Wedden op La Vuelta (wielrennen)
De laatste grote wielerronde van het jaar verdient wel een eigen topic. De eerste klassementsh2h's staan er inmiddels op voor deze ronde. Heb er voorlopig 1 combo uitgepikt:
Overall Classification: De Weert eindigt voor Coppel (x1,85)
Points Classification: Majka eindigt voor Basso (x2,10)
Teams Classification: Lampre eindigt voor Cannondale (x1,40)
Samen geeft da 5,44. Korte toelichting:
- Jerome Coppel stond jaren geleden nog bekend als een rondetalent. Haalde in koersen van één week ook prima resultaten, maar in de grote ronden is het er nooit echt uitgekomen. Enkel in 2011 haalde hij de top 20. Hij werd toen 13e. Daarmee eindigde hij alsnog achter Kevin De Weert, die 12e werd. De Weert is ook verre van een hoogvlieger, maar is wel iemand die in de bergen gaat proberen zolang mogelijk aan te haken en dan uiteindelijk zo'n beetje elke bergrit tussen p21-30 in eindigt. Coppel zal eerder er flink doorheen zakken en dan een rit uitkiezen. In de voorbereiding op de Vuelta liet De Weert ook een beter resultaat zien dan Coppel. De Weert werd 15e in de Eneco Tour, waar Coppel 32e werd in de Tour de l'Ain en er bergop niet aan te pas kwam.
- Over typische volgers bergop gesproken: Ivan Basso. Ik zie hem in het algemeen klassement wel uitkomen rond p8 met misschien in enkele etappes een uitschieter richting p5/6, maar Rafal Majka is een veel explosievere renner. De ritten van zondag en maandag eindigen bijvoorbeeld op klimmen die niet heel zwaar zijn. Dat zijn aankomsten waarop een omvangrijke groep waarschijnlijk aan de slotkilometer begint en dan is de kans stukken groter dat Majka top 8 zit dan dat Basso top 10 haalt. En ik zie Majka ook eerder een uitschieter hebben richting een ritzege door zijn aanvalslust die hij in de Giro op momenten al liet zien. Voor het puntenklassement vind ik dit daarom een hele mooie quotering en ook een goede tip om single te spelen.
- Tot slot de eenvoudigste van de drie in mijn ogen. De lage quotering is dan ook verklaarbaar. Cannondale heeft naast Basso eigenlijk alleen Sarmiento mee met iemand die top 30 in de bergritten kan rijden. Verder is het een team met knechten die bergop niet uitblinken en sprinters. Lampre is daarentegen in de breedte veel sterker vertegenwoordigd: Scarponi, Ulissi, Stortoni en Anacona.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan tot slot voor nu nog twee losse tips:
Overall Classification (1-10): Daniel Moreno Fernandez (x2,00)
Moreno eindigde vorig jaar al stevig in de top 10. Hij viel me in de Tour de France tegen, maar ik verwacht dat hij dit jaar naar de Vuelta heeft gepiekt. Ook voor het geval Joaquim Rodríguez niet fit genoeg uit de Tour zou zijn gekomen en de Vuelta had moeten overslaan. Moreno is eigenlijk ook altijd goed in de Vuelta. Prima value dus.
Overall Classification (1-10): Chris Anker Sörensen (x11,00)
Een leuk gokje. Volgens Saxo starten Rafal Majka, Roman Kreuziger, Nicolas Roche en deze Sörensen naast elkaar en is er niet direct één kopman waarvoor geknecht zal worden. Wie kopman wordt, wordt pas in de loop van de ronde bepaald. Ik verwacht zelf Majka en dat Sörensen als runner-up binnen het team kan meestrijden voor p9/p10 in het algemeen klassement. Hij zat er al twee keer dicht tegenaan (Tour 2012, 14e - Vuelta 2011, 12e) en komt met goede vorm uit de Ronde van Polen. x11 is dan een hele fraaie quotering.
