Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Tour de Suisse 2015

Zaterdag begint in Risch-Rotkreuz de Tour de Suisse, de Ronde van Zwiterserland, de laatste serieuze voorbereidingskoers voor de Tour de France. Wie staat er na 9 dagen in de leiderstrui op het podium? We blikken vooruit.

Ere wie ere toekomt; de organisatie van de Tour de Suisse is er zonder meer in geslaagd een sterk deelnemersveld samen te stellen. Er zijn zowel klassementrenners, sprinters, tijdrijders als klassieker-renners van de partij. Na de proloog van zaterdag volgen er nog 8 ritten, waarvan er slechts 2 enigszins vlak te noemen zijn. De overige etappes zijn ofwel in het midden- of in het hooggebergte.

De zwaarste rit vind waarschijnlijk volgende week woensdag plaats, als de coureurs in een rit van 236 km, de laatste 12 km moeten klimmen naar de Rettenbachgietscher. Het klassement zal ijs en weder diendende, zijn uiteindelijk contouren krijgen volgende week zondag. Dan staat de laatste etappe, een tijdrit van 38,4 km op het programma, waarin er grote verschillen gemaakt kunnen worden.

De favorieten:

Michal Kwiatkowski : De Poolse wereldkampioen kent een sterk 2015. Van de vloek van de regenboogtrui is weinig te merken bij de Etixx renner. Hij was 2 keer runner up in een algemeen klassement, in de Algarve en in Parijs-Nice, maar het absolute hoogtepunt was natuurlijk de overwinning in de Amstel Gold Race, toen hij op het vlakke deel na de Cauberg met een groepje nog aan wist te sluiten bij Matthews en Gilbert en vervolgens iedereen in de sprint klopte. Het parcours in de Tour de Suisse lijkt hem redelijk te liggen. Hij beschikt over een goede tijdrit en kan wellicht ook enige bonificatieseconden her en der oppikken. In de twee finishes bergop is het voor hem zaak om de schade te beperken.

Simon Spilak : De Katusha man rijdt eveneens een sterk jaar. Ook hij was goed in Parijs-Nice, waarin het 3e werd. Tevens reed hij een aardige Pais Vasco. De voorlopige bekroning moest in Romandië komen, maar hij werd in het eindklassement afgetroefd door nota bene ploeggenoot Zakarin. Ook hem zou het parcours goed moeten liggen. Hij is niet de allerbeste klimmer in dit deelnemersveld, maar op deze beklimmingen zal hij niet op minuten gezet worden. In de tijdrit kan hij een hoop schade aanrichten bij zijn concurrenten.

Thibaut Pinot : De verrassing van vorig jaar in de Tour de France zal dat kunststukje in eigen land dit jaar graag herhalen. De Tour de Suisse is een voorbereiding voor hem, net als min of meer alle andere koersen voor de Tour. In Romandië reed het sterk; hij won de koninginnenrit en eidigde als 4e in het eindklassement. Als hij er vol voor gaat is hij een grote favoriet.

Jakob Fuglsang : De Deen van Astana beschikt over alle eigenschappen om deze ronde te winnen, hij kan zowel bergop goed mee en beschikt over een goede tijdrit, hoewel hij denk ik toch in de TT zijn meerdere zal moeten erkennen in de overige favorieten. Fuglsang heeft als voordeel in deze ronde dat hij niet voor Nibali of een andere kopman hoeft te koersen. Zijn ploeg is in deze ronde op het eerste oog echter niet geweldig.

Tom Dumoulin : Ondanks het feit dat Gesink ook aan de start staat, is de Nederlandse hoop in deze ronde gevestigd op Dumoulin.Vorig jaar wist hij al 5e te worden en dit jaar heeft hij als voordeel dat de TT een stuk langer is dan in de editie van 2014. Dumoulin kent een goed 2015; zijn heuvelklassiekers vielen wellicht enigszins tegen, maar hij boekte een indrukwekkende TT zege in Pais Vasco. Zijn hoogtepunt dit seizoen moet dit jaar in de proloog van de Tour de France in Utrecht komen.

Prognose
De favorieten ontlopen elkaar niet veel, maar de vraag is of iedereen vol gas gaat met het oog op de Tour. Vooral bij Pinot heb ik mijn twijfels op dat gebied. Winst voor Spilak @7,00 (Betvictor) is de tip hier; hij beschikt over alles wat je moet hebben in deze koers en zal na een handvol 2e plaatsen in 2015 ook wel eens willen winnen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagfutre in 12-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
in 12-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
84 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Zit overal waar ik gekeken heb inmiddels onder de 4 ja. Da's niet heul veul helaas. Heb wel Pozzovivo x26 gepakt voor een paar euro. Moest vandaag als laatste eraf bij die eerste groep. Heeft natuurlijk al een maand geen wedstrijdkilometer gemaakt, dus die zie ik nog wel in de ronde groeien en die Rettenbachferner en tijdrit moeten hem normaliter ook liggen.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Maandag 15 juni, etappe 3: Quinto - Olivone (117,3 km)

http://www.procyclingstats.com/uploads/uploads00001/original/Stage-1433848631.png">

De dag na een spraakmakende etappe waarin een aantal klassementrenners al aardig aan de boom schudden moeten de renners in de 3e etappe van de Tour de Suisse opnieuw aan de bak. De etappe is kort, slechts 117,3 km, maar is bijzonder lastig. Gelijk vanuit de start moeten de renners de beklimming naar Gotthardpass, van de HC, liefst 18,8 km tegen gemiddeld 5,8% stijgingspercentage, verteren. Vele renners zullen de samenstellers van het parcours vervloeken, men houdt doorgaans niet van beklimmingen zo vlak na de start.

