Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Vraagje over het betalen van belasting bij sport evenementen

Hoi mensen

Ik ben onlangs begonnen bij bwin met het wedden op voetbal wedstrijden. Dit is me aardig gelukt en ik heb 699 euro gewonnen. Ik ben er pas achter gekomen dat je vanaf 494 euro 29% (!) moet afstaan aan de belastingdienst. Mijn vraag is: moet ik nou per gewonnen weddenschap een formulier invullen van de belastingdienst of ik kan bijvoorbeeld elke maand alle gewonnen weddenschappen optellen?

Wat ik me nou ook afvraag is, zijn er ook bookmakers die de belasting zelf voor hun rekening nemen ?

Mvg
A.R.S.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flag3ncor3 in 7-06-2010 22:02 Storten, inzetten en uitbetalen
in 7-06-2010 22:02 Storten, inzetten en uitbetalen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
A'ight ... duidelijk(er).Thanks. Ik wist niet dat ik ook met andere leden weddenschappen zou kunnen afsluiten. Hoe het precies allemaal werkt kom ik gaandeweg gewoon wel achter.
Bedankt voor je antwoord in elk geval.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Nou dan ga ik me echt afvragen hoe het zit met die fruitautomaten die echt overal staan. Moet er dan ook belasting betaald worden?
Ik vind een systeem die bij het afsluiten van de weddenschap meteen een bepaald percentage inhoudt(belasting) veel beter. Heb je ook geen gedonder meer met naheffingen
0 Vind ik leuk's
Zijn er bookmakers die zo'n systeem hanteren dan? Dat zou ik ook wel fijner vinden namelijk.
Tot € 454,- hoef je geen belasting te betalen. Mijn gok is dan ook dat fruitautomaten in Nederland nooit meer uitbetalen dan 454 euro per keer.
Oh, laatste vraag, als iemand dit weet: moet je ook aangifte doen van winst minder dan 454 euro? M.a.w., moet je als 300 euro wint dat ook bij je loon optellen?
0 Vind ik leuk's
maar:
Mijn gok is dan ook dat fruitautomaten in Nederland nooit meer uitbetalen dan 454 euro per keer.

Als je met één druk (dat is immers één spel op een gokautomaat) meer dan 454 euro wint zou je dit op moeten geven bij de belastingdienst. Veel gokkasten gaan echter tot maximaal 200 punten (per druk) en dat komt neer op 40 euro. In totaal kan je in een avond op één kast meer dan 500 euro winnen, echter heb je hier meerdere keren voor moeten drukken: je hebt dus meerdere spellen gespeeld.
[quote]Oh, laatste vraag, als iemand dit weet: moet je ook aangifte doen van winst minder dan 454 euro? M.a.w., moet je als 300 euro wint dat ook bij je loon optellen?
Ja, in principe moet je alle overige inkomsten (dus ook de winst van 300 euro, alleen als dit een totale winst per maand is) opgeven bij de belasting (in box 3 volgens mij). Dit zijn 'inkomsten uit overige werkzaamheden'. Voor meer informatie verwijs ik je door naar de website van de belastingdienst.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
Ja, in principe moet je alle overige inkomsten (dus ook de winst van 300 euro, alleen als dit een totale winst per maand is) opgeven bij de belasting (in box 3 volgens mij). Dit zijn 'inkomsten uit overige werkzaamheden'. Voor meer informatie verwijs ik je door naar de website van de belastingdienst.

Maar betaal je dan niet dubbel belasting, eerst kansspelbelasting en daarna nog een inkomstenbelasting? (n) Ik neem aan dat je eerst je verloren weddenschappen van je gewonnen weddenschappen mag aftrekken.
Wat betaal je eigen over handel via Betfair? Dat is eigenlijk hetzelfde als handel op een aandelenmarkt.
Een Zwitsere bankrekening is gewoon veel beter. (h)
0 Vind ik leuk's
Heeft een van jullie ooit een naheffing of een controle gehad????
Via google kwam ik op diverse pokersites waar werd gewaarschuwd voor
de fiscus met naheffinging en alles.
Al met al beter geld op account laten staan tot er een wet word aangenomen?
Wat doen jullie? :s
0 Vind ik leuk's
Bedankt voor je antwoord, VW-crew.
aduard:
Maar betaal je dan niet dubbel belasting, eerst kansspelbelasting en daarna nog een inkomstenbelasting? (n)

Nee, driedubbel, want als je het uitgeeft betaal je nog BTW ook ;)
Zo vaak mogelijk een succesvol combootje bij de TOTO meepakken dus, en dat cash laten uitbetalen, en vooral niet aangeven.
pat85jeweet:
Wat doen jullie? :s

Als de schikgodinnen me écht heel gunstig gezind zijn, verhuizen.
0 Vind ik leuk's
vw-crew:
Als je met één druk (dat is immers één spel op een gokautomaat) meer dan 454 euro wint zou je dit op moeten geven bij de belastingdienst. Veel gokkasten gaan echter tot maximaal 200 punten (per druk) en dat komt neer op 40 euro. In totaal kan je in een avond op één kast meer dan 500 euro winnen, echter heb je hier meerdere keren voor moeten drukken: je hebt dus meerdere spellen gespeeld.
Betekent dit overigens dat je over weddenschappen bij, bijvoorbeeld, Unibet over spellen waarbij je minder dan € 454,- per spel wint ook geen kansspelbelasting hoeft te betalen? Dus ook niet als je, zeg, 10 keer een bedrag van 400 euro wint in één maand?
Alleen loonbelasting dus?
In dat geval zou je natuurlijk je inzet altijd zo kunnen manipuleren dat je nooit meer dan € 454,- per weddenschap wint. Ik vind het niet erg om belasting te betalen natuurlijk, maar gek ben ik ook niet, en als het verschil tussen een inzet van 20 euro en 19 euro betekent dat ik het eerste geval mogelijk méér dan 454 euro win, en in het laatste geval net iets minder, dan kies is natuurlijk altijd voor dat laatste - indien dit tenminste betekent dat ik er meer aan overhoud.
0 Vind ik leuk's
maar:
Betekent dit overigens dat je over weddenschappen bij, bijvoorbeeld, Unibet over spellen waarbij je minder dan € 454,- per spel wint ook geen kansspelbelasting hoeft te betalen? Dus ook niet als je, zeg, 10 keer een bedrag van 400 euro wint in één maand?

Jep!
maar:
In dat geval zou je natuurlijk je inzet altijd zo kunnen manipuleren dat je nooit meer dan € 454,- per weddenschap wint. Ik vind het niet erg om belasting te betalen natuurlijk, maar gek ben ik ook niet, en als het verschil tussen een inzet van 20 euro en 19 euro betekent dat ik het eerste geval mogelijk méér dan 454 euro win, en in het laatste geval net iets minder, dan kies is natuurlijk altijd voor dat laatste - indien dit tenminste betekent dat ik er meer aan overhoud.

Helemaal correct. Indien je écht 100% zekerheid wilt hebben moet je een gesprek met een belasting adviseur aangaan. Maar... geen slapende honden wakker maken!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Als je het slim en niet te gretig speelt, valt het dus nog best mee met de belastingen. Geen verrassing eigenlijk, de dingen slim en niet al te gretig spelen blijkt wel vaker de verstandigste aanpak.
En inderdaad beter geen slapende honden wakker maken :d
Bedankt voor je antwoord, VW-crew.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.