Wedden op verkiezingen USA 2020
Er ligt gratis geld voor het oprapen bij de Amerikaanse verkiezingen november dit jaar. Trump wint staat op 1.70 op dit moment bij Betfair exchange.
Een paar jaar geleden won die nipt van Hillary Clinton, maar hij heeft de afgelopen jaren als president vele ogen geopend in Amerika. Hij bewijs dat zijn woorden in daden worden omgezet (ik kan hier een hele lijst voorbeelden neerzetten van feiten voor de sceptici onder ons, maar een simpele google search is voldoende) en hierdoor is die steeds populairder geworden, zeker onder de black community.
Volgens de huidige peilingen ( die behoorlijk betrouwbaar zijn en als je je erin verdiept zie je het overal terugkomen) gaat 30% meer op Trump stemmen van de black community ten opzichte van de vorige verkiezing. Hij is erg populair geworden en doet veel voor deze community.
Ik denk dat deze stap gigantisch is voor zijn verkiezing omdat vele donkere Amerikanen van vroeger uit democratisch stemmen. Daarnaast is onder elke groepering in Amerika het vertrouwen in Trump erg toegenomen en zijn behoorlijk wat democraten achter Trump gaan staan, omdat die verandering brengt en doet wat die zegt.
100% zeker ben je nooit, maar ik denk voor 99% dat Trump dit jaar wordt herkozen, mede kijkende naar zijn democratische tegenstanders. Dit houdt ook niet over. Bekijk hier alles over wedden op politiek!
Trump wil er voor de USA zijn en onder Obama is het een zooitje geworden en die heeft ook oorlogen uitgelokt.
Hopelijk worden de verkiezingen wel eerlijk uitgevoerd en dat hoop ik voor Nederland net zo.
Al zal het in de wereld wel een chaos blijven en zal het erger gaan worden tot Hij teug keert op aarde om zijn regering te installeren.
Klein gokje, Republican Nominee 2020, Trump - no, odd 20
Trump blijft de underdog in de ogen van de bookies, gaat het dan toch Biden worden? Zelf probeer ik het te volgen maar niet al te veel verstand van x)
Trump blijft de underdog in de ogen van de bookies, gaat het dan toch Biden worden? Zelf probeer ik het te volgen maar niet al te veel verstand van x)
Trump wordt met de dag gestoorder, zijn nominatie als presidentskandidaat waar deze bet over gaat is over 17 dagen. de republikeinse conventie. Er is steeds meer onrust in de GOP, de republikeinse partij. Velen keren zich al openlijk van hem af. De toekomst van de partij staat op het spel. Trump ontslaat iedereen die kritiek op hem heeft en dat zit vele republikeinen niet lekker. Op de conventie komen voornamelijk politici die afhankelijk zijn van de presidentsverkiezingenverkiezingsuitslag om hun baan te behouden. Maarja, Amerika is een gek land, alles is mogelijk.
Ondertussen zitten wij minder dan een maand voor de verkiezingen en eigenlijk kunnen alle gekke bets zoals Kayne west kandidaat of geen Trump als kandidaat de prullenbak in. Het lijkt er op te gaan lijken dat het toch echt Biden of Trump gaat worden. Waar begin van dit topic Trump nog duidelijk favoriet is staat de wereld er nu flink anders voor. Volgens de bookmakers en de polls staat Biden op een comfortabele voorsprong (https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/). Bij de bookmakers is het nu als volgt: Trump @3 Biden @1,44. Als je kijkt naar de forecast heeft Trump ongeveer 14% kans van winnen en Biden 86%, met deze odds zou je zelfs Biden een value bet kunnen noemen. Echter, wij weten allemaal hoe 2016 is afgelopen is.
Een paar swing states die in mijn optiek interessant kunnen zijn qua betten de komende weken en waarbij ik eigenlijk op elke staat een stuk wil schrijven.
Georgia
Republikeinen: @1,66
Democraten: @2,25
Arizona
Republikeinen: @2,5
Democraten: @1,6
Iowa
Republikeinen: @1,57
Democraten: @2,5
Texas
Republikeinen: @1,36
Democraten: @3,35
Ohio
Republikeinen: @1,66
Democraten: @2,25
Florida
Republikeinen: @2,2
Democraten: @1,71
Michigan
Republikeinen: @4,5
Democraten: @1,28
North Carolina
Republikeinen: @2,1
Democraten: @1,8
Pennsylvania
Republikeinen: @3,75
Democraten: @1,36
Wisconsin
Republikeinen: @3,75
Democraten: @1,30
Ik ben benieuwd welke bets jullie tot nu toe al hebben staan op de komende verkiezing.
