Tipscompetities 2014: vernieuwingen, vragen en info
Het komende jaar zullen we een aantal aanpassingen gaan doorvoeren in onze tipscompetitie waarvan we je hier alvast over willen berichten. Deze aanpassingen zijn nodig om de competitie nog spannender te maken en 'lucky shots' meer en meer uit te sluiten. Gelukkig hebben we wederom een afspraak met Unibet kunnen maken aangaande de sponsoring van de tipscompetitie.
1. Maandelijkse tipscompetitie komt te vervallen
We laten de maandelijkse tipscompetitie vallen en er komt een kwartaalcompetitie (1x per 3 maanden) voor terug. Het prijzengeld gaat omhoog (1e plaats = €250, 2e plaats = €150 en 3e plaats = €100) en je moet minimaal 150 tips hebben geplaatst om in aanmerking te komen voor een kwartaalprijs.
2. Odds beperkingen
Het is vanaf 1 januari (of in ieder geval met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014) niet meer mogelijk om tips te plaatsen voor weddenschappen met odds onder de 1,35 of odds hoger dan 15.
3. Stake beperkingen afhankelijk van odds
- Odds lager dan 1,35 zijn niet toegestaan.
- Odds tussen 1,35 en 2,00: stake 3/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 2,00 en 5,00: stake 1/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 5,00 en 8,00: stake 1/10 tot 5/10 toegestaan
- Odds tussen 8,00 en 15,00: stake 1/10 tot 3/10 toegestaan
- Odds boven de 15,00: niet toegestaan.
4. Nieuw: subcompetities per land
Naast de kwartaal competitie gaan we 6 subcompetities houden die zich ieder op een apart land richten. De landen zijn: Nederland, België, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië. Na ieder kwartaal krijgt de top 3 (indien meer dan 150 tips geplaatst én een positieve roi over de gespeelde tips) van iedere subcompetitie een prijs van: 1e plaats = €25, 2e plaats = €15, 3e plaats = €10. Het is mogelijk dat je meerdere subcompetities in één kwartaal weet te winnen.
Alle wijzigingen zijn nog niet direct in ons systeem doorgevoerd maar zullen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 worden doorgevoerd. Mocht je een tip plaatsen die niet aan bovenstaande eisen voldoet, dan zullen wij deze begin januari alsnog verwijderen.
Vragen en/of opmerkingen kan je hieronder kwijt! We zullen zo snel mogelijk antwoord geven... we hebben vakantie dus het kan iets langer duren dan normaal :-)
Mario (en de rest van de crew)
1. Maandelijkse tipscompetitie komt te vervallen
We laten de maandelijkse tipscompetitie vallen en er komt een kwartaalcompetitie (1x per 3 maanden) voor terug. Het prijzengeld gaat omhoog (1e plaats = €250, 2e plaats = €150 en 3e plaats = €100) en je moet minimaal 150 tips hebben geplaatst om in aanmerking te komen voor een kwartaalprijs.
2. Odds beperkingen
Het is vanaf 1 januari (of in ieder geval met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014) niet meer mogelijk om tips te plaatsen voor weddenschappen met odds onder de 1,35 of odds hoger dan 15.
3. Stake beperkingen afhankelijk van odds
- Odds lager dan 1,35 zijn niet toegestaan.
- Odds tussen 1,35 en 2,00: stake 3/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 2,00 en 5,00: stake 1/10 tot 10/10 toegestaan
- Odds tussen 5,00 en 8,00: stake 1/10 tot 5/10 toegestaan
- Odds tussen 8,00 en 15,00: stake 1/10 tot 3/10 toegestaan
- Odds boven de 15,00: niet toegestaan.
4. Nieuw: subcompetities per land
Naast de kwartaal competitie gaan we 6 subcompetities houden die zich ieder op een apart land richten. De landen zijn: Nederland, België, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië. Na ieder kwartaal krijgt de top 3 (indien meer dan 150 tips geplaatst én een positieve roi over de gespeelde tips) van iedere subcompetitie een prijs van: 1e plaats = €25, 2e plaats = €15, 3e plaats = €10. Het is mogelijk dat je meerdere subcompetities in één kwartaal weet te winnen.
Alle wijzigingen zijn nog niet direct in ons systeem doorgevoerd maar zullen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 worden doorgevoerd. Mocht je een tip plaatsen die niet aan bovenstaande eisen voldoet, dan zullen wij deze begin januari alsnog verwijderen.
Vragen en/of opmerkingen kan je hieronder kwijt! We zullen zo snel mogelijk antwoord geven... we hebben vakantie dus het kan iets langer duren dan normaal :-)
Mario (en de rest van de crew)
in 29-12-2013 23:14 Acties en spellen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
150 tips per land in één kwartaal is toch wel een heel stuk te veel, hoor vw-crew. Neem nog als voorbeeld de grootste competitie, bv. de Spaanse Primera Division. Iedere week worden er (gemiddeld) 10 matchen gespeeld. Dat zijn ongeveer 45 matchen per maand. In één kwartaal worden er dus ongeveer 135 wedstrijden afgewerkt in de Spaanse Primera Division. Dit zou dus willen zeggen dat in het geval je op elke match één weddenschap plaatst, je nog te kort zou komen om aan de voorwaarde van de 150 tips te komen. En dan hebben we het hier nog over de grootste competitie in Europa, qua ploegen.
Ik weet wel dat je ook op de Spaanse 2de klasse kunt inzetten, maar ik denk niet dat 2% van de bezoekers hier de tweede klasses genoeg volgen om hier tips voor te geven. Daarnaast tipt een goede tipper ook niet op elke match, maar pikt die er juist enkele matchen uit per speeldag. 150 is daarom serieus overdreven naar mijn mening. 50 tips in een kwartaal per competitie/land zou al een hele uitdaging zijn voor een goede tipper, dus ik zou hier dan ook de grens leggen.
