Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Spaanse Primera Division 2016-2017

Aankomend weekeinde gaat het nieuwe seizoen in LaLiga weer van start! Kan het FC Barcelona van Messi haar landstitel prolongeren of weet Cristiano Ronaldo zijn Real Madrid naar grote hoogtes te stuwen? Welke clubs strijden er tegen degradatie en wie zouden ons dit seizoen wel eens kunnen gaan verrassen? En wat zijn de meest interessante seizoensweddenschappen in de Spaanse koningsklasse? Je leest het allemaal in deze algehele voorbeschouwing!

FC Barcelona

Eindpositie 2015/2016: 1

Opvallende nieuwkomers: Umtiti (Olympique Lyon), Digne (PSG), Denis Suarez (Villarreal), Andre Gomes (Valencia)

Seizoensverwachting: FC Barcelona legde vorig seizoen in eigen land beslag op de dubbel, maar een vlekkeloos seizoen was het zeker niet. In de tweede seizoenshelft raakten de Catalanen mede vanwege blessureleed in een vormdip, wat hen op uitschakeling in de Champions League kwam te staan. De basiself van Barça was en is natuurlijk van absolute wereldklasse, maar het grote probleem was dat trainer Luis Enrique nauwelijks noemenswaardige spelers op de bank had zitten. FC Barcelona heeft van die fout geleerd en lijkt op het oog prima te hebben ingekocht. De gewenste extra aanvaller is er echter nog niet, al zingt de naam van Valencia-spits Paco Alcacer wel nadrukkelijk rond in het Camp Nou. De enige zwakke plek is in mijn ogen de rechtsbackpositie, want de Azulgrana hebben geen directe vervanger gehaald voor de vertrokken Dani Alves. De technische staf lijkt het dus te zien zitten in jeugdproduct Sergi Roberto, al betwijfel ik of hij op dit niveau echt mee kan. Desalniettemin blijft FC Barcelona natuurlijk ook dit seizoen in alle toernooien de te kloppen ploeg.

Wedtip: FC Barcelona wordt kampioen @1.80 (Interwetten, Betway, medium)

Real Madrid

Eindpositie 2015/2016: 2

Opvallende nieuwkomers: Morata

Seizoensverwachting: Real Madrid kende afgelopen seizoen een turbulent maar uiteindelijk zeer succesvol voetbaljaar. Benitez werd ontslagen, waarna Zidane de topclub uiteindelijk naar La Undecima, de elfde Champions League uit de clubhistorie wist te loodsen. Dit seizoen hoopt De Koninklijke uiteraard aartsrivaal FC Barcelona van de troon te kunnen stoten. In tegenstelling tot voorgaande jaren hield Real Madrid zich tot dusverre echter opvallend rustig op de transfermarkt, want tot dusverre kwam alleen Morata de gelederen van de Madrilenen versterken, terwijl er met onder meer Arbeloa en Jese Rodriguez wel diverse spelers het Bernabeu de rug toe keerden. Ik vraag me af of dat verstandig is. Natuurlijk is de vijver waarin Zidane moet vissen erg klein - alleen de allerbeste spelers zijn goed genoeg - maar het is natuurlijk geen toeval dat Real Madrid het vorig seizoen in de Champions League uitstekend deed maar in eigen land tegenviel. In het hedendaagse voetbal speel je regelmatig drie wedstrijden per week en moet je dus kunnen rouleren. Met name in de tweede seizoenshelft, als de prijzen verdeeld worden, is dit van levensbelang. Zoals de zaken er nu voor staan vrees ik dat Real Madrid opnieuw achter het net zal vissen.

Wedtip:

Atletico Madrid

Eindpositie 2015/2016: 3

Opvallende nieuwkomers: Gaitan (Benfica), Gameiro (Sevilla), Vrsaljko (Sassuolo)

Seizoensverwachting: Atletico Madrid zou in zo'n beetje iedere andere competitie de absolute topfavoriet voor het landskampioenschap zijn, maar Los Colchoneros hebben simpelweg de pech dat zij het telkens weer moeten opnemen tegen FC Barcelona en Real Madrid. Ondanks het aantrekken van grote namen als Gameiro en Gaitan (prijskaartje dik 62 miljoen euro) lijkt een derde plaats mij het hoogst haalbare. Al laat ik me graag verrassen, want ik heb veel respect voor de manier waarop trainer Simeone zijn ploeg elke keer weer tot het uiterste weet te motiveren.

