Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tennis: ATP & WTA

Ik krijg de voorbeschouwing van de partij tussen Ilya Ivashka vs. Denis Shapovalov niet gepubliceerd op VW.net, vandaar dat ik deze even los plaats in een nieuw topic. Mocht ik de komende weken tips hebben (ATP, WTA, Challengers of ITF) dan plaats ik deze ook in dit topic of in de chat.

Voorbeschouwing Ivashka vs. Shapovalov (15 oktober 12:00)

In de tweede ronde van het ATP-toernooi van Sint-Petersburg neemt de Wit-Russische qualifier Ilya Ivashka het op tegen de vijf jaar jongere Denis Shapovalov. Weet de Canadees zijn favorietenrol waar te maken, of zorgt Ivashka voor een stunt?

Ilya Ivashka: versloeg Mannarino

Ilya Ivashka is nog geen hele bekende naam op de ATP Tour. De Wit-Rus stond begin 2019 nog 80ste op de wereldranglijst, maar is inmiddels afgezakt naar een 141ste plaats. De 26-jarige tennisser liet zich twee seizoenen terug voor het eerst op het ATP-circuit zien met een halve finale in Marseille en een kwartfinale in Antwerpen, dit waren beide toernooien die op indoor hardcourt werden afgewerkt.

Sinds een verloren Challenger-finale in Canberra, begin 2019, ging het eigenlijk bergafwaarts met Ivashka. De 26-jarige tennisser noteerde op het hoogste niveau dit seizoen één kwartfinale (Pune, India). Tijdens het gravelseizoen mocht niet veel worden verwacht van de Wit-Rus. Als qualifier staat hij echter deze week knap zonder setverlies in de tweede ronde van het ATP-(hoofd)toernooi van Sint-Petersburg.

Denis Shapovalov: eenvoudig langs Troicki

Denis Shapovalov staat momenteel op de rand van zijn rentree in de top tien van het mondiale mannentennis. De jonge Canadees kende een sterk einde van het afgelopen seizoen. In oktober vorig jaar won de 21-jarige tennisser in Stockholm zijn eerste ATP-titel uit zijn carrière en hierna volgde een finale op het Masterstoernooi van Parijs.

Voor de coronastop kon Shapovalov weinig potten breken op de ATP Tour, maar sinds de hervatting van de kalender maakt de huidige nummer twaalf van de wereld een sterke indruk. Op de US Open noteerde de Canadees zijn eerste kwartfinale op een Grand Slam en vervolgens bereikte de 21-jarige tennisser op het Masterstoernooi van Rome verrassend de halve finale. 

Prognose: Shapovalov 2-0

Shapovalov presteert sterk sinds de hervatting van de ATP Tour. De jongeling rekende in de eerste ronde overtuigend af met Troicki en komt met zijn spel misschien wel het beste tot zijn recht op indoor hardcourtbanen. Shapovalov is in staat met zowel zijn forehand als backhand winners te slaan. Ivashka is een hardhitter met zijn forehand als sterkste wapen. Shapovalov is naar mijn mening te consistent voor de Wit-Rus, ik verwacht dan ook een comfortabele zege. 

Denis Shapovalov 2-0 @ 1.72 (Unibet, medium)

4 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagjorditoma in 14-10-2020 20:52 Overige sporten en evenementen
in 14-10-2020 20:52 Overige sporten en evenementen
3 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.