Wedden op de Belgische Jupiler Pro League 2015-2016
Geschreven door Tom800
Prognose:
1 RSC Anderlecht
2 AA Gent
3 Club Brugge
4 Standard
5 KV Mechelen
6 Racing Genk
7 Sporting Charleroi
8 Sporting Lokeren
9 KV Oostende
10 Zulte-Waregem
11 KV Kortrijk
12 Westerlo
13 STVV
14 Waasland-Beveren
15 OH Leuven
16 RE Moeskroen
RSC Anderlecht
Sterspelers: Imoh Ezekiel, Matias Suarez, Steven Defour
Seizoensverwachting: RSC Anderlecht zag met Mbemba en Mitrovic haar twee beste spelers vertrekken, maar zal traditiegetrouw vanaf augustus nog enkele topspelers contracteren. De terugkeer van Matias Suarez lijkt opnieuw veelbelovend te zijn, want Suarez schitterde al in de voorbereiding tegen onder meer Lazio Roma. Mogelijk is hij zelfs de sterkste transfer van Paars-Wit. Ezekiel is een garantie op doelpunten en zal opnieuw tot één van de beste treffers in België behoren. Volgens ons heeft Anderlecht nog heel wat werk, maar zullen de hoofdstedelingen de titel opnieuw naar het Astridpark brengen.
AA Gent
Sterspelers: Laurent Depoitre, Brecht Dejaegere, Simon Moses
Seizoensverwachting: Voor AA Gent zal het moeilijk worden om even goed te doen als vorig jaar. De Buffalo’s treden ook aan op het Europees toneel en zullen daardoor aan punten moeten inboeten in de Belgische Jupiler Pro League. Bovendien zullen teams nog meer inzakken als ze tegen de Gentenaren moeten voetballen. Ondanks alles denken wij dat AA Gent opnieuw zal meestrijden om de titel, maar net zal moeten onderdoen voor Anderlecht.
Club Brugge
Sterspelers: José Izquierdo, Hans Vanaken, Thomas Meunier
Seizoensverwachting: Club Brugge liep vorig seizoen dé kans om kampioen te worden mis en zit zo al tien jaar lang zonder landstitel. Blauw-Zwart stond bijna heel het seizoen op kop, maar moest AA Gent nog laten voorbij gaan in de slotfase. Voor het nieuwe seizoen lijkt Club Brugge minder in vorm te zijn. De Bruggelingen verkeren niet in topvorm, zagen de Supercup al aan hun neus voorbij gaan en moesten bovendien hun topdoelman Ryan laten gaan. Wij denken dat Club Brugge tevreden genoeg zal moeten zijn met plek 3.
Standard Luik
Sterspelers: Mohammed Yattara, Ivan Santini, Adrien Trebel
Seizoensverwachting: Standard Luik onderging gedurende de zomer een complete transformatie. Roland Duchâtelet werd uitgekocht en de club werd overgenomen door Bruno Venanzi. Met Carcela en Ezekiel werden twee sterkhouders verkocht, maar van diens vervangers Santini en Yattara wordt wel veel verwacht. Met Muslin beschikken de Rouches over een uitstekende trainer, maar ook hij zal wellicht geen wonderen kunnen verrichten. De vierde plaats is dan ook onze prognose voor de Luikenaars.
KV Mechelen
Sterspelers: Sofiane Hanni, Dalibor Veselinovic, Jean-François Gillet
Seizoensverwachting: KV Mechelen is één van de beste Belgische ploegen in het jaar 2015. De Kakkers zagen enkel Obradovic vertrekken en vervangen worden door Volkov, een international van Montenegro. Met Gillet beschikken ze over een betere doelman dan Biebauw. Wij verwachten dat Malinwa op hun elan zal doorgaan en play-off 1 zal behalen. Het is een groot pluspunt voor de troepen van Jankovic dat ze geen Europees voetbal spelen, waardoor ze minder vermoeid zullen zijn dan de spelers van de topploegen.