Wedtip: -

Villarreal

Eindpositie 2015/2016: 4

Opvallende nieuwkomers: Pato (Corinthians), Soriano (Sampdoria), Sansone (Sassuolo), Cheryshev (Real Madrid)

Seizoensverwachting: Villarreal kende vorig jaar een absoluut topseizoen met Champions League-voetbal als bekroning, maar ik betwijfel of de ploeg die prestatie dit seizoen kan evenaren. Niet alleen raakte El Submarino Amarillo met spelers als Bailly, Denis Suarez en Samuel Garcia diverse smaakmakers kwijt, ook succestrainer Marcelino gaf er enkele weken geleden midden in de voorbereiding de brui aan. De clubleiding kwam een dag later op de proppen met Fran Escriba, de coach die vorig seizoen Getafe de vernieling in hielp. Ik moest in elk geval direct terugdenken aan 2012, toen Villarreal direct het seizoen na het bereiken van de Champions League degradeerde naar de Segunda Division. Zo'n vaart zal het met dit spelersmateriaal waarschijnlijk niet lopen, maar ik vrees dat Villarreal onder de defensief ingestelde Fran Escriba een pas op de plaats zal moeten maken.

Athletic Bilbao

Eindpositie 2015/2016: 5

Opvallende nieuwkomers: -

Seizoensverwachting: Zoals je wellicht weet maakt Athletic Bilbao uit principe enkel gebruik van spelers die Baskisch bloed door de aderen hebben stromen. Een mooie gedachte, maar daardoor wordt het wel erg lastig om toe te slaan op de transfermarkt. Van grote aankopen is dan ook geen sprake, al raakten Los Leones ook geen noemenswaardige spelers kwijt. Athletic Bilbao zal zich dit seizoen ongetwijfeld wel weer melden in de Spaanse subtop, maar ik vrees dat de Basken opnieuw tekort zullen komen voor die felbegeerde vierde plaats, die recht geeft op voorrondes Champions League. Goalgetter Aduriz is weliswaar nog steeds van de partij, maar hij is in voetbaltermen inmiddels hoogbejaard. Aangezien hij het aankomende seizoen 37 kaarsjes uit mag gaan blazen kan ik me voorstellen dat trainer Ernesto Valverde hem af en toe wat rust zal gunnen.

Celta de Vigo

Eindpositie 2015/2016: 6

Opvallende nieuwkomers: Roncaglia (Fiorentina), Sisto (Midtjylland)

Seizoensverwachting: Celta de Vigo heeft een uitstekend seizoen achter de rug en vierde het binnenhalen van Europees voetbal als het landskampioen was geworden, inclusief busrit door Vigo. Ik heb weliswaar een hoge pet op van trainer Berrizo, maar ik denk dat het vertrek van sterspeler Nolito haar sporen na zal laten. Het aantrekken van wonderkind Sisto lijkt een goede zet, maar de jonge Deen heeft nog alles te bewijzen. Daarnaast zal het Europese avontuur ook kracht kosten - in 2004 deed Celta de Cigo mee aan de Champions League, maar in datzelfde jaar degradeerde het naar de Segunda Division. Ik denk dat de Galiciërs dit seizoen genoegen zullen moeten nemen met een achtste of negende plek.

Wedtip: Celta de Vigo eindigt onder Malaga @2.20 (Unibet, low)

Sevilla

Eindpositie 2015/2016: 7

Opvallende nieuwkomers: Ganso (Sao Paulo), Ben Yedder (Toulouse), Vietto (Atletico Madrid), Vazquez (Palermo)

Seizoensverwachting: Sevilla onderging deze zomer een totale metamorfose. Sterkhouders als Gameiro, Coke, Banega en Krychowiak lieten het Pizjuan achter zich en ook succestrainer Emery koos voor een avontuur bij het Franse Paris Saint-Germain. Opvolger Sampaoli moet nu gaan bouwen aan een nieuwe ploeg. De lat ligt hoog, want met driemaal Europa League-winst op rij zijn de Andalusiërs de afgelopen jaren flink verwend. Het totaalplaatje ziet er goed uit, maar ik denk dat de spelers even zullen moeten wennen aan het 5-3-2 systeem waarmee Sampaoli met Chili furore maakte. Grote vraag is hoe snel de spelers het oppikken en resultaat gaan boeken. De bookmakers zien Sevilla als favoriet voor de vierde plaats, maar ik durf er mijn vingers niet aan te branden.

