Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Australian Open 2016

Een nieuw jaar en dat betekend in het tennis een nieuw tennis seizoen! De spelers hebben rust kunnen nemen van een (zwaar) seizoen en mogen weer aan de bak. Tennis liefhebbers worden dit jaar niet alleen verwend met de 4 Grandslams, ook nog eens met tennis op de olympische spelen!

Op de Olympische spelen moeten wij nog even wachten, wel staat de eerste Grandslam van 2016 meteen om hoek, namelijk de Australian Open. Het toernooi speelt zich af van maandag 18 januari t/m 31 Januari 2016 en wordt gespeeld op een Hardcourt buitenbaan. Het zal voor de meeste niet verrassend zijn dat de Australian Open in Australië wordt gehouden.

In 2015 wist Novak Djokovic het toernooi te winnen door Andy Murray met 3-1 in sets te verslaan.

Bij de vrouwen wist Serena Williams met 2-0 in sets van Maria Sharapova te winnen.

Voor de verandering begin ik een voorbeschouwing over de vrouwen. De mannen doe ik uiteraard ook en dat komt later deze week. Persoonlijk heb ik dit toernooi 2 grote favorieten en dat is geen Serena Williams. Ik zal meteen met mijn 2 favorieten beginnen, hierbij moet gezegd worden dat ook mijn 2e grote favoriet gisteren een blessure heeft opgelopen.

Victoria Azarenka

Victoria Azarenka, de voormalig nummer 1 van de wereld is flink weggezakt op de ranglijst door een blessure waar ze vanaf September 2014 last van had. Hiermee was destijds meteen het tennis seizoen voorbij en is ze flink naar beneden gezakt.

In 2015 is ze weer veel gaan spelen en begint het steeds beter te worden en zie je met vlagen waarom zij de nummer 1 van de wereld is geweest. Ze heeft 2x een enkelspel grandslam weten te winnen in haar carrière en dat was beide de Australien Open, het toernooi ligt haar dus! Deze wist te winnen in 2012 en 2013.

Het opbouwen naar haar niveau is in 2015 gebeurd, nu is het tijd om het nieuwe tennis seizoen weer te knallen en ze begint 2016 meteen goed. Ze heeft op indrukwekkende wijze de eerste week in Brisbane een titel weten te pakken. Ze wist geen set te verliezen, sterker nog, ze heeft in iedere set maar maximaal 3 games afgestaan.

Azarenka is voor mij een van de grootste favorieten, zij heeft het toernooi al 2x gewonnen, is de voormalig nummer 1 geweest en maakt meteen een goede indruk dat ze dit jaar er echt voor wilt gaan. Verder heeft de grote top deze week geen indruk gemaakt, 6 ervan zijn zelfs geblesseerd/ziek geraakt deze week! Mogelijk sommige uit voorzorg. Hier kom ik per speelster in de voorbeschouwing nog op terug.

Azarenka heeft een notering van 6.00 en ik zie haar zeker kans hebben op de titel.

Ze is zoals gezegd mijn grootste favoriet voor de titel. Hier heb ik medium stake op in staan.

Agniezka Radwanska

In mijn ogen was dit ook nog een grote titelkandidaat, Radwanska! Wat heeft zij een goed laatste half jaar achter de rug in 2015. Ze wist het jaar goed af te sluiten door de WTA Finals te winnen en in 2016 weet ze, net als Azarenka, zonder set verlies meteen een titel in 2016 te pakken.

De reden dat ik zeg was een grote titelkandidaat is omdat Radwanska het toernooi in Sidney heeft afgezegd wegens een been blessure. Ik weet niet of dit uit voorzorg is, als dit uit voorzorg is en ze staat gewoon fit op de baan bij de Australian dan is de notering van 14.00 zeker de moeite waard om te proberen. Ik heb deze wel low stake gepakt.

Serena Williams

Uiteraard blijft Serena Williams altijd een favoriet op de titel, echter vind ik bovenstaande twee op het moment beter en heeft Serena niet heel veel laten zien de laatste maanden. Nadat ze in de US Open heeft verloren, heeft ze niet heel veel getennist. Wel de IPTL maar daar was ik zeker niet onder de indruk van haar. Deze week in de hopman cup heeft ze een wedstrijd die ze met 1-0 sets achterstond opgegeven wegens een Knie blessure. Het is dus de vraag of ze de Australian Open haalt. Mocht ze het halen dan is de vraag hoe fit ze het toernooi in gaat. Odd 4 is misschien wel de moeite waard om erbij te nemen.

Kvitova

Nummer drie op de blessure/ziekte lijst. Kvitova valt onder de categorie ziek en daar lijkt ze toch gevoelig voor te zijn. Rond de Wimbledontijd bleek ze de ziekte van Pfeiffer te hebben en hier kwam haar spel voor een periode niet ten goede. Nu heeft ze in het eerste toernooi van 2016 al een wedstrijd proberen te spelen maar kwam meteen 6-2 achter tegen SaiSai Zheng. Kvitova heeft de wedstrijd opgegeven en ook het toernooi in Sidney heeft ze alvast afgezegd. Hierbij is dus ook de vraag hoe Kvitova de Australian Open ingaat.

