Wedden op wielrennen (2014)
Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.
Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.
Robert Gesink top 3 @5,00
Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.
Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35
Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.
Simon Gerrans top 3 @2,20
Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.
Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:
José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.
Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Froome wint @5 -> al sluit ik niet uit dat morgen een vroege vluchter wint
Froome voor Contador @1,45
Valverde voor Aru @1,30
Rodriguez voor Quintana @1,45
Gezamenlijk x2,73.
Meer staat er nog niet op.
Froome voor Contador @1,45
Valverde voor Aru @1,30
Rodriguez voor Quintana @1,45
Gezamenlijk x2,73.
Meer staat er nog niet op.
If you like sports, you will love Zweeler
nf07:
Jammer voor Boonen, Maes bleef telang aan kop en Bouhanni was al vertrokken toen hij nog moest aanzetten. Bouhanni zou wel gedisqualificeerd mogen worden, week teveel van zijn lijn af. Maar Bouhanni was gewoon het snelste.
Tamelijk te verwachten: Bouhanni en Matthews hebben 0x op kop gekomen in de waaier, Degenkolb, Sagan en Boonen misschien wel 10x vol aan kop gesleurd. Daar zat het verschil vandaag.
Jammer voor Boonen, Maes bleef telang aan kop en Bouhanni was al vertrokken toen hij nog moest aanzetten. Bouhanni zou wel gedisqualificeerd mogen worden, week teveel van zijn lijn af. Maar Bouhanni was gewoon het snelste.
Tamelijk te verwachten: Bouhanni en Matthews hebben 0x op kop gekomen in de waaier, Degenkolb, Sagan en Boonen misschien wel 10x vol aan kop gesleurd. Daar zat het verschil vandaag.
Daar ben ik het niet helemaal met eens. Boonen en Sagan zijn gewoon mindere sprinters dan Bouhanni. Bouhanni verslaat hen 9 van de 10 keer in een vlakke sprint. Ik denk overigens dat Mattews had gewonnen als Bouhanni niet was afgeweken van zijn lijn. Mattews was sowieso erg sterk die is vol door de wind naar de eerste groep gesprongen.
Ik had voor de vuelta het gevoel dat Quintana deze ronde met twee vingers in zijn neus zou winnen maar ik moet zeggen dat Contador maar vooral Froome een erg goede indruk op me maken. Froome is eigenlijk na de laatste dagen gezien te hebben mijn topfavoriet.
Nog een interessante H2H om single te spelen, Chef? Vind een combo vaak wat riskant.
Froome voor Contador is m.i. interessant, Contador zal wellicht een keer inzakken i.v.m. mindere voorbereiding. Maakt tot nu toe prima indruk, maar had het wel zwaar in eerdere etappes.
Edit: inmiddels meer H2H
Froome voor Contador is m.i. interessant, Contador zal wellicht een keer inzakken i.v.m. mindere voorbereiding. Maakt tot nu toe prima indruk, maar had het wel zwaar in eerdere etappes.
jstyle99:
Nog een interessante H2H om single te spelen, Chef? Vind een combo vaak wat riskant.
De aankomst (slotkilometer aan 2,5 procent) is ook meer geschikt voor Froome dan voor Contador. Ik zie Contador niet wegrijden van Froome en dan heeft Froome simpelweg een beter eindschot. Ik heb zelf ook nog de volgende h2h's gespeeld:
Dan Martin voor Uran @1,65: 5/10
Damiano Caruso voor Anacona @1,65: 3/10
Nieve voor Gesink @2,30: 2/10
Yates voor Dani Moreno @2,05: 2/10
denzarius:
Daar ben ik het niet helemaal met eens. Boonen en Sagan zijn gewoon mindere sprinters dan Bouhanni. Bouhanni verslaat hen 9 van de 10 keer in een vlakke sprint. Ik denk overigens dat Mattews had gewonnen als Bouhanni niet was afgeweken van zijn lijn. Mattews was sowieso erg sterk die is vol door de wind naar de eerste groep gesprongen.