Racing Genk
Sterspelers: Kara Mbodji, Sergej Milinkovic, Lazlo Köteles
Seizoensverwachting: Racing Genk haalde met Peter Maes de succescoach van Sporting Lokeren, maar met transfers binnenin de spelerskern bleef het opvallend rustig. Igor De Camargo en Yoni Buyens moeten het tij doen keren in Limburg. De eerstgenoemde is wel 32 jaar, en de laatstgenoemde mocht weg bij Standard Luik. Genk speelde vorig seizoen erg zwak en het is nog maar de vraag of een nieuwe trainersstaf daar verandering in kan brengen. Wij denken dat ze samen met KV Mechelen en Sporting Charleroi in balans liggen om een plek bij de eerste zes, maar gunnen de Smurfen toch de zesde plek omdat ze geen Europees voetbal spelen, in tegenstelling tot Sporting Charleroi.
Sporting Charleroi
Sterspelers: Kebano Neeskens, David Pollet, Sebastien Dewaest
Seizoensverwachting: Sporting Charleroi verloor tot op heden nog geen enkele sterkhouder, al lijkt de kans groot dat Neeskens Kebano alsnog voor een andere club tekent. De Zebra’s behoren intrinsiek tot de zes beste teams in België en maken een grote kans om opnieuw in play-off 1 te spelen, al zal Europees voetbal daar misschien wel een stokje voor kunnen steken. Indien de Karolo’s op hun elan verder gaan, plaatsen ze zich voor de Europa League en zullen ze vermoedelijk minder fris in de competitie zijn. Wij denken dat de troepen van Felice Mazzu nipt naast play-off 1 grijpen.
Sporting Lokeren
Sterspelers: Killian Overmeire, Ayanda Patosi, Mijat Maric
Seizoensverwachting: Sporting Lokeren nam deze zomer afscheid van succescoach en trok Bob Peeters aan, die als trainer nog niet te veel successen heeft geboekt in zijn carrière. Peeters zag met Vanaken de beste speler van Lokeren een transfer versieren. Aan inkomende zijde trokken ze op Daknam enkel buitenlandse spelers aan, meestal niet het recept om onmiddellijk succesvol te zijn. Lokeren zal het volgens ons niet al te slecht doen, maar zal wellicht niet in beeld komen om play-off 1 te behalen.
KV Oostende
Sterspelers: Cyriac Gohi Bi, Sebastien Siani, Andile Jali
Seizoensverwachting: Aan de kust hopen ze met Yves Vanderhaeghe een trainer gevonden te hebben dat hen naar play-off 1 kan leiden. De coach deed het vorig seizoen in zijn debuutjaar uitstekend bij KV Kortrijk. KV Oostende kocht enkele grote namen aan op papier: Cyriac, Akpala en Rozehnal zijn ongetwijfeld de bekendste spelers. Vooral bij de laatste twee spelers zijn er veel vraagtekens, want Akpala presteerde amper nog op niveau in de voorbije jaren en Rozehnal is ondertussen al 35. Wij denken dat de Kustboys een waterkansje maken op play-off 1, maar een negende plek is iets realistischer voor het team van Marc Coucke.
Zulte-Waregem
Sterspelers: Sammy Bossut, Christophe Lepoint, Alessandro Cordaro
Seizoensverwachting: Zulte-Waregem was afgelopen seizoen erg zwak, nadat het de twee seizoenen voordien altijd voor de titel streed. Essevee hoopt daar opnieuw verandering in te brengen, en rekent daarvoor op oudgedienden Mbaye Leye en Christophe Lepoint. Al bij al zijn ze aan de Gaverbeek lichtjes versterkt, maar toch verwachten wij geen wonderen. Een tiende plaats zal een realistisch doel zijn voor Francky Dury en de zijnen.