Malaga

Eindpositie 2015/2016: 8

Opvallende nieuwkomers: Llorente (Real Madrid), Jony (Sporting Gijon), Keko (Eibar), Sandro Ramirez (FC Barcelona)

Seizoensverwachting: Voor het tweede jaar op rij greep Malaga afgelopen seizoen nipt naast Europees voetbal, maar wellicht kunnen de Andalusiërs dit voetbaljaar wel hun ambities waarmaken. De ploeg heeft zich in elk geval goed versterkt. Sandro Ramirez viel bij FC Barcelona buiten de boot, maar is voor een club als Malaga natuurlijk een prima aankoop. Keko en Jony zijn bij het grote publiek nog niet zo bekend, maar zij wisten zich vorig seizoen bij relatief kleine clubs elk weekend te onderscheiden. Trainer Javi Gracia liet zich verleiden door de Russische roebels van Rubin Kazan, maar met de ervaren Juande Ramos heeft Malaga een prima vervanger aangetrokken. Ik denk dat Malaga wel eens de verrassing van het aankomende seizoen kan worden.

Real Sociedad

Eindpositie 2015/2016: 9

Opvallende nieuwkomers: Juanmi (Southampton), Willian Jose (Las Palmas)

Seizoensverwachting: Real Sociedad heeft op papier een heel aardig elftal, maar op de een of andere manier vallen de Basken al enkele seizoenen op rij telkens toch weer tegen. Deze zomer verkoos de club in elk geval kwaliteit boven kwantiteit. De blauwwitten deden pas drie aankopen, maar spelers als Juanmi en Willian Jose zijn wel directe kwaliteitsinjecties. Ik denk dat het elftal van trainer Eusebio tekort zal komen voor Europees voetbal, maar een plek in het linkerrijtje zie ik wel gebeuren.

Wedtip: Real Sociedad eindigt boven Espanyol @1.95 (Unibet, medium)

Real Betis

Eindpositie 2015/2016: 10

Opvallende nieuwkomers: Sanabria (AS Roma), Gutierrez (FC Twente)

Seizoensverwachting: Onder nieuwe trainer Poyet hoopt Real Betis de aansluiting met de Spaanse subtop te hervinden. De Andalusiërs zwaaiden deze zomer onder meer de Nederlanders Van der Vaart en Van Wolfswinkel uit, maar wisten talisman Ruben Castro wel binnenboord te houden. De spits was vorig seizoen in zijn eentje goed voor maar liefst 19 van de in totaal 34 competitietreffers van Real Betis en is ook het komende voetbaljaar de grote vedette in het Benito Villamarin. Ik denk echter dat de ploeg nog tekort komt om de echte stap richting de subtop te kunnen maken.

Wedtip: Ruben Castro meest scorende Spanjaard @3.50 (Unibet, low)

Las Palmas

Eindpositie 2015/2016: 11

Opvallende nieuwkomers: Boateng (AC Milan), Livaja (Rubin Kazan)

Seizoensverwachting: Las Palmas wist vorig seizoen vriend en vijand te verbazen door als promovendus met fris en aanvallend voetbal stevig in de middenmoot te eindigen. Dit succes had echter ook een keerzijde, want onder meer goaltjesdief Willian Jose zijn vanaf deze zomer niet meer actief op de Canarische Eilanden. Het voornaamste nieuws is echter dat trainer Setien nog steeds voor de groep staat bij Las Palmas, ik beschouw hem als een van de beste Spaanse trainers van dit moment. Daarnaast wisten de geelhemden te stunten door Boateng los te weken bij AC Milan. Met een beetje mazzel stoomt Las Palmas dit seizoen door naar het linkerrijtje. Vergeet niet dat Setien vorig jaar pas laat het roer overnam en dat Las Palmas in die zin dus veel punten heeft laten liggen.