Ik weet wel dat je ook op de Spaanse 2de klasse kunt inzetten, maar ik denk niet dat 2% van de bezoekers hier de tweede klasses genoeg volgen om hier tips voor te geven. Daarnaast tipt een goede tipper ook niet op elke match, maar pikt die er juist enkele matchen uit per speeldag. 150 is daarom serieus overdreven naar mijn mening. 50 tips in een kwartaal per competitie/land zou al een hele uitdaging zijn voor een goede tipper, dus ik zou hier dan ook de grens leggen.
@hypnotist86:
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie, hier kunnen we wat mee. Ik zal het maandag meenemen. Voor dit kwartaal gaan we niets veranderen maar daarom is het ook een pilot. We willen feedback zodat we door kunnen ontwikkelen. Jouw reactie voldoet daar aan :-)
Thanx!
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie, hier kunnen we wat mee. Ik zal het maandag meenemen. Voor dit kwartaal gaan we niets veranderen maar daarom is het ook een pilot. We willen feedback zodat we door kunnen ontwikkelen. Jouw reactie voldoet daar aan :-)
Thanx!
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
@hypnotist86:
Thanx!
@hypnotist86:
Thanx!
(y)
ik vind 50 toch een beetje weinig zo zou iemand die de laatste 2 weken op 1ste en 2de klas van een land tipt toch nog aan 50 tips kunnen komen en binnen de prijzen vallen terwijl iemand er 3 maanden mee bezig is zoals ik misschien wel niets zal winnen.daarom lijkt 100 tips volgens mij toch wel het minimum.
Laat ons dan de "gulden middenweg"' nemen tussen beide voorstellen en gaan voor 75 tips per land / per kwartaal
(y)
En de "algemene" tipscompetitie laten zoals ze is , dit is ideaal
(y)
En de "algemene" tipscompetitie laten zoals ze is , dit is ideaal
hypnotist86:
150 tips per land in één kwartaal is toch wel een heel stuk te veel, hoor vw-crew. Neem nog als voorbeeld de grootste competitie, bv. de Spaanse Primera Division. Iedere week worden er (gemiddeld) 10 matchen gespeeld. Dat zijn ongeveer 45 matchen per maand. In één kwartaal worden er dus ongeveer 135 wedstrijden afgewerkt in de Spaanse Primera Division. Dit zou dus willen zeggen dat in het geval je op elke match één weddenschap plaatst, je nog te kort zou komen om aan de voorwaarde van de 150 tips te komen. En dan hebben we het hier nog over de grootste competitie in Europa, qua ploegen.
hehe, wou vanochtend ongeveer precies hetzelfde verhaal tippen alleen wou ik het met een voorbeeld (zeg februari) onderbouwen, maar dit volstaat ook (y)
It's not gambling if you always win
ik vind 100 tips per land toch het minimum zodat er toch strijd is tot op het laatste moment . als er iemand na 50 tips al een roi heeft van vb.130 kan die al na een paar weken stoppen met tippen en zal die zeker in top 3 eindigen.bij minimum 100 tips moet die blijven tippen wat dan weer risico s met zich meebrengt en dan zal de spanning er in blijven tot het laatste.ik denk dus zoveel te hoger het aantal minimum tips zoveel te meer spanning is er en daar gaat het toch om denk ik zo.
50 tips is veel te weinig, dan krijg je denk ik gelukszoekers. 100 tips is al erg weinig. Dan kan je voor alle 6 landen een wedstrijd met bijvoorbeeld quote 7 spelen met 10 units. Gaat er daarvan eentje goed kan je voor dat land de overige 99 tips met 1 unit spelen. Als je van die overige 99 wedstrijden een roi van bijvoorbeeld 85% hebt, kom je alsnog op een totaal roi van 141%. Daarnaast kan je een wedstrijd op meerdere manieren spelen, both to score en thuisteam voor dezelfde wedstrijd.
Ik ga vanaf het volgende kwartaal ook maar weer eens mee doen (y)
Ik vind zelf ook dat er minimaal 100 tips moeten zijn. Je kan beter LSP toepassen voor die subcompetities denk ik met een minimum van 100 tips. Bij flatstaking is manipulatie vele malen lastiger, is dit geen optie?
Ik vind zelf ook dat er minimaal 100 tips moeten zijn. Je kan beter LSP toepassen voor die subcompetities denk ik met een minimum van 100 tips. Bij flatstaking is manipulatie vele malen lastiger, is dit geen optie?
Retarded gambler
Dag allemaal,
We hebben het aantal tips voor de subcompetitie even in de groep gegooid en komen tot eenzelfde conclusie als een aantal hierboven. We gaan het aantal tips voor het komende kwartaal aanpassen naar 100.
Voor dit kwartaal (eerste kwartaal 2014) houden we het nog op 150, dat is niet anders.
Allemaal erg bedankt voor de goede feedback, daar houden we van! Keep up the good work én... tipse :-)
We hebben het aantal tips voor de subcompetitie even in de groep gegooid en komen tot eenzelfde conclusie als een aantal hierboven. We gaan het aantal tips voor het komende kwartaal aanpassen naar 100.
Voor dit kwartaal (eerste kwartaal 2014) houden we het nog op 150, dat is niet anders.
Allemaal erg bedankt voor de goede feedback, daar houden we van! Keep up the good work én... tipse :-)
Hakuna Matatttta.