• /
  • Forum /
  • Voetbal /
  • Voorbeschouwing Knockout-fase van de Champions League 2020-2021

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Voorbeschouwing Knockout-fase van de Champions League 2020-2021

Over een kleine twee weken gaan we weer knallen in de Champions League, waarin zestien teams uit zes verschillende landen mogen blijven dromen van eeuwige roem. Wat kunnen we verwachten van de achtste finales in het Europese kampioenenbal, en zijn er misschien nog interessante toernooiweddenschappen? Je leest het allemaal in deze voorbeschouwing!

16 februari (return 10 maart):

RB Leipzig - Liverpool

Regerend Engels landskampioen Liverpool is de logische favoriet voor het bereiken van de kwartfinales, maar The Reds mogen RB Leipzig absoluut niet onderschatten. De Duitsers scoren erg makkelijk en wisten in de groepsfase van de Champions League al hun thuiswedstrijden te winnen, maar de achterhoede is met maar liefst twaalf tegentreffers in amper zes groepswedstrijden wel een zorgenkindje.

FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Het weerzien van Lionel Messi met Neymar is misschien het mooiste affiche in deze achtste finales. Paris Saint-Germain kent een beter seizoen en is daarom licht favoriet, maar FC Barcelona begint met een scorende Frenkie de Jong de laatste weken weer wat beter in vorm te raken. Daarnaast is dit voor de inmiddels 34-jarige Messi een van de laatste kansen om nog een keer furore te maken in de Champions League.

17 februari (return 9 maart):

Sevilla - Borussia Dortmund

In dit tweeluik zijn alle ogen natuurlijk weer gericht op het Noorse fenomeen Erling Haaland. De amper twintigjarige aanvaller van Borussia Dortmund jaagt in de Bundesliga alle verdedigers de stuipen op het lijf, en was ook in de Champions League al zes keer trefzeker. Ook Sevilla zal haar handen vol hebben aan Haaland, al hebben de Spanjaarden de afgelopen jaren in de Europa League laten zien dat zij echte cupfighters zijn.

FC Porto - Juventus

Juventus is als vanzelfsprekend een van de outsiders voor het winnen van de Champions League. De Italianen beschikken met Cristiano Ronaldo over de Champions League-topscorer aller tijden, en Alvaro Morata was in de groepsfase misschien wel de meest efficiënte speler van het toernooi. In de eigen Serie A moet De Oude Dame halverwege het seizoen echter voorrang verlenen aan AC Milan en Inter, dus dat moet FC Porto vertrouwen geven op een stunt.

23 februari (return 17 maart)

Atletico Madrid - Chelsea

In de Premier League beleeft Chelsea een moeizaam seizoen, waardoor clubicoon Frank Lampard onlangs het veld moest ruimen ten faveure van Thomas Tuchel. In de groepsfase van de Champions League deden de Engelsen het met slechts twee tegentreffers en een makkelijk scorende Olivier Giroud (vijf goals) echter prima. De confrontatie met het eveneens oerdegelijke Atletico Madrid met een in topvorm verkerende Luis Suarez belooft dus zeer interessant te worden.

Lazio - Bayern München

Lazio is een van de verrassende namen in deze achtste finales, nadat de Italianen in de groepsfase Club Brugge en Zenit Sint-Petersburg achter zich wisten te houden. De Romeinen moesten het vooral hebben van hun sterke achterhoede, maar het zal een loodzwaar karwei worden om Robert Lewandowski aan banden te leggen. Vrijwel iedereen is het er over eens dat de Poolse aanvaller de niet uitgereikte Ballon 'd Or had verdiend, en ook dit kalenderjaar scoort hij weer aan de lopende band. Bayern München is volgens de bookmakers topfavoriet om opnieuw de Champions League op haar naam te schrijven, al wist in de geschiedenis van het Europese kampioenenbal alleen Real Madrid het toernooi meer dan een keer op rij te winnen.

24 februari (return 16 maart):

Atalanta - Real Madrid

Real Madrid was met afstand de minst indrukwekkende groepswinnaar, nadat de Spanjaarden zich onder meer tweemaal in de luren lieten leggen door Shakhtar Donetsk. De glans lijkt er inmiddels wel een beetje vanaf bij Los Blancos, al mag je de recordwinnaar van de Champions League natuurlijk nooit vroegtijdig afschrijven. Sergio Ramos en consorten hebben in elk geval niets te klagen over de loting, want met een voorlopige zevende plaats in de Serie A is Atalanta dit seizoen een stuk minder sterk dan in vorig jaar.

