Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: World Grand Prix Darts 2018

================================

Bewerkt door forummod (maart 2019): dit topic is gesloten. Locatie van het actuele topic voor het wedden op darten.

================================

Van 30 september tot 6 oktober vindt de 21e editie van de World Grand Prix Darts plaats, net als afgelopen jaren speelt dit toernooi zich af in Dublin. Het is de enige major bij de PDC waarbij zowel met een dubbel moet worden begonnen als geëindigd, waardoor er nogal eens grote verrassingen plaatsvinden. Zo won vorig jaar Daryl Gurney hier zijn eerste majortitel en was het drie jaar geleden Robert Thornton die er met de hoofdprijs vandoor ging. Gedurende het toernooi zullen Bvanhinthum en ik jullie weer van wedstrijdvoorbeschouwingen voorzien. Mocht je vragen, opmerkingen of tips over dit toernooi hebben, dan ben je zeker welkom deze in dit topic te plaatsen! 

World Grand Prix 2018 

Ook dit jaar doen er weer 32 deelnemers mee aan de World Grand Prix, de top zestien van de Order of Merit wordt aangevuld met de zestien spelers die het best waren op de ProTour. Het toernooi wordt gespeeld in setsysteem, waarin elke set een best of 5 legs beslaat en een speler pas aan de leg begint als deze een dubbel heeft geraakt. 

30 Sept-1 Okt: Eerste ronde, best of 3 sets

2-3 Okt: Tweede ronde, best of 5 sets

4 Okt: Kwartfinale, best of 5 sets

5 Okt: Halve finale, best of 7 sets

6 Okt: Finale, best of 9 sets 

Deelnemers 

Er doen in totaal zes Nederlands mee. Dit zijn natuurlijk de nummer één en dertien op de Order of Merit, Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld. Daarnaast zien we via de ProTour ook Jermaine Wattimena, Danny Noppert, Ron Meulenkamp en Jeffrey de Zwaan aan de oche verschijnen. Namens België heeft Kim Huybrechts zich geplaatst, hij moest dit via de ProTour doen gezien hij sinds deze zomer niet meer bij de top zestien van de wereld hoort. 

Enkele kanshebbers zijn, met daarachter hun ranking op de Order of Merit en odd voor toernooiwinst: 

Michael van Gerwen (1), odd 2.1 (888Sport)

Zoals ieder toernooi is Michael van Gerwen de grote favoriet. Hij won zoals ieder jaar een aantal grote prijzen zoals The Masters en de Premier League, maar bij topfavorieten als hij zijn het natuurlijk voornamelijk de teleurstellingen die opvallen. Zo verloor hij zowel op het UK Open als op de World Matchplay al in de eerste ronde waarin hij uitkwam van landgenoot Jeffrey de Zwaan.

Drievoudig winnaar van dit toernooi Van Gerwen neemt het in de openingsronde op tegen Steve Lennon, waarna hij bij winst Darren Webster of Stephen Bunting tegenkomt. In de kwartfinale zijn Van Barneveld en Chisnall de meest waarschijnlijke tegenstanders, terwijl in de halve finale Gary Anderson tegenover hem zou kunnen staan. 

Peter Wright (2), odd 10.00 (Betway)

Peter Wright staat tweede op de PDC-ranglijst, vooral door een erg sterk 2017 waarin hij negen toernooien won en in 3 finales van een major stond. Hij kende een terugval door een blessure vlak voor het WK en in de eerste helft van 2018 leek hij nog niet de oude. Inmiddels steekt hij weer in betere vorm, zo speelde hij een aantal goede partijen op de World Matchplay, hoewel hij in de halve finale tegen Mensur Suljovic niet thuisgaf. Recent pakte hij wel eindelijk weer een titel, hij won de Melbourne Masters na zeges op Van Barneveld, Van Gerwen en Smith. Steeds vaker weet Snakebite gemiddelden boven de honderd te gooien en in de buurt te komen van zijn oude niveau. Ook afgelopen weekend tijdens de Champions League of Darts maakte hij een goede indruk, hij haalde zowel tegen Whitlock, Suljovic, Cross als Van Gerwen een gemiddelde boven de honderd en bereikte daardoor de finale. De finale was zijn enige matige wedstrijd, waardoor hij er ruim afging tegen Gary Anderson.

Wright is aan de andere kant van het schema ingedeeld vergeleken met Van Gerwen. De Schot begint met een wedstrijd tegen Steve West, waarna Wattimena of King wacht. Ook Cross, Whitlock en Suljovic zijn aan deze kant van het schema ingedeeld. 

Rob Cross (3), odd 9.00 (Betway)

Het verhaal van Rob Cross is bekend. Na in zijn eerste profjaar het WK te winnen kende hij een terugval, maar met de maanden kwam hij beter in vorm. Hij haalde de halve finale van de Premier League na zijn zwakke start en begon eindelijk weer titels te halen op de kleinere toernooien. Op de World Matchplay in juli was hij nog niet helemaal terug, scorend ging het hem prima af maar finishend liet hij het afweten tegen Darren Webster. Recent zagen we hem op zijn best, toen hij de Brisbane Masters won na overwinningen op Cadby, Wright en Van Gerwen. 

Cross bevindt zich net als Wright aan de onderkant van het schema. Hij begint het toernooi tegen de ervaren Steve Beaton, waarna bij winst Danny Noppert of Gerwyn Price wacht. 