(y)
Overall Classification: De Weert eindigt voor Coppel (x1,85)
Points Classification: Majka eindigt voor Basso (x2,10)
Teams Classification: Lampre eindigt voor Cannondale (x1,40)
Samen geeft da 5,44. Korte toelichting:
- Jerome Coppel stond jaren geleden nog bekend als een rondetalent. Haalde in koersen van één week ook prima resultaten, maar in de grote ronden is het er nooit echt uitgekomen. Enkel in 2011 haalde hij de top 20. Hij werd toen 13e. Daarmee eindigde hij alsnog achter Kevin De Weert, die 12e werd. De Weert is ook verre van een hoogvlieger, maar is wel iemand die in de bergen gaat proberen zolang mogelijk aan te haken en dan uiteindelijk zo'n beetje elke bergrit tussen p21-30 in eindigt. Coppel zal eerder er flink doorheen zakken en dan een rit uitkiezen. In de voorbereiding op de Vuelta liet De Weert ook een beter resultaat zien dan Coppel. De Weert werd 15e in de Eneco Tour, waar Coppel 32e werd in de Tour de l'Ain en er bergop niet aan te pas kwam.
- Over typische volgers bergop gesproken: Ivan Basso. Ik zie hem in het algemeen klassement wel uitkomen rond p8 met misschien in enkele etappes een uitschieter richting p5/6, maar Rafal Majka is een veel explosievere renner. De ritten van zondag en maandag eindigen bijvoorbeeld op klimmen die niet heel zwaar zijn. Dat zijn aankomsten waarop een omvangrijke groep waarschijnlijk aan de slotkilometer begint en dan is de kans stukken groter dat Majka top 8 zit dan dat Basso top 10 haalt. En ik zie Majka ook eerder een uitschieter hebben richting een ritzege door zijn aanvalslust die hij in de Giro op momenten al liet zien. Voor het puntenklassement vind ik dit daarom een hele mooie quotering en ook een goede tip om single te spelen.
- Tot slot de eenvoudigste van de drie in mijn ogen. De lage quotering is dan ook verklaarbaar. Cannondale heeft naast Basso eigenlijk alleen Sarmiento mee met iemand die top 30 in de bergritten kan rijden. Verder is het een team met knechten die bergop niet uitblinken en sprinters. Lampre is daarentegen in de breedte veel sterker vertegenwoordigd: Scarponi, Ulissi, Stortoni en Anacona.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan tot slot voor nu nog twee losse tips:
Overall Classification (1-10): Daniel Moreno Fernandez (x2,00)
Moreno eindigde vorig jaar al stevig in de top 10. Hij viel me in de Tour de France tegen, maar ik verwacht dat hij dit jaar naar de Vuelta heeft gepiekt. Ook voor het geval Joaquim Rodríguez niet fit genoeg uit de Tour zou zijn gekomen en de Vuelta had moeten overslaan. Moreno is eigenlijk ook altijd goed in de Vuelta. Prima value dus.
Overall Classification (1-10): Chris Anker Sörensen (x11,00)
Een leuk gokje. Volgens Saxo starten Rafal Majka, Roman Kreuziger, Nicolas Roche en deze Sörensen naast elkaar en is er niet direct één kopman waarvoor geknecht zal worden. Wie kopman wordt, wordt pas in de loop van de ronde bepaald. Ik verwacht zelf Majka en dat Sörensen als runner-up binnen het team kan meestrijden voor p9/p10 in het algemeen klassement. Hij zat er al twee keer dicht tegenaan (Tour 2012, 14e - Vuelta 2011, 12e) en komt met goede vorm uit de Ronde van Polen. x11 is dan een hele fraaie quotering.