Na het voltooien van de Gotthardpass volgt een lange afdaling en aanloop naar de finale van de etappe, die op 20 km van de finish begint met de beklimming van de Leontica, 5 km tegen 7%. Kort hierop volgt een beklimming van 3 km tegen 6,9%. De top van deze Aquila ligt op 6 km van de finish, maar vlak wordt het voor de renners vanaf dit punt niet zeker niet. Er ligt nog een groot stuk vals plat tegen ongeveer 3%, waarna het in de laatse kilometer afvlakt.

De Gotthardpass zal er garant voor staan dat we met een sterk gereduceerd peloton aan de 2 klimmetjes in de finale beginnen. Mannen die voor dagsucces gaan zullen er voor kiezen op de eerste klim van de dag te gaan en vervolgens hopen dat doordat de meeste ploegen veel mensen zullen kwijtraken op de Gotthardpass, een georganiseerde jacht moeilijker tot stand komt. Op de twee slotkbeklimming kan een nieuw AK gevecht ontstaan, hoewel beide beklimmingen iets eenvoudiger zijn dan de Michaelskreutz in de 2e etappe.

Voor de sprinters die aan kunnen haken bij het peloton in de afdaling na de top van Gotthardpass is het zaak de laatste 20 km te overleven. Dan kijken we vooral naar Sagan en Albasini, en misschien Rojas. Voor de overige sprinters zal het een lastig, zoniet onmogelijke opgave worden; maar niet getreurd, hun kansen komen later in de week wellicht.

Prognose:
Meerdere scenario’s zijn er mogelijk in deze korte etappe die, als de lijn van dit seizoen wordt voortgezet, in ieder geval bol zal staan van de aanvallen en wisselende kansen. Het feit dat er slecht weer voorspeld wordt, maakt deze kans alleen maar groter. De bookmakers zien Sagan en Albasini als de grote favorieten, en als het tot een sprint met een kleine groep komt is dit natuurlijk ook terecht, maar dan moet het allemaal wel volgens plan verlopen voor Tinkoff en Orica. Controle in de finale zal nog een heel karwei blijken.

De race is misschien iets te kort voor een ontsnapping, maar het is zeker niet onmogelijk. Dan is het zaak naar coureurs te kijken die de finale aankunnen, bij voorbeeld Bakelants, Reichenbach of Morabito. De AK renners kunnen ook voor een nieuwe strijd kiezen. De laatste kilometers zouden Thomas goed moeten liggen, hij kan er zowel voor opteren om solo te gaan of met een kleine groep voor de dagwinst te sprinten.

Kortom, scenario’s te over en het is bijna onmogelijk te voorspellen. Als je voor één van de 2 favorieten wilt gaan, ligt de value bij Albasini, odds voor een overwinning van de Zwitser staan veel hoger dan die voor Sagan. Hoe dan ook, een mooie koersdag lijkt in het verschiet te liggen.
0 Vind ik leuk's
Ik verwacht wel weer een harde finale. Beetje dezelfde namen als gister voorin. Al is het mijns inziens ook minder voorspelbaar als gisteren ja. Hermans voor Jungels omdat de Belg gister als een van de laatsten eraf moest bij de eerste groep en toch net even wat explosiever is. Maar wel low stake alles vandaag.

Sagan voor Albasini + Hermans voor Jungels @2,80 (3/10)