Gary Anderson (4), odd 8.00 (Betway)

Gary Anderson kent een fantastisch jaar tot nu toe. Hij won de US Darts Masters overtuigend en pakte drie Majortitels die hij nog niet had: voor het eerst in zijn carrière won hij het UK Open, de World Matchplay én afgelopen weekend won hij ook nog eens overtuigend de Champions League of Darts. De overwinning op de World Matchplay betekent dat hij zich in het rijtje allergrootsten schaart, hij won net als Taylor en Van Gerwen de drie grote toernooien minstens één keer (WK, Premier League en World Matchplay). Hij won dit jaar dus al drie majors en lijkt in de beste vorm sinds zijn laatste WK-titel in januari 2016. 

Voor The Flying Scotsman wacht Jonny Clayton in de eerste ronde, waarna hij tegen De Zwaan of Huybrechts uit kan komen. In de kwartfinale zou hij Daryl Gurney kunnen treffen, waarna in de halve finale Van Gerwen zijn tegenstander kan zijn. 

Enkele outsiders dit toernooi en hun odds zijn: 

Mensur Suljovic (6), odd 26.00 (888Sport)

Michael Smith (9), odd 34.00 (Betvictor)

Daryl Gurney (5), odd 41.00 (Coral) 

Voorspelling

Michael Van Gerwen is natuurlijk weer de logische favoriet, maar ik zie geen value in zijn odd gezien hij dit jaar op meerdere majors tegenviel en een dubbel in/dubbel uit toernooi toch vaak verrassingen oplevert. Gary Anderson is in topvorm en van de vier favorieten zie ik bij hem de meeste value, zeker gezien hij zowel in de halve finale als de finale vorig weekend sterk stond te finishen en dat een cruciaal punt is in dit toernooi. Daarnaast zie ik value bij Wright, in zijn huidige vorm verwacht ik dat hij van spelers als West, King/Wattimena en Lewis/Smith gewoon zal winnen. Er zijn nog niet veel toernooibets online, dus dit rijtje wordt later deze week misschien nog aangevuld. Mijn eerste bet voorafgaand aan het toernooi:

Peter Wright wint kwart 3 @ 2.63 (Unibet,Medium)

Op televisie

Voor de liefhebber die naast het wedden ook live de wedstrijden wil bekijken, zijn de wedstrijden te zien op RTL7. Over het algemeen beginnen de uitzendingen om 20.00 uur.

3 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagdonnynedved in 24-09-2018 11:42 Overige sporten en evenementen
in 24-09-2018 11:42 Overige sporten en evenementen
12 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Bij toernooien in sets format hebben underdogs betere kans om te winnen.

2 Vind ik leuk's

Mijn tips / leans.

Dag 1

Kimmetje Huybrechts @2.32

Bunting @2.20

Hopp @2.75

Dag 2

King @1.88

Noppert @2.60

Wade @2.50

Wilson @2.63

Wilson most 180s @2.63

Smith @1.88

2 Vind ik leuk's

Ik zie wel value vanavond in d webster. Bunting was afgelopen dagen weer dramatisch op de ProTour, weinig vertrouwen, is sowieso op tv toernooien vaak niet best. Webster daarentegen op tv toernooien vaak goed, en gaat met een goed eindejaar gewoon richting de PL. Daarnaast zit het vertrouwen ook goed bij hem; https://dartsnieuws.com/webster-droomt-van-deelname-aan-premier-league-darts/

Webster @1.73 voor mij

2 Vind ik leuk's

Ik denk dat Gurney vanavond wel eens in de problemen kan komen tegen zwaargewicht Henderson. Henderson won vorig jaar van Mvg. Gurney is titelhouder en zal extra druk voelen.

Henderson uitworp boven 89,5 @ 1,85 lijkt me wel interessant

En steve lennon uitworp boven 73,5 @ 1,85

0 Vind ik leuk's

Donny, Richard of andere dartskenners, waar valt er vandaag centen te rapen? ;)

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Cross -1,5

Wright -1,5

Een van deze 2 gaat zeker met 2 sets verschil winnen en de odds liggen voor beide boven de 2,00 dus die pak ik vanavond

Daarnaast nog op Wattimena

1 Vind ik leuk's
Op ma. 1 okt. 2018, 19:28 schreef yellowboy:

Donny, Richard of andere dartskenners, waar valt er vandaag centen te rapen? ;)

In mijn geval zul je de tips altijd vinden in de voorbeschouwingen, voor vandaag was dit dus Wattimena to win (al binnen), Whitlock-Wilson over 2.5 sets en Smith to win (deze twee moeten nog gespeeld worden). Natuurlijk staan er voor morgen weer vier klaar!

Chisnall - Barney

Anderson - De Zwaan

Gurney - Meulenkamp

Gerwen - D.Webster

4 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Morgen beginnen de kwartfinales van de World Grand Prix, met meteen twee mooie krakers op de rol. Voor de geïnteresseerden vallen er twee voorbeschouwingen te lezen.

Van Gerwen - Chisnall

Anderson - Gurney

Bericht gewijzigd door bvanhinthum op wo 3 okt. 2018, 17:23
0 Vind ik leuk's

Gurney is nen ajuin, ik had hem gisteren -1.5 set, komt die prutser 2-0 voor om dan nog maar te winnen met 3-2 pffffff

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.