Wij zijn bijna een week verder en er is aardig wat gebeurd. Trump is weer 'beter' en heeft de campagne opgepakt. Het tweede debat is niet doorgegaan aangezien Biden niet in een kamer met Trump wou zijn in verband met corona en Trump het debat niet digitaal wou doen. De odds hebben zich niet heel erg ontwikkeld, maar de polls zijn nog steeds flink in het voordeel van Biden. Van de circa 100 polls denken er slechts 3 dat Trump herkozen wordt: https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html#polls.
Voor de mensen die het niet kennen, Amerika heeft een vreemd kiesstelsel. Het gaat niet om de meeste kiezers, de popular vote, maar om dat je voldoende kiesmannen binnenhaalt. In 2016 hebben wij dit duidelijk gezien, waarin Hilary bijna 3 miljoen meer stemmen had maar toch geen president werd. Elke staat heeft een aantal kiesmannen te winnen en als je de meeste stemmen in een bepaalde staat heb win je de staat en alle bijbehorende kiesmannen. Het is dus alles of niets per staat. De gene die uiteindelijk 270 kiesmannen heeft wint de verkiezing.
Het wordt tijd dat voor wat tips. Er zijn twee professoren in Amerika die al lange tijd alle verkiezingen goed voorspellen het gaat hier om Allan Lichtman die alle verkiezingen van 1984 goed heb voorspeld en Helmut Norpoth die van de laatste 27 verkiezingen er 25 goed hadden. De 2 verkiezingen die hij fout voorspelde waren de zeer vreemde verkiezingen zoals Bush - Al Gore. Het vreemde is deze verkiezing dat Allan Lichtman op Biden zit en Helmut Norpoth op Trump. Ik heb de modellen bekeken en het model van Helmut Norpoth is een objectief model, waarbij er data ingaat en er vervolgens data uitkomt. Het model van Allen Lichtman daarentegen is in mijn optiek een subjectief model waarbij je 13 vragen moet beantwoorden over bijvoorbeeld de kandidaat, buitenland beleid en de economie. Allan is recent uitgekomen op een Biden win, maar kwam voor de corona crisis nog uit op een Trump win. Als ik zelf het model invul kom ik ook op een Trump win. Jullie kunnen zelf dit model ook invullen en tot eigen conclusies komen.
Op basis van bovenstaande en analyses op diverse swing states komt ik uit op een herverkiezing van Trump. Dit heeft ook te maken met dat ik gewoonweg geen value zie op Biden er zijn teveel onzekerheden. Dan speel ik liever een hogere odd met de mogelijkheid dat het fout gaat. Ik zal deze verkiezing spelen met een 100 punten bank en zal ergens tussen de 10-20% inzetten. Nog een kleine tip voor wat meer zekerheid aangezien er wat onzekerheid is rondom het accepteren van de uitslag, kies bij alle weddenschappen niet voor een kandidaat, maar kies voor de partij dus democraten of republikeinen.
2 punten @2,8 (Betfair Exchange) op Republikeinen USA - Presidential Election 2020 - Winning Party
Florida
Graag zou ik ook direct wat over Florida schrijven aangezien de odds lichtelijk aan het droppen zijn hoop ik hier nog net de value mee te pakken. Laten wij beginnen met te kijken naar vorige verkiezingen.
2000 - Bush
2004 - Bush
2008 - Obama
2012 - Obama
2016 - Trump
Wat opvalt is dat Florida niet echt naar een partij leunt, maar wie Florida wint, wint eigenlijk ook altijd de verkiezingen. Volgens de gemiddelde polls heeft Biden een lead op Trump van 1,4, dit is te overzien aangezien alle polls net als in 2016 leunen richting de democratische partij. Sterker nog in 2016 jaar stond Trump 3,6 achter op Clintion en maakte dit in de laatste weken goed. Als je ook kijkt naar Trump zijn rally's zijn deze vaak in Florida te vinden. Begin dit jaar stond Trump zelfs voor op Biden in Florida en wat opvalt is dat het gat tussen de twee de laatste dagen aan het sluiten is.
Wat verder nog in het voordeel spreekt van een Trump win is dat in 2018 deze staat ook rood kleurde, dit terwijl veel staten die in 2016 voor Trump kozen in 2018 juist blauw waren. Ook wil ik jullie de geregistreerde voters ontwikkeling niet onthouden waarbij blijkt dat er steeds minder kiezers geregistreerde Democraten zijn of dat in verhouding er steeds meer republikeinen bijkomen.