Wedtip: Las Palmas eindigt in de top tien @3.50 (Unibet, low)

Valencia

Eindpositie 2015/2016: 12

Opvallende nieuwkomers: Nani (Fenerbahce), Medran (Real Madrid), Montoya (FC Barcelona)

Seizoensverwachting: Valencia kende een jaar om snel te vergeten. Los Che moesten zelfs geruime tijd vrezen voor degradatie, maar interim-trainer Pako Ayestaran loodste de club uit de sinaasappelstad in veilige haven. Het bestuur was klaarblijkelijk zo tevreden over zijn werk dat het hem beloonde met een vast dienstverband. Ik had eerlijk gezegd dat Valencia, dat in handen is van de steenrijke eigenaar, deze zomer wel weer flink de portemonnee zou gaan trekken, maar tot dusverre gaf de club nog maar een kleine tien miljoen euro uit aan nieuwe spelers. Een schijntje vergeleken met vorige zomer toen de ploeg de grens van honderd miljoen euro ruim overschreed. Blijkbaar ziet het bestuur de twaalfde plaats van vorig seizoen als een incident en denkt het dat het dit jaar wel weer mee kan doen in de strijd om de vierde plaats. Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over, zeker ook omdat Valencia met Feghouli, Cheryshev en Andre Gomes nogal wat belangrijke spelers zag vertrekken uit het Mestalla. Ik verwacht dus wederom een tegenvallend seizoen voor de club uit de sinaasappelstad.

Espanyol

Eindpositie 2015/2016: 13

Opvallende nieuwkomers: Roberto (Olympiacos), Piatti (Valencia), Demichelis (Manchester City)

Seizoensverwachting: Espanyol wil dolgraag de sprong naar de Spaanse subtop maken en wisselde daarom vorig seizoen trainer Sergi in voor de Galca. Dat werd echter geen succesverhaal, onder de Roemeen zakten de Catalanen juist verder weg. Galca kon daarom deze zomer vertrekken, waarna Quique Sanchez Flores voor de groep werd gezet. Ik verwacht echter niet dat hij Espanyol naar de subtop kan loodsen, daar is deze selectie simpelweg te licht voor. Los Pericos zullen waarschijnlijk wederom ergens in de grijze middenmoot blijven steken.

Eibar

Eindpositie 2015/2016: 14

Opvallende nieuwkomers: Pedro Leon (Getafe), Bebe (Benfica), Lejeune (Manchester City)

Seizoensverwachting: Eibar heeft een topjaar achter de kiezen. Iedereen rekende op een loodzwaar seizoen, maar de Basken wisten zich uiteindelijk moeiteloos te handhaven. Dit jaar gaat het echter lastiger worden, want met onder meer Keko, Castellano, Pantic en goalgetter Borja Baston zag trainer Mendilibar diverse sleutelspelers hun koffers pakken. Los Armeros gaan een zwaar seizoen tegemoet en mogen al blij zijn als zij opnieuw hun hoofd boven water weten te houden.

Deportivo La Coruna

Eindpositie 2015/2016: 15

Opvallende nieuwkomers: Moreno (Manchester City), Gil (Aston Villa), Emre Colak (Galatasaray)

Seizoensverwachting: Deportivo La Coruna zwaaide deze zomer maar liefst twaalf spelers uit, maar sterspeler Lucas Perez bleef de blauwwitten trouw. De Galiciërs sloegen zelf ook hun slag en wisten zich dit seizoen onder meer te verzekeren van het Colombiaanse toptalent Moreno. Hij werd deze zomer aangetrokken door Manchester City, dat hem dus direct verhuurde aan Deportivo La Coruna. Als de eveneens nieuwe coach Garitano van al deze nieuwe gezichten een team weet te maken, dan moet Deportivo La Coruna zich eenvoudig in de middenmoot kunnen nestelen.

