel moeite om mijn mening te ventileren.

Dear support,This is not true at all

and I can't believe you stick to this like that. You have 0 arguments to

request this additional info from me. Please explain exact to me why

this is necessary? I never made a deposit with Neteller on Betrebels and

what I do in my spare time outside of Betrebels is none of your

business. If you do suspect me of fraudunlent activities (which I do not

understand) feel free to call the authorities who should deal with

this. If any authorities come knocking at my door and request this info,

I will be happy to give it to them, but one more time... it is NONE

of your business what I do in my spare time outside of Betrebels and you

do NOT have the authority to request information that has nothing to do

with my identity or my Betrebels account. I will quote your own terms and conditions for you: 'We

reserve the right to conduct a security review at any time to validate

your identity, age, and registration data provided by you and to verify

your use of the Service and your financial transactions for potential

breach of our Terms and Conditions and of applicable law.

'You reserve the right to verify my: age: Done

You reserve the right to verify my: identity: Done

You reserve the right to verify my: Registration data: Done

You reserve the right to verify my: Financial transactions from my account to you: Done by my skrill screenshot.

Once more, you have no right to request what you requested. And if you think you do, feel free to tell me why, and be sure you also make sure you have the balls to accuse me of fraudulent activities. Because right now I have honestly no idea why you make me go through all of this.

Kind regards,

Ik wil graag alleen reacties die me verder helpen. Aan denigrerende aanvallen heb ik niks.

2 Vind ik leuk's

Zowel niet denigrerend als een aanval bedoeld, dat is je eigen interpretatie.

Ik verbaas me gewoon over het feit dat je zoveel energie steekt in lange topicberichten, terwijl je enkel een document moet sturen. Er is waarschijnlijk argwaan ontstaan en dan kun je alleen wegnemen door te sturen waar ze om vragen. Overigens heb ik in het verleden nooit dit soort 'gedoe' met bookmakers gehad, ook niet bij Betrebels.

2 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

Ik heb het nogmaals nagelezen en kon niet terugvinden waar ze je gelijk geven, integendeel zelfs. Je zit hier constant vaag naar " de wet " te refereren, toon mij eens de wettekst waar je op doelt?

Ik wil nog wel geloven dat het juridisch loket je " gelijk " gaf, maar dat zal wel zijn omdat je gewoon essentiële info ( aka gestort met NETTELLER op het Skrill account ) achterwege gelaten hebt. Aangezien je maar niet wil inzien dat je NETTELLER account, in dit ganse verhaal, wél als relevant kan beschouwd worden.

Ik zal waarschijnlijk een andere versie van Skrill gebruiken, bij mij verschijnt er namelijk niet zomaar magisch geld op dat account. Bij mij heeft het altijd een traceerbare oorsprong, vreemd.

Als je je privacy toch het kostbaarste goedje ter wereld vindt, waarom ben je dan in de eerste plaats akkoord gegaan met hun " terms & conditions " ?

Ik citeer even uit de privacy policy:

" Why do we collect your Personal Data and on what basis?

"a) Under the contract - when it is necessary for the performance of a contract to which you are a party. Our T&Cs, which you have accepted at registration, set out the terms of the contract and the services we will provide.

c) Under the legal obligation - when it is necessary in order to comply with mandatory legal obligations to which we are subject under EU or local laws:

• Crime detection, prevention, and prosecution;
  • To verify your identity and establish the source of funding in any transaction;
  • To carry out appropriate anti-fraud checks "

Eerst ga je dus akkoord dat ze al die zaken mogen opvragen, tot je het dan effectief moet doen? Je maakt jezelf enkel maar belachelijk met die scheefgetrokken ' vergelijkingen ' ( whatsapp geschiedenis van moeder, pic naakt tanden poetsen,.. ) die slaan werkelijk nergens op.

Trouwens, misschien de volgende keer een account aanmaken op een website die z'n T&C in het nederlands heeft, je bent precies niet in staat om de nuances in het Engels goed te interpreteren.

2 Vind ik leuk's

Dit topic wordt een beetje een lachtertje.. Snap het hele probleem niet, jij hebt 2000 euro daar staan en wil die gestort hebben. Zij willen gegevens van je en dan krijg je je geld. Ook al vragen ze daarna nog toelichting op je stortingen met Netteller of Skrill of de WhatsApp geschiedenis van je moeder.. geef ze die dan krijg je je geld. Je bent nu gewoon onnodig gedoe aan het creëren en loopt het risico dat ze je dadelijk beu zijn en heel je account sluiten. Uiteindelijk bepalen zij de regels en niet jij. Of ga jij ook discussies met de kassajuffrouw aan als ze vraagt om je ID-kaart?

Geloof me, ik zou alles sturen wat ze willen zien, zelfs al vragen ze een foto van je ... dan zou ik die zelf sturen. Je wilt je geld toch?

3 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.