2008: Dem edge over Rep: 694,147
Result: Obama wins by 236,148
2012: Dem edge: 558,272
Result: Obama wins by 74,309
2016: Dem edge: 330,428
Result: Trump wins by 112,991
2020: Dem edge as of 10/9: 136,294
De odds zouden in mijn optiek 50/50 of licht in het voordeel van Trump moeten zijn. Echter, sommige bookmakers hebben deze trend nog niet opgepakt en hebben nog een 2,2 odd voor de Republikeinen staan. Ik zou dus willen adviseren 3 stakes bij @2,2, 2,5 stake @2,1 en 2 stakes bij @2.
3 punten op Republikeinen @2,2 Presidential State Winner - Florida Betting Odds (Betfair, Paddypower, Betvictor)
Michigan
Voor vandaag de laatste tip, maar ook eentje waarvan ik denk dat de odd nog gaat droppen. Een vreemde staat waarvoor wij alleen maar naar de resultaten van de voorgaande jaren kijken:
2000 - Al Gore
2004 - Jony Kerry
2008 - Obama
2012 - Obama
2016 - Trump
Michigan was tot vorig jaar een typische democratische staat en het was ook een grote verassing toen de staat met een verschil van slechts 11.000 stemmen naar Trump ging. De vraag is heeft Trump de afgelopen 4 jaar voldoende gedaan om deze staat rood te houden? Vorig jaar rond deze tijd stond Trump 10.7 achter, terwijl hij op dit moment slechts 7.2 achter staat. Er zitten nog een aantal polls tussen die echt meer dan 10+ op Biden staan en deze lijken toch echt verouderd en gaan bijtrekken. Uit het verleden blijkt nou eenmaal dat de favoriet vaak niet uitloopt, maar dat het vaak juist dichter bij elkaar komt. Gisteren kwam de Trafalgar Group (zij hadden in zowel 2016 als 2018 bijna alle swing states goed) met een update waarin Trump voorstaat met +1. De bookmakers lijken deze verschuiving (en de verschuiving die eraan zit te komen) nog niet helemaal op waarde te hebben geschat. Alleen Pinnacle (hoe kan het ook anders) zit op een @3,35.
Het kan niet anders dan dat wij met deze pick de closing line gaan verslaan, zodoende adviseer ik de volgende tip. Als je alleen 3,5/3,75 kan krijgen zou ik een half punt adviseren.
1 punt op Republikeinen @4 Presidential State Winner - Michigan Betting Odds (Betvictor & Williamhill)
Hoezo is Texas een swing state?? Dacht altijd dat die soieso Republican stemden... staat nog @1,25 op Unibet.
Goede vraag Thomas, Texas is van orgine niet echt een swing state maar goed om even te bekijken.
Texas
Laten wij allereerst even kijken naar het verleden:
2000 - Bush
2004 - Bush
2008 - Mccain
2012 - Romney
2016 - Trump
Wat opvalt is dat Texas eigenlijk zelfs in de glorietijden van Obama, waarbij het hele land bijna op Obama stemde zelfs Texas conservatief republikein bleef stemmen. Inhoudelijk valt wel op dat Hilary meer stemmen haalde dan Obama, waarbij dus eigenlijk de democraten lijken in te lopen op de republikeinen. Gemiddeld staat Trump op dit moment op +4.4, maar er zij maar liefst 8 polls die denken dan Biden gaat winnen in Texas. In juli toen corona hoogtij vierde in de VS stonden beide kandidaten volgens de gemiddelde polls zelfs gelijk. Ook de zeer 'objectieve' Jill Biden (vrouw van) denkt dat Texas omkeren zeer mogelijk is!
Persoonlijk zie ik geen enkele value in deze staat en zou deze in alle gevallen naar Trump moeten gaan. Stel alle polls zitten goed en er is echt een afkeur tegen Trump, dan nog lijkt het alsof Texas gewoon naar Trump gaat. Stel de polls zitten er naast, dan gaat Texas zeker naar Trump. Alleen in het geval dat echt het hele land Trump zat is en Texas opeens progressief is geworden zal deze staat voor het eerst in tijden blauw kleuren. Geloof je erin dat Biden de verkiezingen op zijn sloffen gaat winnen dan kan je een gokje wagen op Biden to win Texas @4. Echter, kijkende ook naar de Biden campagne die bijna geen campagne voeren in Texas denk ik dat zelfs de democraten Texas hebben opgegeven. Aan de andere kant de 1-3 - 1,36 voor de Republikeinen is in mijn ogen ook niet speelbaar. De staten zijn helaas niet te combineren bij bookmakers, maar anders is deze odd alleen in een combi speelbaar. Stijgt de odd op een of andere reden richting de 1,5 voor de Republikeinen, dan pas lijkt het speelbaar voor een single.
Wat mij betreft no bet!