Wedden op La Vuelta (wielrennen)
De laatste grote wielerronde van het jaar verdient wel een eigen topic. De eerste klassementsh2h's staan er inmiddels op voor deze ronde. Heb er voorlopig 1 combo uitgepikt:
Overall Classification: De Weert eindigt voor Coppel (x1,85)
Points Classification: Majka eindigt voor Basso (x2,10)
Teams Classification: Lampre eindigt voor Cannondale (x1,40)
Samen geeft da 5,44. Korte toelichting:
- Jerome Coppel stond jaren geleden nog bekend als een rondetalent. Haalde in koersen van één week ook prima resultaten, maar in de grote ronden is het er nooit echt uitgekomen. Enkel in 2011 haalde hij de top 20. Hij werd toen 13e. Daarmee eindigde hij alsnog achter Kevin De Weert, die 12e werd. De Weert is ook verre van een hoogvlieger, maar is wel iemand die in de bergen gaat proberen zolang mogelijk aan te haken en dan uiteindelijk zo'n beetje elke bergrit tussen p21-30 in eindigt. Coppel zal eerder er flink doorheen zakken en dan een rit uitkiezen. In de voorbereiding op de Vuelta liet De Weert ook een beter resultaat zien dan Coppel. De Weert werd 15e in de Eneco Tour, waar Coppel 32e werd in de Tour de l'Ain en er bergop niet aan te pas kwam.
- Over typische volgers bergop gesproken: Ivan Basso. Ik zie hem in het algemeen klassement wel uitkomen rond p8 met misschien in enkele etappes een uitschieter richting p5/6, maar Rafal Majka is een veel explosievere renner. De ritten van zondag en maandag eindigen bijvoorbeeld op klimmen die niet heel zwaar zijn. Dat zijn aankomsten waarop een omvangrijke groep waarschijnlijk aan de slotkilometer begint en dan is de kans stukken groter dat Majka top 8 zit dan dat Basso top 10 haalt. En ik zie Majka ook eerder een uitschieter hebben richting een ritzege door zijn aanvalslust die hij in de Giro op momenten al liet zien. Voor het puntenklassement vind ik dit daarom een hele mooie quotering en ook een goede tip om single te spelen.
- Tot slot de eenvoudigste van de drie in mijn ogen. De lage quotering is dan ook verklaarbaar. Cannondale heeft naast Basso eigenlijk alleen Sarmiento mee met iemand die top 30 in de bergritten kan rijden. Verder is het een team met knechten die bergop niet uitblinken en sprinters. Lampre is daarentegen in de breedte veel sterker vertegenwoordigd: Scarponi, Ulissi, Stortoni en Anacona.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan tot slot voor nu nog twee losse tips:
Overall Classification (1-10): Daniel Moreno Fernandez (x2,00)
Moreno eindigde vorig jaar al stevig in de top 10. Hij viel me in de Tour de France tegen, maar ik verwacht dat hij dit jaar naar de Vuelta heeft gepiekt. Ook voor het geval Joaquim Rodríguez niet fit genoeg uit de Tour zou zijn gekomen en de Vuelta had moeten overslaan. Moreno is eigenlijk ook altijd goed in de Vuelta. Prima value dus.
Overall Classification (1-10): Chris Anker Sörensen (x11,00)
Een leuk gokje. Volgens Saxo starten Rafal Majka, Roman Kreuziger, Nicolas Roche en deze Sörensen naast elkaar en is er niet direct één kopman waarvoor geknecht zal worden. Wie kopman wordt, wordt pas in de loop van de ronde bepaald. Ik verwacht zelf Majka en dat Sörensen als runner-up binnen het team kan meestrijden voor p9/p10 in het algemeen klassement. Hij zat er al twee keer dicht tegenaan (Tour 2012, 14e - Vuelta 2011, 12e) en komt met goede vorm uit de Ronde van Polen. x11 is dan een hele fraaie quotering.
(y)
Overall Classification: De Weert eindigt voor Coppel (x1,85)
Points Classification: Majka eindigt voor Basso (x2,10)
Teams Classification: Lampre eindigt voor Cannondale (x1,40)
Samen geeft da 5,44. Korte toelichting:
- Jerome Coppel stond jaren geleden nog bekend als een rondetalent. Haalde in koersen van één week ook prima resultaten, maar in de grote ronden is het er nooit echt uitgekomen. Enkel in 2011 haalde hij de top 20. Hij werd toen 13e. Daarmee eindigde hij alsnog achter Kevin De Weert, die 12e werd. De Weert is ook verre van een hoogvlieger, maar is wel iemand die in de bergen gaat proberen zolang mogelijk aan te haken en dan uiteindelijk zo'n beetje elke bergrit tussen p21-30 in eindigt. Coppel zal eerder er flink doorheen zakken en dan een rit uitkiezen. In de voorbereiding op de Vuelta liet De Weert ook een beter resultaat zien dan Coppel. De Weert werd 15e in de Eneco Tour, waar Coppel 32e werd in de Tour de l'Ain en er bergop niet aan te pas kwam.