Ik had voor de vuelta het gevoel dat Quintana deze ronde met twee vingers in zijn neus zou winnen maar ik moet zeggen dat Contador maar vooral Froome een erg goede indruk op me maken. Froome is eigenlijk na de laatste dagen gezien te hebben mijn topfavoriet.
nf07:
Voor de Vuelta vond ik het 50/50 tussen Froome en Quintana, vooral omdat het vormpeil van Froome gissen was. Maar die laat voorlopig zien dat hij in topvorm is en dan is hij met zijn tijdritkwaliteiten gewoon heel lastig te kloppen. Op Quintana gaat ie dinsdag ongetwijfeld minimaal 2 minuten pakken. Dan moet Froome al een inzinking krijgen wil hij die 2 minuten ergens verspelen. Misschien dat Contador (had ik voor de Vuelta totaal geen rekening mee gehouden) wel de grootste bedreiging is van Froome nu. Die kan de schade dinsdag nog wel beperken tot een minuut denk ik.
Omvangrijke kopgroep vandaag. Arredondo, Anacona, Nerz, Cataldo en Hesjedal wel interessante namen mochten ze het uitzingen tot aan de streep.
Km. 40 de etapa. Situación de carrera. Carlos VERONA (179), Rinaldo NOCENTINI (18), Tom BOONEN (171), Adam HANSEN (146), Romain ZINGLE (79), Sam BEWLEY (181), Fabio FELLINE (213), Johan VAN SUMMEREN (109), Winner ANACONA (2), Bob JUNGELS (214), Ryder HESJEDAL (101), Dominik NERZ (46), Yannick MARTINEZ (87), Paul MARTENS (36), Peio BILBAO (54), Julian David ARREDONDO MORENO (212), Jay Robert THOMSON (167), Javier MORENO (158), Danilo WYSS (49), Daniel TEKLEHAIMANOT (166), Damiano CUNEGO (3), Natnael BERHANE (82), Pirmin LANG (125), Jerome COPPEL (72), Alexey LUTSENKO (27), Eduard VORGANOV (139) y Dario CATALDO (192) forman el grupo cabeza de carrera.
A 45 segundos circulan Nikias ARNDT (112), Jérôme COUSIN (83), Lluis MÁS BONET (57) y Maxime BOUET (13).
El pelotón, con Movistar al frente, pierde 2.11.
Km. 40 de etapa. Situación de carrera. Carlos VERONA (179), Rinaldo NOCENTINI (18), Tom BOONEN (171), Adam HANSEN (146), Romain ZINGLE (79), Sam BEWLEY (181), Fabio FELLINE (213), Johan VAN SUMMEREN (109), Winner ANACONA (2), Bob JUNGELS (214), Ryder HESJEDAL (101), Dominik NERZ (46), Yannick MARTINEZ (87), Paul MARTENS (36), Peio BILBAO (54), Julian David ARREDONDO MORENO (212), Jay Robert THOMSON (167), Javier MORENO (158), Danilo WYSS (49), Daniel TEKLEHAIMANOT (166), Damiano CUNEGO (3), Natnael BERHANE (82), Pirmin LANG (125), Jerome COPPEL (72), Alexey LUTSENKO (27), Eduard VORGANOV (139) y Dario CATALDO (192) forman el grupo cabeza de carrera.
A 45 segundos circulan Nikias ARNDT (112), Jérôme COUSIN (83), Lluis MÁS BONET (57) y Maxime BOUET (13).
El pelotón, con Movistar al frente, pierde 2.11.
Waarom gaan Boonen en Vansummeren nu mee in een vlucht in een rit met aankomst boven? Heb ik nooit echt gesnapt, je ziet het wel vaker maar snap het niet.
Fock ik heb vanmorgen winner anaconda vervangen voor yates in mijn scorito. Valverde en quintana willen rustige rustdag lijkt me. Ik hoop op saxo of katsusha
Ik zou een Yates in de kopgroep ook logischer vinden dan Anacona. Is ook lastig op inspelen. Al 7'18 voor de 31 man inmiddels. Die gaan het wel uitzingen tot het eind. Tenminste, de beste klimmers voorin dan. Zullen vast nog wel veel vluchters opgeraapt worden door de klassementsmannen.
Speel jij nog iemand van deze kopgroep Chef?