Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Welke competities weer gaat starten met voetballen?

Zuid-Korea is (van wat ik weet) de eerste die weer opstart nadat de competitie was stopgezet vanwege de corona.

Vrijdag 8 mei: Jeonbuk - Suwon Bluewings.

Zaterdag en zondag volgen nog 5 wedstrijden

Ook League 2 start weer.

(las dat er nog al wat regels aan vast zitten, ook als er iemand positief test zie hier : https://www.dw.com/en/coronavirus-how-major-sports-are-returning-in-south-korea/a-53328538

Kan dus best zijn dat wedstrijden op het laatste moment niet door gaan.

We gaan het zien.

Zuid Korea is 1 van de competities waar ik op wed (buiten de standaard europese competities).

Met name door een paar jaar geleden door FC Seoul, en het feit dat veel wedstrijden doelpuntrijk zijn. Of nog ff 2 doelpunten in de laatste 5 minuten ofzo.

Zit dus voornamelijk op de overs.

Hoeveel het invloed heeft dat er geen publiek zit... geen idee. Vaak zaten de stadions voor de corona ook niet altijd vol..

Laten we dit topic verder gebruiken om elkaar op de hoogte te houden van de start van de diverse competities.

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagdennis1982m in 5-05-2020 17:44 Voetbal
in 5-05-2020 17:44 Voetbal
33 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Op do. mei. 2020, 09:09 schreef richard123:

Is het een gekke gedachte dat de KNVB nog terugkomt op de eerder genomen beslissing? Wat denken jullie?

Edit: de regering in dit geval natuurlijk.

Ik acht die kans echt minimaal. De regering heeft gisteren aangegeven dat sporten zonder 1,5 meter afstand weer plaats kan vinden vanaf 1 september. Wat dat betreft een dikke pluim ook voor KNVB die de volksgezondheid prioriteit heeft gegeven. Om nu nog dat besluit terug te draaien zou onnodig zijn en ook veel ophef opleveren. In de topcompetities hebben de clubs tv-gelden veel harder nodig dan in Nederland.

Wel maakte ik mij zorgen over het feit dat premier Mark Rutte zei dat het bezoeken van evenementen zonder vaccin helemaal nog niet aan de orde is. Voetbalwedstrijden vallen hieronder, maar bovendien geven de kenners aan dat het ontwikkelen van een vaccin zo'n langdurig proces is dat er een grote kans is dat het niet in 2020 af gaat zijn. Dit zou betekenen ook in 2021 nog voetbal zonder publiek en dat vind ik wel zorgwekkend.

Voor de Formule 1-liefhebbers kwam er trouwens deze ochtend meer nieuws. De Red Bull Ring in het Oostenrijkse Spielberg heeft de seizoensopener op 5 juli bevestigd, waardoor er nu onder voorbehoud een nieuwe race op de kalender staat. In Oostenrijk lukt het namelijk om iedereen binnen een afgesloten omgeving te houden. Zo meldde sportief directeur van de F1, Ross Brawn.

1 Vind ik leuk's

Bundesliga op 16 mei

1 Vind ik leuk's
Op wo. mei. 2020, 23:27 schreef dennis1982m:

Wel grappig om te vermelden:

De wedstrijd die vrijdag in zuid-korea gespeeld gaat worden tussen Jeonbuk Hyundai en Suwon Samsung, is live te volgen op youtube om 12:00

https://www.nu.nl/sport/6049540/openingswedstrijd-koreaanse-competitie-vrijdag-wereldwijd-gratis-te-zien.html

Nu maar hopen dat de wedstrijd door gaat....

Heb al wat Veldwijk-minded weddenschapjes staan. De man kennende is hij gebrand om te scoren, zeker nu de halve wereld meekijkt. Zowel TOTO als Bet90 bieden genoeg opties.

1 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

Ook verstandig om te kijken wanneer er weer CL odds worden aangeboden. Bayern en Leipzig lijken een aanzienlijk voordeel te krijgen nu.

2 Vind ik leuk's

Denemarken gaat ook weer voetballen 22 mei om precies te zijn.

En Bulgarije op 5 juni. ?

0 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!
Op do. mei. 2020, 16:42 schreef richard123:

De wedstrijd die vrijdag in zuid-korea gespeeld gaat worden tussen Jeonbuk Hyundai en Suwon Samsung, is live te volgen op youtube om 12:00

https://www.nu.nl/sport/6049540/openingswedstrijd-koreaanse-competitie-vrijdag-wereldwijd-gratis-te-zien.html

Heb al wat Veldwijk-minded weddenschapjes staan. De man kennende is hij gebrand om te scoren, zeker nu de halve wereld meekijkt. Zowel TOTO als Bet90 bieden genoeg opties.

Hij is geblesseerd haha

1 Vind ik leuk's

Haha ja, zonde!

0 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

@pijnacker83. Geen idee hoe de schotse bond dit gaat doen. Volgens mij nog niet besloten.

0 Vind ik leuk's
Op do. mei. 2020, 22:52 schreef griekhoofd:
Op do. mei. 2020, 16:42 schreef richard123:

Hij is geblesseerd haha

Heeft hij een keer de kans om meer kijkers op YouTube te hebben dan zijn ex aandachtsvlogger is hij geblesseerd!

0 Vind ik leuk's

Beetje offtopic maar ga op de over 2.5 straks bij de zuid koreanen. @2 vind ik prima.

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.