- Over typische volgers bergop gesproken: Ivan Basso. Ik zie hem in het algemeen klassement wel uitkomen rond p8 met misschien in enkele etappes een uitschieter richting p5/6, maar Rafal Majka is een veel explosievere renner. De ritten van zondag en maandag eindigen bijvoorbeeld op klimmen die niet heel zwaar zijn. Dat zijn aankomsten waarop een omvangrijke groep waarschijnlijk aan de slotkilometer begint en dan is de kans stukken groter dat Majka top 8 zit dan dat Basso top 10 haalt. En ik zie Majka ook eerder een uitschieter hebben richting een ritzege door zijn aanvalslust die hij in de Giro op momenten al liet zien. Voor het puntenklassement vind ik dit daarom een hele mooie quotering en ook een goede tip om single te spelen.
- Tot slot de eenvoudigste van de drie in mijn ogen. De lage quotering is dan ook verklaarbaar. Cannondale heeft naast Basso eigenlijk alleen Sarmiento mee met iemand die top 30 in de bergritten kan rijden. Verder is het een team met knechten die bergop niet uitblinken en sprinters. Lampre is daarentegen in de breedte veel sterker vertegenwoordigd: Scarponi, Ulissi, Stortoni en Anacona.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan tot slot voor nu nog twee losse tips:
Overall Classification (1-10): Daniel Moreno Fernandez (x2,00)
Moreno eindigde vorig jaar al stevig in de top 10. Hij viel me in de Tour de France tegen, maar ik verwacht dat hij dit jaar naar de Vuelta heeft gepiekt. Ook voor het geval Joaquim Rodríguez niet fit genoeg uit de Tour zou zijn gekomen en de Vuelta had moeten overslaan. Moreno is eigenlijk ook altijd goed in de Vuelta. Prima value dus.
Overall Classification (1-10): Chris Anker Sörensen (x11,00)
Een leuk gokje. Volgens Saxo starten Rafal Majka, Roman Kreuziger, Nicolas Roche en deze Sörensen naast elkaar en is er niet direct één kopman waarvoor geknecht zal worden. Wie kopman wordt, wordt pas in de loop van de ronde bepaald. Ik verwacht zelf Majka en dat Sörensen als runner-up binnen het team kan meestrijden voor p9/p10 in het algemeen klassement. Hij zat er al twee keer dicht tegenaan (Tour 2012, 14e - Vuelta 2011, 12e) en komt met goede vorm uit de Ronde van Polen. x11 is dan een hele fraaie quotering.
(y)
in 22-08-2013 11:47 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Ben niet onder de indruk van dat rijtje. Hermans is de enige die tegenwoordig tegen de klok nog eens een uitschieter heeft. Irizar kan het ook wel, maar dan moet het wel korter dan 10 km zijn. Denk overigens zelf dat Rast een belangrijke schakel is bij Shack in de ploeg voor morgen. Echt zo'n hardrijder. Laatste keer dat Shack een goede tijdrit reed stamt ook van 2011. Al wonnen ze toen wel direct.
Een ploegentijdrit is ook wat anders dan kijken welke ploeg de negen beste individuele tijdrijders heeft. Al denk ik dat een bookmaker dat wel snel geneigd is te doen. Bij Movistar ontbreekt het bijvoorbeeld vaak aan veel pure tijdrijders, maar dat is wel een team die het bij ploegentijdritten altijd goed doet en er echt veel training in lijkt te steken. Idem voor Sky. Astana heeft op papier voor morgen ook een aardige ploeg, maar toch zie ik die tegenvallen. Als ik een prono moest invallen voor ploegen in de top 3 dan zou ik gaan voor Sky, OmegaPharma en Movistar. In willekeurige volgorde.
Een ploegentijdrit is ook wat anders dan kijken welke ploeg de negen beste individuele tijdrijders heeft. Al denk ik dat een bookmaker dat wel snel geneigd is te doen. Bij Movistar ontbreekt het bijvoorbeeld vaak aan veel pure tijdrijders, maar dat is wel een team die het bij ploegentijdritten altijd goed doet en er echt veel training in lijkt te steken. Idem voor Sky. Astana heeft op papier voor morgen ook een aardige ploeg, maar toch zie ik die tegenvallen. Als ik een prono moest invallen voor ploegen in de top 3 dan zou ik gaan voor Sky, OmegaPharma en Movistar. In willekeurige volgorde.
