Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tour de France 2015

Voorbeschouwing Algemeen Klassement
Zaterdag gaat in Utrecht de 102e editie van de Tour de France van start. Het belooft een spectaculaire editie te worden met de vier beste klassementsrenners van het peloton aan de start. Wil je deze Tour winnen dan moet je meer dan ooit van alle markten thuis zijn. Wie staat er na drie weken in Parijs op de hoogste podiumplek?

Parcours
Zoals al gezegd, is het parcours dit jaar erg divers. Een mindere tijdrijder als Quintana zal blij zijn dat het aantal individuele tijdritkilometers beperkt blijven tot 14 (alleen in Utrecht). Er is een ploegentijdrit op de zondag voor de eerste rustdag. Maar het werk tegen de klok staat in het niet bij de vele hoogtemeters.
Al na etappe 3 kunnen er behoorlijke verschillen in het algemeen klassement zijn. Na de openingstijdrit en een vlakke etappe naar Neeltje Jans (waaiers?) finishen de renners op top van de Mur de Huy, het slot van de Waalse Pijl. Maar de verschillen staan in het niet bij de verschillen na de vierde etappe, de kasseienrit naar Cambrai. Het parcours bevat iets minder kasseistroken dan vorig jaar en het weer zal ongetwijfeld beter zijn, maar de tijdsverschillen kunnen en gaan nog steeds in de minuten lopen. Zo won Nibali vorig jaar meer dan twee minuten op bijvoorbeeld Contador, Valverde en Pinot. Chris Froome moest zelfs afstappen nadat hij een aantal keer onderuit ging. In de etappes tot de ploegentijdrit wordt het iets minder zwaar, maar zeker niet makkelijk.
Het peloton heeft na de rustdag even de tijd om op gang te komen, maar de rit finisht op een beklimming van buitencategorie, de La Pierre-Saint-Martin. Etappe 11 is een soort van semi-koninginnenrit met passages van bekende Tourcols: de Col d’Aspin (1e cat.) en Col du Tourmalet (HC). Maar etappe 12 is zelfs nog zwaarder met twee beklimmingen van 1e categorie en finish op de Plateau de Beille (HC). Dan volgen er een rits aan etappes die niet minder moeilijk zijn, maar allesbehalve makkelijk. Etappe 17, 18, 19 en 20 bevatten vervolgens weer veel klimwerk. Etappe 20 finisht op de Alpe d’Huez en mag op basis van traditie bestempeld worden als de koninginnenrit. Halverwege de korte etappe moet nog de Col de la Croix de Fer worden bedwongen, die in de plaats is gekomen van de Galibier. De winnaar van deze editie van de Tour de France moet dan wel van alle markten thuis zijn, maar vooral goed kunnen klimmen.

Favorieten
De bookmakers verwachten dat Chris Froome of Nairu Quintana er met de eindzege vandoor gaat en daarin kunnen we ons vinden. Froome maakte indruk in het Critérium du Dauphiné en het vele klimwerk is een kolfje naar de hand van Quintana. De andere twee favorieten hebben meer twijfels om zich heen hangen. Contador heeft een Giro d’Italia in de benen en daarin maakte hij in de laatste week niet zo’n beste indruk. Nibali kwam net als vorig jaar amper vooruit in de Dauphiné, maar werd ook weer overtuigend Italiaans kampioen. Het is weer afwachten welke Nibali we gaan zien in de Tour…
Outsiders zijn Thibaut Pinot en Tejay Van Garderen, die indruk maakten in respectievelijk de Tour de Suisse en het Critérium du Dauphiné. En wat kan de ‘ouwe rot’ Joaquim Rodriguez?