(y)
in 22-08-2013 11:47 Overige sporten en evenementen
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Schat de kans dat ie wint vrij klein in. Denk dat ie voor Moreno, Rodriguez of Valverde is. Als die laatste twee er tenminste niet doorzakken in week 3 na een zware Tour. Tussenstand:
1. AUSMATTHEWS, Michael 178 ORICA GREENEDGE 51 pts
2. ESPMORENO, Daniel 127 KATUSHA TEAM 48 pts
3. ARGRICHEZE, Maximiliano Ariel 137 LAMPRE-MERIDA 40 pts
4. IRLROCHE, Nicolas 205 TEAM SAXO-TINKOFF 38 pts
5. BELMEERSMAN, Gianni 164 OMEGA PHARMA-QUICK STEP CYCLING TEAM 38 pts
6. ESPVALVERDE, Alejandro 1 MOVISTAR TEAM 37 pts
7. SUICANCELLARA, Fabian 181 RADIOSHACK LEOPARD 36 pts
8. NEDMOLLEMA, Bauke 41 BELKIN-PRO CYCLING TEAM 34 pts
9. USAFARRAR, Tyler 113 GARMIN SHARP 30 pts
10. USAHORNER, Christopher 184 RADIOSHACK LEOPARD 28 pts
11. ESPRODRIGUEZ, Joaquin 121 KATUSHA TEAM 26 pts
12. DENMORKOV, Michael 203 TEAM SAXO-TINKOFF 25 pts
13. NORBOASSON HAGEN, Edvald 192 SKY PROCYCLING 23 pts
14. COLURAN, Rigoberto 198 SKY PROCYCLING 20 pts
15. GERMARTIN, Tony 161 OMEGA PHARMA-QUICK STEP CYCLING TEAM 17 pts
1. AUSMATTHEWS, Michael 178 ORICA GREENEDGE 51 pts
2. ESPMORENO, Daniel 127 KATUSHA TEAM 48 pts
3. ARGRICHEZE, Maximiliano Ariel 137 LAMPRE-MERIDA 40 pts
4. IRLROCHE, Nicolas 205 TEAM SAXO-TINKOFF 38 pts
5. BELMEERSMAN, Gianni 164 OMEGA PHARMA-QUICK STEP CYCLING TEAM 38 pts
6. ESPVALVERDE, Alejandro 1 MOVISTAR TEAM 37 pts
7. SUICANCELLARA, Fabian 181 RADIOSHACK LEOPARD 36 pts
8. NEDMOLLEMA, Bauke 41 BELKIN-PRO CYCLING TEAM 34 pts
9. USAFARRAR, Tyler 113 GARMIN SHARP 30 pts
10. USAHORNER, Christopher 184 RADIOSHACK LEOPARD 28 pts
11. ESPRODRIGUEZ, Joaquin 121 KATUSHA TEAM 26 pts
12. DENMORKOV, Michael 203 TEAM SAXO-TINKOFF 25 pts
13. NORBOASSON HAGEN, Edvald 192 SKY PROCYCLING 23 pts
14. COLURAN, Rigoberto 198 SKY PROCYCLING 20 pts
15. GERMARTIN, Tony 161 OMEGA PHARMA-QUICK STEP CYCLING TEAM 17 pts
If you like sports, you will love Zweeler
Nog geen idee, kijk ik later vanavond naar. Zijn ook nog geen bets op Unibet.
oke is goed! thanks alvast!,
maak mooie winst door jou haha! nu al 200:P
maak mooie winst door jou haha! nu al 200:P
Chefsijker, al wat leuke en goede odds gezien? Wacht er graag op!
"Never change a winning team"
Helaas niet. Unibet heeft voorlopig amper sprint-h2h's. Enkel Matthews vs Meersman en Farrar vs Boasson Hagen staan erop. En top 3 Matthews x1,60 vind ik niet heel aantrekkelijk. Hopelijk verschijnt er met livebetten morgen nog iets. Maar om toch één bet te spelen:
Farrar top 3, x2,4. Heb er zelf 35 op gezet. Betaalt 84 uit.
Farrar lijkt toch wat vooruitgang te tonen. Vandaag ook nog een sterke sprint, maar kwam van te ver. Morgen is het een stuk vlakker, en heeft in potentie met Rasmussen een goede loods mee. Die zou morgen de finale ook moeten kunnen overleven.
Farrar top 3, x2,4. Heb er zelf 35 op gezet. Betaalt 84 uit.
Farrar lijkt toch wat vooruitgang te tonen. Vandaag ook nog een sterke sprint, maar kwam van te ver. Morgen is het een stuk vlakker, en heeft in potentie met Rasmussen een goede loods mee. Die zou morgen de finale ook moeten kunnen overleven.
Oke, jammer. Laat morgen even schieten dan, vond zelf ook nogal trickie worden met wat ik zo zag.
"Never change a winning team"
Best finishing position kan je nou inmiddels wel doen bij unibet
Farrar top 3 mooie bet, speel hem mee.
Hij zit er iedere dag toch aardig kort bij.
Dit is de makkelijkste aankomst van de afgelopen drie dagen en dat zou in zijn voordeel moeten zijn.
AL weet je het nooit met Farrar
Hij zit er iedere dag toch aardig kort bij.
Dit is de makkelijkste aankomst van de afgelopen drie dagen en dat zou in zijn voordeel moeten zijn.
AL weet je het nooit met Farrar
Ik speel vandaag h2h farrar vs boassan hagen 1 odd 1.60.. farrar is sneller en heeft vertrouwen gewonnen vind ik (y)