If you like sports, you will love Zweeler
Training is idd zeer belangrijk, maar ik denkt dat bv bij OPQS een Serry, Fenn, Meersman, Pauwels, De Weert of Stybar zelden of nooit aan zo'n training deelnemen.
Ik ben het met je eens dat het tussen die ploegen zal gaan, maar denk dat Radioshack zich er zeker zal tussen mengen en in mijn ogen voor sky :)
Ik ben het met je eens dat het tussen die ploegen zal gaan, maar denk dat Radioshack zich er zeker zal tussen mengen en in mijn ogen voor sky :)
Thomas de Gendt top 10 @13
Gokje waard? Heb der al een euroke opgezet voor de fun. :)
Had daar in de Ronde van Frankrijk toch echt wel een stuk meer van verwacht. En dan nu met het WK in Italië int verschiet. Daar zullen ook wel de nodige klimkilometers te doen zijn, dus is toch een uitgelezen kans om zich te bewijzen lijkt mij. Top 30 verwacht ik zeker, top 10 moeilijk maarjah @13. :)
Had daar in de Ronde van Frankrijk toch echt wel een stuk meer van verwacht. En dan nu met het WK in Italië int verschiet. Daar zullen ook wel de nodige klimkilometers te doen zijn, dus is toch een uitgelezen kans om zich te bewijzen lijkt mij. Top 30 verwacht ik zeker, top 10 moeilijk maarjah @13. :)
na alles hierboven gelezen te hebben en zelf wat gezocht heb op de div wielersite,s :
Favorieten volgens WielerFlits
**** Omega Pharma-Quick Step
***RadioShack-Leopard, Team Movistar
** Astana, Saxo-Tinkoff, Orica-GreenEDGE
* Team Sky, Belkin, Garmin-Sharp, BMC
BRON:WIELERFLITS
vind ik dit wel een mooie:
best finishing pos.
astana - movistar ---movistar @ 2,95
Favorieten volgens WielerFlits
**** Omega Pharma-Quick Step
***RadioShack-Leopard, Team Movistar
** Astana, Saxo-Tinkoff, Orica-GreenEDGE
* Team Sky, Belkin, Garmin-Sharp, BMC
BRON:WIELERFLITS
best finishing pos.
bob1990:
Nope, weggegooid geld :) Kun je beter een gokje wagen op CA Sörensen top 10, inmiddels gestegen naar 12. Die eindigt geheid voor De Gendt.
dekkie:
best finishing pos.
best finishing pos.
Eens, speel hem mee voor 15 eetjes (y)
Eindklassement wordt voor 1 van de mannen van Sky, Uran of Hanao. Daarnaast gaat Betancour ook verrassen denk ik, rust gehad sinds de Giro net als Nibali, maar is net wat explosiever voor de klimmetjes en zo veel tijd goed kan maken op Nibali door de boni`s en eventueel tijd in de etappe zelf.
Het zal een spannende ronde worden met zo`n 5 tot 7 podiumkandidaten!
Alleen jammer dat er zo weinig topsprinters aanwezig zijn!
Het zal een spannende ronde worden met zo`n 5 tot 7 podiumkandidaten!
Alleen jammer dat er zo weinig topsprinters aanwezig zijn!
Betancur kun je strepen. Die is erg ziek geweest en heeft aangegeven dat ie mikt op het WK en een ritzege in week 3, bij voorkeur de Angliru. Verder wil hij Pozzovivo helpen, omdat de Italiaan hem goed had bijgestaan in de Giro. Afwachten of het ´indekken´ is van Betancur of dat hij inderdaad niet goed genoeg is, maar ik zou er dus zeker geen geld op inzetten. Wat betreft sprinters inderdaad zonde. Al biedt dat wel mogelijkheden voor ereplaatsen voor een Bos, Markus en Sinkeldam.
Nou Bos dus in elk geval niet: http://www.teambelkin.com/teamnews/theo-bos-will-not-start-in-the-vuelta-1345
Merkwaardig dat Belkin geen vervanger oproept. Een van Winden kon hier best meefietsen is alleen maar goed voor hem. Wel fijn voor je bet. Mannetje minder merk je wel in een ploegentijdrit, al kon je Bos het beste missen van de negen renners.
Netapp voor Vacansoleil lijkt me ook een prima bet.
Netapp heeft enkele aardige hardrijders en al redelijke goede uitslagen gereden in de TTT