Prognose
Het voorspellen van de winnaar laten we aan anderen over. In drie weken kan er zoveel gebeuren dat je op voorhand onmogelijk kan bedenken hoe deze Tour verloopt. Liever gaan we voor Jakob Fuglsang top 10 @2.15 (Betsson). De Deen is een paar kilo afgevallen, wat zijn klimwerk ten goede komt. Daarnaast is bij Astana al vaker gebleken dat een knecht nog steeds een mooie klassering kan rijden in de schaduw van zijn kopman. Hij maakte een goede indruk in de Tour de Suisse, totdat hij moest opgeven vanwege ziekte. Verder zit er veel value op Meintjes voor Brice Feillu @2.10 (William Hill) @2.00 (Bet365). De Zuid-Afrikaan is een groot talent en liet dat zien in de Dauphiné. Alleen laat hij soms volledig lopen als hij zich wat minder voelt. Het beste is er ondertussen wel af bij Brice Feillu en het is überhaupt de vraag of hij zich in de top-50 rijdt. Tot slot tippen we König voor Scarponi @1.61 (William Hill, te laag om te spelen nu. Wellicht komen andere bookmakers nog met betere odds) @1.83 (Bet365). Scarponi komt nog wel aardig uit de voeten in rondes van een week, maar drie weken en zoveel klimwerk gaan hem opbreken. König heeft al wel een Giro erop zitten, maar zijn klimcapaciteiten zijn vele malen beter dan die van de 35-jarige Scarponi.

Update 03/07 15:30 uur:
Sepulveda voor Nerz @1.80 (Unibet)
Beiden gelden als talenten, maar Nerz heeft nog nauwelijks een ronde uitgereden dit jaar. Dan gaan we liever voor Sepulveda die zeker niet voor hem onder doet en in aanloop naar de Tour goede resultaten liet zien.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagrobs234 in 30-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
in 30-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
342 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
LTD is een bikkel, maar als je ziek bent, zul je normaliter niet het gewenste niveau halen. Verhoeven bevestigt net in Studio Tour ook dat Ten Dam nog ziek is en dus niet alweer topfit (Kelderman overigens ook niet, herstellende van een verkoudheid).
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Nadat de tweede week in de Tour de France maandag afgesloten werd met een rit naar Gap, waar de Spanjaard Ruben Plaza de sterkste in de ontsnapping bleek, staat er woensdag de eerste van vier Alpen-ritten op het menu. Kan iemand Chris Froome nog van het geel af houden?

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/1700/PROFIL.png">

Parcours
De rit is voor de vaste volgers van de koers niet helemaal onbekend. Hij was namelijk in dezelfde vorm opgenomen in de Dauphine van dit jaar. Ook toen reden de renners de 161 kilometer over verschillende cols naar Pra-Loup. De beslissende move werd aan het einde van de een-na-laatste col, de Col d’Allos door Romain Bardet gemaakt. Hij reed iets voor de top weg, waarna hij door risico in de afdaling te nemen zijn voorsprong tot boven de minuut wist uit te breiden. Op de Pra-Loup bleek dat uiteindelijk een marge die ruim genoeg was voor de etappewinst. De berg waarop Bardet zijn coup pleegde, de Col d’Allos is een pittige, namelijk een van de 1e categorie, 14 km tegen 5,5%. De Pra-Loup is waarschijnlijk lastiger, zo in de derde week van de tour, dan zijn categorisatie in de 3e categorie zou kunnen doen vermoeden.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/1700/PROFILCOLSCOTES_1.png">

Favorieten
Zoals gezegd, het exact zelfde traject werd verreden in de Daupine, maar deze koers werd door een aantal favorieten voor dit parcours voornamelijk beschouwd als een veredelde training. Op papier zou deze aankomst, met een sprint bergop, Alejandro Valverde en Joaquim Rodriguez het beste moeten liggen. De overige favorieten zullen weg moeten rijden bij Valverde om een kans te maken op dagsucces. Daar is de klim wellicht niet lastig genoeg voor, maar onmogelijk is het natuurlijk niet. Een andere optie op succes is de Bardet-methode, vlak voor de top van de Col d’Allos wegrijden en in de afdaling voldoende voorsprong pakken voor de ritwinst. De voornaamste kandidaat als je voor dit scenario gaat is dan Vincenzo Nibali, die in de etappe naar Gap ook al van dit wapen gebruik wist te maken. Een andere coureur die dit zou kunnen is Tony Gallopin, maar hij kende in de rit van maandag een inzinking en het zal moeten blijken hoe goed hij zich weet te herpakken. Het zal mij benieuwen of de anderen Froome daadwerkelijk in de problemen weten te brengen. Nadeel voor de Brit is wel dat hij zijn trouwe knecht Peter Kennaugh kwijt is. De Britse kampioen op de weg verzette een hoop werk in de beginfase van de bergetappes. Daar zal nu iemand anders voor gebruikt moeten worden, met wellicht als gevolg dat Richie Porte en Geraint Thomas – die in de rit naar Gap nog hard viel – eerder moeten lossen. De overige top 5 rijders zouden om de beurt aan kunnen vallen om het Froome lastig te kunnen maken, maar of dit echt gaat gebeuren is de vraag. Vaak zijn renners ook bezig om hun eigen positie in het klassement te verdedigen.