Muguruza

Nummer vier op de blessurelijst. Muguruza moest deze week na 1 set afhaken wegens een linker voet blessure. De voet blessure begon ze te voelen na 3-3 in games tegen Lepchencko, uiteindelijk verloor ze set 1 en heeft begin set 2 de wedstrijd opgegeven.

Ze geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken en ze hier eind van het seizoen ook al last van heeft gehad. Met veel verzorging aan de voet komt het wel goed geeft ze aan. Echter betwijfel ik of het zo simpel is gezegd als gedaan, als ze er eind van het seizoen al last van heeft gehad had en nu in de eerste wedstrijd ook meteen dan lijkt mij dat een hardnekkige blessure. Muguruza gaat mogelijk dus niet 100% fit het toernooi in.

Sharapova

Nummer vijf op de blessurelijst, Maria Sharapova heeft in het laatste half jaar weinig wedstrijden gespeeld door blessures en begin 2016 is het meteen weer raak. Ze heeft het toernooi in de Brisbane afgezegd wegens een linker voorarm blessure.

Simona Halep

Nummer zes op de blessurelijst, Simona Halep heeft net als Sharapova het toernooi in Brisbane afgezegd wegens een blessure. Halep heeft een blessure aan haar linkerbeen.

UPDATE:

Halep heeft geen last meer van blessures en is momenteel bezig met WTA Sydney.

Halep kan ver komen maar verwacht niet dat ze met de titel naar huis gaat.

Zoals gezegd, er zullen er vast een aantal bij zitten uit voorzorg maar het heeft wel de voorbereiding voor de meeste speelster verpest. Alleen Azarenka en Radwanska hebben van deze speelster een goede voorbereiding gehad waarbij laatst genoemde nu wel met een blessure kampt. Update: Ook Halep is weer begonnen in Sydney dus ook zij heeft een goede voorbereiding.

Voorbeschouwingen

Uiteraard kan ik niet iedere speelster in het toernooi voorbeschouwen, dit waren de eerste 7 speelsters en favorieten van de bookmakers. Ik ga de wedstrijden in de tijd van de Australian open ga ik wedstrijd voorbeschouwingen schrijven en daar komen mogelijk nog meer spelers aan bod. Deze overige spelers zie ik geen kans hebben op de titel.

Eigen Australian open tips plaatsen mag uiteraard ook!!

Dit topic kan gebruikt worden als algemeen tip topic voor de Australian Open.

Graag zie ik ook tips van andere.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagtimbarrett in 10-01-2016 13:55 Overige sporten en evenementen
in 10-01-2016 13:55 Overige sporten en evenementen
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Djokovic - Nishikori over 34.5 games @ 1.8 (7/10)
Federer - Berdych over 36 games @ 1.819 (7/10)
Djokovic over 20.5 playergames @ 1.925 (6.5/10)
Williams under 12.5 playergames @ 1.862 (6.5/10)
Federer over 20.5 playergames @ 1.909 (6.5/10)
Williams -4.5 games @ 1.813 (6/10)
Radwanska - S Navarro over 2.5 aces @ 1.95 (6/10)
Radwanska - S Navarro over 2.5 sets @ 2.65 (5.5/10)
Nishikori +1.5 sets @ 3.35 (5/10)
Williams - Sharapova under 18.5 games @ 2.72 (5/10)
Suarez Navarro @ 4.4 (5/10)

Geen enkele favoriet die een setje inleverde, kan natuurlijk eens gebeuren :p
0 Vind ik leuk's
Ferrer - Murray: Murray -6.5 aces @ 1.75 (2/10, MarathonBet)

Ferrer - Murray: Murray to win + over 3.5 sets @ 2.19 (3/10, MarathonBet)

Monfils - Raonic: Raonic -1.5 sets @ 1.75 (5/10, Tipico)

Kerber - Azarenka: 0-2 @ 1.70 (4/10, Bwin)

Konta - Zhang: over 2.5 sets @ 2.40 (2/10, Unibet)
0 Vind ik leuk's
Kerber - Azarenka 0-2 @ 1.72 (7/10)
Raonic -1.5 sets @ 1.782 (6.5/10)
Ferrer - Murray over 36 games @ 1.826 (6.5/10)
Raonic -3.5 game handicap @ 1.813 (6.5/10)
Monfils meeste dubbele fouten @ 2 (6/10)
Zhang @ 2.85 (5.5/10)
Raonic -2.5 sets @ 3.32 (5/10)
Kerber - Azarenka under 17.5 games @ 2.85 (5/10)
0 Vind ik leuk's
LIVE: Azarenka @ 1.71 (7/10)

(Kerber won set 1 net met 6-3)
0 Vind ik leuk's
Verwacht dat Konta eigenlijk vrij makkelijk gaat winnen.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Is het mogelijk om ergens de toernooi statistieken te vinden van de spelers die nog in het toernooi zitten?
0 Vind ik leuk's
Hmm Azarenka gewoon eruit... Williams en Djoko toernooiwinst nog open staan.
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
robs234:

Redelijke winst, wel verrast door Azarenka
0 Vind ik leuk's
robs234:
robs234:

Idem ;-) Gelukkig Raonic alle main bets binnen en overtje bij Murray-Ferrer
0 Vind ik leuk's
dutoit99:
robs234:
robs234:

Idem ;-) Gelukkig Raonic alle main bets binnen en overtje bij Murray-Ferrer

Jij had vannacht toch dik verlies?
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.