Borussia Mönchengladbach - Manchester City

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, maar normaal gesproken is dit tweeluik een prooi voor Manchester City. De Engelsen hoefden in de groepsfase van de Champions League slechts een (!) tegentreffer toe te staan, en Kevin De Bruyne was in amper 167 minuten goed voor maar liefst vier assists. Dat zijn natuurlijk indrukwekkende cijfers. Borussia Mönchengladbach heeft met Marcus Thuram en Alassane Plea weliswaar enkele leuke spelers in de gelederen, maar de Duitsers zullen een wonder nodig hebben om zich voorbij Manchester City te worstelen.

Interessante toernooiweddenschappen

Topscorer: Erling Haaland @5.50 (William Hill, low)

Erling Haaland mag zich op dit moment met zes goals topscorer van de Champions League noemen, samen met Neymar (Paris Saint-Germain), Morata (Juventus) en Rashford (Manchester United). Rashford doet echter niet meer mee, is Neymar meer iemand van de voorbereidende actie dan van het scoren, en is Morata in mijn ogen toch een maatje minder dan het wonderkind uit Noorwegen. Daar komt bij dat usual suspects als Ronaldo (4 goals), Messi (3 goals) en Lewandowski (3 goals) op gepaste afstand staan. Haaland loopt dit seizoen in de Champions League en in de Bundesliga meer dan een-op-een, dus de kans is groot dat hij ook tegen Sevilla weer van zich doet spreken. Vorig seizoen had hij er als vice-topscorer in het Europese miljoenenbal namens Red Bull Salzburg en Borussia Dortmund al tien in het mandje liggen, ondanks het feit dat Die Borussen in de achtste finales het hoofd moesten buigen tegen Paris Saint-Germain. Tegen Sevilla maken de Duitsers echter meer kans om de kwartfinales te bereiken.

Engelse team dat het verst komt: Manchester City @2.00 (William Hill, BetVictor, low)

Van de vier Engelse deelnemers aan de Champions League wisten er drie te overwinteren - alleen Manchester United wist de groepsfase niet te overleven. Van deze drie overgebleven teams - Manchester City, Liverpool en Chelsea - schat ik eerstgenoemde het hoogste in. The Citizens gaan aan de leiding in de Premier League, maar de oliesheiks zijn natuurlijk pas écht tevreden als zij eindelijk de Champions League in handen hebben. Liverpool en Chelsea draaien een stuk stroever, plus The Reds zullen het voorlopig nog moeten stellen zonder Virgil van Dijk. Natuurlijk moet je bij deze pick ook wat geluk hebben met de eventuele loting voor de kwartfinales en de halve finales, maar ik denk dat de sterrenformatie van Pep Guardiola alleen tegen Bayern München nipt de underdog zou zijn. Sterker nog, volgens de supercomputer van FiveThirtyEight zijn de blauwhemden uit de Engelse textielstad zelfs de topfavoriet voor het winnen van de Champions League.

Naar welke Champions League-krakers kijk jij het meest uit? Of heb je zelf nog leuke tips? Draag dan je steentje bij aan de VW-community via een reactie in dit topic!

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjeroenunibet81 in 2-02-2021 05:30 Voetbal
in 2-02-2021 05:30 Voetbal
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Mooie voorbeschouwing Jeroen!

Ik zie de value zeker bij Haaland, maar omdat Bayern zo torenhoog favoriet is, zie ik Lewandowski er ook mee vandoor gaan.

Heb dus zowel Haaland als Lewandowski gezet E/W.

1 Vind ik leuk's

Heerlijk geschreven en daarom, ondanks de lap tekst, heerlijk weg gelezen. Netjes man, complimenten!!!! XxX Altaid

0 Vind ik leuk's

Mooie hoor!

Wat denk je van Salah @ 31?

Hij loopt er drie achter, maar heeft eindelijk weer gescoord en kan er in een tweeluik met Leipzig zomaar 2 inlopen terwijl Haaland er zo maar eens uit kan liggen tegen Sevilla

0 Vind ik leuk's

Mooie tekst weer. Bedankt!

0 Vind ik leuk's
Met vriendelijke groet, Gelijkspelletje21

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.