Prognose
De Tour nadert dus zijn einde en tot dusver hebben vrij veel ontsnappingen het tot het einde uit weten te zingen. Dit is ook woensdag gewoon weer een realistische mogelijkheid. Sky maakt het allemaal weinig uit en de andere teams met renners in de top 10 zijn ook nog niet gebrand geweest op dagsucces. Het kiezen van de winnaar is natuurlijk altijd lastig. Als de break binnen schootsafstand zit op de Col d’Allos geef ik Nibali een goede kans. Hij staat ver genoeg achter Froome om het te proberen en dan zal het afhangen van wat Movistar doet. Kanshebbers om het middels een lange vlucht af te maken zijn bij voorbeeld Pierre Rolland en Michael Rogers. De h2h’s twijfel ik over, zo na een rustdag en met een grote kans op een succesvolle vlucht.
0 Vind ik leuk's
Ik pak ook Nibali op Unibet @ 8 (en de money-back special als hij top 4 eindigt)
0 Vind ik leuk's
Kruijswijk voor Ten Dam 1.62.!
0 Vind ik leuk's
palli10:
Kruijswijk voor Ten Dam 1.62.!

Bij Marathonbet staat deze nog op 1.82 (y)

Speel zelf ook nog:
Froome, odd 10
Quintana, odd 19
Bardet, odd 17
0 Vind ik leuk's
chefspijker:
Ja ik heb in elk geval deze kleine combo 8/10 gespeeld:

Quintana voor Contador @1,55 -> De aankomst is morgen geen echte col, maar in de Dauphiné (kopie van de rit die Bardet daar won) werden er toch ook wel aardige verschillen gemaakt. En Quintana is momenteel duidelijk de betere van Contador bergop. Met een slotkm aan 8 procent zal Quintana ook voordeel hebben. Het is dus geen afvlakkende slotkilometer waarbij het een coin flip is in welke volgorde een groepje favorieten binnenkomt.

Kruijswijk voor Ten Dam @1,70 -> Ten Dam heeft last van bronchitis en kwam gisteren ook helemaal achterin de laatste bus binnen. Kruijswijk eindigde daarentegen een stuk beter. Ook naar Mende afgelopen zaterdag zat Kruijswijk al een stukje voor Ten Dam in de rituitslag. Daarnaast is de kans groter dat Kruijswijk in een succesvolle vlucht mee zit dan Ten Dam.

Samen x2,64.

Ten Dam is inmiddels al gelost en ligt oa met Van Garderen al 3 minuten achter de groep met favorieten (y)
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler

Heb zelf Froome tegen Purito x3,1 kunnen pakken. Veel te hoog in mij ogen :)
0 Vind ik leuk's
Nos heeft zojuist 1 minuut aan, nadat t eerder 2 min was! Desondanks Goed nieuws!
0 Vind ik leuk's
lekker kruijswijk!

Gesink top-6 1.61 wel aardig toch :) (betfair)?
0 Vind ik leuk's

De 28 vluchters: Kangert, Bakelants, Cherel, Pinot, Vaugrenard, Porte, Roche, Majka, Sagan, Castroviejo, Herrada, Izagirre, Degenkolb, Geschke, Losada, A.Yates, Uran, Quéméneur, Kruijswijk, Durasek, Valls, Talansky, Hesjedal, Edet, Frank, Kudus, Pauwels en Teklehaimanot.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.