Hoeveel in te zetten: het taart model
We hebben zojuist een nieuw artikel geplaatst bij de artikelen. In dit artikel word uitgelegd wat het Taart model is. Vaak word er op het forum gepraat over 'ik zet 4/10 in' of 'ik ga zeker voor 9/10'.
Andere gebruikers snappen niet wat dit precies is en wat hier mee bedoeld word. Dit artikel is geschreven om hier wat meer duidelijkheid over te geven.
Link:
https://www.voetbalwedden.net/kenniscentrum/strategie/money-management-met-het-taartmodel
Heb je op en/of aanmerkingen op dit artikel dan kan je dat in dit topic kwijt. Heb je meer voordelen en/of nadelen, let me know :)
Mario!
Kan ik hiervoor ook een pizza gebruiken of kan het alleen met een taart?
Thanx :D
Die deel ik op in 10 stukken van 10 euro.
1/10 taart = 1 euro
2/10 taart = 2 euro
3/10 taart = 3 euro
4/10 taart = 4 euro
5/10 taart = 5 euro
6/10 taart = 6 euro
7/10 taart = 7 euro
8/10 taart = 8 euro
9/10 taart = 9 euro
10/10 taart = 10 euro
Ik heb hier even 3 willekeurige voorbeelden gevonden. Het gaat hier even om de noteringen, niet om de ploegen.
Ajax 1.18
X 6.50
ADO Den Haag 12.50
Gungoren Belediyespor 2.60
X 3.00
Giresunspor 2.60
SC Heerenveen 3.25
X 3.70
PSV 2.00
Hoe bepaal ik nu hoeveel ik inzet? Stel ik wil Ajax 1, Gungoren X en PSV 2. Welke stakes kies ik? Dat is dus een eigen afweging als ik het goed begrijp?
Zou bijv. Ajax 1, 8/10 betekenen dat ik 8 euro inzet?, Gungoren zeg 3/10, 3 euro en PSV 2 (3/10), 3 euro. Die laatste twee wedstrijden zijn gewoon heel "link" om op te wedden, maar de quotering is gunstiger. Is dit dan wel winstgevend, of moet je dit soort wedstrijden vermijden?
Hoe bepaal ik nu hoeveel ik inzet?
Daarover verschillen de
Maar hierover later misschien meer ... (h)
Iemand op Punterslounge zet drie weddenschappen op de Eredivsieronde van afgelopen weekend:
Vitesse - NAC (1-0)
Vitesse/Vitesse; 1.5/10 @2.70 (y) +2.55
Excelsior - VVV Venlo (3-1)
under 3; 4/10 @ 1.80 (n) -4
red card; 0.5/10 @ 3.75 (y) +1.38
Totaal = -0.07
Hij wint hier dus twee uitstekende bets, die van die rode kaart en die Vitesse ht/ft, maar lijdt niettemin (een klein) verlies doordat hij dat relatieve 'zekerheidje', die under, niet wint. Had hij een flatstaking-systeem gebruikt, dan had hij dus 3.45 standaard flatstakes winst gemaakt:
Vitesse/Vitesse 1.5/10 @2.70 (y) +1.7
under 4/10 3 @ 1.80 (n) -1
red card @ 0.5/10 3.75 (y) +2.75
Totaal = +3.45
En zo zie ik het regelmatig, dat iemand bijvoorbeeld een paar lekkere bets wint, een gelijkspel en een to score-betje of zo, maar dan tóch verlies maakt doordat hij zo klein had ingezet en dat 'zekerheidje' @ 1.45 op 8/10 verloor of iets dergelijks.
Erg zonde, en makkelijk te voorkomen dus door te flatstaken... al moet ik zeggen dat ik me laatste tijd toch ook wel veel vrijheden veroorloof bij het 'flatstaken'. Met name ietsjes tilten op echt lekkere bets waarvan de odd echt veel te hoog staat (eigenlijk hetzelfde als spelen via het taartmodel dus), en daar zie ik dan ook wel weer de logica van in. Dus zelf ben ik ook nog niet helemaal overtuigd.