KV Kortrijk
Sterspelers: Teddy Chevalier, Adam Marusic, Benoit Poulain
Seizoensverwachting: Onze seizoensverwachting van KV Kortrijk ligt niet zo hoog in vergelijking met vorig jaar. De Kortrijkzanen speelden play-off 1, maar de kans dat ze zich opnieuw bij de zes beste ploegen voegen is zo goed als onbestaande. De Kerels zagen met Santini hun beste speler vertrekken, en ook Chevalier lijkt nog de club te verlaten. Met Johan Walem hebben ze een coach in huis gehaald die alles nog moet bewijzen. Ook Capon en Matton zullen ongetwijfeld gemist worden. KV Kortrijk zal zich wellicht gewoon handhaven, en een plek in de grijze rechterkolom zal wellicht de ambitie moeten zijn in het Guldensporenstadion.
KVC Westerlo
Sterspelers: Benji De Ceulaer, Khaleem Hyland, Fréderic Gounongbe
Seizoensverwachting: KVC Westerlo kon zich vorig seizoen al bij al gemakkelijk redden, maar de Kemphanen hadden het behoud voornamelijk te danken aan een uitstekende seizoenstart. De huidige trainer is Harm Van Veldhoven, wiens relatie met de fans niet optimaal is. De Nederlander werd al meerdere keren uitgefloten vanwege zijn saaie, defensieve manier van spelen. Westerlo is licht versterkt tegenover vorig seizoen, maar wij verwachten ook geen wonderen in het Kuipje. Een plek in de grijze middenmoot is wellicht het hoogst haalbare.
STVV (Sint-Truiden)
Sterspelers: Ruben Fernandes, Rob Schoofs, Alessandro Iandoli
Seizoensverwachting: Sint-Truiden werd vorig seizoen kampioen in de Proximus League met de jonge Yannick Ferrera als hoofdcoach. De Kanaries hebben geen ronkende namen in hun spelerskern zitten, maar beschikken wel over een goed samengesteld team. Wij verwachten een onopvallend seizoen met enkele uitschieters, maar ook niet meer dan dat. Een plek boven de degradatiezone is goed genoeg voor de promovendus.
Waasland-Beveren
Sterspelers: Renaud Emond, Steeven Langil, Thibault Moulin
Seizoensverwachting: Waasland-Beveren kocht voor het zoveelste jaar op rij opnieuw zeventien spelers aan en moet met Stijn Vreven alweer vanaf 0 beginnen. Vreven is een coach die naam maakte in de lagere reeksen en zich nu moet bewijzen op het hoogste niveau. Wij denken dat de Wase Leeuwen opnieuw geen seizoen zonder zorgen kunnen afhaspelen. Wij verwachten een lange degradatiestrijd, waarin Waasland-Beveren zich opnieuw op het nippertje weet te redden.
OH Leuven
Sterspelers: Jordan Remacle, John Bostock, David Vandenbroeck
Seizoensverwachting: OH Leuven kon dankzij middel van de eindronde promoveren naar de Jupiler Pro League. Zonder die eindronde hadden ze eerste klasse nooit gehaald, want ze eindigden amper vijfdes in de Belgische Tweede Klasse. Tegenover vorig seizoen is het team op zich niet al te hard versterkt. Jordan Remacle kwam erbij, net zoals enkele spelers uit de Proximus League. Voor ons is dit OH Leuven dan ook naast RE Moeskroen dé grootste degradatiekandidaat in de Jupiler Pro League. Toch denken we dat de ervaring van coach Jacky Mathijssen alsnog doorslaggevend zal zijn voor een extra verblijf in de Pro League.
RE Moeskroen
Sterspelers: Tristan Dingomé, Ofir Marciano, Julian Michel
Seizoensverwachting: RE Moeskroen, voorheen Moeskroen-Peruwelz, is dé grootste kandidaat om volgend seizoen naar de Proximus League af te zakken. Les Hurlus werden overgenomen door een Israëlische spelersmakelaar die grote namen beloofde, maar tot nu toe viel daar nog weinig van te merken. Moeskroen verloor bijna elke wedstrijd in 2015, en zag haar team nog verzwakt worden in de zomer. Indien er niet snel sterke aanwinsten worden aangetrokken, ziet het er erg somber uit voor Cedimor Janevski en co.
