Met Euroclubindex tegen de bookmakers
Begon dit seizoen bij toto nl te spelen gebruikmakend van de EuroClubIndex data. Dat is een statistisch model dat clubs een ranking geeft en daarmee kansen op winst uitrekent. Voorbeeld ze geven PEC 46.3% kans op winst bij RKC. Quotering was 2.49. 2.49x0.463 is bet met gemiddeld 15% winst. Veel wedstrijden hebben geen gunstige quotering, soms is die er wel en dan kijk ik of ik wil spelen. Hangt ook af van de vorm en blessures.
Het gaat goed. Ik speel €10 per wedstrijd, heb na 19 wedstrijden spelen €185 ingezet (1 keer €5). Uitkering is €287.70, dat is ruim 55% winst. De verwachting volgens EuroClubIndex kansen was dat ik €237 zou binnenkrijgen.
Ik speel Eredivisie, altijd een 1 of een 2. Daarvan zijn de quoteringen het gunstigst.
Inderdaad, ik test het model in de eredivisie, pak de beste quoteringen en kijk of dat wint. Dit seizoen 19 gespeeld en 2 te spelen. Soms speel ik niks in een ronde, geen goede quoteringen. Soms laat ik een goede quotering lopen, het model ziet geen geschorste en geblesseerde spelers, het model ziet geen angstgegners, kijkt puur naar de ranking.
Als het model me <10% winst voorspelt vind ik het in principe te weinig om de bookmakers te testen.
Dit inderdaad, ik ken de jongens van dit model, en de berekeningen. Zelf een jaartje toegepast in de Premier League, maar je moet er toch veel research naast doen voordat je de bet plaatst. Ik vind het wel interessant jouw exercitie te volgen. Succes.
Mechelen zelf ook geplaatst @2,75 op Bwin.
Ik ga het systeem ook fictief bijhouden en kijken hoe het er voor staat na een aantal weken.
In Spanje bijvoorbeeld ook hoog winstpercentage bij:
levante - leganes 1
getafe - valencia 2
Ik heb €10 gezet op Mechelen. Eigenlijk speel ik alleen eredivisie en houd alles daar alles goed bij, kijk Fox, houd het nieuws bij. Het is voor mij vooral de lol, Fox kijken wordt leuker en met het tientjeswerk loopt het ook niet uit de hand.
Ik heb €10 gezet op Mechelen. Eigenlijk speel ik alleen eredivisie en houd alles daar alles goed bij, kijk Fox, houd het nieuws bij. Het is voor mij vooral de lol, Fox kijken wordt leuker en met het tientjeswerk loopt het ook niet uit de hand.
Ik volg de Belgische competitie, zal je strategie daar eens bij testen.
Bookmakers hebben natuurlijk ook uitgebreide statistische modellen van de meeste competities en teams, maar hun odds varieren wel mee met de markt. Zo kan er toch een verschil ontstaan in quoteringen. Ik vind het wel interessant om te zien wie er wint, wij met onze kennis van de competitie plus de ECI, of de bookies :D
DRAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAtische bets plaats je
Odds bij Betfair Exchange voor PEC zijn nu 2,64 vs jouw 2,49
zelfde verhaal voor ADO waar de odds nu al 4,7 zijn ipv 4,15.
no thanks.
no thanks.
Odds zijn dynamisch, daar kom je nu pas achter of??
no thanks.
Odds zijn dynamisch, daar kom je nu pas achter of??
huh, echt ?
Volgens Euroclubindex heeft Willem II 50.3% kans, heb nu tientje gezet tegen quotering 2.37 bij toto nl.
Ik ben weer begonnen met inzetten op de eredivisie.
Een kenmerk van spelen met value berekenen met de Euroclubindex data is dat de value bijna nooit bij een gelijkspel zit. Bij een wedstrijd A tegen B kan de kansverhouding 1,x,2 43%, 27%, 30% zijn. Stel de bookmaker heeft B als favoriet dan gaat hij zijn quotering bijvoorbeeld op 35%, 27%, 38% bouwen. Dan kan je bij een gelijkspel geen value verwachten, zowel bookmaker als ECI houden rekening met 27% gelijkspel of iets dat niet heel veel daarvan afwijkt.
In de praktijk is value boven de 10% te vinden bij uitslag 1 of 2.
Verder verwacht ik veel doelpunten dit seizoen, dat is de trend. Dan neemt de kans op een gelijkspel af.