Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2015)

Het is beter om maar een nieuw topic voor wielrennen te beginnen.

- Maandag start Tour de San Luis (2.1)
- Dinsdag start Tour Down Under (2.UWT)

Dinsdag start dus de Tour Down Under en unibet heeft al de odds voor het klassement erop staan. De favorieten zijn in mijn ogen de Australiërs zoals Porte en Evans. Maar ook met renners als Dumoulin en Thomas moet worden rekening gehouden.
Ik blijf liever van deze bet af, want bij zo'n eerste koers van het seizoen heb je geen referentiekoers om de vorm te peilen. Ook door de afwezigheid van Gerrans is er geen duidelijke favoriet.

Wel vind ik dat de quote voor Evans (x6.50) wat te hoog staat. De Australiër rijdt zijn laatste officiële koers uit zijn carrière en zal uiterst gemotiveerd en scherp aan de start staan. Verder heeft hij een goed team om zich heen met Stetina, Dennis en Dillier. Het parcours is in mijn ogen te vergelijken met vorig jaar en toen werd Evans tweede (leek zelfs lang op de overwinning af te stevenen) op 1 seconde van Gerrans.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrobs234 in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
in 17-01-2015 18:55 Overige sporten en evenementen
605 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
chefspijker:
gustavoo:
allard87:
Ik denk/hoop niet dat deze groep het gaat uitmaken wie er wint vandaag.

Normalerwijs is dit een vluchtersetappe, maar aangezien Tiralongo mee is, verwacht ik dat Astana oorlog gaat maken op de 1ste categorie klim.

Tiralongo kan vanuit deze groep ook zomaar de etappe winnen.

Ja dat kan zeker. Ik vind dit een hele gelijkwaardige groep. Niet echt een renner die er boven uit springt. Hesjedal heeft natuurlijk al aangetoond dat hij dit werk goed kan afmaken. Tevens vind ik Herrada en Tiralongo gevaarlijke klanten. Voor Slagter lijkt het mij net iets te zwaar en Kruijssie heeft natuurlijk gister een bak werk moeten verzetten.
0 Vind ik leuk's
Morgen Mezgec voor Hofland @1,72
en Pelucchi voor Hofland @1,60
Hofland is zijn piloot Wagner kwijt en door de technische finale van morgen zal hij zich wellicht moeilijk kunnen positioneren.

Voor winst tip ik Pelucchi die na een vlakke etappe even snel is als Greipel of Viviani @11
Verder Modolo die met Ferrari een ware durfal en brokkenpiloot als spurtaantrekker tot zijn beschikking heeft. Natuurlijk is ook Modolo zelf geen watje in technische finales. @7
0 Vind ik leuk's
Pelucchi - Hofland @1.60 (3/4 inzet)
Belletti - Mezgec @2.15 (1/4 inzet)

Giant heeft in finales van sprintetappes weinig indruk op mij gemaakt (ze missen natuurlijk ook lead-outs De Kort en Veelers, Arndt is meer een sprinter dan een goede lead-out). Als Petacchi zich opoffert voor Belletti (hoewel ik dat nog betwijfel) kan Belletti ver komen. Pelucchi heb ik gespeeld omdat hij meer risico durft te nemen (90 graden bocht kort voor de finish). Hofland moet het in zijn eentje doen en met wat lastige bochten in de finale zal hij van te ver moeten komen.
0 Vind ik leuk's
Pelucchi uit koers gestapt
0 Vind ik leuk's
Wordt mijn bet dan gevoid of is die verloren? (ik vermoed dat laatste)
0 Vind ik leuk's
Als de renner tijdens de koers uitstapt is het normaal verloren.
0 Vind ik leuk's
Porte wint Giro niet @1.13 Unibet.

Porte heeft zojuist twee minuten straf gekregen omdat hij een wiel kreeg van iemand anders dan van z'n eigen team.
Staat inmiddels 12e in het AK met meer dan 3 minuten achterstand op Aru en Contador.

Schandalige regel wat mij betreft, waar andere sporten schreeuwen om collegialiteit wordt het hier bestraft...
0 Vind ik leuk's
Ja eigenlijk wordt sportief gedrag (iemand met materiaalpech helpen) afgedaan als onsportief gedrag. Onbegrijpelijke beslissing van de UCI, ook al staat het in de regels. Als Porte nou op waarde moest lossen en dat ie dan hulp zou krijgen, was het een andere zaak.

Morgen weer een dag voor vluchters trouwens.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
swannabe:
Porte wint Giro niet @1.13 Unibet.

Porte heeft zojuist twee minuten straf gekregen omdat hij een wiel kreeg van iemand anders dan van z'n eigen team.
Staat inmiddels 12e in het AK met meer dan 3 minuten achterstand op Aru en Contador.

Schandalige regel wat mij betreft, waar andere sporten schreeuwen om collegialiteit wordt het hier bestraft...

Odd te hoog idd...hopen dat de blessure van Contador meevalt en anders moet Aru het gewoon opknappen idd :)
0 Vind ik leuk's
'Aru opknappen' weet ik nog niet zo. Ik zie Porte een groot deel van zijn achterstand op Aru goed maken in de tijdrit, die immens lang is. Volgens mij heeft Porte bergop ook nog niet het achterste van zijn tong laten zien, terwijl Aru al wat nutteloze aanvallen heeft geplaatst op beklimmingen die toch niet zwaar genoeg waren om echt een verschil te maken. Contador zal dit nu 'makkelijk' moeten afmaken, die pakt genoeg tijd in de tijdrit en bergop maakt hij nog steeds een ijzersterke indruk.

Voor vandaag speel ik deze combi:
Visconti - D. Caruso @1.50
Monsalve - Chavanel @1.60
Totaal: x2.40
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.