Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Terugblik Italiaanse Serie A 2014-2015

Ook de laatste speelronde in de Italiaanse Serie A hebben we inmiddels achter de rug. Hoe verliep de titelrace? Wie waren de revelaties en wie waren de hoogvliegers? En hie is het afgelopen met de seizoensweddenschappen die we aan het begin van het seizoen tipten?

De titelrace

Ook dit jaar bleek Juventus duidelijk een maatje te groot voor de Italiaanse Serie A. De Oude Dame nam vanaf de 4e speelronde de leiding en gaf die vervolgens geen moment meer uit handen. Voor het 4e seizoen op rij konden de fans in Turijn een feestje bouwen. De spelers hebben het ongetwijfeld rustig aan gedaan, want aankomend weekend wacht in Berlijn de Champions League-finale tegen FC Barcelona!

De revelaties van het seizoen

Lazio was voor mij de grote verrassing van het seizoen. De Romeinen eindigden op de 3e plaats en mogen zich dus opmaken voor de voorrondes van de Champions League. Een ontzettend knappe prestatie - vorig seizoen kwamen I Biancocelesti niet verder dan een povere 9e plaats. De wederopstanding van Lazio is vooral te danken aan supertalent Felipe Anderson, die dankzij zijn doorbraak nadrukkelijk solliciteert naar een plekje bij de Braziliaanse nationale ploeg.

Ook het bescheiden Sassuolo heeft een uitstekend seizoen achter de rug. I Neroverdi wisten zich vorig jaar in hun debuutjaar in de Serie A ternauwernood te handhaven. Ik had gedacht dat de club een moeizaam tweede seizoen tegemoet zou gaan - denk aan het beruchte 'second season syndrome' waar zoveel clubs mee te maken krijgen - maar behoudens een moeizame start is het elftal van trainer Di Francesco dit voetbaljaar geen moment in degradatiegevaar gekomen. De 12e plaats is een voortreffelijke prestatie.

De tegenvallers van het seizoen

Grootste tegenvaller was uiteraard Parma. De club uit de kaasstad kon dit seizoen mede vanwege grote financiële problemen en een puntenaftrek totaal geen vuist maken en eindigde met slechts 19 punten uit 38 wedstrijden stijf onderaan in de Serie A. De club is totaal bankroet en zal helemaal opnieuw moeten beginnen. Parma won in de jaren '90 maar liefst 3 Europese bekers, maar voorlopig zien we de club helaas niet meer terug op het hoogste toneel.

Een verrassing kunnen we het eigenlijk nauwelijks meer noemen, maar de clubs uit Milaan vielen me ook dit seizoen weer enorm tegen. Qua naam en faam zijn AC Milan en Inter natuurlijk nog altijd clubs van wereldniveau, maar op het veld laten de duurbetaalde vedettes het keer op keer afweten. Met respectievelijk een 8e en een 10e plek moeten beide teams het volgend seizoen stellen zonder Europees voetbal. Alleen een totale metamorfose (lees: een steenrijke oliesheik) lijkt de clubs uit Milaan nog te kunnen redden.

De getipte seizoensweddenschappen

Hier blikken we terug op de weddenschappen die we tipten in de voorbeschouwing op dit seizoen. Wil je die voorbeschouwing nog eens teruglezen?

1. Napoli eindigt in de top 3 @1.70 (Betsson, Unibet)

Napoli doet het de laatste jaren prima in de Italiaanse Serie A, maar moet het volgend seizoen stellen zonder Champions League-voetbal. I Partenopei maakten tot en met de laatste speelronde kans op de 3e plaats - hiervoor moest de club uit Napels in het eigen San Paolo winnen van directe concurrent Lazio. Mede omdat Higuain bij een 2-2 tussenstand een strafschop over peerde ging de thuisclub met 2-4 onderuit. Verloren.

2. Fiorentina eindigt onder Napoli @1.48 (Betsson)

De 2-4 thuisnederlaag van Napoli in de allerlaatste speelronde had grote gevolgen. Zowat het hele seizoen stond de club uit Napels boven Fiorentina, maar in de allerlaatste speelronde sprong La Viola over het elftal van de vertrekkende trainer Benitez heen. Verloren.

3. Inter Milan eindigt boven AC Milan @2.00 (Unibet)

Beide teams uit Milaan hebben een waardeloos seizoen achter de rug, Maar Inter Milan (8e plaats) was net iets minder slecht als AC Milan (10e plaats). Het verschil tussen beide kemphanen bedraagt 3 punten. Gewonnen.

4. Speelt AC Milan in het seizoen 2015/2016 in de groepsfase van de Champions League met Inzaghi als manager? Nee @1.42 (Bwin)

Zoals verwacht deed AC Milan geen moment mee in de strijd om Champions League-voetbal. Gewonnen.

