• /
  • Forum /
  • Voetbal /
  • Strafschoppen waarschijnlijkheid op basis van teams & scheidsrechters

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strafschoppen waarschijnlijkheid op basis van teams & scheidsrechters

Vorig seizoen is er een topic geweest rondom de strafschoppen in de Eredivisie. Op basis van dat topic ben ik gaan kijken of ik deze statistiek ook enigszins kon automatiseren op basis van de data die ik tot mijn beschikking heb. Op basis daarvan komen onderstaande statistieken voor de EK wedstrijden van vandaag. De "factor" komt voort op basis van de hieronder staande formule. De scores per thuisteam, uitteam, scheidsrechter en var zijn op basis van de laatste 15 wedstrijden (alle competities). De Var 1 kan ook zelf scheidsrechter zijn geweest tijdens de wedstrijden, eveneens kan "scheidsrechter" als "Var" actief zijn geweest. Voor de thuis- en uitteams geldt dat het niet persé zo is dat "thuisteam" of "uitteam" de strafschop heeft gekregen, het gaat puur of er in de wedstrijden van "thuisteam" of "uitteam" een strafschop is geweest.

Ik ben benieuwd of jullie aanvullingen hebben om de "factor" nog waarschijnlijker te maken. Ik ben zelf geen wiskundige (puur wiskunde A) en hou mij aanbevolen.

Voorbeeld voor Engeland: In de laatste 15 wedstrijden werden er in totaal 9 strafschoppen gegeven (voor én tegen Engeland).

De formule, de var is hierin (nog) niet meegenomen:

Factor = ((gem. strafschoppen thuisteam * gem. strafschoppen tegen) * gem. aantal gegeven strafschoppen per scheidsrechter)

Op basis van onderstaande stats & factoren zou de grootste waarschijnlijkheid liggen bij de wedstrijd Nederland - Oekraïne dat daar een strafschop gegeven gaat worden. De odd bij Unibet voor "Penaly Kick Awarded" staat op 3,20. Zie ook: https://www.unibet.eu/betting/sports/event/1006478889

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagflappystats in 13-06-2021 11:57 Voetbal
in 13-06-2021 11:57 Voetbal
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.