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Iemand enig idee of het mogelijk is om als Nederlander de samenvattingen van de Jupiler Pro League terug te kijken? De samenvattingen op de website van Sporza zijn niet toegankelijk voor Nederlanders. Het enige wat ik kan verzinnen is om via VPN een Belgisch IP aan te nemen, maar dat moet toch makkelijker kunnen lijkt me... ze zijn naar mijn weten ook niet te downloaden.
battes:
Iemand enig idee of het mogelijk is om als Nederlander de samenvattingen van de Jupiler Pro League terug te kijken? De samenvattingen op de website van Sporza zijn niet toegankelijk voor Nederlanders. Het enige wat ik kan verzinnen is om via VPN een Belgisch IP aan te nemen, maar dat moet toch makkelijker kunnen lijkt me... ze zijn naar mijn weten ook niet te downloaden.
Misschien lukt het via de site van sportingtelenet?
Als ons kat een koe was, konden we ze melken onder de stoof
stravados:
battes:
Thanks voor de tip, die site kende ik nog niet. Helaas is er daar ook een country code ingesteld en kunnen de fragmenten alleen vanuit België bekeken worden. Heb al flink gegoogled maar lijk niks te kunnen vinden, en volgens mij worden de voetbalshows uit België ook niet geupload zoals bijvoorbeeld Match of the Day.
battes:
Thanks voor de tip, die site kende ik nog niet. Helaas is er daar ook een country code ingesteld en kunnen de fragmenten alleen vanuit België bekeken worden. Heb al flink gegoogled maar lijk niks te kunnen vinden, en volgens mij worden de voetbalshows uit België ook niet geupload zoals bijvoorbeeld Match of the Day.
stravados:
battes:
battes:
stravados:
battes:
Heeft het programma stadion van vtm ook een countrycode? Zij geven normaal gezien alle samenvattingen uit. Voor de rest zou ik het ook niet meer weten want op youtube niets te vinden...
Als ons kat een koe was, konden we ze melken onder de stoof
Morgen, Lokeren-Anderlecht looks value to me
Pick, Bet, Win .. Easy Money
BTTS bedoel ik dan excuses
Pick, Bet, Win .. Easy Money
stravados:
Heeft het programma stadion van vtm ook een countrycode? Zij geven normaal gezien alle samenvattingen uit. Voor de rest zou ik het ook niet meer weten want op youtube niets te vinden...
Topper! Werkt perfect. Thanks :)
Omgekeerd: enig idee op welke websites je samenvattingen van de Jupiler League (nederlandse tweede klasse) kan bekijken ? Fox Sports is in België alvast geblokkeerd, enkel in Nederland te bekijken...
@Blackie: dat kan op de site van SBS6. Bijvoorbeeld de samenvatting van Jong Ajax - Volendam (gister): http://www.sbs6.nl/programmas/jupiler-league/videos/aDZZZZYl4Nw/jupiler-league-21-december-2015
multimaker:
@Blackie: dat kan op de site van SBS6. Bijvoorbeeld de samenvatting van Jong Ajax - Volendam (gister): http://www.sbs6.nl/programmas/jupiler-league/videos/aDZZZZYl4Nw/jupiler-league-21-december-2015
Volgens mij blokkeert SBS eveneens alle IP's die niet uit NL komen. Mocht je Chrome gebruiken dan kan je dit makkelijk omzeilen:
- Voeg de Unlimited free VPN van Hola toe aan je Chrome-extensies:
https://chrome.google.com/webstore/detail/unlimited-free-vpn-hola/gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio/related
- Klik vervolgens rechtsboven op het Hola icoontje en selecteer de Nederlandse vlag.
Binnen 2 minuten geregeld!
Nu kan je als het goed is zowel de uitzending van FOX als die van SBS bekijken.