Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Belasting betalen over winsten?

Stel, ik heb 60 euro winst (+10 euro inzet) gemaakt op William Hill, dus ik laat 70 op mijn bankrekening storten. Vervolgens win ik bij betclic 190 euro + 40 euro inzet en ik win bij Unibet nog eens 200 euro (+10 euro inzet). Ik laat alles op mijn bankrekening storten.

Dan heb ik totaal 60 euro ingezet, 450 euro winst.
(zijn fictieve cijfers!)

Moet ik nu belasting betalen, moet ik dat zelf doen en zoja, hóé moet ik dat zelf doen? Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

Melvin
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagwed123 in 11-06-2014 06:49 Storten, inzetten en uitbetalen
in 11-06-2014 06:49 Storten, inzetten en uitbetalen
26 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
mojos:
Niet moeilijker maken dan het is, het in NL momenteel heel simpel is:

1. Binnenlandse bookmakers die een licentie hebben mag je tot 454 euro winnen per maand zonder dat je belasting hoeft te betalen. En aangezien TOTO de enigste binnenlandse bookmaker is met een licentie ben je snel klaar.

2. Bij de rest van de bookmakers moet je officieel gezien vanaf elke euro winst dat je in een maand hebt gemaakt belasting betalen. Je stort in April 100 euro en aan het einde van de maand heb je 150 euro, daar haal je je storting vanaf dan hou je winst van 50 euro over en daarover moet je 29% belasting betalen..

@wed123 aangezien je zelf al aangeeft dat allebei de bookies waar je speelt buitenlands zijn, moet je dus over je gehele winst belasting betalen.

Bedankt voor je zeer duidelijke en uitgebreide antwoord! Ik begrijp het nu :)

tactically:
gewoon niet betalen en afwachten tot de belastingdienst komt, als het binnen 5 jaar niet gebeurt ehb je geluk :D

Haha maar de belastingdienst komt er toch sowieso wel achter met die ICT tegenwoordig..of niet?
0 Vind ik leuk's
wed123:
tactically:
gewoon niet betalen en afwachten tot de belastingdienst komt, als het binnen 5 jaar niet gebeurt ehb je geluk :D

Haha maar de belastingdienst komt er toch sowieso wel achter met die ICT tegenwoordig..of niet?

Gewoon e-wallets gebruiken zoals Skrill en neteller.
0 Vind ik leuk's
-
De belastingdienst heeft een enorm personeelstekort. Voor die paar 1000 euro nemen ze niet de moeite om je te pakken. Pas boven de 10k zou ik me zorgen gaan maken.
0 Vind ik leuk's
bartieee:
De belastingdienst heeft een enorm personeelstekort. Voor die paar 1000 euro nemen ze niet de moeite om je te pakken. Pas boven de 10k zou ik me zorgen gaan maken.

Wat jij schrijft. Pas als je tienduizenden euro's stort naar je bankrekening zou je de belastingdienst op je dak kunnen krijgen.
0 Vind ik leuk's
Thanks guys voor de vele antwoorden! :)
0 Vind ik leuk's
Niemand hoeft zich zorgen te maken, je moet GEEN belastingen betalen toch in België tenzij je ervan je je beroep van maakt.
0 Vind ik leuk's
hoi deze week heb ik samen met me schoonbroertje 1600 euro gewonnen op unibet
nu wou ik dit op mijn bankrekening laten storten en 29 procent kanspelbelasting betalen
maar nu heb ik begrepen dat ik ook een neteller account kan aanmaken met een creditcard.
dus is het dan mogelijk om de 1600 euro op mijn neteller account te storten en met de cc alles er af te pinnen ?
kan hier de belastingdienst niet achterkomen dat ik nog nare sancties krijg ?
0 Vind ik leuk's
d4nny27:
hoi deze week heb ik samen met me schoonbroertje 1600 euro gewonnen op unibet
nu wou ik dit op mijn bankrekening laten storten en 29 procent kanspelbelasting betalen
maar nu heb ik begrepen dat ik ook een neteller account kan aanmaken met een creditcard.
dus is het dan mogelijk om de 1600 euro op mijn neteller account te storten en met de cc alles er af te pinnen ?
kan hier de belastingdienst niet achterkomen dat ik nog nare sancties krijg ?

Eerlijk gezegd zou ik het gewoon laten uitbetalen en anders in delen. Zulke bedragen moet je echt niet zelf gaan aangeven.
Kans is trouwens vrij miniem dat ze erachter komen
0 Vind ik leuk's
Onder de 1000 euro is het toch belasting vrij! (y)
0 Vind ik leuk's
bloem112:
Onder de 1000 euro is het toch belasting vrij! )
Nee
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.