Wedden op wielrennen (2015)
Het is beter om maar een nieuw topic voor wielrennen te beginnen.
- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)
Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.
Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)
Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.
Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Zeker leuk. Al moet er ook nog 5 euro op Betancur, Kruijswijk, Hesjedal en Intxausti vanaf. Maar ik twijfelde te veel op dat moment (nog circa 30 km en 1'40 het gat) om meer te zetten op die mannen. Alleen toen Küng in de aanval ging en BMC van kop in het peloton, ging alles dicht bij Unibet dus kon ik niet meer bijzetten. Toen ie weer open ging waren de quoteringen tot onder de 10 gezakt, helaas. Want op 20 km van de finish was het wel duidelijk dat de winnaar voorin zat. Maar goed, ik mag niet klagen nee.
Morgen verwacht ik de AK-mannen met een ultieme poging van Aru om deze Giro nog even het roze te dragen. Met zo'n explosieve aankomst en boni's moet dat mogelijk zijn om 3 seconden te dichten tov Contador. Dan moet Astana wel vanaf de voet van de Crosara gas geven zodat mannen als Matthews, Lobato, Gilbert over boord gaan. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Morgen verwacht ik de AK-mannen met een ultieme poging van Aru om deze Giro nog even het roze te dragen. Met zo'n explosieve aankomst en boni's moet dat mogelijk zijn om 3 seconden te dichten tov Contador. Dan moet Astana wel vanaf de voet van de Crosara gas geven zodat mannen als Matthews, Lobato, Gilbert over boord gaan. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.
If you like sports, you will love Zweeler
Ik houd het morgen op 1 van de Ardennen-mannen. Die Crosara zou ze kunnen breken, maar is nog relatief ver van de finish. Bovendien zijn Matthews en ook Lobato vrij taai en hebben ze een sterke ploeg. Gilbert zit gezien zijn wegrij-actie met Paterski ook nog vol energie om er iets van te maken en voor de puncheurs zijn een aantal finishes bergop ze al door de neus geboord door ontsnappingen en is dit toch een ideale kans. Een dubbel voor Ulissi sluit ik ook niet uit.
In Noorwegen heb ik Kristoff voor eindwinst gepakt. Normaal kan hij op dit parcours niet winnen, maar er is sprake van dat de bergritten ingekort/veranderd worden ivm sneeuwval. Ik had de bet @15, nu nog @10 voor AK.
In Noorwegen heb ik Kristoff voor eindwinst gepakt. Normaal kan hij op dit parcours niet winnen, maar er is sprake van dat de bergritten ingekort/veranderd worden ivm sneeuwval. Ik had de bet @15, nu nog @10 voor AK.
Mogelijk dat de col van 11 km in rit 3 verdwijnt ja, maar rit 4 eindigt ook nog met 2,5 km aan 8 procent. Daar zal een Kristoff normaliter ook de rol moeten lossen. Maar goed, als ie nog twee ritten wint naast vandaag heeft ie wel al 30 seconden marge en dat is wel erg veel voor de aankomst van rit 4.
Iemand die Aru het roze ziet nemen morgen ? Hij zal volgens mij zeker een poging wagen.
Contador uit het roze staat @ 7.0 op bwin.
Contador uit het roze staat @ 7.0 op bwin.
Mijn tips voor vandaag:
Best finishing position: Monsalve - Chavanel @1.65
Best finishing position: Izaguirre - Amador @1.80
Best finishing position: Ulissi - Slagter @1.35
Als treble: @4.01 bij unibet
Best finishing position: Monsalve - Chavanel @1.65
Best finishing position: Izaguirre - Amador @1.80
Best finishing position: Ulissi - Slagter @1.35
Als treble: @4.01 bij unibet
Contador top 3 @5
Gilbert voor Lobato @1,72
Gavazzi voor Battaglin @1,90
Samen x3,27.
Gilbert voor Lobato @1,72
Gavazzi voor Battaglin @1,90
Samen x3,27.
Weet het niet zo met Gilbert, chef. Lobato sprintte gisteren zo soepel en ook in de rit waar Ulissi won, kwam hij erg dicht vanuit een moeilijke positie. Hij rijdt duidelijk beter dan de eerste paar dagen, terwijl ik met Gilbert dat idee niet heb. Het zal er voor Lobato ook vanaf hangen in hoeverre Movistar vooraan weet af te zetten.
robs234:
Weet het niet zo met Gilbert, chef. Lobato sprintte gisteren zo soepel en ook in de rit waar Ulissi won, kwam hij erg dicht vanuit een moeilijke positie. Hij rijdt duidelijk beter dan de eerste paar dagen, terwijl ik met Gilbert dat idee niet heb. Het zal er voor Lobato ook vanaf hangen in hoeverre Movistar vooraan weet af te zetten.
Dat stelde qua klimwerk in de finale wel veel minder voor. Vandaag is het bijna 4 km aan 9 procent, dalen, 3 km aan 7 procent, paar km vlak en dan zo'n 800 meter aan 9 procent waarbij het naar de top steeds steiler wordt. Ik verwacht zowel Gilbert als Lobato niet top 15 vandaag, maar zie Gilbert langer aanhaken. Idem dito voor Gavazzi vs Battaglin.
Ja dat weet ik. Wat ik raar vind, is dat veel voorbeschouwingen die stijgingspercentages opnoemen en vervolgens concluderen dat het wel meevalt. Inrng gooit het op Matthews of Ulissi als favorieten, Mr. Conde op Lobato (en Matthews) en Wielerflits op Gilbert. Kortom, veel twijfel, we zullen zien hoe het uitpakt. Ik heb zelf wat gezet op Ulissi.
robs234:
Ja dat weet ik. Wat ik raar vind, is dat veel voorbeschouwingen die stijgingspercentages opnoemen en vervolgens concluderen dat het wel meevalt. Inrng gooit het op Matthews of Ulissi als favorieten, Mr. Conde op Lobato (en Matthews) en Wielerflits op Gilbert. Kortom, veel twijfel, we zullen zien hoe het uitpakt. Ik heb zelf wat gezet op Ulissi.
Viel mij ook op, deze finale lijkt mij zwaarder dan wat er wordt geschreven.
Al met al een erg lastig te voorspellen rit, die Contador top-3 @5 van Chef vind ik wel een mooie.
Zakarin top-3 @11 zie ik ook wel iets in, al is het natuurlijk maar de vraag na z'n ritwinst van gisteren.