5. Genoa eindigt onder Sampdoria @1.72 (Unibet, Betsson)

Zowel Genoa als Sampdoria hebben een prima seizoen achter de rug, maar Genoa mag zich dit seizoen de beste van de stad noemen. De roodblauwen scoorden dit seizoen met 62 goals maar liefst 21 keer vaker dan het jaar daarvoor. Sampdoria kwam uiteindelijk 3 punten tekort om haar aartsrivaal de loef af te steken. Verloren.

6. Sassuolo degradeert @2.30 (Bwin)

Ik had gedacht dat Sassuolo een pittig tweede seizoen tegemoet zou gaan, maar de groenzwarten hebben me weten te verrassen met een keurige 12e plaats. Verloren.

7. Empoli degradeert @1.75 (Unibet)

Ook promovendus Empoli wist zich met beperkt materiaal knap te handhaven op het hoogste niveau. De blauwwitten wisten zich zelfs 4 speelrondes voor het einde al definitief veilig te spelen. 'Good old' Massimo Maccarone eiste met 10 competitietreffers de hoofdrol op. Verloren.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjeroenunibet81 in 1-06-2015 00:48 Voetbal
in 1-06-2015 00:48 Voetbal
1 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
jeroenunibet81:
Ook de laatste speelronde in de Italiaanse Serie A hebben we inmiddels achter de rug. Hoe verliep de titelrace? Wie waren de revelaties en wie waren de hoogvliegers? En hie is het afgelopen met de seizoensweddenschappen die we aan het begin van het seizoen tipten?

http://www.ulasbola.com/wp-content/uploads/2013/04/Liga-Italia-Serie-A-e1365160149707.jpg">

De titelrace
Ook dit jaar bleek Juventus duidelijk een maatje te groot voor de Italiaanse Serie A. De Oude Dame nam vanaf de 4e speelronde de leiding en gaf die vervolgens geen moment meer uit handen. Voor het 4e seizoen op rij konden de fans in Turijn een feestje bouwen. De spelers hebben het ongetwijfeld rustig aan gedaan, want aankomend weekend wacht in Berlijn de Champions League-finale tegen FC Barcelona!

De revelaties van het seizoen
Lazio was voor mij de grote verrassing van het seizoen. De Romeinen eindigden op de 3e plaats en mogen zich dus opmaken voor de voorrondes van de Champions League. Een ontzettend knappe prestatie - vorig seizoen kwamen I Biancocelesti niet verder dan een povere 9e plaats. De wederopstanding van Lazio is vooral te danken aan supertalent Felipe Anderson, die dankzij zijn doorbraak nadrukkelijk solliciteert naar een plekje bij de Braziliaanse nationale ploeg.

Ook het bescheiden Sassuolo heeft een uitstekend seizoen achter de rug. I Neroverdi wisten zich vorig jaar in hun debuutjaar in de Serie A ternauwernood te handhaven. Ik had gedacht dat de club een moeizaam tweede seizoen tegemoet zou gaan - denk aan het beruchte 'second season syndrome' waar zoveel clubs mee te maken krijgen - maar behoudens een moeizame start is het elftal van trainer Di Francesco dit voetbaljaar geen moment in degradatiegevaar gekomen. De 12e plaats is een voortreffelijke prestatie.

De tegenvallers van het seizoen
Grootste tegenvaller was uiteraard Parma. De club uit de kaasstad kon dit seizoen mede vanwege grote financiële problemen en een puntenaftrek totaal geen vuist maken en eindigde met slechts 19 punten uit 38 wedstrijden stijf onderaan in de Serie A. De club is totaal bankroet en zal helemaal opnieuw moeten beginnen. Parma won in de jaren '90 maar liefst 3 Europese bekers, maar voorlopig zien we de club helaas niet meer terug op het hoogste toneel.

Een verrassing kunnen we het eigenlijk nauwelijks meer noemen, maar de clubs uit Milaan vielen me ook dit seizoen weer enorm tegen. Qua naam en faam zijn AC Milan en Inter natuurlijk nog altijd clubs van wereldniveau, maar op het veld laten de duurbetaalde vedettes het keer op keer afweten. Met respectievelijk een 8e en een 10e plek moeten beide teams het volgend seizoen stellen zonder Europees voetbal. Alleen een totale metamorfose (lees: een steenrijke oliesheik) lijkt de clubs uit Milaan nog te kunnen redden.

Mee eens, Jeroen! Ook mogen we zeker Palermo en Torino niet vergeten denk ik in het verhaal. Palermo als promovendus heeft een zeer goed seizoen achter de rug, ook met spelers zoals Dybala en Vazquez. Ook Torino aan de andere kant, waar vorig seizoen Cerci & Immobile nog actief waren maar vertrokken, wist zich prima te handhaven en AC Milan voorbij te streven!

Ook Fiorentina deed het weer prima, waar ze de laatste weken opvallend goed wisten om te gaan met de druk. Udinese mogen we denk ik onder de tegenvallers gaan scharen. Daar moet het roer om, waar ze aan het begin van het seizoen het nog prima deden! Uiteindelijk eindigend op de zestiende plaats mag het toch wel als een blamage worden gerekend.

0 Vind ik leuk's
Zonder dalen geen pieken!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.