Granada

Eindpositie 2015/2016: 16

Opvallende nieuwkomers: Ochoa (Malaga), Jose Angulo (Independiente del Valle), Ponce (AS Roma)

Seizoensverwachting: Granada wist zich de afgelopen twee seizoenen telkens op het nippertje veilig te spelen. Aan spektakel is er de laatste tijd dus geen gebrek bij de Andalusiërs en dat zal het aankomende seizoen ongetwijfeld weer zo zijn. De roodwitten hebben zich namelijk verzekerd van de diensten van Paco Jemez, een coach die vaak tegen beter weten in vol voor de aanval kiest. Zo verloor hij vorig seizoen met het inmiddels gedegradeerde Rayo Vallecano met maar liefst 10-2 van Real Madrid. De kans is dus aanwezig dat Granada de schietschijf van LaLiga gaat worden, al haalde de club met Ochoa wel een prima doelman in huis. Houd ook Jose Angulo in de gaten, hij bereikte deze zomer met het Ecuadoriaanse Independiente del Valle de finale van de Copa Libertadores, de Zuid-Amerikaanse Champions League.

Sporting Gijon

Eindpositie 2015/2016: 17

Opvallende nieuwkomers: Amorebieta (Fulham), Cop (Cagliari), Burgui (Real Madrid)

Seizoensverwachting: Sporting Gijon wist zich vorig seizoen als promovendus op de valreep veilig te spelen, maar de Asturiërs gaan opnieuw een loodzwaar jaar tegemoet. Net als de vele directe concurrenten moet trainer Abelardo zich focussen op de afdankertjes van andere clubs. Met spelers als Cop en Amorebieta moeten de roodwitten echter in staat zijn om minimaal drie clubs achter zich te houden.

Deportivo Alaves

Eindpositie 2015/2016: 1 (Segunda Division)

Opvallende nieuwkomers: Santos (NEC), Torres (Independiente Medellin), Gomez (Athletic Bilbao)

Seizoensverwachting: Na vijf jaar op het tweede plan is Alaves weer terug in de Primera Division. De blauwwitten, die in 2001 nog in een zinderende Europa League-finale met 5-4 verloren van Liverpool, zijn er duidelijk op gebrand om lijfsbehoud veilig te stellen. Trainer Bordalas werd ingewisseld voor de Argentijn Pellegrino en ook op de transfermarkt deed de ploeg van zich spreken. Maar liefst zestien nieuwe spelers werden aangetrokken onder wie voormalig NEC-spits Santos en Colombiaans international Torres. Met dit spelersmateriaal moet Alaves zich veilig kunnen spelen.

Wedtip:

Leganes

Eindpositie 2015/2016: 2 (Segunda Division)

Opvallende nieuwkomers: Adrian Marin (Villarreal), Guerrero (Sporting Gijon), Medjani (Levante)

Seizoensverwachting: Ook Leganes is voor het eerst sinds lange tijd terug op het hoogste niveau. De Madrilenen waren vorig seizoen erg degelijk, maar het is nog maar afwachten of zij zich kunnen aanpassen aan het niveau van de Primera Division. Met Pires, Szymanowksi, Insua en Bustinza wist Leganes in elk geval haar belangrijkste spelers te behouden en met namen als Adrian Marin, Medjani en Guerrero lijkt het zich goed versterkt te hebben. De Madrilenen blijven uiteraard echter een voorname degradatiekandidaat.

Osasuna

Eindpositie 2015/2016: 6 (Segunda Division)

Opvallende nieuwkomers: Oriol Riera (Deportivo La Coruna), Fuentes (Espanyol)

Seizoensverwachting: Osasuna is met afstand de voornaamste degradatiekandidaat. De Basken sleepten afgelopen seizoen met een zesde plaats het laatste ticket voor de play-offs in de wacht en wisten het wonder boven wonder ook nog te redden. Met het vertrek van Mikel Merino raakte de club haar beste speler kwijt, maar jeugdproduct Robert Torres bleef wel in Pamplona. Met zijn verfijnde traptechniek is hij de grote man in de strijd om lijfsbehoud.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjeroenunibet81 in 17-08-2016 16:29 Voetbal
in 17-08-2016 16:29 Voetbal
0 reacties

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.