Thomas top 3 @6 (2/10)
0 Vind ik leuk's

Classement de l'étape Individuel au Temps
Classement provisoire comportant l'ensemble des coureurs
1 41 Peter SAGAN TINKOFF - SAXO 03:00:35
2 77 Daniel MORENO FERNANDEZ TEAM KATUSHA 00:00:00
3 131 Thibaut PINOT FDJ 00:00:00
4 12 Julian David ARREDONDO MORENO TREK FACTORY RACING 00:00:00
5 85 Tom DUMOULIN TEAM GIANT - ALPECIN 00:00:00
6 52 Geraint THOMAS TEAM SKY 00:00:00
7 151 Jakob FUGLSANG ASTANA PRO TEAM 00:00:00
8 102 Jhoan Esteban CHAVES RUBIO ORICA GreenEDGE 00:00:00
9 51 Sergio Luis HENAO MONTOYA TEAM SKY 00:00:00
10 117 Jose Joaquin ROJAS GIL MOVISTAR TEAM 00:00:00
11 163 Jan BAKELANTS AG2R LA MONDIALE 00:00:00
12 175 Davide REBELLIN CCC SPRANDI POLKOWICE 00:00:00
13 78 Simon SPILAK TEAM KATUSHA 00:00:00
14 61 Robert GESINK TEAM LOTTO NL - JUMBO 00:00:00
15 161 Domenico POZZOVIVO AG2R LA MONDIALE 00:00:00
16 26 * Sébastien REICHENBACH IAM CYCLING 00:00:00
17 7 Kristijan DURASEK LAMPRE - MERIDA 00:00:00
18 107 Michael MATTHEWS ORICA GreenEDGE 00:00:00
19 4 Valerio CONTI LAMPRE - MERIDA 00:00:00
20 156 Miguel Angel LOPEZ MORENO ASTANA PRO TEAM 00:00:00
21 121 Jurgen VAN DEN BROECK LOTTO SOUDAL 00:00:00
22 15 Bob JUNGELS TREK FACTORY RACING 00:00:00
23 143 Gianluca BRAMBILLA ETIXX - QUICK STEP 00:00:00
24 33 Ben HERMANS BMC RACING TEAM 00:00:00
25 83 Warren BARGUIL TEAM GIANT - ALPECIN 00:00:00

Helaas Hermans dus 2 plekkies achter Jungels. Katusha rijdt Sagan naar de ritzege.
0 Vind ik leuk's
Ja zonde van die h2h, had die ook. Als Hermans enigszins had meegesprint had die h2h gewonnen.
0 Vind ik leuk's
Dinsdag 16 juni, Etappe 4: Flims –Schwarzenbach (193,2 kilometer)

Daar waar de rit van maandag ‘maar’ 117 kilometer lang was, is dag vier in de Ronde van Zwitserland een ander verhaal. De 193,2 kilometer tellende etappe is eigenlijk geen moment vlak. De renners komen onderweg vier cols tegen, waarbij de eerste relatief vroeg in de etappe het zwaarste is. Zullen de sprinters hier hun kans pakken of is dit prooi voor de vluchters?

http://i.imgur.com/9ZnXUJ6.jpg">

Parcours
De etappe koerst van Flims naar Schwarzenbach en kent dus onderweg vier beklimmingen. Met het oog op de rit van morgen, welke 237,3 kilometer lang is en met aankomst bergop, zullen de klassementsrenners zich hier wellicht gedeisd houden. De eerste klim is wel direct een lastige. Deze berg is negen kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1% met uitschieters naar 12%. Hierna rijdt het peloton driemaal een rondje van dertig kilometer om de finishplaats waarbij nog driemaal geklommen moet worden. De top van de laatste beklimming ligt op ruim twintig kilometer van de finish. Na deze top is het een stukje dalen en weer een klein beetje klimmen. De finish loopt tenslotte licht op. Het startschot wordt om 13:10 uur gegeven.

Favorieten
Zoals gezegd lijkt dit een kans voor de vluchters. Het parcours vertoont een erg wisselend beeld en dit biedt kansen voor een select groepje. Met in het achterhoofd gehouden dat woensdag een lange en zware etappe op het programma zullen de klassementsmannen wellicht de opdracht aan hun ploeggenoten geven om rustig aan te koersen.

Anderzijds is het natuurlijk zo dat de sprinters niet naar Zwitserland zijn gekomen om de hele week in de schaduw te rijden. De ronde is nu drie dagen onderweg en renners als Mark Cavendish, Arnaud Démare, John Degenkolb en Alexander Kristoff hebben nog weinig van zichzelf kunnen laten zien. Daarnaast zijn er nog tal van andere sprintersnamen actief, maar het is nog maar de vraag of zij de benen hebben om de vier cols goed te kunnen verteren. Bepalend zal zijn in hoeverre het peloton het tempo zal opschroeven.

Prognose
De etappe van dinsdag is een lastig te voorspellen etappe. De bookmakers zien Peter Sagan zijn tweede etappezege van deze ronde boeken. De odd voor winst van de Slowaak staat rond de 4,00. Andere kanshebbers als Degenkolb en Kristoff hebben mooiere quoteringen en die zijn wellicht het spelen waard. Wij zien dan ook value in onderstaande bets, maar wel met lage inzet.

Kristoff @5,35 (Netbet, @4,50 Unibet)
Van Avermaet top 3 @6,00 (Unibet)

Van Avermaet voor Gasparotto @2,20 (Unibet)
Hermans voor Jungels @2,30 (Unibet)
0 Vind ik leuk's
Van Avermaet voor Gasparotto @ 2 speel ik.
0 Vind ik leuk's
Sagan voor Kristoff @1.70 4/10

De finale is toch gewoon erg zwaar (100m stijging tussen 7.5 en 6.3 km van de streep), dus ik moet nog maar zien of zelfs de Kristoffs en Degenkolbs dit gaan redden.
0 Vind ik leuk's
Ja Sagan voor Kristoff heb ik ook gespeeld, stond gisteravond zelfs op @1,85. Zie zijn ploeg de finale wel weer hard maken. In de laatste kilometer loopt de weg ook nog een stukkie op wat in Sagans voordeel speelt.
0 Vind ik leuk's
Kristoff al gelost (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.